Jedna latarka na przód

gdzie i jak kupować oraz nasze o tym opinie
Goblin_Janusz
Posty: 3
Rejestracja: poniedziałek 01 wrz 2014, 13:40
Lokalizacja: Pomorskie

Jedna latarka na przód

Post autor: Goblin_Janusz »

Cześć,
dość dużo przejrzałem stron o latarkach. Pomimo to mam spory mętlik w głowie.
Poszukuję latarki na przód do roweru górskiego. Jeżdżę głównie po leśnych ścieżkach, trochę po mieście.
Zależy mi na mocnym oświetleniu: zarówno dobra odległość jak i szerokość. Tutaj musi być pewien kompromis, ponieważ chcę, aby była to tylko jedna latarka. Powinna wytrzymać 2-3h świecenia (da radę na 100%?) i mieć neutralną barwę, najlepiej słoneczną 5600K. Ponadto chciałbym jej móc używać jako latarki do trzymania w ręce - nie może się za bardzo grzać.
Czytałem, że Pan Dariusz tworzy godne polecenia produkty - mam na myśli Convoy S2 z kolimatorem (tylko jakim?) 2.1A, ale także natknąłem się na informacje, że Bocialarka jest niezastąpiona.

Czy mógłby mi ktoś doradzić co okaże się lepszym wyborem? Wiem, że niektórzy z Was mają fachową i sprawdzoną już wiedzę w terenie i z łatwością będą mogli odpowiedzieć :)
Awatar użytkownika
marmez
Posty: 2879
Rejestracja: sobota 08 sty 2011, 19:19
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: marmez »

Cześć :)
Goblin_Janusz pisze:Zależy mi na mocnym oświetleniu: zarówno dobra odległość jak i szerokość.
"Mówi Pan o dwóch różnych lokalach" ;) A na serie, to w takim przy przypadku może być dobre coś z reflektorem jednak zamiast kolimatora - jeśli się mylę, to proszę mnie poprawić. Spill daje szerokość, a Spot zasięg. Np. Convoy S3, albo S2 (węższy spill niż w S3, mi na rowerze trochę za wąski, temu sugeruję jednak S3).
Goblin_Janusz pisze:Powinna wytrzymać 2-3h świecenia (da radę na 100%?) i mieć neutralną barwę, najlepiej słoneczną 5600K.
Oczywiście! Pod warunkiem, że sterownik będzie miał w MAX 1-1,4A. Barwa słoneczna to coś koło binu 3X-4X. Są takie dostępne. Jeśli chcesz mieć jaśniej, to o 2h w MAX trzeba zapomnieć w takiej jednoogniwowej latarce. 2,1A jest dobrym kompromisem, można tez mieć sterownik programowalny i używać zazwyczaj do 70% mocy (na przykład).
Goblin_Janusz pisze:Ponadto chciałbym jej móc używać jako latarki do trzymania w ręce - nie może się za bardzo grzać.
Ja chodzę w ręce z Convojem S2 na max (2,8A) i jak się nią trochę macha, to nie parzy - można nosić spokojnie, przy niższych trybach tymbardziej. Gdyby ją odłożyć na kilka minut na stół, to już będzie gorąco ;)
Goblin_Janusz pisze:Czytałem, że Pan Dariusz tworzy godne polecenia produkty - mam na myśli Convoy S2 z kolimatorem (tylko jakim?) 2.1A, ale także natknąłem się na informacje, że Bocialarka jest niezastąpiona.

Czy mógłby mi ktoś doradzić co okaże się lepszym wyborem?
Obaj Ci Panowie robią dobre latarki, co wybierzesz, to kwestia twojego gustu.

Mógłby się ktoś wypowiedzieć, czy JEDNA latarka z kolimatorem to jest dobry pomysł na rower jeżeli chce się mieć też zasięg... Osobiście nie jeździłem, ale czołówki z kolimatorem moim zdaniem zasięgu to nie dają ;)

Pozdrawiam, marmez

[ Dodano: 1 Wrzesień 2014, 17:14 ]
Jeszcze od siebie polecę sterownik rozszerzony z kontrolą termiczną (w razie przegrzewania zmniejsza moc), a przede wszystkim ze sprawdzaniem naładowania akumulatora - po np. 4-kliku mruga 1-5 razy informując ile energii jeszcze mamy w aku :) Bardzo lubię tę funkcję.
Tekst podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Kielek
Posty: 261
Rejestracja: czwartek 21 sie 2014, 00:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kielek »

Ja mam S3 z kolimatorem 60x20. Świeci pięknie, ale zasięgu toto nie ma. Moim zdaniem jako jedyna latarka do jeżdżenia po lesie nie będzie najlepszym wyborem. Tylko tu dużo zależy od osobistych preferencji, najlepiej jakbyś podjechał do kogoś kto ma taką latarkę i sam popatrzył.

Ważne: te latarki naprawdę potrafią oślepić, jak jeżdżę po mieście z włączonym stroboskopem to poziomo ustawiam latarkę tylko jak mam ustawione świecenie na 2% (dwa) - coś więcej to trzeba świecić w dół.

Pozdrawiam,
Kiełek
Awatar użytkownika
smokuxx1987
Posty: 2113
Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
Lokalizacja: Krosno

Post autor: smokuxx1987 »

Najlepsze rozwiązanie to kupić 2 latarki.
Jedna na światła długie z dalekim zasięgiem, a 2 taka która świeci szeroko, polecam Convoy S2+ z kolimatorem owalnym
Na zasięg C8.
Po mieście możesz świecić S2+ które z kolimatorem owalnym nie oślepia innych użytkowników drogi a po lesie włączasz obie latarki.
Goblin_Janusz
Posty: 3
Rejestracja: poniedziałek 01 wrz 2014, 13:40
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Goblin_Janusz »

Jak już wspominałem chciałbym jedną latarkę, mam nadzieję, że znajdzie się ktoś kto mi taką doradzi :)
fotorondo
Posty: 1338
Rejestracja: niedziela 01 gru 2013, 18:44
Lokalizacja: warszawa

Post autor: fotorondo »

Goblin_Janusz,
jak już pewnie wiesz jedną latarką się nie da żeby było i szeroko i daleko.
Na początek weź sobie s2+(w miarę szeroko, i łatwo wymienisz sobie z czasem na owalny kolimator).
Będziesz miał wtedy dużo/bardzo szeroko, a potem dokupisz sobie coś z serii M lub C i będziesz miał daleko.
Awatar użytkownika
marmez
Posty: 2879
Rejestracja: sobota 08 sty 2011, 19:19
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: marmez »

Goblin_Janusz pisze:Jak już wspominałem chciałbym jedną latarkę, mam nadzieję, że znajdzie się ktoś kto mi taką doradzi
Już doradziłem ;) Convoy S3 == Convoy S2+ (taki sam rozkład mają te latarki bez przeróbek i jako jedna wystarcza).
fotorondo pisze:Na początek weź sobie s2+(w miarę szeroko, i łatwo wymienisz sobie z czasem na owalny kolimator).
+1 Wcześniej pisząc zapomniałęm S2+ wymienić.

Tak, że to jest jedna latarka, która wystarczy. Kolega ma S2 (jak wspomniałem podobny, ale ciut inny węższy rozkład) na 1,4A i mu starcza i do miasta i do lasu.

Tylko musisz pamiętać, że taka latarka w mieście będzie bardzo oślepiać, ale można zrobić jakiś mały daszek, albo kierować nisko.

Pozdrawiam
Tekst podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
ODPOWIEDZ