Długie światła do pary z Convoy S3 60x20
Długie światła do pary z Convoy S3 60x20
Hej,
Obecnie na kierownicy mam S3 z kolimatorem 60x20, fajnie świeci - ale jak się w ciemnym miejscu rozpędzę to jednak zasięg przestaje mi wystarczać. Przeglądałem forum, oglądałem zdjęcia i nie mogę się zdecydować. Pomożecie?
Patrzyłem na Convoy S2, S8, C8, M1, M2, SolarForce L2, L2D, L2P... i nie wiem, która będzie dobry wyborem. Zresztą nie upieram się przy tej liście.
Na pewno chcę zasilania z 18650, dobrze jakby była zbliżona wyglądem do S3. No i nie chciałbym wydać za dużo pieniędzy, chciałbym się zmieścić w 100-150zł. (aku i ładowarkę mam)
Pozdrawiam,
Kiełek
Obecnie na kierownicy mam S3 z kolimatorem 60x20, fajnie świeci - ale jak się w ciemnym miejscu rozpędzę to jednak zasięg przestaje mi wystarczać. Przeglądałem forum, oglądałem zdjęcia i nie mogę się zdecydować. Pomożecie?
Patrzyłem na Convoy S2, S8, C8, M1, M2, SolarForce L2, L2D, L2P... i nie wiem, która będzie dobry wyborem. Zresztą nie upieram się przy tej liście.
Na pewno chcę zasilania z 18650, dobrze jakby była zbliżona wyglądem do S3. No i nie chciałbym wydać za dużo pieniędzy, chciałbym się zmieścić w 100-150zł. (aku i ładowarkę mam)
Pozdrawiam,
Kiełek
Forowicze jako długie na rower chwalą sobie C8 z reflektorem OP. Choć od Twojej latarki to nawet zwykła S2 z reflektorem powinna mieć większy zasięg, ale ona naprawdę dużego zasięgu to nie ma i dlatego często jest wspomagana jakimć C8, lub choćby M1.
Tekst podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Wcale nie sprzeczne.
Po prostu każda z latarek które wymieniłeś w wersji z reflektorem OP nada się jako dodatek do tej co masz.
Convoy seria S lub M będzie oki, tak samo jak solarforce bo rozkład światła bardzo podobny.
Convoy C8 trochę za mocno skupia.
Po prostu każda z latarek które wymieniłeś w wersji z reflektorem OP nada się jako dodatek do tej co masz.
Convoy seria S lub M będzie oki, tak samo jak solarforce bo rozkład światła bardzo podobny.
Convoy C8 trochę za mocno skupia.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
Convoy S2/S3/S5/S6/S8 - różnice: http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?p=155073#155073
Oprócz wyglądu to takie szczegóły jak głębokość reflektora co przekłada się na niewielkie różnice w zasięgu.
Tak świeci S2/S2+/S2+ kolimator 20x60/M2
S3 świeci jak S2+ OP
S5/S6/S8 tak jak S2 OP
M2 i M2 to praktycznie to samo.
Solarforce z modułem OP również podobnie do M2.
Oprócz wyglądu to takie szczegóły jak głębokość reflektora co przekłada się na niewielkie różnice w zasięgu.
Tak świeci S2/S2+/S2+ kolimator 20x60/M2
S3 świeci jak S2+ OP
S5/S6/S8 tak jak S2 OP
M2 i M2 to praktycznie to samo.
Solarforce z modułem OP również podobnie do M2.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
Daj sobie spokój ze skalpowaniem. Zwykłą S3 kup i masz komplet. Ja też mam dwie S2, jedną zwykłą i jedną z kolimatorem. 30% w obu załatwia sprawę w najciemniejszym nawet miejscu. Tu masz rozkład światła na mojej maszynie:
Nie kombinuj z C8, przecież to już szperacz jest a nie latarka rowerowa. Ewentualnie M1/M2 ale to już i tak będzie węższe niż S3 czy S2. I po cholerę skalpować diodę? Nie daj sobie wciskać ciemnoty, to jest kompletnie niepotrzebne!
Nie kombinuj z C8, przecież to już szperacz jest a nie latarka rowerowa. Ewentualnie M1/M2 ale to już i tak będzie węższe niż S3 czy S2. I po cholerę skalpować diodę? Nie daj sobie wciskać ciemnoty, to jest kompletnie niepotrzebne!
Convoy S2 4C attiny25V 3,04A REF
Convoy S2 4C attiny25V 3,04A kolimator 15*90
Convoy S2 4C attiny25V 3,04A kolimator 15*90
Jeśli idzie o dalszy plan świecenia to S2 wypada lepiej od S3, bo ta druga ma bardziej rozlazłe światło.cervandes pisze:Zwykłą S3 kup i masz komplet
kross, Możesz też sobie zapodać S2+ lub S3 z kolimatorem TIR typ Narrow i będzie względnie daleko.
Widzisz, rozwiązania są różne i różne też mają koszty. Skalpowanie diody daje lepsze skupienie, a co za tym idzie większy zasięg, przy minimalnych stratach w spillu, zwłaszcza w reflektorach typu OP. W trudnym terenie i przy szybkiej jeździe S2 nie daje komfortu dokładnego postrzegania przeszkód, można je dostrzec i cieszyć się wiedzą o nich ale więcej światła na dystansie pozwala je lepiej ocenić. Skalpowanie, pod warunkiem że nie uszkodzi się diody, jest tańszą alternatywą dla zmiany optyki, własnie pod kątem rozpraszania "ciemnoty" daleko przed rowerem.cervandes pisze:I po cholerę skalpować diodę? Nie daj sobie wciskać ciemnoty, to jest kompletnie niepotrzebne!
[ Dodano: 11 Wrzesień 2014, 19:52 ]
cervandes, Co do montowania C8 na rowerze to jak najbardziej się z Tobą zgodzę, dla mnie to już duży "mebel" na kierownicy. Ja na długie używam MTE G33 z reflektorem SMO i o ile nie jadę pośmigać wąskimi ścieżkami w lesie to używam z powodzeniem tylko tej lampki, zwłaszcza że łatwo w niej zamontować odcięcie, żeby nie oślepiać. Do lasu zakładam dodatkowo Ultrfire S5 z kolimatorem 60st.