Podziel się swoją radością

....nie pasujące gdzie indziej...
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
fotorondo pisze:Pyra, podaj jakiś namiar, młody młodym ale sam bym to zobaczył :)
Miejsce dość odludne, ale trafić nie jest tam trudno...
Makieta Borówiec
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Kielek
Posty: 261
Rejestracja: czwartek 21 sie 2014, 00:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kielek »

Dzięki za namiary. Dla mnie daleko, ale warto znać - może przy jakiejś okazji się uda.

Pozdrawiam,
Kiełek
fotorondo
Posty: 1338
Rejestracja: niedziela 01 gru 2013, 18:44
Lokalizacja: warszawa

Post autor: fotorondo »

Pyra,
a jak makieta chodzi to tłumy duże ??
Ciekawi mnie czy takiego sześciolatka mi nie zadepczą ??
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
fotorondo pisze:Pyra,
a jak makieta chodzi to tłumy duże ??
Ciekawi mnie czy takiego sześciolatka mi nie zadepczą ??
Teoretycznie to jest makieta dla dzieci ;)
Spokojnie, mój ma 7 lat, ale były tez mniejsze dzieci. Dla dzieciaków, są specjalne podesty przy wejściu. Każdy zabiera jeden i z nim się przemieszcza.
W zasadzie są to dwie makiety, wewnętrzna i zewnętrzna, więc trzeba zrobić dwa okrążenia (co najmniej ;) ).
Trzeba przyznać, że ludzi sporo, i przyjeżdżają z dość daleka.
Co około 15 - 20 minut gaśnie światło i zapada noc, wtedy dopiero widać tą masę LEDów.
Sami robią reklamy z diod, migające neony, podświetlane napisy itp.
Obrazek
Na lotnisku jest "biegnący pas światła".
Niektóre samochody też jeżdżą, ale tylko większe jak autobusy i ciężarówki. Mają własny napęd, a oświetlenie sterowane jest ukrytymi diodami IRed, np dostaje sygnał, "hamuj i włącz lewy kierunkowskaz", za skrzyżowaniem znów "przyspiesz i wyłącz kierunkowskaz.

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
fotorondo
Posty: 1338
Rejestracja: niedziela 01 gru 2013, 18:44
Lokalizacja: warszawa

Post autor: fotorondo »

Polak potrafi :)
Już małejżonce linki podesłałem. Jest akceptacja. :mrgreen:
tnt_gt
Posty: 576
Rejestracja: sobota 06 mar 2010, 13:50
Lokalizacja: Piła

Post autor: tnt_gt »

Kiedyś byłem w Hamburgu i odwiedziłem ichniejszy park miniatur.
Podobno największy na świecie.

http://www.miniatur-wunderland.com/

Filmik
GT Rulez ale teraz czas na CUBE
Awatar użytkownika
Marooned
Posty: 148
Rejestracja: poniedziałek 03 cze 2013, 14:29
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Marooned »

Pyra pisze:Dziś pomyślnie przeszedł pierwsze próby nowy LF ver. 3.
Gorąco zachęcam do podzielenia się worklogiem (wraz z cięciem na własnej CNC) na Forbocie :)
"In the brave new world of the year 2000, a kiss can still break your heart." - Program from Cirque du Soleil's Alegría

Nad tymi gwiazdami jest wszechświat szybujących potworów! Wiedziałaś?
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
tnt_gt pisze:Kiedyś byłem w Hamburgu i odwiedziłem ichniejszy park miniatur.
Podobno największy na świecie.
Mają tam startujący samolot, który wznosi się na dwóch cienkich drutach i potem ląduje. Ci z Borówca, chcieli aby dla nich wykonali takie drugi, Niemcy wycenili robotę na 6 tys. ojro...
Swoją drogą, chcieli zlecić wykonanie budynku terminala lotniczego, to w Polsce wyceniono na 18 tys. zł. Kupili wycinarkę laserową, zrobili sami, i tak wyszło sporo taniej...
Marooned pisze:
Pyra pisze:Dziś pomyślnie przeszedł pierwsze próby nowy LF ver. 3.
Gorąco zachęcam do podzielenia się worklogiem (wraz z cięciem na własnej CNC) na Forbocie :)
E tam, moje konstrukcje to typowo "garażowe" produkty, za cienkie aby im poświęcać więcej czasu...

