Dobór akumulatora do auta

....nie pasujące gdzie indziej...
Awatar użytkownika
tOmki
Posty: 965
Rejestracja: niedziela 09 mar 2008, 02:20
Lokalizacja: Słupsk

Dobór akumulatora do auta

Post autor: tOmki »

Ostatnio zaczął szwankować akku 66Ah w samochodzie Zafira B 1.8, który jak sprawdziłem jest od nowości w aucie czyli już prawie 8 lat. Zafira ma alternator 120A, do tego kupę elektrycznego wyposażenia, w tym i webasto spalinowe.

Wstępnie wybrałem VARTA SILVER 74AH 750A, tylko nie wiem czy nie za duży. Trudno znaleźć coś o zbliżonej wartości 66Ah w "markowych" akumulatorach. Centra Futura odpada.
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5041
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

Przechodziłem przez to w zeszłym roku. Wziąłem Varta Blue. Ponoć Silvery są mocniejsze ale mniej żywotne (taki wniosek końcowy, po kilkunastu godzinach czytania o tym, który lepszy).
Jak robisz krótkie trasy to lepiej mniejszej pojemności, na dłuższe trasy może być pojemniejszy.
Awatar użytkownika
tOmki
Posty: 965
Rejestracja: niedziela 09 mar 2008, 02:20
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: tOmki »

Varta Blue ma 72Ah, wiec różnica niewielka w stosunku do Varta Silver 74Ah.
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5041
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

Słabsze czyli bliżej 60Ah, mocniejsze w sensie >75Ah. 66 vs 72/74Ah to niewielka różnica przecież. Myślę że oba posłużą min tyle ile mają gwarancji a może i 1-2 lata dłużej. ;)
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Re: Dobór akumulatora do auta

Post autor: Pyra »

Witam
tOmki pisze:Wstępnie wybrałem VARTA SILVER 74AH 750A, tylko nie wiem czy nie za duży.
W zasadzie to trudno mówi że "za duży" Dobór akumulatorów pod względem pojemności w samochodach, jest też wynikiem rachunku ekonomicznego, więc im mniejszy wystarczy, tym mniejszy się daje.
Akumulator jest magazynem energii w momencie niedoboru, dlatego też niektórzy producenci dla aut przeznaczonych do długich tras dają mniejsze akumulatory, a do jazdy miejskiej większe. Alternator spokojnie da radę naładować, w momentach kiedy silnik ma wyższe obroty, jednak zapewni energię na wolnych obrotach.
Niektóre firmy do samochodów przeznaczonych na "dostawcze" czy taxi, dają akumulatory prawie 100% większe niż w wersjach podstawowych.
Niestety, jakość i trwałość akumulatorów od kilku lat spada, gdyż producenci aut, wymuszają na tym sektorze redukcję masy, a na obudowie się dużo nie zyska...

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Najdłużej żyjące akumulatory jakie widziałem to:
-fabryczny aku w Megane - 12 lat
-Jenox z Kauflandu - 7 lat w golfie 3

Obecnie z powodzeniem w praktyce sprawdziłem Centra Futura. 3 lata gwarancji, przez 1 rok pakiet "asistans" w cenie. W użytku od prawie 6 lat i dopiero po tym czasie lekko zaczął niedomagać. Droższy od produktów konkurencji, moim zdaniem warto.
ILPT
Awatar użytkownika
tOmki
Posty: 965
Rejestracja: niedziela 09 mar 2008, 02:20
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: tOmki »

Odnośnie Futur to właśnie dużo negatywnych opinii krąży. Chociaż piszesz o okresie gdzie Futury były bardzo dobre. Coś ostatnio się zepsuły.
tnt_gt
Posty: 576
Rejestracja: sobota 06 mar 2010, 13:50
Lokalizacja: Piła

Post autor: tnt_gt »

Ja też mam akumulator Centra Futura 77Ah i jestem z niego bardzo zadowolony. Pracuje już z 5 lat.
Na razie nie widać śladów zużycia, nawet przy zeszłorocznych mrozach.

tOmki z czego czerpiesz informacje, że pogorszyła się jakość akumulatorów Centra Futura?
Masz jakieś konkretne dane?
GT Rulez ale teraz czas na CUBE
Awatar użytkownika
Uka
Posty: 437
Rejestracja: poniedziałek 18 mar 2013, 13:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Uka »

Ostatnio czytałem na ten temat w Auto Świecie. Sprawa wygląda tak, że producenci są obligowani do zmniejszenia zwartości PB w swoich produktach, przekłada to się na żywotność akumulatora. Jeżeli rozmiar płyt zostawanie zmniejszony do minimum, to zasiarczenie płyt skutkują zmniejszoną pojemnością i prądem rozruchowym. Jeżeli płyty są znacznie większe niż minimum istnieje pewien zapas , który wydłuża czas bezawaryjnej pracy.

W swoim aucie mam skrzynie basową, która generuje skokowe obciążenia dla akumulatora i alternatora. W wyniku tego akumulator po 1-2 latach jest do wymiany na gwarancje.

Prosta sprawa, jeżeli masz 2 takie same akumulatory, należy je zważyć, ten cięższy będzie zawierał więcej PB i powinien być lepszy.

Varta Silver i ZAP 65Ah poddały się przed upływem gwarancji.
Awatar użytkownika
tOmki
Posty: 965
Rejestracja: niedziela 09 mar 2008, 02:20
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: tOmki »

tnt_gt pisze:tOmki z czego czerpiesz informacje, że pogorszyła się jakość akumulatorów Centra Futura?
Masz jakieś konkretne dane?
Bazuję na tym co czytam na forach samochodowych, większość opinii dotyczy 3 firm, Centra, Bosch i Varta. Z czego dużo dobrych i też złych opinii pojawia odnośnie Futur. Może to tylko zły PR.

Ale dziwne jest to że jak trafię na temat sprzed paru lat, to Futura jest bardzo dobrze oceniania, dopiero 2-3lat wstecz zaczynają się masowe negatywne opinie.
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
Jeśli kogoś stać, proponuję akumulatory firmy Moll.

Jestem też bardzo zadowolony z Delco Remy, ale muszą być z USA i mają boczne mocowania, choć czasem mają też europejskie słupki.
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
PawelG.
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: PawelG. »

Mi najdłużej jak do tej pory wytrzymała Centra standard - 8 lat w Megane 1.
Jeżeli masz Webasto, to zdecydowanie wybieraj coś powyżej 70Ah.
Ze swojej strony też mogę polecić Centrę Futurę.
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne :)
Awatar użytkownika
rafalzaq
Posty: 588
Rejestracja: piątek 28 lut 2014, 19:33
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: rafalzaq »

Więc jak do samochodu gdzie normalnie jest akumulator 50 Ah kupię np. taki 100 Ah to jedynymi minusami będzie wyższa cena i większy rozmiar akumulatora? Żadnych innych negatywnych skutków nie będzie?
fotorondo
Posty: 1338
Rejestracja: niedziela 01 gru 2013, 18:44
Lokalizacja: warszawa

Post autor: fotorondo »

Pewnie poza tym że w mieście w zimie będzie notorycznie nie doładowany.
Ale jak masz trasy po 20-30 km to spoko.
Awatar użytkownika
maciex93
Posty: 2886
Rejestracja: sobota 14 sty 2012, 18:59
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: maciex93 »

Dlaczego będzie nie doładowany skoro przy rozruchu ilość energii pobranej z akumulatora jest taka sama niezależnie od tego jaką ma akku pojemność?
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
ODPOWIEDZ