Romisen RC-G2 mod rowerowy
Romisen RC-G2 mod rowerowy
Witam,
Trochę historii
Do tej pory jeździłem z Sigmą Mirage + X, czyli Halogen 5W i 20W (10*). Lampki są zasilane ołowiowym akumulatorem, który wkładam w koszyk na bidon. Czasy świecenia to około 3,5h świecenia słabej i 1 godzina świecenia mocnej (przybliżone). W przypadku obu to spadało pewnie do 30 minut... Wydajność jak i czas świecenia znacząco spadają gdy się jeździ w ujemnej temperaturze (kwestia akumulatora).
Dla mnie problemem było ładowanie. Jeżeli musiałem naładować prawie od zera na maksimum to ok, bo producent podawał że to trzeba 6h. Ale co w przypadku gdy chcę tylko doładować? Co się stanie jak zapomnę? I oczywiście kilka razy się zapomniało odłączyć w odpowiednim czasie...
Jak widać same problemy, stąd postanowiłem wykonać coś na wzór dwururek, ale bez tak dużego wkładu własnego. Po lekturze forum postanowiłem spróbować zmodyfikować Romisena RC-G2.
Latarki nie testowałem jeszcze w terenie.
Dane zestawu:
Body: Romisen RC-G2
Soczewka: LEDiL ROCKET Smooth +/-4* (na chwilę obecną)
Dioda: Cree XR-E R2 (WG)
Driver: sku 7612
Bateria: 14500 TrustFire Proceted
Zdjęcia:
Przód:
Wnętrze:
Soczewka:
Opis jak zrobiłem:
Wyjęcie starego drivera+pierścień, reflektora, szkiełka i diody.
Przypiłowanie pilnikiem soczewki(niestety sprawność trochę spadnie...), wycięcie kawałka rurki miedzianej + nawiercenie otworów, przeprowadzenie kabli i przylutowanie. Wysmarowałem elementy pastą termo przewodzącą.
Na chwilę obecną wrzuciłem tylko soczewkę 4*, ale jak będę miał czas to przypiłuję pozostałe i dobiorę które są najlepsze. Docelowo mają być dwie latarki.
Teraz mam do was pytanie Ze względu, że wrzuciłem pierścień miedziany pomiędzy diodę, a moduł i poprowadziłem przez niego kable to czy izolacja się nie stopi? Latarka już po krótkim czasie wydaje się być ciepła... co polecalibyście na izolacje termiczną kabla? Zarówno w miejscu w którym przechodzi przez moduł jak i pierścień.
Jeżeli chodzi o kabel jaki zastosowałem to chyba jakiś 10 żyłowy miedziany, z dość grubą izolacją... ale nie wiem jaka temperatura może panować w środku... na pewno sinieje niezerowe prawdopodobieństwo, że izolacja się stopi
Kabelek:
Trochę historii
Do tej pory jeździłem z Sigmą Mirage + X, czyli Halogen 5W i 20W (10*). Lampki są zasilane ołowiowym akumulatorem, który wkładam w koszyk na bidon. Czasy świecenia to około 3,5h świecenia słabej i 1 godzina świecenia mocnej (przybliżone). W przypadku obu to spadało pewnie do 30 minut... Wydajność jak i czas świecenia znacząco spadają gdy się jeździ w ujemnej temperaturze (kwestia akumulatora).
Dla mnie problemem było ładowanie. Jeżeli musiałem naładować prawie od zera na maksimum to ok, bo producent podawał że to trzeba 6h. Ale co w przypadku gdy chcę tylko doładować? Co się stanie jak zapomnę? I oczywiście kilka razy się zapomniało odłączyć w odpowiednim czasie...
Jak widać same problemy, stąd postanowiłem wykonać coś na wzór dwururek, ale bez tak dużego wkładu własnego. Po lekturze forum postanowiłem spróbować zmodyfikować Romisena RC-G2.
Latarki nie testowałem jeszcze w terenie.
