Najlepsze żarówki typu + x%
- LightLover
- Posty: 267
- Rejestracja: sobota 16 maja 2009, 19:31
- Lokalizacja: Warszawa
Według moich obserwacji Tungsram ma dłuższą żywotność niż Osram (mowa o H1, +90%).
Jeśli chodzi o minusy:
- tungsram miewa problemy z geometrią żarówki/żarnika
- w nightbreakerach lubią odpadać żarniki (cały drucik, przy mocowaniu do blaszek)
Z H7 polecam żarówy z Lidla (robione w Niemczech, ponoć w fabryce znanego producenta).
Jak wiadomo H7 lubią szybka padać, a ich wersja +50% świeci dłużej niż standardowy, nie podkręcony Osram.
Światła oczywiście wyraźnie lepsze - lepsza jasność i zasięg. Światło dość białe, bez użycia niebieskiej farbki na bańce.
Jeśli chodzi o minusy:
- tungsram miewa problemy z geometrią żarówki/żarnika
- w nightbreakerach lubią odpadać żarniki (cały drucik, przy mocowaniu do blaszek)
Z H7 polecam żarówy z Lidla (robione w Niemczech, ponoć w fabryce znanego producenta).
Jak wiadomo H7 lubią szybka padać, a ich wersja +50% świeci dłużej niż standardowy, nie podkręcony Osram.
Światła oczywiście wyraźnie lepsze - lepsza jasność i zasięg. Światło dość białe, bez użycia niebieskiej farbki na bańce.
Piszesz że masz ledy w aucie, rocznik 2013 więc masz ledy / dzienne, więc nie widzę związku. Smigając za dnia na ledach na światłach mijania jeździsz tak naprawdę ułamek % w porównaniu z ciągłą jazdą na światłach mijania w ciągu dnia.Mediana pisze:Rozważę jeszcze, a jutro pewnie z uporem maniaka kupię NB Unlimited.
Jakbym wziął z xenonami to za rok latałbym z reflektorami do regeneracji i jakie xenony kupic
P.S.
Nie było już z xenonami w roczniku 2013 z motorem, który chciałem.
M...
ILPT
Dzisiaj sobie przypomniałem, że do drugiego auta kupiłem jakiś czas temu H1 Osrama Night Breaker i efekt był taki..., że wstawiłem H1 tylko do lewego reflektora (światła długie) - do drugiego już mi się nie chciało, bo praktycznie nie było różnicy.
Będąc w sklepie >> jeden z pracowników miał założone Night Breakery Unlimited i przy słonecznej pogodzie, nie świeciły na biało - zdecydowanie bliżej im było do żółtej barwy.
Kupiłem więc Osrama COOL BLUE INTENSE i przed chwilą założyłem do auta i... w porównaniu do oryginalnych żarówek jest bardzo duża różnica - kolor bardziej biały (ale bez efektu wiejskiego tuningu) i co najważniejsze jest zdecydowanie więcej światła
Nie wiem, jakie żarówki daje Ford na pierwszy montaż, ale wybitnie słabe żarówki H7.
M...
Będąc w sklepie >> jeden z pracowników miał założone Night Breakery Unlimited i przy słonecznej pogodzie, nie świeciły na biało - zdecydowanie bliżej im było do żółtej barwy.
Kupiłem więc Osrama COOL BLUE INTENSE i przed chwilą założyłem do auta i... w porównaniu do oryginalnych żarówek jest bardzo duża różnica - kolor bardziej biały (ale bez efektu wiejskiego tuningu) i co najważniejsze jest zdecydowanie więcej światła
Nie wiem, jakie żarówki daje Ford na pierwszy montaż, ale wybitnie słabe żarówki H7.
M...
Czy ktoś z Was (albo gdzieś indziej) sprawdzał, czy te np. Tungsramy naprawdę mają moc nominalną równą tej jaka miała być (np 55W),a nie np. z 70W, co by wyjaśniało większą moc światłą i nieprzepalanie się
W ogóle kiedyś pamiętam, że tata montował H4 mocy 90/100W, czy już takich mocnych zakazali, że teraz trzeba kupować jakieś "+XXX%" przy tej samej mocy?
W ogóle kiedyś pamiętam, że tata montował H4 mocy 90/100W, czy już takich mocnych zakazali, że teraz trzeba kupować jakieś "+XXX%" przy tej samej mocy?
