Długie światła do pary z Convoy S3 60x20

Oświetlenie przednie i tylne w rowerze, zasobniki na baterie. Komfort i bezpieczeństwo nocnej jazdy.
Kielek
Posty: 261
Rejestracja: czwartek 21 sie 2014, 00:52
Lokalizacja: Warszawa

Długie światła do pary z Convoy S3 60x20

Post autor: Kielek »

Hej,

Obecnie na kierownicy mam S3 z kolimatorem 60x20, fajnie świeci - ale jak się w ciemnym miejscu rozpędzę to jednak zasięg przestaje mi wystarczać. Przeglądałem forum, oglądałem zdjęcia i nie mogę się zdecydować. Pomożecie?

Patrzyłem na Convoy S2, S8, C8, M1, M2, SolarForce L2, L2D, L2P... i nie wiem, która będzie dobry wyborem. Zresztą nie upieram się przy tej liście.

Na pewno chcę zasilania z 18650, dobrze jakby była zbliżona wyglądem do S3. No i nie chciałbym wydać za dużo pieniędzy, chciałbym się zmieścić w 100-150zł. (aku i ładowarkę mam)

Pozdrawiam,
Kiełek
Awatar użytkownika
marmez
Posty: 2879
Rejestracja: sobota 08 sty 2011, 19:19
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: marmez »

Forowicze jako długie na rower chwalą sobie C8 z reflektorem OP. Choć od Twojej latarki to nawet zwykła S2 z reflektorem powinna mieć większy zasięg, ale ona naprawdę dużego zasięgu to nie ma i dlatego często jest wspomagana jakimć C8, lub choćby M1.
Tekst podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Awatar użytkownika
maciex93
Posty: 2886
Rejestracja: sobota 14 sty 2012, 18:59
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: maciex93 »

Coś z serii M czy solarforce w zupełności wystarczy jako długie na rower.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5041
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

S2/S4/S6 będzie w miarę wystarczające. Skalp diody w tych body zbliży skupienie światła i zasięg do tego, który jest w M1. Oczywiście ono też jak najbardziej się nada. C8 jak dla mnie jest nieco za wąskie ale też by mogło być, gdyby nie znacznie większy rozmiar. Ja mam S4 z diodą po skalpie.
Kielek
Posty: 261
Rejestracja: czwartek 21 sie 2014, 00:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kielek »

Trochę sprzeczne opinie widzę :)

Na czym polega skalpowanie diody?


A gdzie warto szukać takiej latarki, żeby cena nie zabijała, dioda była neutralna ciepła, a wykonanie dawało szanse na długie życie całej latarki?

Pozdrawiam,
Kiełek
Awatar użytkownika
Zbychur
Posty: 3677
Rejestracja: poniedziałek 19 gru 2011, 21:14
Lokalizacja: Drogomyśl

Post autor: Zbychur »

Zapytaj w sklepiku naszych forumowych "modziarzy"
Awatar użytkownika
maciex93
Posty: 2886
Rejestracja: sobota 14 sty 2012, 18:59
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: maciex93 »

Wcale nie sprzeczne.
Po prostu każda z latarek które wymieniłeś w wersji z reflektorem OP nada się jako dodatek do tej co masz.
Convoy seria S lub M będzie oki, tak samo jak solarforce bo rozkład światła bardzo podobny.
Convoy C8 trochę za mocno skupia.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
Kielek
Posty: 261
Rejestracja: czwartek 21 sie 2014, 00:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kielek »

No marmez pisał, że S2 to nie bardzo.
Mógłby ktoś napisać czym się różnią S2/4/6/8?

Pozdrawiam,
Kiełek
Awatar użytkownika
maciex93
Posty: 2886
Rejestracja: sobota 14 sty 2012, 18:59
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: maciex93 »

Convoy S2/S3/S5/S6/S8 - różnice: http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?p=155073#155073

Oprócz wyglądu to takie szczegóły jak głębokość reflektora co przekłada się na niewielkie różnice w zasięgu.

