Oświetlenie na szosę
Oświetlenie na szosę
Na samym początku chciałbym się przywitać i pozdrowić wszystkich użytkowników forum.
Planuję zakup rowera gdzie nie ma oświetlenia w komplecie i stwierdziłem że jak już wydawać pieniądze to na coś wartościowego. Z tego względu od ostatniego weekendu intensywnie czytam zarówno forumrowerowe.org jak i ten serwis. Przeanalizowałem bardzo wiele opcji i z zebranych informacji wynika że stoję przed wyborem między dedykowaną lampą rowerową a odpowiednio przystosowaną latarką.
Za lampą przemawia prawidłowo uformowany promień - w tej kwestii moją uwagę zwróciły Roxim M6 i RX5 - jednak tego typu rozwiązania sporo kosztują. Z kolei w przypadku latarki za znacznie niższą cenę można uzyskać znacznie więcej światła jednak pojawia się problem oślepiania innych użytkowników drogi.
Ostatecznie zdecydowałem że rozsądniejsze wyjście to latarka, a dokładniej dwie. Bardzo podoba mi się rozwiązanie przedstawione w tym temacie jednak wydaje mi się, że jak na moje potrzeby to raczej zbyt wiele. Przez większość roku będę jeździł po zmroku ale prawie wyłącznie po nieoświetlonej szosie o małym natężeniu ruchu, w lasy nie zamierzam się zapuszczać ze względu na to że potrzebne mi względnie stałe obciążenie do treningu.
Jestem świadom że latarka zawsze będzie w pewnym stopniu oślepiać innych użytkowników drogi w przeciwieństwie do dobrej lampy ustawionej w prawidłwy sposób ale - patrząc na problem tylko od strony praktycznej - czy da się ją bez większych problemów przystosować w stopniu który będzie wystarczający? Czy te daszki spełniają swoją funkcję?
Druga kwestia która mnie nurtuje to włączanie i wyłączanie długiego światła w trakcie jazdy. Czy przy w miarę równym asfalcie da się to sprawnie wykonać jedną ręką czy raczej trzeba się rozejrzeć za czymś tego rodzaju tylko z przełącznikiem zamiast poduszki?
Zakładając że powyższe kwestie da się rozwiązać w ten czy inny sposób zastanawiam się nad zestawem Convoy S3 o jak najszerszym promieniu na światło krótkie oraz Convoy C8 na światło długie. Będę wdzięczny za pomoc w doborze konkretnego modelu i ewentualnie optyki. Chciałbym tylko zaznaczyć że raczej interesują mnie rozwiązania oparte na bateriach litowych, bardziej odpowiadają mi ze względów technologicznych jak i też posiadam już ładowarkę.
Ostatnie pytanie w tym przydługawym poście dotyczy tego czy warto dołożyć drugie tyle albo i więcej (wielokrotnie zamawiałem towary z Azji i nie stanowi to dla mnie przeszkody) na modyfikowaną latarkę jak w ofercie Grega czy Dariusz70? Lutownica mi nie straszna ale mam tylko podstawowe doświadczenie w tej dziedzinie, pomijając kwestie programowalnych sterowników które aczkolwiek ciekawe nie są mi potrzebne czy najważniejsze proste poprawki będę w stanie wykonać sam? Jest to gdzieś dokładnie opisane? Ewentualnie czy niemodyfikowana latarka nadaje się do wykorzystania jako oświetlenie?
Z góry dziękuję za zainteresowania i pomoc.
Planuję zakup rowera gdzie nie ma oświetlenia w komplecie i stwierdziłem że jak już wydawać pieniądze to na coś wartościowego. Z tego względu od ostatniego weekendu intensywnie czytam zarówno forumrowerowe.org jak i ten serwis. Przeanalizowałem bardzo wiele opcji i z zebranych informacji wynika że stoję przed wyborem między dedykowaną lampą rowerową a odpowiednio przystosowaną latarką.
