Witam.
Sprawa dotyczy popularnego zapłonu stosowanego w motocyklach.
Koledze spaliło się uzwojenie statora zasilające cewkomoduł. Przewinięcie statora nie jest tanie (około 500zł) i nie wiadomo ile podziała. Znaleźliśmy info w sieci że ktoś zastępował spalony stator przetwornica DC/DC 12V-300V zasilaną przez odczep ze statora 12V. Są też schematy ze zwykłym trafem sieciowym wpiętym między stator a cewkomoduł. Próbowaliśmy tego rozwiązania i motocykl nawet zapalił ale na zaciąg i nie wkręcał się na obroty.
Może ktoś przerabiał temat i ma jakieś konkretne schematy aby można było samemu zbudować potrzebna przetwornice?
Znaleźliśmy też info że ktoś takie przetwornice sprzedaje ale brak konkretnego kontaktu.
Zapłon CDI KTM LC4
hej , zerknij tutaj http://www.transmic.net , może znajdziesz coś do Waszego motocykla . Ja uruchomiłem dla kolegi moduł do xt600 i śmiga jak złoto . Na stronie dużo informacji ,przedstawione moduły można stosować w innych motocyklach.
sebeq
sebeq