Okulary polaryzacyjne do jazdy nocą
Okulary polaryzacyjne do jazdy nocą
W necie można czasem trafić, np.
http://www.sportmaxx.pl/product-pol-397 ... -NOCA.html
http://allegro.pl/okulary-do-jazdy-noca ... 74881.html
Są też inne
http://www.lenscrafters.com/lc-us/trans ... -US-053113
http://allegro.pl/nowosc-transitions-va ... 08481.html
(tu jednak małą czcionką napisano, że nie aktywują się za szybą samochodu)
Czy ktoś używa tych żółtych? IMO filtr polaryzacyjny pochłania światło, więc obraz powinien wyraźnie być ciemniejszy niż bez okularów.
http://www.sportmaxx.pl/product-pol-397 ... -NOCA.html
http://allegro.pl/okulary-do-jazdy-noca ... 74881.html
Są też inne
http://www.lenscrafters.com/lc-us/trans ... -US-053113
http://allegro.pl/nowosc-transitions-va ... 08481.html
(tu jednak małą czcionką napisano, że nie aktywują się za szybą samochodu)
Czy ktoś używa tych żółtych? IMO filtr polaryzacyjny pochłania światło, więc obraz powinien wyraźnie być ciemniejszy niż bez okularów.
Ostatnio zmieniony piątek 07 lut 2014, 16:36 przez Mantom, łącznie zmieniany 1 raz.
Taki chwyt marketingowy, żeby tylko sprzedać. Działa tak samo jak woda napromieniowana rękoma (kiedys na Polsacie leciał program ręce, które leczą)
http://specjalistycznyspecjalista.blogspot.com/
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
Tej polaryzacji to chyba jest tyle co na naklejce napisali, albo ledwo lub nawet niezauważalnie działającej.
Gdyby to miało skutecznie wygaszać odbicia wtedy i producenci fotograficznych polarów wypuściliby modele nie zabierające aż 2 działek przesłony, gdzie bądź co bądź każda ilość światła jest cenna.
Gdyby to miało skutecznie wygaszać odbicia wtedy i producenci fotograficznych polarów wypuściliby modele nie zabierające aż 2 działek przesłony, gdzie bądź co bądź każda ilość światła jest cenna.
Ledlenser P3, P7.2, P7R Signature
O ile rozumiem sens tego Transitions* (polaroidy ściemniające się na słońcu), do używania w dzień. To niestety "nocne polaroidy"** moim zdaniem nadają się do Kitów z Allegro, bo to by było tak, jak założyć zwykłe polaroidy przeciwsłoneczne w nocy.
A to, że reflektory nie oślepiają to bzdura! Najwyżej może mniej oślepiać światło odbite od asfaltu! Bo ono może być spolaryzowane. ***
Co co żółtego filtru... To chyba tak samo, jak żółte żarówki w samochodzie - czyli nie mam pojęcia co to może dawać. Taki filtr przycina trochę światło niebieskie, czerwone, zielone... zostaje trochę więcej żółtego, ogólnie każdego światła mniej.
Ogólnie w pierwszych dwóch linkach zdjęcia "porównujące" to Photoshop aż mdli. W jednym wyostrzenie obrazu!!! śmiech na sali. Na drugim dorysowane mocne oślepienia od reflektorów (ale tylko do pierwszych aut, te dalej już bez mian, z "Śiuper" soczewkami, czy bez... Natura światłą się zmieniła od odległości... )
* Choć nie wiem czy faktycznie to filtr polaryzacyjny się wtedy uaktywnia. Tak czy owak w ostatnich linkach nie widzę, żeby to zalecali do używania w nocy...
** Istnienie filtru polaryzacyjnego w okularach ławo sprawdzić mając dwie pary takich okularów, patrzymy przez dwa szkła ustawione prostopadle do siebie - obraz powinien zrobić się całkowicie czarny - brak przechodzenia światła w ogóle (albo bardzo, bardzo mało).
*** Światło polaryzuje się przy odbiciu od niemetalicznych powierzchni (czyli na drodze, to asfalt, szyby samochodów (ale nie tych z antyrefleksowymi filtrami!).
[ Dodano: 7 Luty 2014, 11:53 ]
Swoją drogą, jak by tak wszystkie reflektory samochodowe emitowały tylko światło spolaryzowane w pionie, a kierowcy mieliby okulary z filtrem polaryzacyjnym poziomym, to by faktycznie mogły takie światła nie oślepiać... Ale ile światła by trzeba zatrzymać w reflektorze...
A to, że reflektory nie oślepiają to bzdura! Najwyżej może mniej oślepiać światło odbite od asfaltu! Bo ono może być spolaryzowane. ***
Co co żółtego filtru... To chyba tak samo, jak żółte żarówki w samochodzie - czyli nie mam pojęcia co to może dawać. Taki filtr przycina trochę światło niebieskie, czerwone, zielone... zostaje trochę więcej żółtego, ogólnie każdego światła mniej.
