Convoy a SolarForce L2D a MacTronic

Oświetlenie przednie i tylne w rowerze, zasobniki na baterie. Komfort i bezpieczeństwo nocnej jazdy.
marcindrewno
Posty: 2
Rejestracja: poniedziałek 11 sie 2014, 01:23
Lokalizacja: Elbląg

Convoy a SolarForce L2D a MacTronic

Post autor: marcindrewno »

Cześć
Jako iż dni stają się coraz krótsze i mam ok 300 zł wolnej kasy, to pomyślałem o zakupie nowego oświetlenia rowerowego, a konkretnie mocnej przedniej lampki, umożliwiającej swobodne jeżdżenie nocą po lesie z prędkościami ~ 20-25 km/h. Do tej pory używałem MacTronica Scream edycji 300 lm, zamontowanego na kasku, niestety w całkowitych ciemnościach umożliwiał on co najwyżej "spacery" z prędkością ~ 10 km/h, "czerwone pole na prędkościomierzu" zaczynało się od 15 km/h :). Tak więc postanowiłem to zmienić.
Od razu powiem, że w temacie diod, sterowników itp. jestem laikiem, wole raczej gotowe rozwiązania, które można nabyć w sklepie bądź najdalej na allegro, dlatego też jeszcze parę godzin temu byłem napalony na MacTronica Noise 500. Noo ale na swoje "nieszczęście" pozaglądałem do internetów i wiele osób twierdzi, że "zaa te pieniądze to można mieć więcej...". Tak więc rozpocząłem długą i męczącą podróż przez fora i recenzje, by finalnie dojść do dylematu pt.:
1. Czy lepiej kupić latarkę SolarForce L2D 900lm XM-L2 T6 3C extended od Pana Grega z Allegro - jako wariant "high-end" troszkę droższy niż zakładałem, ale kupiony w "polskim internecie", z gwarancją bla bla bla...,
czy
2. próbować zdobyć mistyczną latarkę o nazwie Convoy, której oferty kupna w polskim internecie znaleźć nie mogę, mimo iż na forum jest ona wymieniana chyba w połowie tematów, aaale wydaje się być tania, a ponad to tych stworów Convoyów jest mnogość odmian, co jeszcze bardziej mnie frustruje, bo nie mam pojęcia, która to ta dobra, i jak mi się zepsuje to gdzie ja w Chinach znajdę to dziecko co ją złożyło, żeby mi ją naprawiło,
czy
3. kupić tego MacTronica - fajne jest w nim to, że żeby go naładować nie trzeba wyciągać z niego akumulatora i że ma mocowanie na kask, no i mogę go kupić w sklepie pod domem (bezcenne :D)

Aha i widziałem na forum, że ktoś (przepraszam nie chce mi się teraz szukać nicka kto) montował chyba 4 te Convoye na kierownicy, mmm... ja to bym wolał jedną latarkę i na kask najlepiej, bo to zawsze można sobie zobaczyć na jakiej przerzutce się jedzie :D.
Będę wdzięczny za pomoc w decyzji, żebym nie wydał pieniędzy bez sensu i co by mnie potem sumienie nie gryzło - aaa mogłeś spytaaać o too na "światełkaaach..." :D
pozdrawiam
Awatar użytkownika
lord_craven
Posty: 415
Rejestracja: środa 27 lut 2013, 12:32
Lokalizacja: Leżajsk

Post autor: lord_craven »

Jak masz taki budżet to kupuj dwa Convoy'e, np. od Darka: http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t ... sc&start=0

Jeden montujesz na kierownicy, drugi na kasku. I jeszcze zostanie Ci na ładowarkę i ogniwa ze sklepiku. Odezwij się do Darka na PW a wszystko Ci wyjaśni i doradzi.
Mactroniki: HLS-K1 mod by ElSor, EPIC HLS-NL3, BPM-2SL Walle.
SF L2P mod by Greg i FandyFire UV-S5 mod by Dariusz70
Dziad
Posty: 31
Rejestracja: piątek 11 lip 2014, 09:09
Lokalizacja: Krakow

Post autor: Dziad »

+1
"Ładowalność" Mactronica nie jest żadną zaletą, wręcz przeciwnie.
Awatar użytkownika
Zbychur
Posty: 3677
Rejestracja: poniedziałek 19 gru 2011, 21:14
Lokalizacja: Drogomyśl

Post autor: Zbychur »

