Postojówki na diodach CREE

Wszystko co świeci na czterech kółkach;)
macgap90
Posty: 401
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2011, 12:02
Lokalizacja: Głowno

Post autor: macgap90 »

Widzę, że niektórzy to lubią sobie komplikować życie. Jeśli chcecie mieć ładne zimne światło w postojówkach to wystarczy kupić żarówki W5W Osrama z serii night breaker plus dają one zimne swiatło ładnie wyglądające w lapmie. Mam je u siebie od roku (passat b5 fl więc postojówka w ref od długich cały czas widoczna) dają zimne światło nie niszczą reflektora mają homologacje nie kosztują dużo czego chcieć więcej?
Awatar użytkownika
pegasus_sis
Posty: 963
Rejestracja: środa 25 sie 2010, 13:03
Lokalizacja: Łódź

Post autor: pegasus_sis »

Chyba chodzi o "cool blue" ;) Takie same ma Philips - "Blue vision".
macgap90
Posty: 401
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2011, 12:02
Lokalizacja: Głowno

Post autor: macgap90 »

Zgadza się Philipsa miałem wcześniej ale jest zauważalnie "cieplejszy" od Osrama dlatego polecam tamte :).
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

W5W Osrama są fajne, widziałem na żywo, niestety daleko im do barwy typowej jaką jest choćby 5000K - nie mają tej "czystości". Do tego cena - zakup wysyłkowy to koło 30 zł za 2 sztuki, a w sklepie koło 35 - 40 zł ;)

Do tego na ledach można dobrze pokombinować i dokładnie zbliżyć się barwą do reflektorów głównych. Aktualnie modzę takie postojówki na dodatkowych "kolimatorach" z żarówki diodowej Philipsa + ledy w barwie około 4500K co daje dobre połączenie z barwą światła głównego (w tym wypadku xenon na palnikach osrama).
ILPT
macgap90
Posty: 401
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2011, 12:02
Lokalizacja: Głowno

Post autor: macgap90 »

Barwa w moim odczuciu jest na tyle dobra, że nie drażni oka obok xenonu :) co do ceny to przyznam, że nie wiem ile kosztują, bo nigdy za nie nie płaciłem dostałem razem z Night breakerami H7 za wymianę rozrządu od brata :)
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Niestety ich cena jest dość wysoka, tym bardziej że i chińczyka w pełni sprawne postojówki na XPE można dorwać już za jakieś 5 - 8 dolarów komplet.
ILPT
qba100
Posty: 13
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2011, 14:51
Lokalizacja: Silesia

Post autor: qba100 »

skaktus,
a co sądzisz o takich postojówkach, które mogły by robić za dzienne -(tak wiem że to niezgodne z przepisami, ale chodzi mi o moc świecenia) i się nie spaliły po 2 tygodniach w lampie golfa 4:
http://www.ebay.com/itm/2x-White-25W-T1 ... 540299080c

lub

http://www.ebay.com/itm/White-CREE-XPE- ... 4d17753532

lub

http://www.aliexpress.com/store/product ... 62955.html
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

A gdzie ty chcesz to włożyć do Golfiacza ? W odbłyśniku od długich masz miejsce na postojówkę, jak włożysz to cudo to będzie co najmniej dziwnie wystawać, świecić tylko przodem (boczne diody nie mają od czego odbijać swojego światła). Do tego pewnie wystarczy trochę polskich dróg i całość wypadnie z oprawki. Kolejny problem to ilość światła - tak naprawdę uczestniczyć w roli świateł dziennych będzie jedynie soczewka i dwie diody za nią.

Największy problem to moc - według opisów na pokładzie jest 10 ledów, prąd to 750 mA. Przy założeniu że mamy to cudo zasilane z 12V, daje to nam 9W - pytanie jak to schłodzić ? Taka obudowa ledwo poradzi sobie z 2W a co z 9? Pewnie i tak w ledy realnie idzie 2 - 3 W co z kolei eliminuje ten twór z roli dziennych.

Ostatnia i równie ważna opcja - to mają być dzienne, więc jak będziesz zmniejszał ich moc w nocy ? Bo niestety o ile w ciągu dnia będą dobrze widoczne (takie jest założenie) to w nocy będzie jazda.
ILPT
qba100
Posty: 13
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2011, 14:51
Lokalizacja: Silesia

Post autor: qba100 »

ok, w takim razie odpuszczam te postojówki :)
ODPOWIEDZ