Więcej/mocniej:dokupić 2-gą latarkę czy zmienić na rowerową
Więcej/mocniej:dokupić 2-gą latarkę czy zmienić na rowerową
Jak wiadomo, światło uzależnia i kupując Baldera SE-2 zamiast Cateye mówiłem sobie "wystarczy ci, wystarczy, teraz już będzie zawsze jasno".
Z latarką jeździ się dużo lepiej, szczególnie jak pojedzie się w 3 osoby posiadające takie cuda.
Ale zdarzają się wypady turystyczne (głównie rower), gdzie kumple od "sakw" mają do dyspozycji zwykłe lampki żarówkowo-pozycyjne. Jeździmy raczej wolno, asfalt/teren z całym dobytkiem i z jednego XM-L światła jest jednak za mało.
Mam do wyboru dokupić drugą latarkę z 1 diodą (brałbym coś na XM-L2), lub wybrać zamiast Baldera typowo rowerową lampkę z paroma diodami typu Magicshine/SolarStorm itp.
Pytam się o wygodę, bo rowery zostawiamy pod chmurką i nie mamy dostępu do prądu codziennie.
Pytania:
1. czy te rowerowe są łatwo zdejmowalne razem z pakietami, żeby szybko zabrać do namiotu
2. czy z tych pakietów można wyjmować ogniwa (nie chcę brać dodatkowej ładowarki, wożę już PowerBank którym ładuje 18650 i ładowarkę microUSB)
3. co będzie lepsze waszym zdaniem - druga latarka na kierownicy, czy jednak dedykowana?
4. czy te rowerowe mają dużo lepiej ogarnięte światło? W obecnej przeszkadza mi rozkład światła - albo mam jasno pod kołami i nie widzę jak prowadzi droga, albo widzę drogę, ale nie widzę dziur i pułapek;)
5. co wyjdzie lepiej wagowo i z czasem świecenia - 2 latarki + zapas ogniw, czy 1 rowerowa + pakiet/dwa
6. w przypadku rowerowej, ile diod będzie rozsądną granicą, dwie czy trzy?
Kryteria:
- więcej od Baldera (500-600lum) i lepiej rozłożone światło
- rozsądna waga, wodoodporność, działanie przez 4-5 dni na pakiecie, na średnim trybie (~300lm do latarki zabieram 1 ogniwo/dzień)
- możliwość ładowania ogniw w PowerBank lub z microUSB
- cena 100-200zł
- zamiast 100lm więcej wolę produkt bardziej dopracowany, tj. wymagających ewentualnie niewielkich przeróbek, mogę dać pastę, coś dolutować łatwego, tylko bez rzeźbienia
- preferuję zakup w Azji, ze względu na lepszy stosunek cena/możliwości
Dorzucę parę fotek rowerowych:)
Tutaj o 2 w nocy dojeżdżaliśmy do celu przez problemy z mapami, lepsze światło podniosło by morale zespołu - prawie 100km zrobione po zmroku.
Tutaj chcę zamontować kolejną lampkę - pakiet musiałby trzymać się na cieńszych niż alu rurach:
Podkreślę jeszcze raz - nie szukam maksymalnej ilości światła na wyjazd MTB, gdzie prujemy z górki na złamanie karku, tylko optimum dla turystyki.
Z latarką jeździ się dużo lepiej, szczególnie jak pojedzie się w 3 osoby posiadające takie cuda.
Ale zdarzają się wypady turystyczne (głównie rower), gdzie kumple od "sakw" mają do dyspozycji zwykłe lampki żarówkowo-pozycyjne. Jeździmy raczej wolno, asfalt/teren z całym dobytkiem i z jednego XM-L światła jest jednak za mało.
Mam do wyboru dokupić drugą latarkę z 1 diodą (brałbym coś na XM-L2), lub wybrać zamiast Baldera typowo rowerową lampkę z paroma diodami typu Magicshine/SolarStorm itp.
Pytam się o wygodę, bo rowery zostawiamy pod chmurką i nie mamy dostępu do prądu codziennie.
