Driver SSC P7 z Kaidoman pomiary i zmiany.
Driver SSC P7 z Kaidoman pomiary i zmiany.
Hejka
Jak obiecałem pomęczyłem trochę driverk dostępny na Kaidoman ==>TUTAJ<==
Wykonanie całkiem w porządku, działał od pierwszego "kopa". Driver posiada 3 tryby ciągłe 100%, 30%, 10%. Przełączanie nie sprawia żadnych problemów. Driverk posiada przydatną funkcje zabezpieczającą przed przegrzaniem. Gdy temperatura stara przekroczyła 80*C (driver był przymocowany do modłułu na którym była dioda) co stało się po około 3 minutach , driver przełączył się w tryb LOW i co około 2 sek na chwilę przygasał. Nie mamy wtedy możliwości zmiany trybu na wyższy. Jak moduł trochę ostygł driwer powrócił do HI i normalnej pracy. Jak się przegrzał do LOW i tak w koło Macieju .
Kolejną fajną sprawą , dzięki Calineczka , jest możliwość zmniejszenia prądu maksymlnego. Można to uzyskać poprzez odlutowanie jednego opornika. W Hi uzuskujemy wtedy około 2A zamiast 3A.
Teraz to co najważniejsze czyli pomiary:-).
Pomiary robiłem z 2 oraz z 3 sztukami świeżo naładowanych 18650. Zrobiłem też pomiar przed modyfikacją oraz po odlutowaniu oporniczka.
Jak obiecałem pomęczyłem trochę driverk dostępny na Kaidoman ==>TUTAJ<==
Wykonanie całkiem w porządku, działał od pierwszego "kopa". Driver posiada 3 tryby ciągłe 100%, 30%, 10%. Przełączanie nie sprawia żadnych problemów. Driverk posiada przydatną funkcje zabezpieczającą przed przegrzaniem. Gdy temperatura stara przekroczyła 80*C (driver był przymocowany do modłułu na którym była dioda) co stało się po około 3 minutach , driver przełączył się w tryb LOW i co około 2 sek na chwilę przygasał. Nie mamy wtedy możliwości zmiany trybu na wyższy. Jak moduł trochę ostygł driwer powrócił do HI i normalnej pracy. Jak się przegrzał do LOW i tak w koło Macieju .
Kolejną fajną sprawą , dzięki Calineczka , jest możliwość zmniejszenia prądu maksymlnego. Można to uzyskać poprzez odlutowanie jednego opornika. W Hi uzuskujemy wtedy około 2A zamiast 3A.
Teraz to co najważniejsze czyli pomiary:-).
Pomiary robiłem z 2 oraz z 3 sztukami świeżo naładowanych 18650. Zrobiłem też pomiar przed modyfikacją oraz po odlutowaniu oporniczka.
Ostatnio zmieniony środa 01 kwie 2009, 16:02 przez Steff.k, łącznie zmieniany 1 raz.
- Calineczka
- Posty: 7578
- Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt:
Steffk, dzięki, rzetelny opisik
Podobny driver siedział w mojej pierwszej, dobrej WF-900L. Był nawet lepszy, mosfet był w dużo większej obudowie, metalowej(nie pamiętam nazwy obudowy), tu jest tranzystor w SOT-23, maławy moim zdaniem.
Niestety posiałem gdzies zdjęcia tego driverka, a latarki juz nie mam.
Dołączam obiecany opis ożenienia driverka Df&cali z tym driverkiem, sprawa jest prosta do zrobienia, jak sa niejasności, pytać
Podobny driver siedział w mojej pierwszej, dobrej WF-900L. Był nawet lepszy, mosfet był w dużo większej obudowie, metalowej(nie pamiętam nazwy obudowy), tu jest tranzystor w SOT-23, maławy moim zdaniem.
Niestety posiałem gdzies zdjęcia tego driverka, a latarki juz nie mam.
Dołączam obiecany opis ożenienia driverka Df&cali z tym driverkiem, sprawa jest prosta do zrobienia, jak sa niejasności, pytać
Witam
Obawiam się, że pomiary nie odzwierciedlają rzeczywistości. Chodzi mi o pracę w niższych trybach. Normalny driver nie powinien cechować się znacznie spadającą sprawnością w niższych trybach. Za to pomiar prądu impulsowego nie jest prosty i do tego musi być odpowiedni miernik.
Ogólnie jestem ciekaw, czy widać na czym to jest zrobione. Ma ktoś coś więcej na ten temat?
Obawiam się, że pomiary nie odzwierciedlają rzeczywistości. Chodzi mi o pracę w niższych trybach. Normalny driver nie powinien cechować się znacznie spadającą sprawnością w niższych trybach. Za to pomiar prądu impulsowego nie jest prosty i do tego musi być odpowiedni miernik.
Ogólnie jestem ciekaw, czy widać na czym to jest zrobione. Ma ktoś coś więcej na ten temat?
Pozdrawiam
--
EdiM
Zapraszam do sklepu http://sklep.ledim.pl/
Zapytaj jak zdobyć dodatkowy rabat 15-20%
--
EdiM
Zapraszam do sklepu http://sklep.ledim.pl/
Zapytaj jak zdobyć dodatkowy rabat 15-20%
- Calineczka
- Posty: 7578
- Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt:
mój Trustfire 2x18650 ciągnął z 2,25A to sporo więcej od tego, ciekawe ile na diodzie było. Ale później niestety zaczął mrugać myśłalłem że to brak styku (3 tyg przed tym spadł mi na beton i głowica nie stykała, nie było tej sprężynki) i ciągnie teraz pół mocy 1,05A i świeci na ok 60% mocy.
Dobry test, jest wszystko co trzeba.
Dobry test, jest wszystko co trzeba.
Dzisiaj odkryłem jeszcze jedną przydatną funkcje .
Przy zasilania z 2 lijonów, jeżeli napięcie spadnie poniżej jakiś 6V??. Dioda przygasa i driver zmienia tryb z HI na LOW. Możemy wtedy ręcznie zmienić tryb na HI, ale oczywiście się zaraz sam z powrotem przełączy na LOW, natomiast w trybie MID jeszcze chwilę poświeci i możemy bezpiecznie wrócić do domciu .
IMHO całkiem im się udał ten driver.
Przy zasilania z 2 lijonów, jeżeli napięcie spadnie poniżej jakiś 6V??. Dioda przygasa i driver zmienia tryb z HI na LOW. Możemy wtedy ręcznie zmienić tryb na HI, ale oczywiście się zaraz sam z powrotem przełączy na LOW, natomiast w trybie MID jeszcze chwilę poświeci i możemy bezpiecznie wrócić do domciu .
IMHO całkiem im się udał ten driver.
- Calineczka
- Posty: 7578
- Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt:
Arku,
mam ptyania dwa;
1. na schemacie kilka postów wyżej, pin 7 scalaka 2408 jest odłączony od reszty drivera a 8 przekierowany na "+" Df&Cali. Tak ma być?? - pytam o odłączenia. W moim oryginalnym driverze od WF-1200 między pinami 7 i 8 jest rezystor.
2. Który to kondensator 476C o którym piszesz pod rysunkiem.
ZG
mam ptyania dwa;
1. na schemacie kilka postów wyżej, pin 7 scalaka 2408 jest odłączony od reszty drivera a 8 przekierowany na "+" Df&Cali. Tak ma być?? - pytam o odłączenia. W moim oryginalnym driverze od WF-1200 między pinami 7 i 8 jest rezystor.
2. Który to kondensator 476C o którym piszesz pod rysunkiem.
ZG
Pozdrowienia
ZG
ZG
- Calineczka
- Posty: 7578
- Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt:
2408 to pamięć eeprom wykorzystywana przez PIC-a. Nie ma to znaczenia, rezystora nie rysowałem bo mój rysunek jest tylko poglądowy, ma pokazac co z czym połaczyć a nie pokazuje schematu całości. Nic przy 2408 nie zmieniaj, a z pinu 8 2408 jest "pobierane" zasilanie dla driverka Df&Calizgrzezly pisze:na schemacie kilka postów wyżej, pin 7 scalaka 2408 jest odłączony od reszty drivera a 8 przekierowany na "+" Df&Cali. Tak ma być?? - pytam o odłączenia
Kondensator 476 to na tym obrazku:
ten żółty czy też zielony(jestem daltonistą ) po lewej stronie, tuż pod cewką. Może on na róznych wersjach wyglądać inaczej, widziałem np. cylindryczne, srebrne, ale w tym miejscu na płytce(kondensator o największej pojemności)
Na wszelki wypadek dodam, gdyby ktoś miał watpliwości, że prąd uzyskany z przerobionego driverka w maksimum nie zalezy od maksymalnego prądu ustawionego w driverku Df&cali, ten ostatni daje tylko tryby/reguluje wypełnienie PWM-a
poczeka, poczeka,
czyli jest tak, po połączeniu tych driverków to oryginalny driver jest końcówką mocy i LED jest dalej podłączony i zasilany z oryginalnego drivera a Df@Cali "robi" PWM i tryby??.
