Modyfikacja - Petzl Tikka Xp
No właśnie brat ma myo xp i zapewne jak zobaczy efekt modyfikacji to też będzie chciał
Zwłaszcza że w myo jest luxeon III (stary typ myo, teraz jest ssc), który świeci bardzo zimno a wręcz niebiesko. Z czołówki jest bardzo zadowolony, ma ją kilka lat, ale nie zatrzecza ze barwa brzydka
Jak latał na dłuższe wypady po nocy to wolał lampe wyłączyć bo po kilku godzinach męczyła już wzrok...
Więc jak dla mnie wymiana nieodzowna chyba będzie xm-l2 z tego co czytałem
Zwłaszcza że w myo jest luxeon III (stary typ myo, teraz jest ssc), który świeci bardzo zimno a wręcz niebiesko. Z czołówki jest bardzo zadowolony, ma ją kilka lat, ale nie zatrzecza ze barwa brzydka
Jak latał na dłuższe wypady po nocy to wolał lampe wyłączyć bo po kilku godzinach męczyła już wzrok...
Więc jak dla mnie wymiana nieodzowna chyba będzie xm-l2 z tego co czytałem
Witam wszystkich. Zgodnie z regulaminem, załączam słowa powitania. WITAJCIE!
Generalnie nie jestem fascynatem światełek, raczej zaawansowanym użytkownikiem, stąd proszę o nie odpowiadanie na moje pytanie "grypsem."
Przeczytałem wątek i wiem już że moja modyfikacja tactikki XP nie mogła się udać.
Kupiłem diodę XP-G2 na podłożu typu star, po zmianie leda, światło było mega rozproszone ze względu na obniżenie pozycji leda względem optyki.
Czy ktoś może podać konkretny namiar gdzie mogę nabyć XP-G2 na podłożu 10mm?
Najlepiej coś sprawdzonego.
Dzięki!
Generalnie nie jestem fascynatem światełek, raczej zaawansowanym użytkownikiem, stąd proszę o nie odpowiadanie na moje pytanie "grypsem."
Przeczytałem wątek i wiem już że moja modyfikacja tactikki XP nie mogła się udać.
Kupiłem diodę XP-G2 na podłożu typu star, po zmianie leda, światło było mega rozproszone ze względu na obniżenie pozycji leda względem optyki.
Czy ktoś może podać konkretny namiar gdzie mogę nabyć XP-G2 na podłożu 10mm?
Najlepiej coś sprawdzonego.
Dzięki!
Proszę bardzo http://www.dx.com/p/10mm-cree-xp-g2-300 ... DFj-RaqJec
Tu taniej http://www.fasttech.com/products/0/1000 ... ed-emitter wyższy bin oraz przyjemniejsza barwa.
Podłoże 8mm myślę nie będzie problemem przy montażu.
Albo zakup samo podłoże np, sinkpad, można je zeszlifować do 10mm.
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?p=112144
Podłoże 8mm myślę nie będzie problemem przy montażu.
Albo zakup samo podłoże np, sinkpad, można je zeszlifować do 10mm.
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?p=112144
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
Tintu 2B nie nazwałbym katastrofą.
Mam tą diodę i jest znośnie, nie ma niebieskich naleciałości, można by powiedzieć że czysta biel.
Poza tym lepsze to niż nieznana barwa z DX'a/
Mam tą diodę i jest znośnie, nie ma niebieskich naleciałości, można by powiedzieć że czysta biel.
Poza tym lepsze to niż nieznana barwa z DX'a/
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
Witam
Jest to mój pierwszy post na forum , więc chciałbym serdecznie powitać wszystkich obecnych.
Proszę o wyrozumiałość jeśli będę wyrażał się niezbyt fachowo lub popełnię błąd merytoryczny. Elektroniką nie zajmuje się już od bardo dawna , ale jeszcze potrafię lutownice trzymać w dłoni.
Chciałbym trochę unowocześnić moją starą czołówkę TIKKA XP (pierwsza wersja).
Przewertowałem Forum ale pomimo różnych wskazówek nie mogę nigdzie znaleźć
diody CREE XP-G2 R4 (lub podobnej 4000-5000 K) na podłożu 10mm .
Może ktoś z Forumowiczów mógł by mi pomóc.
Pozdrawiam
M
Jest to mój pierwszy post na forum , więc chciałbym serdecznie powitać wszystkich obecnych.