Za lampą przemawia prawidłowo uformowany promień - w tej kwestii moją uwagę zwróciły Roxim M6 i RX5 - jednak tego typu rozwiązania sporo kosztują. Z kolei w przypadku latarki za znacznie niższą cenę można uzyskać znacznie więcej światła jednak pojawia się problem oślepiania innych użytkowników drogi.
Ostatecznie zdecydowałem że rozsądniejsze wyjście to latarka, a dokładniej dwie. Bardzo podoba mi się rozwiązanie przedstawione w tym temacie jednak wydaje mi się, że jak na moje potrzeby to raczej zbyt wiele. Przez większość roku będę jeździł po zmroku ale prawie wyłącznie po nieoświetlonej szosie o małym natężeniu ruchu, w lasy nie zamierzam się zapuszczać ze względu na to że potrzebne mi względnie stałe obciążenie do treningu.
Jestem świadom że latarka zawsze będzie w pewnym stopniu oślepiać innych użytkowników drogi w przeciwieństwie do dobrej lampy ustawionej w prawidłwy sposób ale - patrząc na problem tylko od strony praktycznej - czy da się ją bez większych problemów przystosować w stopniu który będzie wystarczający? Czy te daszki spełniają swoją funkcję?
Druga kwestia która mnie nurtuje to włączanie i wyłączanie długiego światła w trakcie jazdy. Czy przy w miarę równym asfalcie da się to sprawnie wykonać jedną ręką czy raczej trzeba się rozejrzeć za czymś tego rodzaju tylko z przełącznikiem zamiast poduszki?
Zakładając że powyższe kwestie da się rozwiązać w ten czy inny sposób zastanawiam się nad zestawem Convoy S3 o jak najszerszym promieniu na światło krótkie oraz Convoy C8 na światło długie. Będę wdzięczny za pomoc w doborze konkretnego modelu i ewentualnie optyki. Chciałbym tylko zaznaczyć że raczej interesują mnie rozwiązania oparte na bateriach litowych, bardziej odpowiadają mi ze względów technologicznych jak i też posiadam już ładowarkę.
Ostatnie pytanie w tym przydługawym poście dotyczy tego czy warto dołożyć drugie tyle albo i więcej (wielokrotnie zamawiałem towary z Azji i nie stanowi to dla mnie przeszkody) na modyfikowaną latarkę jak w ofercie Grega czy Dariusz70? Lutownica mi nie straszna ale mam tylko podstawowe doświadczenie w tej dziedzinie, pomijając kwestie programowalnych sterowników które aczkolwiek ciekawe nie są mi potrzebne czy najważniejsze proste poprawki będę w stanie wykonać sam? Jest to gdzieś dokładnie opisane? Ewentualnie czy niemodyfikowana latarka nadaje się do wykorzystania jako oświetlenie?
Z góry dziękuję za zainteresowania i pomoc.
Hej, Witamy na forum !
Sam używam własnoręcznie przerobionego dyfuzora jako przesłona na latarkę, podkleiłem folią odblaskową, stosowaną na znakach drogowych ( srebrna ) i świetnie się spisuje nie oślepiając nikogo. Dodatkowo fajnie doświetla z bardzo bliska ( odblask).
Sam używam jako mijania convoy s3 kolimator 30 stopni i jestem bardzo zadowolony.
Link do dyfuzora ( przycinałem na wzór patentów z forum )link
Nie modowana seria S może być bezpiecznie używana tak do 1,4A na pewno.
Przy jeździe na rowerze myślę że i 2.1A nie będzie katować światełka.
W moim temacie link bardzo fajnie widać na ostatnim zdjęciu jak sprawują się , "daszki" świecąc ładnie nawet na koło .
Sam używam własnoręcznie przerobionego dyfuzora jako przesłona na latarkę, podkleiłem folią odblaskową, stosowaną na znakach drogowych ( srebrna ) i świetnie się spisuje nie oślepiając nikogo. Dodatkowo fajnie doświetla z bardzo bliska ( odblask).