Tekst podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Cool blue intense nie daje więcej światła a mniej, tylko że barwa jest inna i okoo inaczej ją odbiera. W nocy na mokrej drodze będzie już problem.Mediana pisze:Dzisiaj sobie przypomniałem, że do drugiego auta kupiłem jakiś czas temu H1 Osrama Night Breaker i efekt był taki..., że wstawiłem H1 tylko do lewego reflektora (światła długie) - do drugiego już mi się nie chciało, bo praktycznie nie było różnicy.
Będąc w sklepie >> jeden z pracowników miał założone Night Breakery Unlimited i przy słonecznej pogodzie, nie świeciły na biało - zdecydowanie bliżej im było do żółtej barwy.
Kupiłem więc Osrama COOL BLUE INTENSE i przed chwilą założyłem do auta i... w porównaniu do oryginalnych żarówek jest bardzo duża różnica - kolor bardziej biały (ale bez efektu wiejskiego tuningu) i co najważniejsze jest zdecydowanie więcej światła
Nie wiem, jakie żarówki daje Ford na pierwszy montaż, ale wybitnie słabe żarówki H7.
M...
Na zasilaczu lab. wyszło że pobierają około 57 - 58W.marmer pisze:Czy ktoś z Was (albo gdzieś indziej) sprawdzał, czy te np. Tungsramy naprawdę mają moc nominalną równą tej jaka miała być (np 55W),a nie np. z 70W, co by wyjaśniało większą moc światłą i nieprzepalanie się
W ogóle kiedyś pamiętam, że tata montował H4 mocy 90/100W, czy już takich mocnych zakazali, że teraz trzeba kupować jakieś "+XXX%" przy tej samej mocy?
ILPT
Nie daje więcej światła ??
To zapraszam do siebie i zakładam stockowe H7 w jedną lampę.
Nie walcz z namacalnym faktem, oryginalne H7 okazały się wyjątkowo słabe.
Nie odpisuj tylko przyjeżdżaj.
Zresztą zobacz przed przyjazdem, były testy ile mają lumenów te Cool Blue Intense i walcz z faktami.
Chyba, że mylisz Cool Blue Intense z Cool Blue Hyper te już nie świecą te wyglądają.
Pozdr.
M.
To zapraszam do siebie i zakładam stockowe H7 w jedną lampę.
Nie walcz z namacalnym faktem, oryginalne H7 okazały się wyjątkowo słabe.
Nie odpisuj tylko przyjeżdżaj.
Zresztą zobacz przed przyjazdem, były testy ile mają lumenów te Cool Blue Intense i walcz z faktami.
Chyba, że mylisz Cool Blue Intense z Cool Blue Hyper te już nie świecą te wyglądają.
Pozdr.
M.
No niestety mylisz się. Porównujesz zwykłe żarówki do żarówek podkręconych i do tego nowych co jest błędem, nowe żarówki +% świecą mocniej niż zwykłe a do tego stare i nie ma porónania. Wiedz, że żarówki nowe świecą mocniej od zużytych - taki urok żarówek.Mediana pisze:Nie daje więcej światła ??
To zapraszam do siebie i zakładam stockowe H7 w jedną lampę.
Nie walcz z namacalnym faktem, oryginalne H7 okazały się wyjątkowo słabe.
Nie odpisuj tylko przyjeżdżaj.
Zresztą zobacz przed przyjazdem, były testy ile mają lumenów te Cool Blue Intense i walcz z faktami.
Chyba, że mylisz Cool Blue Intense z Cool Blue Hyper te już nie świecą te wyglądają.
Pozdr.
M.
Jednak w starciu Intense + Unlimited i Intense odpada. Ładna barwa, ale niestety na mokrej drodze pokazuje się wada niebieskiej bańki i światło "wsiąka" w drogę.
ILPT
Skaktus i znowu się mylisz, i nie chcesz uporem maniaka - przyjechać na wizję lokalną.
Nie porównuję starych żarówek do nowych - moje auto przejechało dopiero 650 km od wyjazdu z salonu, a na tych jak piszesz "starych żarówkach" przejechałem ze 2 godziny (słownie: dwie godziny).
A z wsiąkliwością światła na mokrej nawierzchni polemizowałbym, mam latarkę od Grega L2P na diodzie XML T5 4B czyli naturalna biel (czytaj żółta) i następna latarka będzie na zimnej bieli - wiesz dlaczego
"Jednak w starciu Intense + Unlimited i Intense odpada" - poczytaj w testach o ile się różnią w lumenach te dwie żarówki.