Pytania:
1. czy te rowerowe są łatwo zdejmowalne razem z pakietami, żeby szybko zabrać do namiotu
2. czy z tych pakietów można wyjmować ogniwa (nie chcę brać dodatkowej ładowarki, wożę już PowerBank którym ładuje 18650 i ładowarkę microUSB)
3. co będzie lepsze waszym zdaniem - druga latarka na kierownicy, czy jednak dedykowana?
4. czy te rowerowe mają dużo lepiej ogarnięte światło? W obecnej przeszkadza mi rozkład światła - albo mam jasno pod kołami i nie widzę jak prowadzi droga, albo widzę drogę, ale nie widzę dziur i pułapek;)
5. co wyjdzie lepiej wagowo i z czasem świecenia - 2 latarki + zapas ogniw, czy 1 rowerowa + pakiet/dwa
6. w przypadku rowerowej, ile diod będzie rozsądną granicą, dwie czy trzy?
Kryteria:
- więcej od Baldera (500-600lum) i lepiej rozłożone światło
- rozsądna waga, wodoodporność, działanie przez 4-5 dni na pakiecie, na średnim trybie (~300lm do latarki zabieram 1 ogniwo/dzień)
- możliwość ładowania ogniw w PowerBank lub z microUSB
- cena 100-200zł
- zamiast 100lm więcej wolę produkt bardziej dopracowany, tj. wymagających ewentualnie niewielkich przeróbek, mogę dać pastę, coś dolutować łatwego, tylko bez rzeźbienia
- preferuję zakup w Azji, ze względu na lepszy stosunek cena/możliwości
Dorzucę parę fotek rowerowych:)
Tutaj o 2 w nocy dojeżdżaliśmy do celu przez problemy z mapami, lepsze światło podniosło by morale zespołu - prawie 100km zrobione po zmroku.
Tutaj chcę zamontować kolejną lampkę - pakiet musiałby trzymać się na cieńszych niż alu rurach:
Podkreślę jeszcze raz - nie szukam maksymalnej ilości światła na wyjazd MTB, gdzie prujemy z górki na złamanie karku, tylko optimum dla turystyki.
Niestety ostatnio chińskie rowerówki cierpią na dziurawe piguły.
A Tobie potrzeba długiego działania na pakiecie hmmm więc convoy s2 odpada. A z kolimatorem świeci fajnie szeroko
Najlepiej sprawdziłaby się na długie świecenie rowerówka na 2 diody w osobnych reflektorkach.
Jedna z kolimatorem na bliski zasięg a 2 z głębszym refem jako długie. Całość w dobrej przesłonie żeby nie oślepiać. Ale do 200 zł będzie ciężko o tak dopieszczony zestaw z pakietem ogniw.
Może by takie coś zakupić i oddać w dobre ręce do modyfikacji ( chłodzenie , strumień światła ) ta
A Tobie potrzeba długiego działania na pakiecie hmmm więc convoy s2 odpada. A z kolimatorem świeci fajnie szeroko
Najlepiej sprawdziłaby się na długie świecenie rowerówka na 2 diody w osobnych reflektorkach.
Jedna z kolimatorem na bliski zasięg a 2 z głębszym refem jako długie. Całość w dobrej przesłonie żeby nie oślepiać. Ale do 200 zł będzie ciężko o tak dopieszczony zestaw z pakietem ogniw.
Może by takie coś zakupić i oddać w dobre ręce do modyfikacji ( chłodzenie , strumień światła ) ta
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Jeżeli chodzi o czasy działania, to raczej nie ma znaczenia czy to pakiet, czy taka sama ilość ogniw zapasowych. Zależne jest to od wykorzystywanej mocy, a konkretnie jak są skonfigurowane tryby i sprawności sterownika.
Ja bym brał S2 bo ma dobry rozkład światła, jest mała, dobrze wykonana i w każdej chwili możesz ją wykorzystać w inny sposób (namiot) Do tego mając dwie "zwykłe" latarki masz możliwość bardziej zapanować nad rozkładem światła przed rowerem ustawiając je tak jak Tobie wygodnie
A tutaj masz dobry argument ElSor-a link
Jest to chyba najprostsza droga do osiągnięcia celu i w miarę tania. A i tak używasz do jazdy już jednej latarki więc problem ładowania ogniw już masz rozwiązany.