Tak świeci S2/S2+/S2+ kolimator 20x60/M2


Obrazek

S3 świeci jak S2+ OP
S5/S6/S8 tak jak S2 OP
M2 i M2 to praktycznie to samo.
Solarforce z modułem OP również podobnie do M2.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
kross
Posty: 14
Rejestracja: piątek 02 maja 2014, 22:52
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: kross »

O co chodzi z tym skalpem diody bo nie wiem ,proszę o wyjasnienie.
Awatar użytkownika
Zbychur
Posty: 3677
Rejestracja: poniedziałek 19 gru 2011, 21:14
Lokalizacja: Drogomyśl

Post autor: Zbychur »

Skalp polega na usunięciu lub maksymalnym ścięciu soczewki z diody. Zabieg taki powoduje, że lepiej się skupia kosztem spilla, co za tym idzie, znacznie poprawia się zasięg świecenia.
kross
Posty: 14
Rejestracja: piątek 02 maja 2014, 22:52
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: kross »

Dzięki za wyjaśnienie ,czym i jak to "skalpować"?
cervandes
Posty: 99
Rejestracja: niedziela 05 sty 2014, 19:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: cervandes »

Daj sobie spokój ze skalpowaniem. Zwykłą S3 kup i masz komplet. Ja też mam dwie S2, jedną zwykłą i jedną z kolimatorem. 30% w obu załatwia sprawę w najciemniejszym nawet miejscu. Tu masz rozkład światła na mojej maszynie:

Obrazek


Nie kombinuj z C8, przecież to już szperacz jest a nie latarka rowerowa. Ewentualnie M1/M2 ale to już i tak będzie węższe niż S3 czy S2. I po cholerę skalpować diodę? Nie daj sobie wciskać ciemnoty, to jest kompletnie niepotrzebne!
Convoy S2 4C attiny25V 3,04A REF
Convoy S2 4C attiny25V 3,04A kolimator 15*90
Awatar użytkownika
Zbychur
Posty: 3677
Rejestracja: poniedziałek 19 gru 2011, 21:14
Lokalizacja: Drogomyśl

Post autor: Zbychur »

cervandes pisze:Zwykłą S3 kup i masz komplet
Jeśli idzie o dalszy plan świecenia to S2 wypada lepiej od S3, bo ta druga ma bardziej rozlazłe światło.

kross, Możesz też sobie zapodać S2+ lub S3 z kolimatorem TIR typ Narrow i będzie względnie daleko.

cervandes pisze:I po cholerę skalpować diodę? Nie daj sobie wciskać ciemnoty, to jest kompletnie niepotrzebne!
Widzisz, rozwiązania są różne i różne też mają koszty. Skalpowanie diody daje lepsze skupienie, a co za tym idzie większy zasięg, przy minimalnych stratach w spillu, zwłaszcza w reflektorach typu OP. W trudnym terenie i przy szybkiej jeździe S2 nie daje komfortu dokładnego postrzegania przeszkód, można je dostrzec i cieszyć się wiedzą o nich ale więcej światła na dystansie pozwala je lepiej ocenić. Skalpowanie, pod warunkiem że nie uszkodzi się diody, jest tańszą alternatywą dla zmiany optyki, własnie pod kątem rozpraszania "ciemnoty" daleko przed rowerem.

[ Dodano: 11 Wrzesień 2014, 19:52 ]
cervandes, Co do montowania C8 na rowerze to jak najbardziej się z Tobą zgodzę, dla mnie to już duży "mebel" na kierownicy. Ja na długie używam MTE G33 z reflektorem SMO i o ile nie jadę pośmigać wąskimi ścieżkami w lesie to używam z powodzeniem tylko tej lampki, zwłaszcza że łatwo w niej zamontować odcięcie, żeby nie oślepiać. Do lasu zakładam dodatkowo Ultrfire S5 z kolimatorem 60st.
Awatar użytkownika
hackman
Posty: 159
Rejestracja: wtorek 30 lip 2013, 17:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: hackman »

Imo C8 (ref. OP) jak najbardziej się nadaje.
Kiedyś sporo jeździłem z S2+C8 i nie wyobrażam sobie montowania S2 jako światło długie :)
  • Convoy S2 / S2+ / M1 / C8 @ XML2
  • Olight i2 + Li-ion 14500
ODPOWIEDZ