Proszę o wyrozumiałość jeśli będę wyrażał się niezbyt fachowo lub popełnię błąd merytoryczny. Elektroniką nie zajmuje się już od bardo dawna , ale jeszcze potrafię lutownice trzymać w dłoni.
Chciałbym trochę unowocześnić moją starą czołówkę TIKKA XP (pierwsza wersja).
Przewertowałem Forum ale pomimo różnych wskazówek nie mogę nigdzie znaleźć
diody CREE XP-G2 R4 (lub podobnej 4000-5000 K) na podłożu 10mm .
Może ktoś z Forumowiczów mógł by mi pomóc.
Pozdrawiam
M
Witam.
Modyfikacja wykonana, efekt więcej niż zadowalający.
Przy okazji wielkie podziękowania dla Grega, dostarczył mi dokładnie to czego potrzebowałem
a nie mogłem znaleźć. Wygląda na to że zawsze można na niego liczyć, ode mnie wielki plus
(nie wiem gdzie kliknąć żeby podbić licznik "pomógł")
Co do modyfikacji to skorzystałem z porad na Forum
- dioda XP-G2 S3 3C nalutowana przez Grega na podłoże 10mm (grubość około 2mm)
- otwór w plastikowym koszyczku powiększyłem rozgrzanym wiertłem fi 10mm i delikatnie opiłowałem okrągłym pilnikiem (ciasne dopasowanie)
- optyka oryginalna od Tikka XP
- pasta termoprzewodząca pomiędzy podłoże fi 10mm i star fi 21mm (typowa pasta na procesory)
- pasta termoprzewodząca pomiędzy star fi 21mm a termistor znajdujący się na samym spodzie
Gdyby kogoś interesowały fotki to proszę o info gdzie wrzucić.
Prąd przez diodę w trybie Hi około 190mA (jeden klik wyłącznikiem)
Prąd w trybie Boost około 700mA
Podczas pierwszych prób nie zauważyłem wyraźnego nagrzewania się radiatora w trybie Hi.
Dwa pytania do tych którzy dokonali modyfikacji:
- czy dioda sygnalizująca stan baterii (ta z boku) również zaczyna u was pulsować po kilku sekundach pracy ?
- do czego służy i gdzie powinien się znajdować kawałek ferrytu , który wylatuje z wnętrza obudowy przy pierwszym demontażu ?
Czy ktoś próbował zamontować do Tikki XP programowalny sterownik ?
(trochę denerwuje mnie brak pamięci trybu, przydał by się tryb 2%)
Modyfikacja wykonana, efekt więcej niż zadowalający.
Przy okazji wielkie podziękowania dla Grega, dostarczył mi dokładnie to czego potrzebowałem
a nie mogłem znaleźć. Wygląda na to że zawsze można na niego liczyć, ode mnie wielki plus
(nie wiem gdzie kliknąć żeby podbić licznik "pomógł")
Co do modyfikacji to skorzystałem z porad na Forum
- dioda XP-G2 S3 3C nalutowana przez Grega na podłoże 10mm (grubość około 2mm)
- otwór w plastikowym koszyczku powiększyłem rozgrzanym wiertłem fi 10mm i delikatnie opiłowałem okrągłym pilnikiem (ciasne dopasowanie)
- optyka oryginalna od Tikka XP
- pasta termoprzewodząca pomiędzy podłoże fi 10mm i star fi 21mm (typowa pasta na procesory)
- pasta termoprzewodząca pomiędzy star fi 21mm a termistor znajdujący się na samym spodzie
Gdyby kogoś interesowały fotki to proszę o info gdzie wrzucić.
Prąd przez diodę w trybie Hi około 190mA (jeden klik wyłącznikiem)
Prąd w trybie Boost około 700mA
Podczas pierwszych prób nie zauważyłem wyraźnego nagrzewania się radiatora w trybie Hi.
Dwa pytania do tych którzy dokonali modyfikacji:
- czy dioda sygnalizująca stan baterii (ta z boku) również zaczyna u was pulsować po kilku sekundach pracy ?
- do czego służy i gdzie powinien się znajdować kawałek ferrytu , który wylatuje z wnętrza obudowy przy pierwszym demontażu ?
Czy ktoś próbował zamontować do Tikki XP programowalny sterownik ?
