NSSC 510HP - co można z nim zrobić, poprawić, wymienić LED

Wszystko co świeci na czterech kółkach;)
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Czyli lampy powinny przetrwać.

Tak czy siak, zmiana sterownika jak dla mnie będzie wykonana na siłę.
ILPT
Awatar użytkownika
soulmaster3m
Posty: 49
Rejestracja: wtorek 05 lip 2011, 11:17
Lokalizacja: ZS

Post autor: soulmaster3m »

Czyli doszliśmy do wniosku, że sterownik jest ok i zostaje taki jaki jest :)

Szkoda tylko, że nie są takie jak tutaj:

Obrazek

a dostałem lampki z takimi diodami jakimi dostałem ponieważ zamieniłbym to na ciepłe bo takie mam

Obrazek

Bo nic tutaj się nie wykombinuje ani te wlutować. W razie wypalenia ty co już są można co zrobić? Pokombinować z wstawianiem STARów i wykonaniem gwintów w obudowie aby STARy przykręcić?

[ Dodano: 14 Kwiecień 2014, 21:51 ]
Tak dla potomnych to tak wygląda wnętrze control boxa:

Obrazek

No nie widać nic.

A z tą wymianą na całe STARy to myślę poważnie bo jeśli padną to nie wiem co tam można by było wstawić ciekawego. Te LEDy co mam na starze są nieco wyższe od tych zamontowanych, ale cały led idealnie pasuje średnicą w otwory w odbłyśniku no i sam odbłyśnik ma pewien luz i wtykając go do końca w szybkę odchodzi od ledów akurat na tyle aby te moje weszły.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zostałoby jedynie wykonanie gwintów aby STARy dokręcić do obudowy bo luzu dla nich byłoby dużo.

Obrazek
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Patrząc na ledy prawdopodobnie wymienisz ledy ze średniej półki na jeszcze gorsze. Do tego ledy będące na starze wypadało by przylutować do niego, ale nie tylko pinami zasilającymi ale również padem termalnym.

Znając życie prędzej padnie auto niż takie lampy.

PS-Boxa można odgrzebać z sylikonu ;)
ILPT
Awatar użytkownika
soulmaster3m
Posty: 49
Rejestracja: wtorek 05 lip 2011, 11:17
Lokalizacja: ZS

Post autor: soulmaster3m »

skaktus pisze:Patrząc na ledy prawdopodobnie wymienisz ledy ze średniej półki na jeszcze gorsze. Do tego ledy będące na starze wypadało by przylutować do niego, ale nie tylko pinami zasilającymi ale również padem termalnym.

Znając życie prędzej padnie auto niż takie lampy.

PS-Boxa można odgrzebać z sylikonu ;)
Te LEDy to akurat mam pod ręką, zostały z innej zabawy dlatego też pytałem co tam można by było wsadzić. Na nie to już mam zagospodarowanie.
Znając życie to bym się o auto nie martwił, solidny wół roboczy. Przeżyje jeszcze nas ;)
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Gdybyś doszedł jakie ledy siedzą w lampie można by sprawdzić czy poddane pady podejdzie jakiś markowy zamiennik
ILPT
Awatar użytkownika
soulmaster3m
Posty: 49
Rejestracja: wtorek 05 lip 2011, 11:17
Lokalizacja: ZS

Post autor: soulmaster3m »

skaktus pisze:Gdybyś doszedł jakie ledy siedzą w lampie można by sprawdzić czy poddane pady podejdzie jakiś markowy zamiennik
Na szybko szukałem w tme i maritex, ale nie znalazłem takich. Jeszcze poszukam.
Tak na szybko to mogę powiedzieć, że ta obudowa zbyt szybko odbiera ciepło i kleić klosz do obudowy klejem na ciepło to nie da się :razz:
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Jeśli szybko odbiera ciepło to dobry znak. Klosz przyklej na zwykły czarny sylikon. Ja tak kleiłem i kierunkowskazy i zwykłe lampy i trzyma poprawnie. A Twoim wypadku klosz jest lekki więc pewnie będzie również dobrze trzymać.

Przed montażem oklej sobie klosz przeźroczystą folią, kiedy zmatowieje, odklejasz, nakładasz nową i lampy jak nowe.
ILPT
Awatar użytkownika
soulmaster3m
Posty: 49
Rejestracja: wtorek 05 lip 2011, 11:17
Lokalizacja: ZS

Post autor: soulmaster3m »

Oryginalnie był tam prawdopodobnie silikon przeźroczysty. Wnioskuję organoleptycznie bo już taki kiedyś rozklejałem. Mam takowego jeszcze trochę to myślę, że się nada.
Klosz to faktycznie plastik szybka, ale te ramki są na zatrzask i dodatkowo dociskają ją do obudowy.
Szybki były zabezpieczone folią i jej nie zdejmowałem to się po świeceniu ładnie dociągnęły od ciepła, ale są ok 1cm mniejszej średnicy, więc może wezmę folię do kanapek i ona też ładnie się naciągnie.
Trzeba dbać o nie będzie bo homologacja drogą nie chodzi a nie jest nabijana od wewnątrz jak to bywa w porządnych lampach.

Mam tylko nadzieję, że klejenie nie będzie puszczać bo i ten "zawór" to jakoś tak wątpię w jego 100% skuteczność, ale miejmy nadzieję.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Zawór ma za zadanie nie dopuszczać do parowania, o ile taki jest. Brzegi tkaniny zabezpiecz sylikonem, zostawiając otwór po środku i będzie ok.

