convoy C8
convoy C8
Witam. Dzisiaj składałem convoya c8 i mam problem. Po złożeniu nie świeci. Wszystko wskazuje na uszkodzony włącznik, bo gdy odpalę latarkę "na krótko" bez włącznika to świeci. Sprawdzałem miernikiem włącznik i faktycznie po kliknięciu nie przewodzi... Jest jakiś sposób na naprawienie tego włącznika? Nie uśmiecha mi się czekać na rozpatrzenie reklamacji i ewentualny miesiąc czekania na nowy. Z góry dziękuję.
Witaj.
Wykręć pierścień mocujący włącznik w "dupce" o ile oczywiście jeszcze tego nie zrobiłeś. Może jakiś zimny lut tam jest.
Może też być to wina przelotki na tej płytce z włącznikiem, albo samego włącznika.
Da się go rozebrać po odlutowaniu, uważaj żeby nie pogubić części z wnętrza, szczególnie sprężynka lubi wyskoczyć.
Wykręć pierścień mocujący włącznik w "dupce" o ile oczywiście jeszcze tego nie zrobiłeś. Może jakiś zimny lut tam jest.
Może też być to wina przelotki na tej płytce z włącznikiem, albo samego włącznika.
Da się go rozebrać po odlutowaniu, uważaj żeby nie pogubić części z wnętrza, szczególnie sprężynka lubi wyskoczyć.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
Dzięki za odpowiedź
Włącznik wykręciłem z "dupki" i sprawdzałem miernikiem-nie łączył. Wziąłem w dłoń i bardzo szybko zacząłem klikać o biurko, po czym sprawdziłem miernikiem i o dziwo włącznik zaczął działać. Skręciłem i latarka odżyła
PS: Tak przy okazji macie jakiś patent na "idealne" wyczyszczenie szybki?
Włącznik wykręciłem z "dupki" i sprawdzałem miernikiem-nie łączył. Wziąłem w dłoń i bardzo szybko zacząłem klikać o biurko, po czym sprawdziłem miernikiem i o dziwo włącznik zaczął działać. Skręciłem i latarka odżyła
PS: Tak przy okazji macie jakiś patent na "idealne" wyczyszczenie szybki?
Bardzo prawdopodobne że na wewnętrznych stykach były jakieś zabrudzenia jak porządnie przeklikałeś to kontakt wrócił, na razie działa, ale problem może powrócić więc wówczas rozbierz włącznik i wyczyść styki.
Czyszczenie szybek to prawdziwa zmora ja mam taką jedną koszulkę która bardzo dobrze czyści i z niej korzystam, a myję normalnym mydłem pod bieżącą wodą.
A i lepiej czasem się pogodzić z niedoskonałościami niż próbować w nieskończoność bo prędzej czy później coś się stanie typu rysa z byle czego albo szybka spadnie i....
Czyszczenie szybek to prawdziwa zmora ja mam taką jedną koszulkę która bardzo dobrze czyści i z niej korzystam, a myję normalnym mydłem pod bieżącą wodą.
A i lepiej czasem się pogodzić z niedoskonałościami niż próbować w nieskończoność bo prędzej czy później coś się stanie typu rysa z byle czego albo szybka spadnie i....
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
Tak, dokładnie. Odlutować i ostrożnie jakimś cienkim ostrzem rozdzielić na 2 kawałki, raczej nie powinno być z tym problemu. W środku jest sprężynka, uważaj żeby nie wyskoczyła bo na 99% wpadnie pod jakąś szafę Styki przeczyścić.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
Jeżeli dałeś pastę termo na gwinty to może nie być pewnego kontaktu. Tak samo do sprawdzenia kontakt pomiędzy sterownikiem a pigułą. Ten kapturek co mocuje sterownik musi być dobrze dokręcony, no a ten rant z 2 strony również czysty. Tuba-głowica dobrze skręcona. Sprężynka sterownika może słabo się trzyma, można poprawić lut.