(trochę denerwuje mnie brak pamięci trybu, przydał by się tryb 2%)
Zdecydowanie sterownik na 3A będzie się marnował, ale jakby coś słabszego zastosować ?Browar pisze:W każdym Petzlu dioda zaczyna migać dopiero po chwili. Na ten ferryt jest taka specyficzna i widoczna dedykowana nisza. Tikka działa na bateriach, sterownik programowalny jest niewskazany ze względu na sprawność całego układu (szkoda prądu)
Ja dałem teraz opornik równolegle wzmacniając tryb High do ok 350mA. Radiator jest ciepły, ale nie parzy. (lepiej dioda pracuje na akumulatorkach). Drażni mnie jednak spadek jasności wraz z rozładowywaniem się baterii. Sterownik dałby stała jasnosć w czasie...
Tom.O pisze:Mi to nie przeszkadza - jak by sterownik nie był "smart" to w pewnym momencie czołówka gaśnie a jak jasność maleje stopniowo, to wiadomo co się dzieje...Browar pisze: Drażni mnie jednak spadek jasności wraz z rozładowywaniem się baterii. Sterownik dałby stała jasnosć w czasie...
Mam ciągle Tikke XP (z XP-G neutral) i nie chcę się jak narazie żegnać - co mi ale przeszkadza to włączanie w HIGH... wolałbym low > mid > high...
Czy jest może sposób jak zmienić kolejność trybów? Nie znam się niestety na elektronice...
Dzięki
Tikka XP @ XP-G R5 NW | Akoray K106 @ XP-G R4 NW| Trustfire S-A2 | iTP EOS A3
Witam po prawie 10 letniej przerwie.
Podepnę się nie zakładając nowego tematu gdyż temat modyfikacji podobnej czołówki.
Od kilku dni posiadam TACTIKKA+RGB i według producenta ma 250 lumenów a jest tam Oslon SSL 150 który ma 144lm więc na te czasy troszkę słabo.
Mam jakieś latarki które są na wykończeniu i może by się znalazła dioda XML o barwie neutralnej lub XPG więc chętnie bym podmienił jeśli fizycznie by się zmieściła i skupienie wiele by się nie rozbiegło.Poniżej link gdzie widać ją od środka.
http://www.light-test.info/pl/czolowki/ ... a-czolowka
Czy w ogóle warto się w o bawić?Najbardziej zależy mi aby barwa nie była taka zimna.Optyka jest na stałe więc nic z tym nie zdziałam z wlutowaniem diody dam sobie radę o ile inna się tam zmieści.Czy wymieniając LED pobór prądu będzie ten sam?Na full ma ok 350mA więc XML by dał ok 50lm więcej światła przy tym samym prądzie.Nie jest to dużo ale zawsze coś.
Podepnę się nie zakładając nowego tematu gdyż temat modyfikacji podobnej czołówki.
Od kilku dni posiadam TACTIKKA+RGB i według producenta ma 250 lumenów a jest tam Oslon SSL 150 który ma 144lm więc na te czasy troszkę słabo.
Mam jakieś latarki które są na wykończeniu i może by się znalazła dioda XML o barwie neutralnej lub XPG więc chętnie bym podmienił jeśli fizycznie by się zmieściła i skupienie wiele by się nie rozbiegło.Poniżej link gdzie widać ją od środka.
http://www.light-test.info/pl/czolowki/ ... a-czolowka
Czy w ogóle warto się w o bawić?Najbardziej zależy mi aby barwa nie była taka zimna.Optyka jest na stałe więc nic z tym nie zdziałam z wlutowaniem diody dam sobie radę o ile inna się tam zmieści.Czy wymieniając LED pobór prądu będzie ten sam?Na full ma ok 350mA więc XML by dał ok 50lm więcej światła przy tym samym prądzie.Nie jest to dużo ale zawsze coś.
Oczywiście satysfakcja będzie dużo większa niż zysk światła. Sam modyfikowałem tikke XP gdzie opis jest w tym wątku... Jednak oceniając w dłuższej perspektywie, sprzedałem moją tikkę za 80zł, dołożyłem parę zł i kupiłem Skilhunt H3 (zmieniłem soczewkę) i pod względem ilości światła jest to zupełnie inna liga... nieważne jakbyś nie tuningował swoją Tikkę to nigdy tego nie uzyskasz. Wiec szkoda czasu - sprzedaj jak jest teraz bez modyfikacji i zamów coś co spełni Twoje oczekiwania.Tede pisze:Na full ma ok 350mA więc XML by dał ok 50lm więcej światła przy tym samym prądzie.Nie jest to dużo ale zawsze coś.