A co do folii - wybierz folię samoprzylepną, dostępną w sklepach papierniczych itd. Nadaje się idealnie, pod wpływem temperatury mięknie i dobrze się naciąga.
ILPT
Lampek
Posty: 375
Rejestracja: piątek 15 sty 2010, 23:38
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Lampek »

smokuxx1987 pisze:Zgodnie z przepisami w samochodach produkowanych po 2003 albo 2004 światła do jazdy dziennej nie mogą się świecić z żadnymi innymi światłami.
Nie mogą? Czy raczej nie muszą.
Awatar użytkownika
smokuxx1987
Posty: 2113
Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
Lokalizacja: Krosno

Post autor: smokuxx1987 »

Dokładnie tak brzmi wycinek przepisu:
*W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.
W Pojazdach zarejestowane po 31 grudnia 2009 roku światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi.*

Poza tym, jaki sens jest jeździć w dzień na światłach pozycyjnych + oświetlenie tablicy rejestracyjnej, które przy lepszych światłach do jazdy dziennej sa niezauważalne a pobierają 2x wiecej prądu.
Mantom
Posty: 200
Rejestracja: piątek 14 cze 2013, 08:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Mantom »

soulmaster3m pisze:Oryginalnie był tam prawdopodobnie silikon przeźroczysty. Wnioskuję organoleptycznie bo już taki kiedyś rozklejałem. Mam takowego jeszcze trochę to myślę, że się nada.
Klosz to faktycznie plastik szybka, ale te ramki są na zatrzask i dodatkowo dociskają ją do obudowy.
Szybki były zabezpieczone folią i jej nie zdejmowałem to się po świeceniu ładnie dociągnęły od ciepła, ale są ok 1cm mniejszej średnicy, więc może wezmę folię do kanapek i ona też ładnie się naciągnie.
Trzeba dbać o nie będzie bo homologacja drogą nie chodzi a nie jest nabijana od wewnątrz jak to bywa w porządnych lampach.

Mam tylko nadzieję, że klejenie nie będzie puszczać bo i ten "zawór" to jakoś tak wątpię w jego 100% skuteczność, ale miejmy nadzieję.
Ja swoje lampy rozbierałem i kleiłem zwykłym silikonem transparentnym z Castoramy kilka razy i szczelność jest dobra - lampy maja już kilka lat i nie parują. Skoro lampy świecą dobrze i nie zakłócają radia to nie ma sensu kombinować. Bardzo dobrze że pokazałeś dokładnie ich budowę na forum ;) Jedyne co możesz teraz zrobić to to co napisał skaktus nanieść pasty silikonowej i dobrze zmontować, aby diody nie paliły się na skutek zbyt słabego odprowadzania ciepła, jak miało to miejsce u mnie. Cieplejsza barwa światła ma znaczenie raczej przy oświetlaniu drogi, a przecież DRL to światła sygnalizacyjne. Chłodniejsze IMO nawet lepiej widać ;)
Lampek
Posty: 375
Rejestracja: piątek 15 sty 2010, 23:38
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Lampek »

smokuxx1987 pisze: Poza tym, jaki sens jest jeździć w dzień na światłach pozycyjnych + oświetlenie tablicy rejestracyjnej.
Oczywiście ze bez sensu.
Tylko po co się wyrywać i pisać coś, jak się nie wie co przewidują przepisy. Napisał że nie mogą, jak mogą.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Lampek pisze:
smokuxx1987 pisze: Poza tym, jaki sens jest jeździć w dzień na światłach pozycyjnych + oświetlenie tablicy rejestracyjnej.
Oczywiście ze bez sensu.
Tylko po co się wyrywać i pisać coś, jak się nie wie co przewidują przepisy. Napisał że nie mogą, jak mogą.
Dla aut po 2009 roku nie mogą świecić się pozycyjne z dziennymi.
ILPT
Awatar użytkownika
soulmaster3m
Posty: 49
Rejestracja: wtorek 05 lip 2011, 11:17
Lokalizacja: ZS

Post autor: soulmaster3m »

Spokojnie dziewczyny, nie szczypać się.
Układ działa i nie zakłóca - nie ruszam.
Ledy (jeszcze) świecą - nie ruszam.

Pozmieniałem tylko kilka rzeczy.

1) Wymieniłem przewody na porządne 0,5mm^.
2) Wtyczki były "szczelne", ale szczelności nabrały dopiero po mojej interwencji.
3) Wymienione przewody są dłuższe, ukryte w peszlach i poprowadzone do kabiny.
4) Przewody z controlboxa poucinałem i wstawiłem kostkę na 8 konektorów bo 7 nie ma. Teraz mam control box w kabinie.
5) Dodałem dodatkowy wyłącznik dziennych tak jak to jest oryginalnie w instalacjach, czyli ukryty przy skrzynce bezpieczników.
6) Lampki już zaklejone.

Zostało mi tylko dorzeźbić otwory w kratkach i mocowanie lampek ponieważ zderzak jest wyokrąglony i trzeba to zrobić jak najładniej. Żadnej partaniny. Już wstępnie otwory mam, ale trzeba to dostosować.
Masa poprowadzona do controlboxa.
Zostało plus poprowadzić czyli wyjąć manetkę świateł aby sprawdzić czy faktycznie mam tam wyjście na DRL bo oryginalnie tak jest w wersji skandynawskiej i światła mijania świecą przez to wyjście i świecą słabiej.

Zdjęcia zaworka:

Obrazek
Obrazek
ODPOWIEDZ