Ogólnie w pierwszych dwóch linkach zdjęcia "porównujące" to Photoshop aż mdli. W jednym wyostrzenie obrazu!!! śmiech na sali. Na drugim dorysowane mocne oślepienia od reflektorów (ale tylko do pierwszych aut, te dalej już bez mian, z "Śiuper" soczewkami, czy bez... Natura światłą się zmieniła od odległości... )
* Choć nie wiem czy faktycznie to filtr polaryzacyjny się wtedy uaktywnia. Tak czy owak w ostatnich linkach nie widzę, żeby to zalecali do używania w nocy...
** Istnienie filtru polaryzacyjnego w okularach ławo sprawdzić mając dwie pary takich okularów, patrzymy przez dwa szkła ustawione prostopadle do siebie - obraz powinien zrobić się całkowicie czarny - brak przechodzenia światła w ogóle (albo bardzo, bardzo mało).
*** Światło polaryzuje się przy odbiciu od niemetalicznych powierzchni (czyli na drodze, to asfalt, szyby samochodów (ale nie tych z antyrefleksowymi filtrami!).
[ Dodano: 7 Luty 2014, 11:53 ]
Swoją drogą, jak by tak wszystkie reflektory samochodowe emitowały tylko światło spolaryzowane w pionie, a kierowcy mieliby okulary z filtrem polaryzacyjnym poziomym, to by faktycznie mogły takie światła nie oślepiać... Ale ile światła by trzeba zatrzymać w reflektorze...
Tekst podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Też przerabiałem ten problem. Otóż takie z allegro za 20zł to se można w tyłek włożyć. Normalna soczewka "zerówka" u optyka kosztuje około 100zł.
Co się dowiedziałem:
- Do jazdy w nocy to okulary z anty refleksem (jeśli musisz nosić)
- Okulary zółte można używać do jazdy we mgle i tylko w dzień (przy ograniczonej widoczności)
- Żadne okulary barwione nie nadają się do jazdy nocą, tym bardziej okulary z polaryzacją. W nocy jest mało światła i nie ma potrzeby, żeby to światło ograniczać
- Kiedyś były soczewki Blue Blocker i Driwear, ale te działały jak były napylone na soczewki szklane.
- Foto chormy? Działają na UV, więc za szybą samochodu się nie przyciemnią.
Osobiście przymierzałem szkła z Blue Blocker. Powiem, że nie źle dają kopa i rozjaśniają obraz, ale jak wspomniałem nadają się do jazdy we mgle i to w dzień.
Dlaczego to kit jest? A dlatego, że jak jedziesz w nocy i masz okulary, które rozjaśniają obraz to wszystko w porządku, dopóki nie mijasz się z samochodem z naprzeciwka, który cię oślepi na parę chwil.
Tak więc jeśli nosisz okulary to musisz mieć 2 pary, przyciemniane do jazdy w dzień oraz z dobrym AR do jazdy nocą (klasa 9 i wyższa jeśli dobrze pamiętam). Ewentualnie trzecie do jazdy we mgle.
Co się dowiedziałem:
- Do jazdy w nocy to okulary z anty refleksem (jeśli musisz nosić)
- Okulary zółte można używać do jazdy we mgle i tylko w dzień (przy ograniczonej widoczności)
- Żadne okulary barwione nie nadają się do jazdy nocą, tym bardziej okulary z polaryzacją. W nocy jest mało światła i nie ma potrzeby, żeby to światło ograniczać
- Kiedyś były soczewki Blue Blocker i Driwear, ale te działały jak były napylone na soczewki szklane.
- Foto chormy? Działają na UV, więc za szybą samochodu się nie przyciemnią.
Osobiście przymierzałem szkła z Blue Blocker. Powiem, że nie źle dają kopa i rozjaśniają obraz, ale jak wspomniałem nadają się do jazdy we mgle i to w dzień.
Dlaczego to kit jest? A dlatego, że jak jedziesz w nocy i masz okulary, które rozjaśniają obraz to wszystko w porządku, dopóki nie mijasz się z samochodem z naprzeciwka, który cię oślepi na parę chwil.
Tak więc jeśli nosisz okulary to musisz mieć 2 pary, przyciemniane do jazdy w dzień oraz z dobrym AR do jazdy nocą (klasa 9 i wyższa jeśli dobrze pamiętam). Ewentualnie trzecie do jazdy we mgle.