Pzdr
Ja bym brał S2 bo ma dobry rozkład światła, jest mała, dobrze wykonana i w każdej chwili możesz ją wykorzystać w inny sposób (namiot) Do tego mając dwie "zwykłe" latarki masz możliwość bardziej zapanować nad rozkładem światła przed rowerem ustawiając je tak jak Tobie wygodnie
A tutaj masz dobry argument ElSor-a link
Jest to chyba najprostsza droga do osiągnięcia celu i w miarę tania. A i tak używasz do jazdy już jednej latarki więc problem ładowania ogniw już masz rozwiązany.
Pzdr
Ostatnio zmieniony niedziela 16 lut 2014, 22:15 przez fazi, łącznie zmieniany 1 raz.
1 Taka ręczna na uchwyt rowerowy jest zdejmowalna w 0,5 sekundy a zakładana w max 2 (np Convoy S2)zlyzka pisze:1. czy te rowerowe są łatwo zdejmowalne razem z pakietami, żeby szybko zabrać do namiotu
2. czy z tych pakietów można wyjmować ogniwa (nie chcę brać dodatkowej ładowarki, wożę już PowerBank którym ładuje 18650 i ładowarkę microUSB)
3. co będzie lepsze waszym zdaniem - druga latarka na kierownicy, czy jednak dedykowana?
4. czy te rowerowe mają dużo lepiej ogarnięte światło? W obecnej przeszkadza mi rozkład światła - albo mam jasno pod kołami i nie widzę jak prowadzi droga, albo widzę drogę, ale nie widzę dziur i pułapek;)
5. co wyjdzie lepiej wagowo i z czasem świecenia - 2 latarki + zapas ogniw, czy 1 rowerowa + pakiet/dwa
6. w przypadku rowerowej, ile diod będzie rozsądną granicą, dwie czy trzy?
2 Z tych pakietów na 99% nie wyjmuje się ogniw pojedynczo (trzeba by zakupić odpowiedni pojemnik za ok 10$)
3 Najlepiej będzie mieć 2-3 latarki na kierownicy o odpowiednim kącie świecenia i odpowiednio ustawione
4 Rowerowe poza kilkoma wyjątkami mają wg mnie światło w ogóle nieoptymalne do przyjemnej jazdy na rowerze - po prostu świecą do przodu, bez doświetlania boków
5 Kupisz 2 Convoye ze sterownikiem 2100mA, do tego 6 ogniw Panasonic 3100mAh i w trybie 5% poświecisz obiema na raz przez ~60-80h
6 Rowerowe mają kiepski rozkład światła, więc bez znaczenia ile będzie diod, lepiej 2-3 diody ale każda odpowiednio ustawiona.
Zobacz link do mojej rowerowej wizji, którą podał fazi 2 posty wyżej. Odkąd stosuję takie oświetlenie, to nie jest mi straszna żadna nocna wyprawa rowerowa w pojedynkę nawet przez najciemniejszy las. Na 1 noc nawet nie biorę zapasowych ogniw, bo nie potrzeba więcej światła.
Dodam, że w takich extremalnych sytuacjach, gdzie liczy się każda minuta i każdy lumen warto włożyć driver zmodowany wg pomysłu Pyry, gdzie tryby najniższe są zrealizowane tylko na 1-2 układach AMC. Wzrasta wtedy sprawność sterownika w tych trybach pozwalając na uzyskanie większej ilości światła przy tym samym średnim prądzie (dłużej działa stabilizacja ilości światła/prądu).
Tylko koniecznie zrób przysłonę żeby nie oślepiać.
Np taką :Przysłona
Np taką :Przysłona
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Dzięki, latarka wygląda na papierze lepiej, tylko po co w takim razie robią dedykowane rowerowe
Nie mogę znaleźć w wyszukiwarce tego sterownika od Pyra, chodzi o "Sterownik programowalny na Attiny13A" od Bociana na spółkę z Pyra?
ElSor które kolimatory doradziłbyś, jeśli miałbym mieć tylko 2 latarki na kierownicy? Wymieniam tylko szybkę na kolimator i to wszystko?