Sam używam jako mijania convoy s3 kolimator 30 stopni i jestem bardzo zadowolony.
Link do dyfuzora ( przycinałem na wzór patentów z forum )link
Nie modowana seria S może być bezpiecznie używana tak do 1,4A na pewno.
Przy jeździe na rowerze myślę że i 2.1A nie będzie katować światełka.
W moim temacie link bardzo fajnie widać na ostatnim zdjęciu jak sprawują się , "daszki" świecąc ładnie nawet na koło .
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
- smokuxx1987
- Posty: 2113
- Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
- Lokalizacja: Krosno
Na krótkie kup S3 albo S2+ z kolimatorem owalnym.
Daje on szerokie światło o owalnej wiązce które ogranicza oślepianie.
Zdjęcia są w wątku Dariusza w sklepiku na 1 stronie
Nie powiedziałeś jaki masz budżet.
Dedykowane lampki za którymi się rozglądałeś kosztują 350 i 250 zł, i dają poniżej 300 lumenów światła, barwa diody to loteria.
W tym budżecie możesz kupić 2 modowane latarki.
Sterownik programowalny nawet nie wiesz kiedy ci się przyda 100% rozładuje baterie w godzine a 30 % na rower to może być za mało. Barwa diody do wyboru, tak samo optyka.
Co do C8 to spokojnie można ją włączyć 1 ręką w czasie jazdy, natomiast po nie równościach jeśli robi się to często to nie jest za wygodne, tym bardziej jeśli mamy kilka trybów w latarce i przez przypadek naciśniemy kilka razy włącznik, wtedy włącza się nie ten tryb co trzeba.
Moja C8 na rower ma driver programowalny ustawiony na 1 tryb 100% + właśnie taki włącznik paskowy tylko że z przyciskiem, podciągnięty pod kciuka, jest dużo wygodniej niż bez tego włącznika.
Daje on szerokie światło o owalnej wiązce które ogranicza oślepianie.
Zdjęcia są w wątku Dariusza w sklepiku na 1 stronie
Nie powiedziałeś jaki masz budżet.
Dedykowane lampki za którymi się rozglądałeś kosztują 350 i 250 zł, i dają poniżej 300 lumenów światła, barwa diody to loteria.
W tym budżecie możesz kupić 2 modowane latarki.
Sterownik programowalny nawet nie wiesz kiedy ci się przyda 100% rozładuje baterie w godzine a 30 % na rower to może być za mało. Barwa diody do wyboru, tak samo optyka.
Co do C8 to spokojnie można ją włączyć 1 ręką w czasie jazdy, natomiast po nie równościach jeśli robi się to często to nie jest za wygodne, tym bardziej jeśli mamy kilka trybów w latarce i przez przypadek naciśniemy kilka razy włącznik, wtedy włącza się nie ten tryb co trzeba.
Moja C8 na rower ma driver programowalny ustawiony na 1 tryb 100% + właśnie taki włącznik paskowy tylko że z przyciskiem, podciągnięty pod kciuka, jest dużo wygodniej niż bez tego włącznika.
Oglądałem zdjęcia i bardzo podoba mi się to rozwiązanie, dobry efekt a i też wydaje mi się że nie będzie trudne w wykonaniu. Dzięki za linka, z pewnością coś takiego zastosuję.vin324pl pisze:Sam używam własnoręcznie przerobionego dyfuzora jako przesłona na latarkę, podkleiłem folią odblaskową, stosowaną na znakach drogowych ( srebrna ) i świetnie się spisuje nie oślepiając nikogo. Dodatkowo fajnie doświetla z bardzo bliska ( odblask).
