Dobór akumulatora do auta
Alternator naładuje i 5 razy większy akumulator, jest to tylko kwestia czasu.
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne
I obrotów silnika.. Znacznie większa pojemność ma sens jak chcesz długo słuchać radia, albo świecić światłami, albo korzystać z podgrzewanych elektrycznie elementów z wyłączonym silnikiem.PawelG. pisze:Alternator naładuje i 5 razy większy akumulator, jest to tylko kwestia czasu.
Jeszcze taka uwaga, że jak odpalisz auto z mocno rozładowanym akumulatorem to alternator generuje olbrzymi prąd, który na dłuższą mete może spowodować uszkodzenia akumulatora.
- smokuxx1987
- Posty: 2113
- Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
- Lokalizacja: Krosno
wg mnie większy akumulator sprawdzi się doskonale - jedyny minus to obciążenie samochodu i związane z tym kłopoty. Jednak w standardowym samochodzie bez niestandardowych odbiorników energii (i bez specyficznego użytkowania) żadnych zysków tez nie będzie.
Z moich obserwacji wynika że następny akumulator, bez względu na firmę, w sprawnym aucie wytrzymuje około 4 lat.
Kupiłbym coś ciut droższego niż najtańsze z dłuższa gwarancją.
Niestety kiedyś centra czy bosch silver to było coś teraz każdy akumulator sprawdza się w codziennym użytkowaniu a trwałość tez spadła i nie jest to związane z innymi samochodami, bo aku montowane na pierwszy montaż zwykle wytrzymuje 6-8 lat. (mam taki aku jeszcze sprawny właśnie w samochodzie który elektryczne ma nawet hamulec ręczny)
Z moich obserwacji wynika że następny akumulator, bez względu na firmę, w sprawnym aucie wytrzymuje około 4 lat.
Kupiłbym coś ciut droższego niż najtańsze z dłuższa gwarancją.
Niestety kiedyś centra czy bosch silver to było coś teraz każdy akumulator sprawdza się w codziennym użytkowaniu a trwałość tez spadła i nie jest to związane z innymi samochodami, bo aku montowane na pierwszy montaż zwykle wytrzymuje 6-8 lat. (mam taki aku jeszcze sprawny właśnie w samochodzie który elektryczne ma nawet hamulec ręczny)
Przecież jak akumulator będzie miał nawet 2x większą pojemność niż zalecana do danego samochodu, to dla alternatora nie będzie to kłopot, bo nie musi ładować go od 0-100%, a jedynie uzupełnić to co się zużyło przy rozruchu.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
źródło:Natomiast przy pracy cyklicznej miarą trwałości jest nie czas tylko liczba cykli ładowania/rozładowania. Bardzo istotne informacje pokazuje rysunek 14 Jak widać, trwałość ogromnie zależy od stopnia rozładowania. Jeśli mądry użytkownik będzie ładował akumulator po jego częściowym rozładowaniu, to trwałość wyniesie ponad 1000 cykli. Przy rozładowaniu i ładowaniu, powiedzmy − nominalnym, trwałość wyniesie tylko nieco ponad 100 cykli. Tu widać, że z uwagi na trwałość, warto stosować akumulatory o pojemności większej, niż wymagana pojemność minimalna.
http://elportal.pl/pdf/k01/11_11.pdf
Poczekaj, aż będziesz musiał zareklamować Boscha, wtedy się dowiesz ile usterek ma auto.
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne
Troszkę złapały mrozy i moja troszeczkę ponad 2 letnia Centra Futura ledwo zakręciła. Straszny szmelc to Centra. Mam w 2 aucie Varta Blue już grubo ponad 3 lata i kompletnie nic nie robi sobie z mrozów.
Ostatnio zmieniony czwartek 31 gru 2015, 14:43 przez artur_n, łącznie zmieniany 1 raz.
Everybody lies...
Bosch Silver 6 letni z biedą kręci obecnie ale muszę dodać, że 1-2 lata stał na dworze w nieużywanym aucie i tylko w 1 zimę był w domu. W zeszłym roku przy -18 wymagał "reanimacji". Stał tydzień w domu i był ładowany przez ten czas prądem ok 500-800mA. Resztę zeszłorocznej zimy chodził bez problemu obecnie chyba znów trzeba go zreanimować lekko, bo mimo, że jest używany to średnie dystanse auta to 2,5km 2 x dziennie x 5-7 dni w tygodniu.
Varta Silver natomiast w 2gim aucie ma 3 lata i 0 problemów, choć ostatnio auto odpalane jest 1-2 x w tygodniu ale przebiegi nieco większe 15-20km i okazjonalnie >100km.
Varta Silver natomiast w 2gim aucie ma 3 lata i 0 problemów, choć ostatnio auto odpalane jest 1-2 x w tygodniu ale przebiegi nieco większe 15-20km i okazjonalnie >100km.