Mercedes-Benz CLS 2014 - działanie świateł Multibe

Wszystko co świeci na czterech kółkach;)
Awatar użytkownika
tOmki
Posty: 965
Rejestracja: niedziela 09 mar 2008, 02:20
Lokalizacja: Słupsk

Mercedes-Benz CLS 2014 - działanie świateł Multibe

Post autor: tOmki »

Ostatnio zmieniony niedziela 21 wrz 2014, 13:57 przez tOmki, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5041
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

WOW :o Robią niezłe wrażenie ale nawet nie chcę wiedzieć ile kosztują, bo pewnie zwyczajnie nie stać mnie na same reflektory nawet.
Awatar użytkownika
tOmki
Posty: 965
Rejestracja: niedziela 09 mar 2008, 02:20
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: tOmki »

Jak znam życie to komplet lamp z osprzętem kosztuje więcej niż auta, które mamy.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Pytanie co w tym takiego cudownego ? Kiedyś jeździło się na byle jakich żarówkach i halogen był cudem. Potem pojawił się xenon a teraz LED.

Prawda pewnie jest taka że koszt produkcji takich lamp to ułamek ceny w jakiej sprzedają takie lampy. To już nie te czasy gdzie się projektowało na kartce papieru.

W mercu jest więcej bajerów niż funkcji użytkowych. Na + jest jazda na długich z mijania jednocześnie, ale więcej dodatków służących komfortowi tam nie widzę.

Mi by wystarczył zwykły xenon.

PS-Niech lepiej merc zajmie się gnijącymi blachami niż światłami :roll:
ILPT
PawelG.
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: PawelG. »

Naraz to i ja mogę włączyć mijania i drogowe ;)
Jednak przyznam, że ten bajer z przygaszaniem lewego reflektora jest naprawdę fajny.
Często jeżdżę w nocy i już przesiadka z H4 na H7 była dla mnie wielkim przeskokiem, coś takiego to już normalnie kosmos.
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne :)
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Wszystko zależy z jakiego auta w jakie auto się przesiadłeś. H4 i H7 niby różne konstrukcje, ale np. światła w Corsie B z 1997 roku biją na głowę te na żarówkach H7 w Corsie C z 2002r. Jak się przesiadłem to byłem bardzo zdziwiony ich kiepskim wykonaniem. Podobnie było w Golfie 4.

Wszystko zalezy od napięcia w instalacji, kondycji reflektorów itd.

Wygaszanie jest ciekawą opcją, ale Opel proponował podobne rozwiązania w formie konceptów jakieś 4 - 5 lat temu a samo Audi ma podobne cuda już od dłuższego czasu. Jedyne co je różni to brak bajeranckiego powolnego / segmentowego włączania.

PS-Ciekaw jestem jak to jest chłodzone :roll:
ILPT
PawelG.
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: PawelG. »

Ja się przesiadłem z Megane I do Megane II :)
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne :)
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Szwagier ma Lagunę II z 2002 roku z xenonem i w nocy nie jeździ bo nic nie widać... ;) Xenon w okolicach 4000 K.
ILPT
PawelG.
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: PawelG. »

Akurat 4k to już całkiem przyjemne, kolega miał 8k i świeciły tragicznie.
http://autokult.pl/2011/02/24/temperatu ... swietlenie
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne :)
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Tylko że te 4K świecą bardzo słabo, mimo że to xenon. Tutaj bardziej chodzi o kiepską jakość lamp.
ILPT
zabol
Posty: 85
Rejestracja: środa 25 cze 2008, 18:08
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zabol »

Jak to "jak to jest chłodzone"....wentylatorkami:))))...poważnie....a jak padnie wentylatorek to lampa do wymiany bo jest nierozbieralna....:)))))
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Lampy są rozbieralne, jak nie piekarnik to trochę czasu i klosz zdjęty.

To że wentylatory to ja wiem, ale obudowa plastikowa za bardzo ciepła nie odprowadzi, więc...
ILPT
Awatar użytkownika
krzycho_
Posty: 2187
Rejestracja: piątek 08 maja 2009, 18:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: krzycho_ »

Lampy adaptacyjne to nie żadna nowość , Audi swoje lampy matrix led zastosował pierwszy raz w poprzedniej odsłonie A8 .

Teraz powoli wchodzą do mniejszych model jak np A7 . Z tego co widzę w cenniku do dopłata do matrix led to ok 5tys przy 350tys za auto to grosze :mrgreen:
elektroda.pl
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Seat też ma ledy, BMW podobnie. Niestety nie rozumiem podejścia producentów i pchanie na siłę barwy w okolicach 6000K. W nocy na suchej nawierzchni wygląda to ładnie, ale wystarczy lekki deszcz i po wszystkim.
ILPT
Awatar użytkownika
maciex93
Posty: 2886
Rejestracja: sobota 14 sty 2012, 18:59
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: maciex93 »

No, dokładnie. Takich mają inżynierów a nikt nie myśli o barwie światła...
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
ODPOWIEDZ