MacTronic Nois 500, nie ma 500lm i barwę światła wpadającą w zieleń. Widziałem już kilka tych lampek na żywo i wszystkie świeciły tak samo słabo i tak samo zielono. Owszem wykonanie jest na wysokim poziomie ale radiator uważam za zbyt mały, nawet an 3W diodę . Zamontowane ogniwo ma 2300mAh pojemności, kiedy lampka w trasie zgaśnie to lipa, fakt można ją otworzyć scyzorykiem i wymienić ogniwo ale ile razy taka operacja przejdzie zanim połamią się zatrzaski, trudno powiedzieć. Każdy jeden użytkownik Noisa sądził, że mój Convoy S2 (XM-L2 T6 3C@2,4A) to kosztuje chyba ze cztery sety, bo i barwa fantastyczna i ilość światła bijąca MacTronica i to w trybie średnim. Każdy ma prawo do swojego wyboru i niektórzy sobie chwalą, bo więcej nie potrzebują, ale ja osobiście wiedząc tyle co wiem o lampkach (nie wiele ale jednak coś), nigdy Noise'a bym nie kupił, mając do wyboru choćby najtańszą wersję Convoya. W Moim zdanie w tym przypadku wysoka cena sugeruje doskonałe parametry ale wcale tak nie jest. Zdecydowanie jakaś lampka od któregoś z forumowych moderów, albo dwie jak słusznie sugeruje kolegalord_craven, i kilka dobrych ogniw
marcindrewno pisze:Aha i widziałem na forum, że ktoś (przepraszam nie chce mi się teraz szukać nicka kto) montował chyba 4 te Convoye na kierownicy, mmm... ja to bym wolał jedną latarkę i na kask najlepiej, bo to zawsze można sobie zobaczyć na jakiej przerzutce się jedzie .
To powiem tak, praktycznie w ilości światła 2 Noise'y = nie wyżyłowany Convoy.
Cenowo 2 wypasione Convoye z zasilaniem i ładowarka = 1 Noise.

Lub jak wspomniałeś Gregowa lampka, to również nokaut dla Noise'a.
arekm
Posty: 736
Rejestracja: niedziela 22 sty 2012, 15:25
Lokalizacja: Polska

Post autor: arekm »

Mam noise 500 i dziesiątki Convoyów. Noise od dawna nieużywany bo przegrywa pod każdym kątem.

Zacytuje sam siebie ;-)

"W Noise 500 jest ogniwo 18650 ale zatopione w specjalnej plastikowej obudowie. Oznacza to, że nie mogę kupić tanio zapasowych ogniw 18650. Muszę kupować ogniwa przygotowane przez Mactronica. Niestety kilkunastokrotnie droższe niż dobre ogniwo z forum swiatelka.pl.

W Noise 500 jest stosowana dioda o zimnej, trupiej barwie. Znacznie lepszą i przyjemniejszą dla mojego oka jest dioda o ciepłej barwie (4C czy 7C). W Convoy można wybrać jaką diodę chce się posiadać.

Ilość lumenów – Noise 500 daje wg producenta na najmocniejszym trybie 500lm. Convoy S2 XML2 T6-7C 2.8A to ok 800lm.

Koszt – latarka Convoy jest kilkukrotnie tańsza od Noise 500. W ~110PLN da się zmieścić z całym kompletem (Convoy S2, ogniwo z swiatelka.pl, uchwyt i prosta ładowarka). Ponad dwukrotnie taniej od Noise 500.

Dodatkowo Convoy S2 możemy używać jako normalnej, ręcznej latarki (na wyjazdach, pod namiotem). Niestety obudowa Noise 500 nie jest zbyt wygodna do trzymania. Ponadto tylko przód Noise 500 jest aluminiowy (celem odprowadzania ciepła) – w efekcie odprowadzanie ciepła odbywa się na mniejszym obszarze niż w Convoy S2 (cała aluminiowa). Przód Noise nagrzewa się tak bardzo, że łatwo się oparzyć."
PawelG.
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: PawelG. »

Przy okazji MacTroniców, to w pracy mam ich najwyższy model, czyli Night Hunter.
Prawda jest taka, że pod względem ilości światłą i jasności, przegrywa on z Convoyem M1 z diodą XM-L2 U2-1A 2,8A.
Convoy "napędzany" jest ogniwem ze starego akumulatora od laptopa, a Mac fabrycznym aku, czas świecenia mają podobny.
Jedyna przewaga Huntera, to duży zasięg przy mocnym skupieniu światła, co jest rzadko przydatne.
Jednak ten zasięg na dużym skupieniu nie jest wiele większy od Convoya.
Teraz już nie przynoszę z pracy do domu latarki, bo nie ma to najmniejszego sensu :)
Różnica w cenie dość znacząca, Mac ~400 zł, a Convoy 80 zł :D
Tak więc wybór należy do Ciebie ;)
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne :)
marcindrewno
Posty: 2
Rejestracja: poniedziałek 11 sie 2014, 01:23
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: marcindrewno »

No to skutecznie wybiliście mi MacTronica z głowy, w takim razie spróbuje zamówić Convoya S3 u Pana Dariusza, narazie jednego, zobaczę jak mi się będzie z nim żyło :). Dzięki za pomoc w wyborze ;)
ODPOWIEDZ