pegasus_sis pisze:Porównanie fatalne, bo powinni porównać 2 Leony - jednego z LED a drugiego z ksenonem. A tu porównują zwykłe autko do SUV wyższej klasy, z większymi reflektorami na wyższej wysokości. Metoda badawcza leży i kwiczy
Chyba nie czytałeś swojej wypowiedzi
Każde auto ma reflektory ustawione według wytycznych i jeśli są one ustawione prawidłowo świecą na podobną odległość. Różnica wysokości aut jest niewielka bo Tiguan to takie auto terenowe jak składak do downhill-u. Różnica wysokości niewielka co nie wpływa na zasięg itd.
Zastanawiam się co masz na myśli mówiąc o wielkości reflektora ? W tiguane jest niewielka soczewka a w Seacie wiele luster i diod, co przeczy twojej wypowiedzi, bo pod względem ilości elementów świecących reflektor Seata jest większy.
Moim zdaniem ten "test" jest na styk. Pokazuje wady i zalety obu reflektorów.
Moim zdaniem z ledów w autach jakie widziałem to Seat ma najlepszą barwę (Audi jest za zimna a w BMW to już niebieska rozkosz). Do tego każde ledy jakie widziałem miały zawsze tą samą wadę - przed autem ogromna plama światła a potem już tylko ciemniej, tak samo jak na teście. Oko szybko się przyzwyczai i będzie gorzej niż nam się wydaj.
Moim zdaniem jak narazie ledy są w defensywie i tak będzie przez najbliższe lata bp obecnie producenci traktują je chyba tylko jako ciekawostkę i "prestiż" żądając za nie kupę kasy mimo że nie są warte nawet ułamka danej ceny.
PS-Dobre reflektory na żarówce potrafią wbić w ziemię xenon na mokrej nawierzchni...