Wymiana akumulatora w aucie - układ do podtrzymania napięcia

....nie pasujące gdzie indziej...
Awatar użytkownika
tOmki
Posty: 965
Rejestracja: niedziela 09 mar 2008, 02:20
Lokalizacja: Słupsk

Wymiana akumulatora w aucie - układ do podtrzymania napięcia

Post autor: tOmki »

Na dniach czeka mnie wymiana akumulatora w aucie, nie chciałbym tracić danych z komputera pokładowego. Mam małego żelowca 12A, 4Ah, chcę go podpiąć do instalacji na czasy wymiany starego akumulatora. Jak zabezpieczyć żelowca ? Jakaś dioda ?
tre33
Posty: 247
Rejestracja: wtorek 24 cze 2014, 14:23
Lokalizacja: Polska

Post autor: tre33 »

Jest sens robić to na tak krótką chwilę?
Awatar użytkownika
przemek1602
Posty: 286
Rejestracja: poniedziałek 21 lip 2014, 22:36
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: przemek1602 »

Po co zabezpieczać?nie każde auto resetuje sterownik od razu. Podepnij aku równolegle i już.
Ostatnio zmieniony piątek 03 paź 2014, 12:37 przez przemek1602, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
tOmki
Posty: 965
Rejestracja: niedziela 09 mar 2008, 02:20
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: tOmki »

Układ przyda się na przyszłość podczas ładowania - nie jestem zwolennikiem ładowania bez odłączania akumulatora. A tak podepnę żelowca, odłączę akumulatora i mogę go spokojnie ładować.
PawelG.
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: PawelG. »

Podłącz żelowca równolegle do klem.
Nie podpinaj czasem przez zapalniczkę.
Kolega kupił sobie cudo wtykane w zapalniczkę do podtrzymywania napięcia.
Wszystko było fajnie, dopóki się nie okazało, że zapalniczka jest podpięta przez przekaźnik.
Tak więc wydał 50 zł na gadżet, który okazał się niewypałem, ale przynajmniej w ASO kod do radia dostał za darmo :)
Awatar użytkownika
tOmki
Posty: 965
Rejestracja: niedziela 09 mar 2008, 02:20
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: tOmki »

Będę podłączał bezpośrednio do klem. Martwi mnie jedynie podłączenie nowego/naładowanego akumulatora gdy żelowiec będzie podtrzymywał napięcie - nie pójdzie za duży prąd na niego.
Dlatego chcę wrzucić jakąś diodę, która by uniemożliwiła przepływ prądu w kierunku żelowca.
PawelG.
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: PawelG. »

Jeżeli będą miały zbliżone napięcie, to nie masz się o co martwić.
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne :)
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Naładuj ile się da żelowca i standardowy aku i po sprawie. Zmierz też pobór prądu przez auto w stanie spoczynku. Rekordziści potrafią pobierać 200 mA.
ILPT
joon
Posty: 621
Rejestracja: niedziela 04 mar 2012, 15:31
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: joon »

skaktus pisze:Naładuj ile się da żelowca i standardowy aku i po sprawie. Zmierz też pobór prądu przez auto w stanie spoczynku. Rekordziści potrafią pobierać 200 mA.
PawelG. pisze:Jeżeli będą miały zbliżone napięcie, to nie masz się o co martwić.
polecam trochę praktyki koledzy, kwasy i żele mają nico inne napięcia. Tego nie widać, dlatego warto mieć cęgi DC...
ODPOWIEDZ