Akumulator własnej roboty - problem i prośba o pomoc
-
- Posty: 26
- Rejestracja: piątek 06 cze 2014, 14:04
- Lokalizacja: Warszawa
czyli jeszcze nie zgłupiałem do reszty bo tak dokładnie to wszystko połączyłemmaciex93 pisze:BAT+ i BAT- tu się podłącza pakiet, tylko.
Pod P+ i P- podłącza się obciążenie (lampa) jak również ładowarkę.
lapka jakiegoś starego HP, maksymalny pobór napięcia 18,5 V (co jest więcej niż ma pakiet), maksymalny prąd 2,7A
może uda mi się gdzieś sprawdzić ten palnik i zobaczę czy w nim nie tkwi przyczyna porażki
-
- Posty: 26
- Rejestracja: piątek 06 cze 2014, 14:04
- Lokalizacja: Warszawa
głowica przestała palić, nawet nie chciał drgnąć...
w serwisie stwierdzili, że akku jest jakieś trefne i odesłali do producenta i dalej czekam.
Własnie tego się zaczynam obawiać, że to głowica jest trefna, nie akku...
w serwisie stwierdzili, że akku jest jakieś trefne i odesłali do producenta i dalej czekam.
Własnie tego się zaczynam obawiać, że to głowica jest trefna, nie akku...
Ostatnio zmieniony poniedziałek 09 cze 2014, 17:25 przez Bartek Sajkowsk, łącznie zmieniany 1 raz.
Czyli dochodzimy do wniosku że z lampą może być coś nie tak. Może mieć nawet zwarcie, więc nawet nie próbuj podłączać jej bezpośrednio pod pakiet. Dobrze by było gdyby jakiś ogarnięty elektronik ją sprawdził pod zasilaczem z ograniczeniem prądowym, lub po prostu egzekwować serwis.
Za taką kasę powinni bez mrugnięcia okiem wymienić na nową, tak samo jak pakiet a nie czekać ponad miesiąc.
Za taką kasę powinni bez mrugnięcia okiem wymienić na nową, tak samo jak pakiet a nie czekać ponad miesiąc.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
Bartek pisał na innych forach i link tam się pojawił; przeoczyłem, że odniosłem się do informacji, która tu nie padłamaciex93 pisze:Może dla ułatwienia dla przyszłych czytających http://www.bto.pl/pdf/03096/PCM-144%28b%29.pdf - karta katalogowa układu.
Kondensator? Nie znam szczegółów układu zabezpieczającego, ale być może zanim 50 miliomów na FETcie + połączenia naładują kondensatory na wejściu minie te 100-500 mikrosekund, w jakich układ aktywuje zabezpieczenie przeciwzwarciowe?maciex93 pisze:Teraz pytanie, czy sprawna lampa może mieć tak duży pobór prądu przy podłączeniu że powoduje zadziałanie zabezpieczenia?
No to może podłączyć do źródła bez zabezpieczeń (np. akumulatora samochodowego)? Na początek spróbowałbym przez bezpiecznik zwłoczny z 10-20A (albo może polimerowy), na wszelki wypadek, gdyby głowica jednak miała zwarcie.Bartek Sajkowsk pisze:głowica przestała palić, nawet nie chciał drgnąć...
w serwisie stwierdzili, że akku jest jakieś trefne i odesłali do producenta i dalej czekam.
Własnie tego się zaczynam obawiać, że to głowica jest trefna, nie akku...
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
Mam podpiętą głowicę GL1 do akku własnej roboty, pakiet 4s2p bez PCB..
Na szybko ładuję IMAXem przez BNC jako pakiet 4s; dokładniej - po wyjęciu z obudowy i podłączeniu balancera.
Rozebranie głowicy jest proste, wymaga ścisku stolarskiego, podkładki i wykałaczki/zgłębnika do wysunięcia oringu.
Naprawiłem w ten sposób zalanego na Bałtyku KxMaxa - świeci bez problemu
Tomasz
Na szybko ładuję IMAXem przez BNC jako pakiet 4s; dokładniej - po wyjęciu z obudowy i podłączeniu balancera.
Rozebranie głowicy jest proste, wymaga ścisku stolarskiego, podkładki i wykałaczki/zgłębnika do wysunięcia oringu.
Naprawiłem w ten sposób zalanego na Bałtyku KxMaxa - świeci bez problemu
Tomasz
Ostatnio zmieniony czwartek 12 cze 2014, 19:04 przez te_pe, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 26
- Rejestracja: piątek 06 cze 2014, 14:04
- Lokalizacja: Warszawa
Wszystko się udało i działa
Jednak fascynuje mnie jeszcze jedna rzecz, a mianowicie lutowanie do płytki PCM.
W płytce, którą już Wam przedstawiałem wcześniej w tym temacie przy podłączeniach do baterii mam przeloty. Rozumiem, że w tym przypadku czy przylutuję z jednej czy z drugiej stronu lub czy przeciągnę drucik od koszyka przez przelow i przylutuję to nie ma to większego znaczenia.
Jednak przy wyjściu na power nie ma przelotu.
Czy przylotować przewody powierzchniowo czy np. nawiercić mały przelot?
Jak powierzchniowo to lepiej ze strony z obrazka lewego czy prawego? Ciekawostka, styki z obrazka lewego i prawego nie są w tym samym miejscu
Jednak fascynuje mnie jeszcze jedna rzecz, a mianowicie lutowanie do płytki PCM.
W płytce, którą już Wam przedstawiałem wcześniej w tym temacie przy podłączeniach do baterii mam przeloty. Rozumiem, że w tym przypadku czy przylutuję z jednej czy z drugiej stronu lub czy przeciągnę drucik od koszyka przez przelow i przylutuję to nie ma to większego znaczenia.
Jednak przy wyjściu na power nie ma przelotu.
Czy przylotować przewody powierzchniowo czy np. nawiercić mały przelot?
Jak powierzchniowo to lepiej ze strony z obrazka lewego czy prawego? Ciekawostka, styki z obrazka lewego i prawego nie są w tym samym miejscu
-
- Posty: 26
- Rejestracja: piątek 06 cze 2014, 14:04
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Posty: 26
- Rejestracja: piątek 06 cze 2014, 14:04
- Lokalizacja: Warszawa