Oczywiście Cool Blue jest tylko trochę słabsza - zobacz ile. ))
Wysunąłby bym nawet tezę, że mają taki sam żarnik i warunki pracy, a Cool Blue Intense jest minimalnie barwione na niebieski kolor z tym że to zaniebieszczenie jest w takim samym odcieniu, jak NB Unlimited , a nie jak np. Coll Blue Hyper bardzo niebieskie.
Nadmienię, że trochę już tych lepszych żarówek wypaliłem, ale takiej różnicy jeszcze nie widziałem - żarówki stockowej H7z pierwszego montażu z Cool Blue Intense ( w sumie z dobrą zwykłą H7 też by było podobnie) - tak jakbym porównywał starą wypaloną żarówkę w starym reflektorze z nową żarówką w nowej lampie.
Uzupełnię
Osram standard - strumień świetlny - 1362/1388 lumenów
Osram Cool Blue Intense - strumień świetlny - 1470/1448 lumenów
Osram Night Breaker (ale nie Unbreaker) - strumień świetlny - 1420/1455 lumenów
Philips X-treme Power ( prawie można porównać do NB Unlimited) - strumień świetlny - 1490/1513 lumenów
I na koniec "blue xenon" ;P
Siscar Xenon Blue - strumień świetlny - 789/768 lumenów.
M...
Nie porównuję starych żarówek do nowych - moje auto przejechało dopiero 650 km od wyjazdu z salonu, a na tych jak piszesz "starych żarówkach" przejechałem ze 2 godziny (słownie: dwie godziny).
A z wsiąkliwością światła na mokrej nawierzchni polemizowałbym, mam latarkę od Grega L2P na diodzie XML T5 4B czyli naturalna biel (czytaj żółta) i następna latarka będzie na zimnej bieli - wiesz dlaczego
"Jednak w starciu Intense + Unlimited i Intense odpada" - poczytaj w testach o ile się różnią w lumenach te dwie żarówki.
Oczywiście Cool Blue jest tylko trochę słabsza - zobacz ile. ))
Wysunąłby bym nawet tezę, że mają taki sam żarnik i warunki pracy, a Cool Blue Intense jest minimalnie barwione na niebieski kolor z tym że to zaniebieszczenie jest w takim samym odcieniu, jak NB Unlimited , a nie jak np. Coll Blue Hyper bardzo niebieskie.
Nadmienię, że trochę już tych lepszych żarówek wypaliłem, ale takiej różnicy jeszcze nie widziałem - żarówki stockowej H7z pierwszego montażu z Cool Blue Intense ( w sumie z dobrą zwykłą H7 też by było podobnie) - tak jakbym porównywał starą wypaloną żarówkę w starym reflektorze z nową żarówką w nowej lampie.
Uzupełnię
Osram standard - strumień świetlny - 1362/1388 lumenów
Osram Cool Blue Intense - strumień świetlny - 1470/1448 lumenów
Osram Night Breaker (ale nie Unbreaker) - strumień świetlny - 1420/1455 lumenów
Philips X-treme Power ( prawie można porównać do NB Unlimited) - strumień świetlny - 1490/1513 lumenów
I na koniec "blue xenon" ;P
Siscar Xenon Blue - strumień świetlny - 789/768 lumenów.
M...
Ale ludzi nie przekonasz. Raz spytałem faceta z Fabii jakie to ma żarówki , bo tak mocno i biało świecą. Odpowiedział że H7 85W i jakoś nic sie nie dzieje z instalacjąartur_n pisze:Z tego co sie orientuje jest zakaz używania takich żarówek (100W) na drogach publicznych. Poza tym zwiększa się możliwość uszkodzenia instalacji z wglądu na 2x większy prąd.
.
To chyba te
http://www.auto-lamp.pl/e-sklep/product ... ucts_id=90
Gdyby jednak Policja go sprawdziła, albo doszło do wypadku w nocy to miałby kłopoty w przypadku wykrycia przez rzeczoznawcę nie homologowanych (na drogi publiczne) żarówek
Polemizować nie muszę. W aucie testowałem już i chińczyki (koniecznie chciałem mieć coś w stylu xenonu) jak również markowe itd. Najlepsza dla mnie barwa była właśnie ze zwykłych żarówek, szczególnie na mokrej drodze jak również w terenie "zwykłym".
Jeśli tobie odpowiada Intense to chyba o to chodziło.
Jeśli tobie odpowiada Intense to chyba o to chodziło.
ILPT
Chyba nikt nie wspomniał o H4 Bosch Extralife +60%.
