Latarka na rower szosowy
Latarka na rower szosowy
Jak wiadomo, na rowerze szosowym jedzie się na prostej drodze ± 30km/h, a dętki w wąskich oponach lubią się poddać na większej wyrwie w jezdni, dlatego szukam czegoś, co ma w miarę dobry zasięg, a i doświetli rozsądnie to co przede mną.
Widziałem na forum jak świeci często polecana convoy S2 i według mnie, jest to za szeroko na rower szosowy.
Lepszym wyborem wydaje się convoy M2 na reflektorze OP, ale nie jestem pewien czy to już "to", czy znajdzie się coś lepszego do tego typu jazdy.
Na pewno trzeba będzie założyć jakąś przysłonę, żeby nie oślepiać innych, co pewnie skróci trochę zasięg.
Latarkę będę raczej zamawiał z Chin, budżet - 100zł
Ewentualnie mógłbym sam coś podłubac i stworzyć coś na 2 diodach XM-L, ale niezbyt ogarniam temat optyki do ledów, no i nie byłoby to już tak kompaktowe i uniwersalne rozwiązanie jak jedna latarka.
Liczę na Wasze cenne wskazówki.
Pozdrawiam.
Widziałem na forum jak świeci często polecana convoy S2 i według mnie, jest to za szeroko na rower szosowy.
Lepszym wyborem wydaje się convoy M2 na reflektorze OP, ale nie jestem pewien czy to już "to", czy znajdzie się coś lepszego do tego typu jazdy.
Na pewno trzeba będzie założyć jakąś przysłonę, żeby nie oślepiać innych, co pewnie skróci trochę zasięg.
Latarkę będę raczej zamawiał z Chin, budżet - 100zł
Ewentualnie mógłbym sam coś podłubac i stworzyć coś na 2 diodach XM-L, ale niezbyt ogarniam temat optyki do ledów, no i nie byłoby to już tak kompaktowe i uniwersalne rozwiązanie jak jedna latarka.
Liczę na Wasze cenne wskazówki.
Pozdrawiam.
Moim zdaniem nie za szeroko.radekcga pisze:Widziałem na forum jak świeci często polecana convoy S2 i według mnie, jest to za szeroko na rower szosowy.
Mam kolegę , jeździ amatorsko również wyścigi.
Bardzo sobie chwali S2.
Jak chcesz większy zasięg to ponad M2 masz jeszcze C8, ale te latarki dają mniej jednorodny strumień, wyraźnie oddzielony spill od spota.
Użyteczny zasięg serii S na rowerze to jakieś ~25m. Jadąc 30km/h pokonujesz w sekundę prawie 9m.
Jeżdżąc codziennie do pracy po szosie z prędkościami do 25-30km/h użytkuję S4 na trybie ok 10% mocy, ustawiony na 5-10m przed rowerem i zupełnie wystarcza. W mniej znane zakątki odpalam 30% i starczy. Uważam, że szeroki snop światła jest na rowerze zaletą, bo widać też co czai się obok naszej trasy. Gdybyś się bardzo upierał przy swoim to możesz kupić coś z serii M. C8 ma ładny zasięg ale wg mnie po dłuższej chwili punkcik światła 10-15m przed rowerem będzie Cię wkurzał (ustawiony dalej będzie mocno raził wszystkich z naprzeciwka).
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?p=134643#134643 zobacz sobie jaki mały punkcik daje C8. Na światła długie dopalane czasowo będzie dobra na szosie (idealna na węższe ścieżki leśne). Convoy S2 z daszkiem będzie idealny wg mnie.
Jeżdżąc codziennie do pracy po szosie z prędkościami do 25-30km/h użytkuję S4 na trybie ok 10% mocy, ustawiony na 5-10m przed rowerem i zupełnie wystarcza. W mniej znane zakątki odpalam 30% i starczy. Uważam, że szeroki snop światła jest na rowerze zaletą, bo widać też co czai się obok naszej trasy. Gdybyś się bardzo upierał przy swoim to możesz kupić coś z serii M. C8 ma ładny zasięg ale wg mnie po dłuższej chwili punkcik światła 10-15m przed rowerem będzie Cię wkurzał (ustawiony dalej będzie mocno raził wszystkich z naprzeciwka).