Niekoniecznie. Mam takie zwykłe żółte i jakoś dają radę.Uka pisze:Też przerabiałem ten problem. Otóż takie z allegro za 20zł to se można w tyłek włożyć
Dlatego pewnie Ci powiedział o wkładaniu w tylekNormalna soczewka "zerówka" u optyka kosztuje około 100zł.
czasem używam tych zółtych w nocy i powiem, że dobrze tłumią światła samochodów jadących z przeciwka (a zwłaszcza ksenonów), natomiast własne światła i otoczenia tylko lekko. Ale zalezy to od warunków. W każdym razie jak jest dobra pogoda to śmiało mozna uzywać.- Okulary zółte można używać do jazdy we mgle i tylko w dzień (przy ograniczonej widoczności)
- Żadne okulary barwione nie nadają się do jazdy nocą, tym bardziej okulary z polaryzacją. W nocy jest mało światła i nie ma potrzeby, żeby to światło ograniczać
BlueBlocker są nadal produkowane, http://www.jzo.com.pl/pages/content/569.html- Kiedyś były soczewki Blue Blocker i Driwear, ale te działały jak były napylone na soczewki szklane.
- Foto chormy? Działają na UV, więc za szybą samochodu się nie przyciemnią.
Są też obecnie fotochromy przyciemniajace się w samochodzie, http://www.optykbiela.pl/oferta/soczewk ... owcow.html
To nie patrz na niego. Ew. zamknij na chwilę jedno oko
Dlaczego to kit jest? A dlatego, że jak jedziesz w nocy i masz okulary, które rozjaśniają obraz to wszystko w porządku, dopóki nie mijasz się z samochodem z naprzeciwka, który cię oślepi na parę chwil.
Przedstawiłem moje zdanie. Każdy jeździ jak chce.. Nawet tak:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Q9JDZYOY43U[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Q9JDZYOY43U[/youtube]
A co to ma wspólnego z tematem?Uka pisze:Przedstawiłem moje zdanie. Każdy jeździ jak chce.. Nawet tak:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Q9JDZYOY43U[/youtube]
Witam.Mantom pisze:A co to ma wspólnego z tematem?
Myślę że ta pani zapomniała włożyć okulary i dlatego nie widziała, że ręczny jest zaciągnięty
Pozdrawiam.
Convoy S2 i C8 ster. ElSor
Convoy S2+ XP-E2 RED mod smokuxx1987
XinTD X3 mod Maciex93, ster. ElSor v.2 3,55A
UltraFire C8,mod Dariusz70
TrustFire X6, 9A
Trajka Dekers 1kW, 2x20Ah
Nie ma cudownych okularów do jazdy nocą.
Nie istnieją.
W dodatku wszystko, co jest pomiędzy gałką oczną a światem zewnętrznym, pochłania część światła i zniekształca obraz, wiec daje efekt dokładnie odwrotny, niż oczekiwany.
Jeśli dużo jeździsz nocą, zadbaj o stan reflektotów, umyj szyby w aucie, od wewnątrz również.
Jeśli nosisz szkła korekcyjne, to też je wyczyść.
Jeśli źle widzisz, przerwij jazdę i daj oczom chwilę odpocząć.
Okulary korekcyjne powinny mieć powłokę antyrefleksyjną, bez tej powłoki oko męczy się o wiele bardziej. Nie tylko podczas prowadzenia auta.
Okulary z blue blokerem nie są przeznaczone do jazdy nocą, tylko przy słabej widoczności. Poprawiają kontrast.
http://www.jzo.com.pl/pages/content/569.html
Nie istnieją.
W dodatku wszystko, co jest pomiędzy gałką oczną a światem zewnętrznym, pochłania część światła i zniekształca obraz, wiec daje efekt dokładnie odwrotny, niż oczekiwany.
Jeśli dużo jeździsz nocą, zadbaj o stan reflektotów, umyj szyby w aucie, od wewnątrz również.
Jeśli nosisz szkła korekcyjne, to też je wyczyść.
Jeśli źle widzisz, przerwij jazdę i daj oczom chwilę odpocząć.
Okulary korekcyjne powinny mieć powłokę antyrefleksyjną, bez tej powłoki oko męczy się o wiele bardziej. Nie tylko podczas prowadzenia auta.
Okulary z blue blokerem nie są przeznaczone do jazdy nocą, tylko przy słabej widoczności. Poprawiają kontrast.
http://www.jzo.com.pl/pages/content/569.html
Jeśli chodzi o okulary do jazdy nocą to tylko z powłoką antyrefleksyjną. Mam takie na nosie z soczewkami korygującymi + fotochrom + powłoka antyrefleksyjna coś jak w obiektywach czy lornetkach. Dałem za nie w 2010 roku coś ponad 650zł. Co prawda do dnia dzisiejszego powłok już nie ma tzn. zostały na ściereczkach i szmatkach do czyszczenia. Jazda nocą była czystą przyjemnością bez refleksów, odbić świetlnych itp.
Można zamówić u optyka szkła zerówki z samymi powłokami AR.
Można zamówić u optyka szkła zerówki z samymi powłokami AR.
pozdrawiam Tomek
"Gdy jest bardzo smutno to kocha się zachody słońca."
Antoine de Saint-Exupery
"Gdy jest bardzo smutno to kocha się zachody słońca."
Antoine de Saint-Exupery