Faktycznie, mogłem to powiedzieć na wstępie ale wynika to z tego że jest to dla mnie kwestia drugorzędna. Wolę wydać więcej a mieć coś sprawdzonego i co spełni moje oczekiwania niż pozornie oszczędzać kupując coś taniego i później wymieniać. Wiadomo że im mniej pieniędzy będzie trzeba wyłożyć tym lepiej ale bardziej zależy mi na tym żeby zrobić to raz a porządnie.smokuxx1987 pisze:Nie powiedziałeś jaki masz budżet.
Jest to w sumie dość mocny argument, dzięki temu będę mógł dopasować światło do warunków na drodze a nie być ograniczonym do tego co przewidział producent. Tym bardziej że jeździł będę tak do 1,5h i dość szybko a dobrze by było żeby latarka się nie męczyła przy mocnym świeceniu.smokuxx1987 pisze:Sterownik programowalny nawet nie wiesz kiedy ci się przyda 100% rozładuje baterie w godzine a 30 % na rower to może być za mało.
Jest gdzieś taki dostępny gotowy czy trzeba przerabiać samemu z tego co linkowałem wcześniej?smokuxx1987 pisze:Moja C8 [...] ma właśnie taki włącznik paskowy tylko że z przyciskiem, podciągnięty pod kciuka, jest dużo wygodniej niż bez tego włącznika.
- smokuxx1987
- Posty: 2113
- Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
- Lokalizacja: Krosno
Pisałem że mam W C8 ten włącznik ale nie pisałem że w Convoyu.
W UltraFire i w Convoyu są inne gwinty.
Sama dupka nie pasuje ale można wkład przełożyć jeśli latarka ma być na stałe w rowerze.
Włącznik trzeba przerabiać samemu bo oryginalnie jest chwilowy.
Generalnie to nie opłaca się go kupować do Convoya C8 ponieważ:
-Dupka nie pasuje
-Kable są tak cienkie że pasuje wymienić na jakieś grubsze silikonowe
-Włącznik trzeba zamontować zwykły a nie chwilowy
Z oryginalnego włącznika zostaje ci tylko płytka z plastikiem do środka tailcapa.
Lepiej samemu przerobić włącznik.
W UltraFire i w Convoyu są inne gwinty.
Sama dupka nie pasuje ale można wkład przełożyć jeśli latarka ma być na stałe w rowerze.
Włącznik trzeba przerabiać samemu bo oryginalnie jest chwilowy.
Generalnie to nie opłaca się go kupować do Convoya C8 ponieważ:
-Dupka nie pasuje
-Kable są tak cienkie że pasuje wymienić na jakieś grubsze silikonowe
-Włącznik trzeba zamontować zwykły a nie chwilowy
Z oryginalnego włącznika zostaje ci tylko płytka z plastikiem do środka tailcapa.
Lepiej samemu przerobić włącznik.
A czy możecie w takim razie zaproponować jakąś alternatywę która mogła by robić za odpowiednią bazę na taki włącznik?
Szukam po necie ale jedyne co mi się udało odnaleźć to informacje o tym że tamten który linkowałem nie pasuje.
I ostatnia rzecz której mi brakuje to uchwyt, taki wynalazek się sprawdzi na kierownicę Uno Grade 2.0 31.8mm?
Szukam po necie ale jedyne co mi się udało odnaleźć to informacje o tym że tamten który linkowałem nie pasuje.
I ostatnia rzecz której mi brakuje to uchwyt, taki wynalazek się sprawdzi na kierownicę Uno Grade 2.0 31.8mm?
- smokuxx1987
- Posty: 2113
- Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
- Lokalizacja: Krosno
Przed chwilą znalazłem coś takiego: http://wallbuys.com/Product/DIY-Yezl-Re ... T-ON--5274
Włącznik na pasku z włącznikiem chwilowym i zwykłym klikiem.
Chyba zamówie pare sztuk.
Włącznik na pasku z włącznikiem chwilowym i zwykłym klikiem.
Chyba zamówie pare sztuk.