Myślę też nad wymianą diod, tylko musiałbym sprzedać poprzednie. Czy wstawienie SinkPADa przy standardowym prądzie da mi zauważalną poprawę?
Nie mogę znaleźć w wyszukiwarce tego sterownika od Pyra, chodzi o "Sterownik programowalny na Attiny13A" od Bociana na spółkę z Pyra?
ElSor które kolimatory doradziłbyś, jeśli miałbym mieć tylko 2 latarki na kierownicy? Wymieniam tylko szybkę na kolimator i to wszystko?
Myślę też nad wymianą diod, tylko musiałbym sprzedać poprzednie. Czy wstawienie SinkPADa przy standardowym prądzie da mi zauważalną poprawę?
Wymienia się nie szybkę tylko reflektor.
Przy prądzie poniżej 2,1A nie potrzeba inwestycji w sinkpad/noctigon.
Wystarczy pasta termo pod podłożem i na gwincie piguły.
Ja w galerii wrzuciłem wczoraj foto jak swiecą 2*s3 z kolimatorami 30st.
Myślę że to dobre rozwiązanie.
[ Dodano: 17 Luty 2014, 08:35 ]
Przy 2 latarkach to chyba optymalnie:
Na krótkie Convoy s3 2.1A kolimator 30st
Na długie Convoy M1 lub C8 reflektor OP.
Przy prądzie poniżej 2,1A nie potrzeba inwestycji w sinkpad/noctigon.
Wystarczy pasta termo pod podłożem i na gwincie piguły.
Ja w galerii wrzuciłem wczoraj foto jak swiecą 2*s3 z kolimatorami 30st.
Myślę że to dobre rozwiązanie.
[ Dodano: 17 Luty 2014, 08:35 ]
Przy 2 latarkach to chyba optymalnie:
Na krótkie Convoy s3 2.1A kolimator 30st
Na długie Convoy M1 lub C8 reflektor OP.
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Chodzi o ideę przedstawioną tutaj > http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=3084.zlyzka pisze:Nie mogę znaleźć w wyszukiwarce tego sterownika od Pyra, chodzi o "Sterownik programowalny na Attiny13A" od Bociana na spółkę z Pyra?
Po swoich doświadczeniach wiem, że 3 latarki (2x 30° + 1x reflektor) to optimum jeśli chodzi o naprawdę przyjemny rozkład światła, bo soczewki 30° obcinają światło dosyć brutalnie i nie dają praktycznie wcale światła poza szerokim spotem i mogą spokojnie robić jako krótkie bez oślepiania osób z naprzeciwka. Wadą będzie to, że nie zauważysz gałęzi przed oczami odpowiednio wcześnie. 1 kolimator daje światło o podobnej szerokości jak spill z latarek serii S Convoya więc w terenie przy 2 szt musiałbyś świecić wysoko i na boki ale ciągle będzie brakowało czegoś świecącego w przód.zlyzka pisze:ElSor które kolimatory doradziłbyś, jeśli miałbym mieć tylko 2 latarki na kierownicy? Wymieniam tylko szybkę na kolimator i to wszystko?
Standardowy Convoy S/C8 daje natomiast wyraźny spot i spill i dobry będzie do przyświecenia na ok 30/50m do przodu i jednocześnie pozwoli zauważyć gałęzie itp. Będzie natomiast oślepiał w takim ustawieniu.
Możliwe, że na 2 latarki 1 musiała by mieć jakiś reflektor owalny typu 60x10° i robiła by wtedy za krótkie odpowiednio dobrze ale testów takowych nie robiłem i gwarancji na to nie dam. Pewne jest natomiast to, że wyższa moc musiałaby wtedy iść w diodę i na 1 aku świecił byś już wtedy nie 25h a ~5h.
Reflektor jest dłuższy niż kolimator i albo podkładasz dystans pomiędzy szybkę i kolimator (mniej polecane) albo kawałek przewodzącego ciepło metalu pomiędzy diodę a pigułę.
Przy 2,1A jaki polecam wstawienie SinkPada nie da zauważalnej różnicy ale oczywiście można, bo polepszy coś tam minimalnie.
