Co sobie ostatnio kupiliście?
DNF, najważniejsze to czy ten zestaw miałeś już skonfigurowany i działał czy to świeżo złożony komplet? Czy coś było wymieniane? To, że poszczególne elementy są z rożnych grup nie ma nic do rzeczy o ile są ze sobą kompatybilne.
Tak na odległość to trudno powiedzieć.
Jeśli dużo jeździsz na tych biegach to możliwe, że po prostu zęby są na tyle wytarte, że łańcuch (możliwe, że też już wyciągnięty i luźny) ślizga się po zębatkach (lub jak kto woli - trybach). Ponowne wyregulowanie może pomóc, jeśli zużycie nie jest za duże.
Może to też być wina (wygiętego) wózka przerzutki. 9 bieg wchodzi dobrze bo wózek trzyma śruba ograniczająca. Sprawdź równoległość kasety i kółek wodzących w przerzutce.
Ja bym zaczął od podregulowania przerzutki (bez regulacji krańcowych wychyleń wózka). Gdyby to nie pomogło to sprawdziłbym pancerze i wyregulował przerzutkę "od zera". Dopiero później poszedł bym w metody bardziej inwazyjne
Tak na odległość to trudno powiedzieć.
Jeśli dużo jeździsz na tych biegach to możliwe, że po prostu zęby są na tyle wytarte, że łańcuch (możliwe, że też już wyciągnięty i luźny) ślizga się po zębatkach (lub jak kto woli - trybach). Ponowne wyregulowanie może pomóc, jeśli zużycie nie jest za duże.
Może to też być wina (wygiętego) wózka przerzutki. 9 bieg wchodzi dobrze bo wózek trzyma śruba ograniczająca. Sprawdź równoległość kasety i kółek wodzących w przerzutce.
Ja bym zaczął od podregulowania przerzutki (bez regulacji krańcowych wychyleń wózka). Gdyby to nie pomogło to sprawdziłbym pancerze i wyregulował przerzutkę "od zera". Dopiero później poszedł bym w metody bardziej inwazyjne
Trochę się dzisiaj najeździłem - 650km, ale warto było.
Zafira B 1.8 Sport, 2006
http://otomoto.pl/opel-zafira-sport-web ... 85744.html
Zafira B 1.8 Sport, 2006
http://otomoto.pl/opel-zafira-sport-web ... 85744.html
DNF, a ile ma przejechana przerzutka? W mojej Sram x-5 po 5,5 tys. km kółeczka przerzutki kompletnie straciły zęby. Przez to nijak nie dało się wyregulować przerzutki. Na niskich biegach było ok, to na wysokich słabo, albo w środku dla odmiany. Dopóki nie nabyłem nowych kółek pomagało kręcenie śrubą ustalającą pozycję przerzutki. Nie wiem jak, działało, nie pytałem Czasem też chodzi o napięcie linki, tak jak pisał Veldrinn, 9 bieg jest ustalany przez śrubę, ale niżej już może być za luźno.
Witam
Mój aktualny zestaw, to manetki alivio, kaseta Alivio, przerzutka Deore XT (z tych jeszcze dobrych , czyli stara), wszystko 8-mio rzędowe. W zasadzie po zamontowaniu i wyregulowaniu cały sezon (około 5 tys km) przejechałem bez problemów, potem konserwacja i następny sezon.
Problemy miałem tylko z marketowymi przerzutkami, które nie były "liniowe" i z reguły jakieś dwa przełożenia były niestabilne... albo sam łańcuch przeskakiwał, albo nie reagował na zmianę, i np. trzeba było zmieniać z 5 na 6 (nic), potem na 7 (dwa) i na 6.
Według mnie, podstawą takiego zachowania są duże luzy mechanizmów i zacięcia.
Kiedyś pomogła zmiana ofsetu, wtedy było to dodanie podkładki chyba 4mm na mocowaniu przerzutki.
Pozdrawiam
Mój aktualny zestaw, to manetki alivio, kaseta Alivio, przerzutka Deore XT (z tych jeszcze dobrych , czyli stara), wszystko 8-mio rzędowe. W zasadzie po zamontowaniu i wyregulowaniu cały sezon (około 5 tys km) przejechałem bez problemów, potem konserwacja i następny sezon.
Problemy miałem tylko z marketowymi przerzutkami, które nie były "liniowe" i z reguły jakieś dwa przełożenia były niestabilne... albo sam łańcuch przeskakiwał, albo nie reagował na zmianę, i np. trzeba było zmieniać z 5 na 6 (nic), potem na 7 (dwa) i na 6.
Według mnie, podstawą takiego zachowania są duże luzy mechanizmów i zacięcia.
Kiedyś pomogła zmiana ofsetu, wtedy było to dodanie podkładki chyba 4mm na mocowaniu przerzutki.
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Miałem identyczny zestaw, potem udało mi się dostać kasetę LX 8 biegową. Do tego linki i pancerze Jagwire (wcale nie jakieś drogie) Od tego czasu w ogóle zapomniałem jak się reguluje przerzutki Na chwilę obecną zestaw ma ok 12-13 tys km (bez żonglowania łańcuchami) i jeszcze daje radę.Pyra pisze:Witam
Mój aktualny zestaw, to manetki alivio, kaseta Alivio, przerzutka Deore XT (z tych jeszcze dobrych , czyli stara), wszystko 8-mio rzędowe. W zasadzie po zamontowaniu i wyregulowaniu cały sezon (około 5 tys km) przejechałem bez problemów, potem konserwacja
Szkoda, że teraz już trudno będzie dostać dobre komponenty 8 biegowe.
Kupiłem sobie lampkę LED na USB. Zobaczymy czy w ogóle przyjdzie. Ma panel dotykowy do ustawiania jasności:
https://www.youtube.com/watch?v=XiwPVRTfMe0
https://www.youtube.com/watch?v=XiwPVRTfMe0
Drogą kupna, nabyłem zestaw do skonstruowania maszynki do ozonowania
teraz tylko poczekać z 2-3 tygodnie i można składać.
teraz tylko poczekać z 2-3 tygodnie i można składać.
Ostatnio zmieniony niedziela 13 kwie 2014, 16:17 przez Fluxor, łącznie zmieniany 1 raz.
http://specjalistycznyspecjalista.blogspot.com/
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU