JanekTheFizyk pisze:Czyli tak?
Tak. Wystarczy rozdzielić jedną żyłę. Przez drugą i tak nic nie popłynie.
Przemyśl tylko jeszcze jedną kwestię.
Chcesz zasilać dwa białe ledy na min 0,5A (pamiętaj by zachować tutaj spory zapas, minimum 0,7A). Do jednego z nich chcesz podłączyć dwa czerwone ledy prawdopodobnie na znacznie niższy prąd. Napięcie przewodzenia białych ledów przy 0,5A to 2,8/3,0/3,2V (XML/XBD/XPE). Czerwone to 1,8-2,2V. Kolega Pyra napisał o 1,2. Ja o takich nie słyszałem, może pomylił się z podczerwonymi? Jeśli mam rację to przy 1,8 nigdy te dwie czerwone nie zaświecą. Musi być jedna.
Ale zastanów się czy to ma sens. Nie lepiej dodać w szereg jedną czerwoną na 0,5A? Napięcie wszystkich wyniesie ok. 8,2V. Powinno być znośnie jeśli chodzi o niskie prędkości bez podwajacza.
Na białe proponuję XBD bo mają niskie napięcie przewodzenia, XML są zbyt drogie, XPE mają wyższe napięcie. Na czerwoną proponuję XPE.
wicy pisze:Uwaliłem w sezonie układ Piloma. Zrobie sobie nowy - problemu nie ma, ale dla oszczędności chciałbym wykorzystać stare elementy. Nie wiem jak posprawdzać co jest uszkodzone, ale co można obstawić z największym prawdopodobieństwem? LM2907? Mosfety? Tyrystor?
Nie pamiętam co było przyczyną awarii. Może zbyt wysokie Uwe, a może odłączenie CREE podczas pracy.
Trochę mało informacji ale spróbuję. Rozumiem, że kompletnie nic nie świeci? Ani ledy ani czerwona dioda? Na płytce nie ma popalonych ścieżek? Popalonych elementów (przyczernione)? Zobacz też czy nie masz zimnych lutów.
1. Czy ledy są sprawne? Zasil z innego źródła.
2. Odłącz układ od prądnicy.
3. Czy prądnica generuje napięcie (zmienne)?
4. Odłącz ledy od układu. Czy jest zwarcie na wyjściu układu?
5. Jeśli pkt 5 prawdziwy to zwarcie na tyrystorze (do wymiany) lub na LM (do wymiany).
6. Wyjmij LM - ja mam w podstawce. Podłącz układ do prądnicy oraz podłącz ledy.
7. Sprawdź napięcie za prostownikiem (stałe).
8. Jeśli brak to sprawdź przewodzenie diod prostowniczych oraz kondensatory C1-C4 (zewrzyj węzły C1/3 z C2/4 i sprawdź napięcie ponownie).
9. Zrób zwarcie na pinach 5 i 8 LM (cały czas wyjęty). Czy świeci się czerwona dioda?
10. Jak nie to do sprawdzenia ta dioda oraz rezystory R5,R6,R7.
11.Sprawdź napięcie kolektor - emiter na Q3 i Q4. Powinno być bliskie zeru. Jak wysokie to do wymiany.
12.Sprawdź napięcie dren - źródło na Q1 i Q2. Powinno być bliskie zeru. Jak wysokie to do wymiany.
12.Włóż LM. Sprawdź napięcie na pinie 1. Powinno być zmienne jak bezpośrednio na wyjściu pradnicy. Brak oznacza sprawdzenie C10 i R16.
13.Sprawdź napięcie na pinie 11. Powinno być równe połowie napięcia za prostownikiem. Brak oznacza sprawdzenie R12, R13, C7.
14.Sprawdź napięcie na pinach 10 i 4. Powinno się zmieniać w granicach połowy napięcia zasilania. Jeśli coś innego to do sprawdzenia R14, R15, C8, C9 (dla pinu 4) oraz R12, R13, R11 i Q5 (dla pinu 10).
15. Jeśli napięcia wejściowe dla LM dobre a nadal przy niskich prędkościach nie świeci się czerwona dioda lub nie przełącza trybów to do wymiany.
Jeśli masz gdzieś problemy to pisz.