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?p=134643#134643 zobacz sobie jaki mały punkcik daje C8. Na światła długie dopalane czasowo będzie dobra na szosie (idealna na węższe ścieżki leśne). Convoy S2 z daszkiem będzie idealny wg mnie.
Oczywiście nie będę upierał się przy M2, bo ze względu na gabaryty bardziej odpowiada mi S2 i skoro na podstawie własnych doświadczeń sugerujecie S2, to chyba taką właśnie zakupię.
Z tego co znalazlem na fasttech i banggood, najlepsza wydaje się ta w wersji XML2 T6-4C --> link ?
Widziałem, że S2 można łatwo przerobić do współpracy z kolimatorem.
Jaki kolimator polecacie do zwiększenia zasięgu, gdyby okazało się, że fabryczny ref świeci nieco za krótko?
Z tego co znalazlem na fasttech i banggood, najlepsza wydaje się ta w wersji XML2 T6-4C --> link ?
Widziałem, że S2 można łatwo przerobić do współpracy z kolimatorem.
Jaki kolimator polecacie do zwiększenia zasięgu, gdyby okazało się, że fabryczny ref świeci nieco za krótko?
Ta optyka TIR narrow fajna, ale chyba bardziej w teren.
Tak sobie właśnie przypomniałem, że moja znajoma ma L2 albo L2P od grega i na pewno sprawdzę jak to u niej świeci.
L2P na zdjęciach beamów wydaje się fajna, ale trochę nie na mój budżet.
Chyba kupię hosty S2 i M2 + resztę potrzebnych gadżetów, złożę je lepiej od chińczyka, zobaczę która mi bardziej odpowiada, a drugą sprzedam.
Dzięki panowie za pomoc.
Kolejne sugestie również mile widziane.
Tak sobie właśnie przypomniałem, że moja znajoma ma L2 albo L2P od grega i na pewno sprawdzę jak to u niej świeci.
L2P na zdjęciach beamów wydaje się fajna, ale trochę nie na mój budżet.
Chyba kupię hosty S2 i M2 + resztę potrzebnych gadżetów, złożę je lepiej od chińczyka, zobaczę która mi bardziej odpowiada, a drugą sprzedam.
Dzięki panowie za pomoc.
Kolejne sugestie również mile widziane.
Sprawdź, tylko uważaj bo bardzo możliwe, że innej już nie będziesz chciał
Powiem trochę jak to wygląda z mojej strony bo też jeżdżę 'szosą'. Gregowa L2 w zupełności wystarcza nawet do bardzo szybkiej jazdy (zjazd ~50km/h), a zwykłe prędkości typu 30km/h idzie jechać w miarę komfortowo przy 30%, a już na 60% jest bajka. Nie do końca zgodzę się, że tu trzeba skupione światło. Po pierwsze jak mówili koledzy wąska wiązka będzie męczyła wzrok, po drugie jeśli nie mamy oświetlonego otoczenia roweru to tracimy bardzo dużo pewności siebie (czy coś z pobocza nie wyskoczy). Szczególnie jadąc szosą z większą niż normalnym rowerem prędkością. Dla mnie im szerzej tym lepiej szczerze mówiąc. Często samym skrajem drogi poruszają się tak zwani batmani - zupełnie nieoświetleni osobnicy, których czasem nawet w świetle ciężko zauważyć, a co dopiero jak lampka będzie świeciła wąską wiązką w dal.
Gregowa X1 też jest bardzo godna polecenia, mniejszy rozmiar, na rower to lepiej.