Dane zestawu:
Body: Romisen RC-G2
Soczewka: LEDiL ROCKET Smooth +/-4* (na chwilę obecną)
Dioda: Cree XR-E R2 (WG)
Driver: sku 7612
Bateria: 14500 TrustFire Proceted
Zdjęcia:
Przód:
Wnętrze:
Soczewka:
Opis jak zrobiłem:
Wyjęcie starego drivera+pierścień, reflektora, szkiełka i diody.
Przypiłowanie pilnikiem soczewki(niestety sprawność trochę spadnie...), wycięcie kawałka rurki miedzianej + nawiercenie otworów, przeprowadzenie kabli i przylutowanie. Wysmarowałem elementy pastą termo przewodzącą.
Na chwilę obecną wrzuciłem tylko soczewkę 4*, ale jak będę miał czas to przypiłuję pozostałe i dobiorę które są najlepsze. Docelowo mają być dwie latarki.
Teraz mam do was pytanie Ze względu, że wrzuciłem pierścień miedziany pomiędzy diodę, a moduł i poprowadziłem przez niego kable to czy izolacja się nie stopi? Latarka już po krótkim czasie wydaje się być ciepła... co polecalibyście na izolacje termiczną kabla? Zarówno w miejscu w którym przechodzi przez moduł jak i pierścień.
Jeżeli chodzi o kabel jaki zastosowałem to chyba jakiś 10 żyłowy miedziany, z dość grubą izolacją... ale nie wiem jaka temperatura może panować w środku... na pewno sinieje niezerowe prawdopodobieństwo, że izolacja się stopi
Kabelek:
Ostatnio zmieniony niedziela 11 sty 2009, 10:41 przez lizard, łącznie zmieniany 3 razy.
Moim zdaniem, jeżeli obudowa latarki robi się szybko ciepła to znaczy, że odprowadzanie ciepła z diody masz dobre i temperaturą izolacji nie ma się co przejmować. Jeśli jednak koniecznie chcesz coś tam wstawić to bardzo dobre są cienkościenne wężyki silikonowe. Możesz też zdobyć koszulkę wysokotemperaturową (bywają w sklepach elektronicznych, są też na wyposażeniu większości opraw halogenowych do zabudowy). Ideałem byłyby przewody w izolacji silikonowej, ale w Polsce nie namierzyłem (inna sprawa, że specjalnie intensywnie nie szukałem).
Jak to jest na rower to bardziej zadbaj o zatępienie krawędzi otworów, przez które przechodzą przewody, żeby od drgań nie przetarło izolacji.
Jak to jest na rower to bardziej zadbaj o zatępienie krawędzi otworów, przez które przechodzą przewody, żeby od drgań nie przetarło izolacji.
To mam nadzieje, że da rade:)swietlik pisze:Moim zdaniem, jeżeli obudowa latarki robi się szybko ciepła to znaczy, że odprowadzanie ciepła z diody masz dobre i temperaturą izolacji nie ma się co przejmować.
Obecnie wszystko jest "na ścisk". Po testach pewnie pomyślę nad jakimś dobrym rozwiązaniem.swietlik pisze:Jak to jest na rower to bardziej zadbaj o zatępienie krawędzi otworów, przez które przechodzą przewody, żeby od drgań nie przetarło izolacji.
Testy w terenie rozpocznę tak dopiero za 2 tygodnie, bo teraz wyjeżdżam... zobaczymy czy będzie to więcej warte jak dwururki ;P
-
- Posty: 602
- Rejestracja: wtorek 29 lip 2008, 02:49
- Lokalizacja: podlasie
Jeżeli chodzi o te soczewki typu ROCKET-O to mam wszystkie 4 rodzaje dostępne na allegro, więc mam również te. Zamysł mam taki, żeby dać jedną +/-3 x +/-20 i drugą 13. Spiłuję sobie wszystkie i będę testował w terenie gdy będę dostępny w domuPiotrek K. pisze:witam
Ja polecam optykę ROCKET-O +/-3 x +/-20. Dużą jej zaletą jest to że świeci na boki a w pionie jest nawet bardziej skupiona od tej, którą teraz masz. Światło nie idzie w oślepianie tylko tam gdzie go potrzeba podczas jazdy.