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Awatar użytkownika
krzycho_
Posty: 2187
Rejestracja: piątek 08 maja 2009, 18:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: krzycho_ »

Zaskoczyło mnie , w grupie testerów Fenixa CL20 :)

http://www.fenixlight.com/NewsMore.aspx?id=137&cid=1
elektroda.pl
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5041
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

krzycho_, gratulacje.
Mieciu
Posty: 455
Rejestracja: czwartek 29 sie 2013, 19:34
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Mieciu »

Convoy S2 po małych przeróbkach wytrzymał na głębokości 40m pod wodą :twisted:

Podczas wycieczki na XVI wieczne dłubanki leżące na dnie jeziora Hańcza widać plamkę taką bardziej żółtą w centrum kadru.
To właśnie świeci convoy przymocowany do maski nurkowej :mrgreen:
W razie awarii innych latarek bez problemu mogę przełączyć na wyższy tryb i bezpiecznie dokończyć nurkowanie.
Chłodzenie mam idealne - woda 4° :wink:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4s1v04xXCGs[/youtube]
Awatar użytkownika
maciex93
Posty: 2886
Rejestracja: sobota 14 sty 2012, 18:59
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: maciex93 »

Mieciu, możesz dokładnie napisać co poprawiłeś w tej S2?
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
Mieciu
Posty: 455
Rejestracja: czwartek 29 sie 2013, 19:34
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Mieciu »

maciex93 pisze:Mieciu, możesz dokładnie napisać co poprawiłeś w tej S2?
:-) w sumie to wszystko kupione w intl-outdoor...
host:
http://intl-outdoor.com/t12-18650-flash ... p-535.html
Jak widać jest miejsce na podwójny oring na dupce.
To jest chyba jedyna tak dobrze wykonana latarka nadająca się na takie przeróbki:
Obrazek
Dopasowałem nasze polskie oringi 70NBR i wszystko skręca się bardzo ścisło.

Samą dupkę zakleiłem - wywaliłem guzik.
Zlutowałem na stałe pierścień ze sprężynką.
Pierścień włącznika odizolowany jest od gwintu dupki dzięki czemu nawet po wytarciu anodyzacji gwintu nie będzie mi się załączać.
Takim sposobem mam włącznik 'twist' niewrażliwy na duże zmiany ciśnienia.

driver:
http://intl-outdoor.com/qlite-reva-7135 ... p-710.html
Wziąłem go głównie dlatego że już domyślnie ma bardzo fajne tryby 2% - 25% - 100% oraz nie słychać piszczenia.

dioda:
XM-L2 T6 4C - niestety pod wodą zrobiła się za żółta mimo tego że na powierzchni świeci b.ładnie.

szybkę wymieniłem na:
http://intl-outdoor.com/20mm-ar-coated- ... p-591.html
1.5mm spokojnie wytrzymuje takie ciśnienia ;-)

Przednie uszczelnienie wymagało trochę pracy:
- zrezygnować z oringu uszczelniającego szybkę
- skręcić wszystko na sucho tak, aby reflektor dobrze dociskał do diody i piguły (zafixować wysokość wkręcenia piguły)
- szybkę wkleić do przedniego pierścienia na silikon do klejenia akwariów
- pierścień wkleić na loctite do obudowy całość dobrze skręcając
- wpuścić od strony baterii kropelke loctite na gwint piguła-obudowa dzięki czemu już nic się nie odkręci.

Latarka w sumie była już ok 5 godzin pod wodą i działa wyśmienicie :D
Używana głównie w trybie 2% żeby podświetlać komputer nurkowy i nie oślepiać podwodnych towarzyszy w trakcie 'komunikacji' twarzą w twarz.
Awatar użytkownika
maciex93
Posty: 2886
Rejestracja: sobota 14 sty 2012, 18:59
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: maciex93 »

Ten host to jest convoy S3.
Myślę że S2 łatwiej by było przerobić. Też ma miejsce na podwójne o-ringi i odchodzi zabawa z szybką.

W każdym bądź razie dzięki za info ;)
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
Mieciu
Posty: 455
Rejestracja: czwartek 29 sie 2013, 19:34
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Mieciu »

maciex93 pisze:Ten host to jest convoy S3.
Myślę że S2 łatwiej by było przerobić. Też ma miejsce na podwójne o-ringi i odchodzi zabawa z szybką.

W każdym bądź razie dzięki za info ;)
Ah :-) no tak... masz rację.
Tyle że S2 jest rozkręcany w 2 miejscach a S3 tylko na dupce ;-)
Im mniej ruchomych czesci tym lepiej, ale może i faktycznie S2 będzie też się nadawać.

Najważniejsze że są podwójne oringi i anodyzacja gwintu dupki (izolacja mosiężnego pierścienia od obudowy)
Zablokowany