Powiem trochę jak to wygląda z mojej strony bo też jeżdżę 'szosą'. Gregowa L2 w zupełności wystarcza nawet do bardzo szybkiej jazdy (zjazd ~50km/h), a zwykłe prędkości typu 30km/h idzie jechać w miarę komfortowo przy 30%, a już na 60% jest bajka. Nie do końca zgodzę się, że tu trzeba skupione światło. Po pierwsze jak mówili koledzy wąska wiązka będzie męczyła wzrok, po drugie jeśli nie mamy oświetlonego otoczenia roweru to tracimy bardzo dużo pewności siebie (czy coś z pobocza nie wyskoczy). Szczególnie jadąc szosą z większą niż normalnym rowerem prędkością. Dla mnie im szerzej tym lepiej szczerze mówiąc. Często samym skrajem drogi poruszają się tak zwani batmani - zupełnie nieoświetleni osobnicy, których czasem nawet w świetle ciężko zauważyć, a co dopiero jak lampka będzie świeciła wąską wiązką w dal.
Gregowa X1 też jest bardzo godna polecenia, mniejszy rozmiar, na rower to lepiej.
Kup chociaż jedno nowe ogniwo min Panasonic 3100mAh - wtedy masz ok. 50 minut światła w trybie 100% (tylko tak jeżdżę), w mocy jakiej daje dioda XML czy nowsza >> wtedy zobaczysz pazur latarki. ;P
Na używanych ogniwach (zakupionych tutaj, z tym że moje po roku czasu wyraźnie straciły na pojemności) już po kilkunastu minutach w trybie 100% widać, że dioda nie pokazuje swojego pazura.
W niższych trybach oczywiście już nie widać takiej różnicy.
Generalnie w trybie 30% da się jechać szybko, jak znasz drogę i o ile z naprzeciw nie jedzie samochód.
Tryb 60% jest, jak najbardziej O.K.
A tryb 100 % to jak wspominałem tryb na którym zawsze jeżdże. ;P
Nadmienię, iż używane ogniwa sprzedawane tutaj są bdb w kategorii cena/osiągi.
Edita:
Mały raporcik:
Dwa nowe ogniwa Panasonic 3100mAh kupione 1,5 roku temu, trzymają pojemność - na Solarfoce L2P XML w trybie max świecą teraz ok. 1h 12min ( i jak pisałem wyżej po ok. 45-50 minutach trochę mniej dają światła), a jak były nowe to był to czas ok. 1h 20min.
Ogniwa kupione, jako używane ( w naszym sklepiku) w trybie max świeciły w dniu zakupu (też 1,5 roku temu) od 50 minut do 1h ( z tym, że świeciły już po ok. 25 minutach gorzej niż na nowych Panasonicach), a teraz świecą w trybie max 30 minut - i na rower jeżdżą, jako awaryjne.
Oczywiście ogniwa używane mogą się trafić lepsze lub gorsze.
M...
Na używanych ogniwach (zakupionych tutaj, z tym że moje po roku czasu wyraźnie straciły na pojemności) już po kilkunastu minutach w trybie 100% widać, że dioda nie pokazuje swojego pazura.
W niższych trybach oczywiście już nie widać takiej różnicy.
Generalnie w trybie 30% da się jechać szybko, jak znasz drogę i o ile z naprzeciw nie jedzie samochód.
Tryb 60% jest, jak najbardziej O.K.
A tryb 100 % to jak wspominałem tryb na którym zawsze jeżdże. ;P
Nadmienię, iż używane ogniwa sprzedawane tutaj są bdb w kategorii cena/osiągi.
Edita:
Mały raporcik:
Dwa nowe ogniwa Panasonic 3100mAh kupione 1,5 roku temu, trzymają pojemność - na Solarfoce L2P XML w trybie max świecą teraz ok. 1h 12min ( i jak pisałem wyżej po ok. 45-50 minutach trochę mniej dają światła), a jak były nowe to był to czas ok. 1h 20min.
Ogniwa kupione, jako używane ( w naszym sklepiku) w trybie max świeciły w dniu zakupu (też 1,5 roku temu) od 50 minut do 1h ( z tym, że świeciły już po ok. 25 minutach gorzej niż na nowych Panasonicach), a teraz świecą w trybie max 30 minut - i na rower jeżdżą, jako awaryjne.
Oczywiście ogniwa używane mogą się trafić lepsze lub gorsze.
M...