Jeśli tak to źle LED-a podłączyłem bo do Df@Cali.
A nie można z oryginalnego wykorzystać tylko step down i tym zasilić Df@Cali, do którego LED będzie podłączony.
ZG
czyli jest tak, po połączeniu tych driverków to oryginalny driver jest końcówką mocy i LED jest dalej podłączony i zasilany z oryginalnego drivera a Df@Cali "robi" PWM i tryby??.
Jeśli tak to źle LED-a podłączyłem bo do Df@Cali.
A nie można z oryginalnego wykorzystać tylko step down i tym zasilić Df@Cali, do którego LED będzie podłączony.
ZG
Pozdrowienia
ZG
ZG
- Calineczka
- Posty: 7578
- Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt:
Hmm, a pewnie i mozna
Nie próbowałem, ciekawa idea, haha, ale nie wiem, czy będa się tryby przelaczaly.Wynika to z tego, ze nasz driverek zeby zmienił tryb, wykryl klika musi na chwile stracic zasilanie na wejsciu.W tym czasie bierze sobie prad z kondensatora na plyce driverka (Df&cali), ale jesli driverek ktory robi za step-downa czy upa ma na wyjsciu jakas pojemnosc w postaci kondensatora, moze to powodowac ze napiecie bedzie tak powoli spadalo, ze Attiny nie wykryje klika. Ten sposob podlaczania jaki zaproponowalem sprawdzilem i wydaje mi sie bardziej "elegancki"-podmienilem jedynie PWM-a oryginalowi
Nie wiem tez jakie napiecie produkuje ten nieobciazony step-down.Nie mierzylem.....a napiecie do zasilania driverka Df&cali jest brane ze stabilizatora(rezystor+dioda Zenera) juz zaimplementowanego w plytke driverka z Kai
Nie próbowałem, ciekawa idea, haha, ale nie wiem, czy będa się tryby przelaczaly.Wynika to z tego, ze nasz driverek zeby zmienił tryb, wykryl klika musi na chwile stracic zasilanie na wejsciu.W tym czasie bierze sobie prad z kondensatora na plyce driverka (Df&cali), ale jesli driverek ktory robi za step-downa czy upa ma na wyjsciu jakas pojemnosc w postaci kondensatora, moze to powodowac ze napiecie bedzie tak powoli spadalo, ze Attiny nie wykryje klika. Ten sposob podlaczania jaki zaproponowalem sprawdzilem i wydaje mi sie bardziej "elegancki"-podmienilem jedynie PWM-a oryginalowi
Nie wiem tez jakie napiecie produkuje ten nieobciazony step-down.Nie mierzylem.....a napiecie do zasilania driverka Df&cali jest brane ze stabilizatora(rezystor+dioda Zenera) juz zaimplementowanego w plytke driverka z Kai
dzisiaj po zlozeniu 2x cree w szergu, ww driver, zasilanie: 10xAA (ok 11V), po zlozeniu do kwadraciaka wlaczylem - zaswiecilo (ok 10sek), potem wylaczylem i chcialem wlaczyc ponownie - zapalila sie tylko jedna dioda. wyciagnalem wszystko, rozlutowalem, sprawdzielem diody na innym driverku - obie dzialaly. znow calosc podlaczylem na pajaka i dziala.
mozliwe zeby zabezpiecznie temperaturowe tak obnizylo napiecie/prad ze w przypadku 2 diod w szeregu swiecila tylko jedna?
mozliwe zeby zabezpiecznie temperaturowe tak obnizylo napiecie/prad ze w przypadku 2 diod w szeregu swiecila tylko jedna?
- Calineczka
- Posty: 7578
- Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt:
Raczej nie. Chyba ze praaawie nie swiecily.Jesli jedna swiecila widocznie to i druga powinna-przy polaczeniu szeregowym przez diody plynie ten sam prad-powinny na oko swiecic identycznie (jesli to takie same ledy)tOmki pisze:mozliwe zeby zabezpiecznie temperaturowe tak obnizylo napiecie/prad ze w przypadku 2 diod w szeregu swiecila tylko jedna?