Robocza lampa na przód do roweru.

Coś Ci się zepsuło? Nie chce działać jak powinno? Opisz dokładnie swój problem a postaramy się pomóc...
Tomek_HPL
Posty: 5
Rejestracja: poniedziałek 11 sie 2014, 14:07
Lokalizacja: Wawa

Robocza lampa na przód do roweru.

Post autor: Tomek_HPL »

Witam wszystkich,

Posiadam lampę wsteczną markowej firmy dedykowaną dla rynku motoryzacyjnego. Zastanawiam się nad zaadoptowaniem jej do roweru. Lampka świeci ładnie i szeroko testowałem ją zasilając z aku samochodowego.

Parametry wg producenta to:
800lm
13W
4 diody
zasięg ponad 50m
Wodoszczelna w aluminiowej konkretnej obudowie.

Etykieta wygląda tak:
https://imagizer.imageshack.us/v2/94x94 ... s6wcWr.jpg

Czy ta lampa nadaje się do roweru? Jak tak to jak to wydajnie i bezpiecznie zasilać? Na ali znalazłem taką baterię. Czy można to zastosować?

http://www.aliexpress.com/item/1Pcs-lot ... 66727.html

Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi.
ElektroT
Posty: 21
Rejestracja: wtorek 01 lip 2014, 11:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ElektroT »

61lm/W to chyba nie ma większego sensu jeśli musisz kupić zasilanie. W ogóle ile waży Twoje cacko?
Awatar użytkownika
Zbychur
Posty: 3677
Rejestracja: poniedziałek 19 gru 2011, 21:14
Lokalizacja: Drogomyśl

Post autor: Zbychur »

Cześć, witaj.
Lampka do lasu się nada. Na szosę nie za bardzo, będzie mocno oślepiać, a odcięcie będzie trudno zrobić. Po za tym za kika dolców więcej niż ten power bank mozesz mieć małą kompaktową latarkę z ogniwem i ładowarką. Można by spróbować do Twojej lampki zamontować cztery kolimatory o owalnym strumieniu światła, ale nie wiadomo co to za diody w środku siedzą i jak by się ułoży w soczewkach.
Tomek_HPL
Posty: 5
Rejestracja: poniedziałek 11 sie 2014, 14:07
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Tomek_HPL »

Nie wiem czy to ma znaczenie ale 800lm to ma być już z tymi wszystkimi filtrami bo to ma homologacje na ulice i zrobiono pomiary. Co do wagi to również mnie ona martwi bo ponad kilo ma na pewno a do tego bateria. Generalnie zaletą będzie fakt ze snop światła jest owalny jak światło pmg w aucie . Postaram się zrobić fotkę w nocy ale dopiero w czwartek, piątek.

Chcę to zrobić dla zabawy bo mam lampę fizycznie i teraz tylko kwestia zamocowania i odpowiedniego zasilania a tego nadal nie wiem ;)
Awatar użytkownika
Ebola
Posty: 976
Rejestracja: czwartek 17 maja 2012, 22:39

Post autor: Ebola »

Skoro ta lampka jest przystosowana do zasilana z instalacji samochodowej, to może żeby było prosto i tanio to warto kupić jakiś akumulatorek motocyklowy? Najlepiej żelowy, przyczepić np w trójkącie pod ramą i śmigać. Bo po co kombinować, skoro można prosto i tanio?
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
Tomek_HPL pisze:Nie wiem czy to ma znaczenie ale 800lm to ma być już z tymi wszystkimi filtrami bo to ma homologacje na ulice i zrobiono pomiary.
A możesz przytoczyć co to za homologacja?
Najbliżej chyba temu do świateł dziennych, a te mają wymagany sporo mniejszy strumień świetlny niż 800lm, a producenci, raczej nie lubią dawać więcej niż trzeba...
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
fotorondo
Posty: 1338
Rejestracja: niedziela 01 gru 2013, 18:44
Lokalizacja: warszawa

Post autor: fotorondo »

No i jak lampka samochodowa to akumulator motocyklowy za mały będzie. W aucie instalacja jest 12 V a w motocyklu 6V.
Awatar użytkownika
Ebola
Posty: 976
Rejestracja: czwartek 17 maja 2012, 22:39

Post autor: Ebola »

fotorondo pisze:No i jak lampka samochodowa to akumulator motocyklowy za mały będzie. W aucie instalacja jest 12 V a w motocyklu 6V.
Miałem na myśli akumulator z takiego motocykla, który posiada instalacje 12V, swoją drogą chyba ciężko byłoby znaleźć obecnie produkowany motocykl z instalacją 6V:)

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
tomeksz68
Posty: 787
Rejestracja: sobota 17 mar 2012, 20:48
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: tomeksz68 »