Ostatecznie jako 2 latarki wziąłbym 1x C8, bo świeci najdalej a jej spill pozwoli na doświetlenie bliskiego planu i szybkie dostrzeżenie przeszkód przed oczami i jako 2gą coś z serii S z kolimatorem 30 stopni albo owalnym ale lepiej wg mnie 2 sztuki dać na obrotowych uchwytach. Nie wszyscy w zespole muszą mieć 3 i takie same. Ostatnia osoba może mieć 2szt z kolimatorami 30° i wtedy 1wsza osoba będzie widziała boki. 1wsza osoba natomiast może mieć C8, żeby widzieć "daleko" do przodu i np S2 z kolimatorem 30°.
Kolimatory nie są takie drogie więc myślę, że warto kupić na próbę jakieś i dobrać pod siebie. Możliwe, że wtedy dojdziesz do podobnych wniosków jak ja i 3-4 latarek na kierownicy
Ok, pójdę w 2 sztuki na kierze - S2 z kolimatorem:
http://www.fasttech.com/products/1606/1 ... ml-t5-t6-u
+ szybka: http://www.fasttech.com/products/1606/1 ... glass-lens
To wystarczy żeby było szerzej i pasowało?
Mam jeszcze wolną diodę XM-L na podłożu (średnica 15mm)- czy kupując to body:
http://www.fasttech.com/products/0/1000 ... light-host
wtedy dokładam moją diodę i kupuję gdzieś driver i mam już dwie latarki, tak;)?
http://www.fasttech.com/products/1606/1 ... ml-t5-t6-u
+ szybka: http://www.fasttech.com/products/1606/1 ... glass-lens
To wystarczy żeby było szerzej i pasowało?
Mam jeszcze wolną diodę XM-L na podłożu (średnica 15mm)- czy kupując to body:
http://www.fasttech.com/products/0/1000 ... light-host
wtedy dokładam moją diodę i kupuję gdzieś driver i mam już dwie latarki, tak;)?
Tylko pamiętaj że modując convoy s2 na kolimator trzeba sobie poradzić z luką która jest różnicą pomiędzy wysokością refa a kolimatora
A szybkę po co chcesz kupić?, w hoście jest w zestawie zapewne taka sama
Te z fasttecha AR raczej nie mają pochlebnych opinii ( powłoki - pic na wodę )
A szybkę po co chcesz kupić?, w hoście jest w zestawie zapewne taka sama
Te z fasttecha AR raczej nie mają pochlebnych opinii ( powłoki - pic na wodę )
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Nie kupuj tego szkiełka, jeśli masz oryginalne. Nie daje żadnego zysku światła.zlyzka pisze:szybka: http://www.fasttech.com/p...ical-glass-lens
Driver też kupisz przy okazji na FT i będzie dobrze.http://www.fasttech.com/p...flashlight-host
wtedy dokładam moją diodę i kupuję gdzieś driver i mam już dwie latarki, tak;)?
PS zlyzka, ignorowanie kliknęło mi się przypadkiem zamiast cytowania (nie jesteś ignorowany przeze mnie)
vin324pl a co radzisz zrobić z różnicą? Kolimator ma 13mm, a ref 17,4mm, albo będę miał cofniętą szybkę, albo podniosę driver wsadzając miedziany element pod niego.
ElSor - dlaczego? Chodzi o to, że ten z Fasttech to pic na wodę, czy ogólnie o sens powłok? Byłem dziś w paru zakładach optycznych, ale nie chcieli się podjąć wykonania takiego szkiełka, jeden potrzebował skanu(?) do wzoru, a drugi mówił że zerówki za wypukłe żeby z tego robić.
ElSor - dlaczego? Chodzi o to, że ten z Fasttech to pic na wodę, czy ogólnie o sens powłok? Byłem dziś w paru zakładach optycznych, ale nie chcieli się podjąć wykonania takiego szkiełka, jeden potrzebował skanu(?) do wzoru, a drugi mówił że zerówki za wypukłe żeby z tego robić.
Trzebaby najlepiej zalutować na pigule podkładkę miedzianą i na to dopiero podłoże z diodą.
Cofanie szybki to strata światła na wyjściu bardzo spora .....
Cofanie szybki to strata światła na wyjściu bardzo spora .....
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm