Na innym forum ktoś żalił się, że w Hyundai I30 zbyt często palą mu się żarówki H7 i w serwisie zaproponowali mu dołożenie przewodów oporowych ograniczających napięcie. Za skromne 180 zł A lektura netu daje takie wyniki
http://skodaauto.com.pl/przewod-oporowy ... p-867.html
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic409613.html
Tak więc gdyby ktoś miał podobny problem to uczulam, aby nie dawał się robić w konia cwaniakom.
Zresztą te przewody można by sobie dorobić samemu
Inne wersje rozwiązania problemu to montaż DRL, albo stosowanie żarówek o przedłużonej żywotności np. Osram Ultra Life, albo tzw. softstart http://sklep.avt.pl/softstart-do-zarowk ... ntazu.html ep.com.pl/files/7754.pdf
Przewody oporowe przedłużajace żywotność żarówek
Przewody oporowe przedłużajace żywotność żarówek
Ostatnio zmieniony piątek 14 mar 2014, 17:02 przez Mantom, łącznie zmieniany 1 raz.
- pegasus_sis
- Posty: 963
- Rejestracja: środa 25 sie 2010, 13:03
- Lokalizacja: Łódź
Moim zdaniem moduł soft-startu to lepsze rozwiązanie. Mamy do dyspozycji tyle światła, ile fabryka dała. W instalacji i tak nie będzie więcej jak 14V i na tyle produkowane są żarówki samochodowe. Trzeba pamiętać, że nawet niewielki spadek napięcia powoduje mocny spadek jasności. Kto zakładał przekaźniki ten wie