Używałem takich i wydaje mi się, że światła przed samochodem było więcej. Pomimo, że sprzedawcy zachwalają, że więcej światła idzie w parze ze zwiększoną żywotnością, to jednak pojeździłem na nich tylko 1 rok. Żarniki padły w odstępie tygodniowym (czyli równo wykonane).
Samochodem robię nie więcej niż 10 tys. km rocznie, więc raczej krótko poświeciły.
Wróciłem do używanych wcześniej zwyczajnych, tanich Tungsram - wytrzymały już 4 lata (ale światła mniej).
Używałem takich i wydaje mi się, że światła przed samochodem było więcej. Pomimo, że sprzedawcy zachwalają, że więcej światła idzie w parze ze zwiększoną żywotnością, to jednak pojeździłem na nich tylko 1 rok. Żarniki padły w odstępie tygodniowym (czyli równo wykonane).
Samochodem robię nie więcej niż 10 tys. km rocznie, więc raczej krótko poświeciły.
Wróciłem do używanych wcześniej zwyczajnych, tanich Tungsram - wytrzymały już 4 lata (ale światła mniej).
I jeszcze jeden test żarówek Osram Cool Blue:
"Dobra plama światła, zestaw prawidłowo oświetla punkt 50R, punkt maksimum natężenia oświetlenia blisko optymalnego położenia, duża wartość maksymalnego natężenia oświetlenia. Żarówka mimo lekko niebieskiej bańki bardzo dobrze świeci i gwarantuje prawidłowe oświetlenie drogi. Uwaga: producent uprzedza o ograniczonej trwałości tego modelu – to normalne w przypadku żarówek „blue”. Maks. natężenie oświetlenia 83,46 lx.
A co do Bosch to robi bardzo solidne żarówki - testt Bosch Plus 50:
"Bardzo dobra plama światła. Dobre oświetlenie prawego pobocza (punktu 50R). Najwyższa spośród testowanych żarówek (w tym reflektorze)wartość maksimum natężenia oświetlenia – aż 86 lx! Spora ilość światła olśniewającego powyżej granicy światłocienia, co oznacza stosunkowo duże oślepianie nadjeżdżających z przeciwka. Plama jasnego światła nieco węższa niż w modelu Pure Light."
I wersja cena/jakość:
Zwykła Narva:
Poprawna plama światła, punkt 50R na granicy pola o największym natężeniu oświetlenia, punkt maksimum przesunięty w prawo. Żarówka dosyć dobrze oświetla drogę, niskie olśniewanie jadących z naprzeciwka. Choć nietrudno wymienić konkurencyjne żarówki, które wypadły lepiej w testowanej lampie, i tak jest dobrze – szczególnie że cenę tej żarówki uznajemy za wyjątkowo przyjazną dla kieszeni. Maks. natężenie oświetlenia 74,90 lx
M...
"Dobra plama światła, zestaw prawidłowo oświetla punkt 50R, punkt maksimum natężenia oświetlenia blisko optymalnego położenia, duża wartość maksymalnego natężenia oświetlenia. Żarówka mimo lekko niebieskiej bańki bardzo dobrze świeci i gwarantuje prawidłowe oświetlenie drogi. Uwaga: producent uprzedza o ograniczonej trwałości tego modelu – to normalne w przypadku żarówek „blue”. Maks. natężenie oświetlenia 83,46 lx.
A co do Bosch to robi bardzo solidne żarówki - testt Bosch Plus 50:
"Bardzo dobra plama światła. Dobre oświetlenie prawego pobocza (punktu 50R). Najwyższa spośród testowanych żarówek (w tym reflektorze)wartość maksimum natężenia oświetlenia – aż 86 lx! Spora ilość światła olśniewającego powyżej granicy światłocienia, co oznacza stosunkowo duże oślepianie nadjeżdżających z przeciwka. Plama jasnego światła nieco węższa niż w modelu Pure Light."
I wersja cena/jakość:
Zwykła Narva:
Poprawna plama światła, punkt 50R na granicy pola o największym natężeniu oświetlenia, punkt maksimum przesunięty w prawo. Żarówka dosyć dobrze oświetla drogę, niskie olśniewanie jadących z naprzeciwka. Choć nietrudno wymienić konkurencyjne żarówki, które wypadły lepiej w testowanej lampie, i tak jest dobrze – szczególnie że cenę tej żarówki uznajemy za wyjątkowo przyjazną dla kieszeni. Maks. natężenie oświetlenia 74,90 lx
M...