Witam
Tomek_HPL pisze:Etykieta wygląda tak:
https://imagizer.imageshack.us/v2/94x94 ... s6wcWr.jpg
Dorzucę swoich parę groszy ;)
Ze względu na rodzaj mocowania wydaje mi się, że jest to lampka o średnicy co najmniej 12cm czyli coś takiego jak jest mocowane w traktorach na błotniku tylnym i robi za światło cofania więc podany zasięg 50m będzie nie osiągalny. Założona do roweru będzie wyglądała raczej komicznie :mrgreen:
pozdrawiam Tomek

"Gdy jest bardzo smutno to kocha się zachody słońca."
Antoine de Saint-Exupery
fotorondo
Posty: 1338
Rejestracja: niedziela 01 gru 2013, 18:44
Lokalizacja: warszawa

Post autor: fotorondo »

Ebola, świat idzie do przodu. Głupio mi to przyznać ale myślałem ze 2 kółka ciągle są na 6V.
Tomek_HPL
Posty: 5
Rejestracja: poniedziałek 11 sie 2014, 14:07
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Tomek_HPL »

Ebola pisze:Skoro ta lampka jest przystosowana do zasilana z instalacji samochodowej, to może żeby było prosto i tanio to warto kupić jakiś akumulatorek motocyklowy? Najlepiej żelowy, przyczepić np w trójkącie pod ramą i śmigać. Bo po co kombinować, skoro można prosto i tanio?
Tak by było idealnie bo nie wiem czy to się sprawdzi i szkoda mi inwestować. Ten co podalem wcześniej może pełnić funkcję powerbank 5V stąd taki przykład. Wracając do aku to jaka pojemnośc aku będzie najbardziej odpowiednia? Teoretycznie aku 2,2Ah wytrzyma 2h ale ciekaw jestem jak będzie w praktyce.
Pyra pisze: A możesz przytoczyć co to za homologacja?
Najbliżej chyba temu do świateł dziennych, a te mają wymagany sporo mniejszy strumień świetlny niż 800lm, a producenci, raczej nie lubią dawać więcej niż trzeba...
Pozdrawiam
E1 36917
tomeksz68 pisze: Ze względu na rodzaj mocowania wydaje mi się, że jest to lampka o średnicy co najmniej 12cm czyli coś takiego jak jest mocowane w traktorach na błotniku tylnym i robi za światło cofania więc podany zasięg 50m będzie nie osiągalny. Założona do roweru będzie wyglądała raczej komicznie :mrgreen:
Mocowanie chcę przerobić na coś zupełnie innego. Średnica lampy ma 7cm, razem z obudową 8,3cm. Na kierownicę to jest za duża ale nad błotnikiem nie ma dramatu.

Jaką pojemność akumulatora najlepiej zastosować? Myślę że dłużej niż 2h ciągłego świecenia nie będzie a codzienna trasa zajmuje mi 2x 20/30min.

Znalazłem lepszą fotkę i wygląda to tak.
Załączniki
2014-08-12.screenshot.jpg
2014-08-12.screenshot.jpg (75.08 KiB) Przejrzano 345 razy
Hetman
Posty: 450
Rejestracja: czwartek 06 wrz 2012, 03:21
Lokalizacja: PL

Post autor: Hetman »

Ponad kilo? Plus zasilanie dodatkowo? Proponuję porzucić projekt.
Awatar użytkownika
Ebola
Posty: 976
Rejestracja: czwartek 17 maja 2012, 22:39

Post autor: Ebola »

Jeśli chodzi w wagę lampy, to jedyne co by mnie martwiło to mocowanie. Nie będzie łatwo tego stabilnie i pewnie zamocować, lecz dla chcącego nic trudnego:) Co do zasilania, to ja bym zrobił to tak, że aku umieściłbym w trójkątnej sakwie pod ramą, o największej możliwej pojemności przy rozsądnych wymiarach. Bo tak po prawdzie jakie znaczenie ma dodatkowy kilogram czy nawet dwa na rowerze podczas normalnej jazdy? Bo moim zdaniem praktycznie żadne.
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
Tomek_HPL pisze:E1 36917
Homologacja niemiecka dla lampy cofania firmy Hella, w zasadzie to na końcu powinien być jeszcze symbol AR.
Mimo, że według zapewnienia producenta lampa ma 800lm przy poborze mocy 13W, to jednak jej charakterystyka, jest raczej mało przydatna na rower - ściana światła.
Lampa przeznaczona dla samochodów dostawczych, ciężarowych i autobusów. Zasilanie w zakresie 12 - 24V.

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Tomek_HPL
Posty: 5
Rejestracja: poniedziałek 11 sie 2014, 14:07
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Tomek_HPL »

Dziękuje za odpowiedzi.

Przemyślę sobie wszystko jeszcze raz jak lampka wróci do mnie w weekend.
ODPOWIEDZ