Pozdrawiam
-
- Posty: 602
- Rejestracja: wtorek 29 lip 2008, 02:49
- Lokalizacja: podlasie
Witam ponownie.
Spiłowałem kolejną z soczewek, zgodnie z propozycjami padło ma +/-3 +/-20.
Zima w Warszawie trochę osłabła, więc wyruszyłem nocą do lasu porobić zdjęcia. Nie jestem specjalistą w robieniu porównawczych zdjęć latarek więc wybrałem parametry na "oko". Tak samo "celowanie" latarek i sigmy mogą nie być dokładne... innymi słowy test jest raczej poglądowy
W porównaniu brały udział:
Sigma Mirage + X (Stary model - nie EVO - , na akumulatorze ołowiowym)
Romisen RC-G2 na Eneloop
Romisen RC-G2 mod 7882, Cree Q5, Eneloop
Latarka wątku: Romisen RC-G2 mod 7612 + XR-E R2 na soczewkach:
- LEDiL ROCKET +/-4*
- LEDiL ROCKET +/-3* +/-20*
Bateira: 14500 TrustFire Proceted
Chciałem napisać, że parametry zdjęć w EXIFie, ale jak wrzuca się na światełka to wycina;P
Parametry:
ISO 200, F5, 3.2s, Balans bieli:DayLight
Temperatura~ -2*C
Sigma Mirage:
Sigma Mirage X:
Sigma Mirage + X:
Romisen RC-G2 na Eneloop:
Romisen RC-G2 mod 7882, Cree Q5, Eneloop
Romisen RC-G2 mod 7612 + XR-E R2 na soczewce LEDiL ROCKET +/-3* +/-20* poziom medium:
Romisen RC-G2 mod 7612 + XR-E R2 na soczewce LEDiL ROCKET +/-3* +/-20* poziom high:
Romisen RC-G2 mod 7612 + XR-E R2 na soczewce LEDiL ROCKET +/-4* poziom medium:
Romisen RC-G2 mod 7612 + XR-E R2 na soczewce LEDiL ROCKET +/-4* poziom high:
To chyba tyle.
Czas kupić drugie mocowanie latarki i zmodować kolejnego Romisena by móc jeździć z dwiema soczewkami na raz:)
Nie wiem jak mod Romisena na soczekwach ma sie do Bocialarki, bo nie posiadam takowej, ale na pewno jest to pewna alternatywa dla Sigmy Mirage X.
Pozdrawiam
Spiłowałem kolejną z soczewek, zgodnie z propozycjami padło ma +/-3 +/-20.
Zima w Warszawie trochę osłabła, więc wyruszyłem nocą do lasu porobić zdjęcia. Nie jestem specjalistą w robieniu porównawczych zdjęć latarek więc wybrałem parametry na "oko". Tak samo "celowanie" latarek i sigmy mogą nie być dokładne... innymi słowy test jest raczej poglądowy
W porównaniu brały udział:
Sigma Mirage + X (Stary model - nie EVO - , na akumulatorze ołowiowym)
Romisen RC-G2 na Eneloop
Romisen RC-G2 mod 7882, Cree Q5, Eneloop
Latarka wątku: Romisen RC-G2 mod 7612 + XR-E R2 na soczewkach:
- LEDiL ROCKET +/-4*
- LEDiL ROCKET +/-3* +/-20*
Bateira: 14500 TrustFire Proceted
Chciałem napisać, że parametry zdjęć w EXIFie, ale jak wrzuca się na światełka to wycina;P
Parametry:
ISO 200, F5, 3.2s, Balans bieli:DayLight
Temperatura~ -2*C
Sigma Mirage:
Sigma Mirage X:
Sigma Mirage + X:
Romisen RC-G2 na Eneloop:
Romisen RC-G2 mod 7882, Cree Q5, Eneloop
Romisen RC-G2 mod 7612 + XR-E R2 na soczewce LEDiL ROCKET +/-3* +/-20* poziom medium:
Romisen RC-G2 mod 7612 + XR-E R2 na soczewce LEDiL ROCKET +/-3* +/-20* poziom high:
Romisen RC-G2 mod 7612 + XR-E R2 na soczewce LEDiL ROCKET +/-4* poziom medium:
Romisen RC-G2 mod 7612 + XR-E R2 na soczewce LEDiL ROCKET +/-4* poziom high:
To chyba tyle.