Albo ostatecznie wina samego sterownika, uszkodzone AMC, niesprawne przelotki na płytce i nie wszystkie AMC działają.
Albo ostatecznie wina samego sterownika, uszkodzone AMC, niesprawne przelotki na płytce i nie wszystkie AMC działają.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
Maciex, nie sądzę, aby przez pastę termo na gwintach prąd spadł idealnie o połowę (te 1.5A to pewno zawyżona wartość przez miernik)
poza tym, gdyby tak było to lampka zapewne by pomrugiwała, przygasała itp.
Natomiast zgodzę się z Tobą, że może to być wina przelotek. To prawdziwa zmora, bo miejsca jak na lekarstwo,
a trzeba zrobić dwie, czasem trzy nowe przelotki..
poza tym, gdyby tak było to lampka zapewne by pomrugiwała, przygasała itp.
Natomiast zgodzę się z Tobą, że może to być wina przelotek. To prawdziwa zmora, bo miejsca jak na lekarstwo,
a trzeba zrobić dwie, czasem trzy nowe przelotki..
nie tylko masy, innych ścieżek też.
Ostatnio zmieniony czwartek 17 kwie 2014, 15:56 przez jaromas, łącznie zmieniany 1 raz.
Przelotka, czyli ta "dziurka" która łączy ścieżki górnej i dolnej warstwy sterownika.
Zobacz tu http://flashlightwiki.com/images/a/a3/N ... C._600.jpg Posprawdzaj miernikiem w trybie "dzwonienia" (miernik piszczy jak jest kontakt metaliczny) czy odpowiednie warstwy górne łączą się z dolnymi np. różowy z góry powinien mieć kontakt z tym różowym po drugiej stornie, tak samo masa czyli niebieski oraz zielone pola.
Zobacz tu http://flashlightwiki.com/images/a/a3/N ... C._600.jpg Posprawdzaj miernikiem w trybie "dzwonienia" (miernik piszczy jak jest kontakt metaliczny) czy odpowiednie warstwy górne łączą się z dolnymi np. różowy z góry powinien mieć kontakt z tym różowym po drugiej stornie, tak samo masa czyli niebieski oraz zielone pola.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
Sprawdziłem i niby wszystko ma przejście. Sam już nie wiem w czym problem
PS: może mój sposób pomiaru jest błędny? Dokonuje pomiaru tak:
- odkręcam dupkę
- mierzę bezpośrednio przykładając jeden przewód do baterii, drugi do body. Może faktycznie mam coś nie tak z przewodami w mierniku bo c8 słabo nie świeci, nawet lepiej od mojego poprzedniego convoya c8@2,8A z xml u2 1b. Znacie jakieś przyzwoite przewody?
PS: może mój sposób pomiaru jest błędny? Dokonuje pomiaru tak:
- odkręcam dupkę
- mierzę bezpośrednio przykładając jeden przewód do baterii, drugi do body. Może faktycznie mam coś nie tak z przewodami w mierniku bo c8 słabo nie świeci, nawet lepiej od mojego poprzedniego convoya c8@2,8A z xml u2 1b. Znacie jakieś przyzwoite przewody?
Wielu coś znalobudek pisze:Znacie jakieś przyzwoite przewody?
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t ... ed15116d83
http://www.swiatelka.pl/printview.php?t ... 4b8deb384f
http://www.swiatelka.pl/printview.php?t ... 181436d378
A tutaj Pyra poleca wtyki dobre:
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?p=131824#131824
Ja lubię sklep rc4max za to że mają tanią przesyłkę, a cena przewodów jest za w sumie 2m, bo 1m czerwony i 1m czarny. I odradzam do miernika te ze SpecKabli, bo są sztywne, do jakiś instalacji mogą być, ale do ciągłego ruszania wolę modelarskie.
Pozdrawiam
Tekst podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255