Czas kupić drugie mocowanie latarki i zmodować kolejnego Romisena by móc jeździć z dwiema soczewkami na raz:)
Nie wiem jak mod Romisena na soczekwach ma sie do Bocialarki, bo nie posiadam takowej, ale na pewno jest to pewna alternatywa dla Sigmy Mirage X.
Pozdrawiam
Zasadnicze pytanie jak ma się runtime w RC-G2 w trybie wysokim?
PS. Bo dla mnie realne 2200mAh vs realne 800mAh przy poborze 1A to trochę krótko jak na rower. No ale fajnie że zrobiłeś koli moda G2 (sam o tym pisałem jakiś czas temu na zaprzyjaźnionym forum, gdzie szukano taniej i porządnej skorupy pod kolimator;)
PS. Bo dla mnie realne 2200mAh vs realne 800mAh przy poborze 1A to trochę krótko jak na rower. No ale fajnie że zrobiłeś koli moda G2 (sam o tym pisałem jakiś czas temu na zaprzyjaźnionym forum, gdzie szukano taniej i porządnej skorupy pod kolimator;)
Sometimes darkness can show you the light
- Calineczka
- Posty: 7578
- Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt:
Górnej części soczewki spiłowałem około 2mm (średnica przed 2,6cm, średnica po 2,4cm). Podstawkę też musiałem trochę zmniejszyć żeby weszła oraz opierała się dokładnie na podstawce diody. Jest tam niewiele miejsca i przy użyciu podstawki gwiazdy luty zahaczają o soczewkę.Calineczka pisze:ciekawy mod i świetne porównanie, dzięki
Romiego z soczewką to ja nie widziałem
Możesz pokazać fotki samych latareczek po przeróbce, kolimatorki i inne takie szczegóły? Sporo tego piłowania?
Górę piłowałem pilnikiem do metalu, ale tak z 10 minut spokojnej pracy żeby pozbyć się tych 2mm. Dołu już mi się nie chciało, więc większość stopiłem lutownicą Nie wygląda to profesjonalnie, ale łatwo można było dopasować do własnych potrzeb
Dodatkową sprawą jest wycięcie pierścienia miedzianego (jednak kolimator jest krótszy od standardowego reflektora) i nawiercenie otworów na kabelki. Całość trzyba się na docisku - driver, dioda i soczewka. Więc trzeba odpowiednio skręcać
Teraz znów zdjęcia.
Całość:
Dioda z modułem:
Z nałożoną soczewką:
Dioda:
Soczewki:
Zapalona latarka:
Na pewno ciekawe doświadczenie, jak na mój drugi mod w życiu
Pozdrawiam
dokładnie tak- firmow ref w rc-g2 z dostarczaną diodą P2 daje niezły zasięg, ale na rower trzeba oświetlać boki, a nie punktowo przód, przy q5 światło robi się szersze, ale i tak jest dość wąsko.
Przy użyciu kolimatora np LEDiL ROCKET +/-3* +/-20* dostajemy fajną owalną wiązkę światła- oświetla nieźle boki, a światło nie ucieka niepotrzebnie w chmury.
Fajny mod na krótkie jazdy, na dłuższe lepiej mieć coś na 18650- znacznie większy czas działania a cena body niewiele wieksza, oczywiście +akusy i ładowarka do 18650
Przy użyciu kolimatora np LEDiL ROCKET +/-3* +/-20* dostajemy fajną owalną wiązkę światła- oświetla nieźle boki, a światło nie ucieka niepotrzebnie w chmury.
Fajny mod na krótkie jazdy, na dłuższe lepiej mieć coś na 18650- znacznie większy czas działania a cena body niewiele wieksza, oczywiście +akusy i ładowarka do 18650