LEDY zwłaszcza w aucie

Wszystko co świeci na czterech kółkach;)
Awatar użytkownika
marmez
Posty: 2879
Rejestracja: sobota 08 sty 2011, 19:19
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: marmez »

Tomeqp pisze:Lampy naftowe ciśnieniowe chyba również są Ci obce. Warto je poznać, bo czas nafty wcale nie minął, tylko ta cena...
WOW. Tego nie znałem! Przepraszam, że pociągnę ten OT, ale tutaj
http://boungler.pl/forum/showthread.php?tid=2133#

ktoś opisuje wrażenie z zakupu chyba takiej (za 150zł):
http://www.conrad.pl/Lampa-naftowa-Mann ... 48_0611042

Ciekawe, ciekawe. Gazowe z takimi żarnikami/koszulkami nakręcane na butle gazowe to pamiętam, bo w domu się u nas takie używało, gdy prądu nie było (a kiedyś, to było bardzo często).

Świetne :)
Tekst podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Awatar użytkownika
Zbychur
Posty: 3677
Rejestracja: poniedziałek 19 gru 2011, 21:14
Lokalizacja: Drogomyśl

Post autor: Zbychur »

Ciekawe jakie ma CRI :mrgreen:
Awatar użytkownika
tOmki
Posty: 965
Rejestracja: niedziela 09 mar 2008, 02:20
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: tOmki »

LED vs Bi-Xenon - praktyczne porównanie

https://www.youtube.com/watch?v=mI0hXiKGv8I

Chłopaki z autocentrum.pl zrobili porównanie
Awatar użytkownika
marmez
Posty: 2879
Rejestracja: sobota 08 sty 2011, 19:19
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: marmez »

Chłopaki z autocentrum bardzo delikatnie zaznaczali różnicę. Nie chcieli być zbyt krytyczni do tego "kroku wstecz" ;) Cóż, póki co to te BiXenony były o wiele bardzie dopracowane (zasięg, rozkład) niż porównywane LEDy.Ale porównanie zrobione bardzo dobrze, widać to co ma być widać. :)

Jeszcze kilka lat... ;)
Tekst podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Awatar użytkownika
pegasus_sis
Posty: 963
Rejestracja: środa 25 sie 2010, 13:03
Lokalizacja: Łódź

Post autor: pegasus_sis »

Porównanie fatalne, bo powinni porównać 2 Leony - jednego z LED a drugiego z ksenonem. A tu porównują zwykłe autko do SUV wyższej klasy, z większymi reflektorami na wyższej wysokości. Metoda badawcza leży i kwiczy :lol:
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

pegasus_sis pisze:Porównanie fatalne, bo powinni porównać 2 Leony - jednego z LED a drugiego z ksenonem. A tu porównują zwykłe autko do SUV wyższej klasy, z większymi reflektorami na wyższej wysokości. Metoda badawcza leży i kwiczy :lol:
Chyba nie czytałeś swojej wypowiedzi :roll:

Każde auto ma reflektory ustawione według wytycznych i jeśli są one ustawione prawidłowo świecą na podobną odległość. Różnica wysokości aut jest niewielka bo Tiguan to takie auto terenowe jak składak do downhill-u. Różnica wysokości niewielka co nie wpływa na zasięg itd.

Zastanawiam się co masz na myśli mówiąc o wielkości reflektora ? W tiguane jest niewielka soczewka a w Seacie wiele luster i diod, co przeczy twojej wypowiedzi, bo pod względem ilości elementów świecących reflektor Seata jest większy.

Moim zdaniem ten "test" jest na styk. Pokazuje wady i zalety obu reflektorów.
Moim zdaniem z ledów w autach jakie widziałem to Seat ma najlepszą barwę (Audi jest za zimna a w BMW to już niebieska rozkosz). Do tego każde ledy jakie widziałem miały zawsze tą samą wadę - przed autem ogromna plama światła a potem już tylko ciemniej, tak samo jak na teście. Oko szybko się przyzwyczai i będzie gorzej niż nam się wydaj.

Moim zdaniem jak narazie ledy są w defensywie i tak będzie przez najbliższe lata bp obecnie producenci traktują je chyba tylko jako ciekawostkę i "prestiż" żądając za nie kupę kasy mimo że nie są warte nawet ułamka danej ceny.

PS-Dobre reflektory na żarówce potrafią wbić w ziemię xenon na mokrej nawierzchni...
ILPT
Awatar użytkownika
pegasus_sis
Posty: 963
Rejestracja: środa 25 sie 2010, 13:03
Lokalizacja: Łódź

Post autor: pegasus_sis »

No cóż - wiem z praktyki. Jeździłem Puntem II niesławnymi reflektorami soczewkowymi po czym przesiadłem się do Punto II FL aka "wytrzeszcz" z dużym lustrem. Tego nie da się porównać... Jakość oświetlania drogi przez wytrzeszcza jest znacznie lepsza, mimo takich samych żarówek. A normy? Jest jakieś minimum które musi spełniać reflektor, jak spełnia to ma dopuszczenie. Drugi samochód może mieć reflektory w drugiej części skali (przy maximum) i też dostanie dopuszczenie. I tak jest właśnie z 2FL - brudna szybka i już wszyscy migają bo oślepia. A światła ustawiane w stacji według maszyny.
wkar
Posty: 9
Rejestracja: sobota 18 sty 2014, 00:05
Lokalizacja: Garwolin-las

Post autor: wkar »

Witam.
Fajne porównanie. Dla mnie światła porównywalne.
Szkoda, że testujący zrobili dwa błedy. Mimo to inicjatywa przezacna.
Nie powinni porównywać na śniegu (duże rozproszenia i odbicia).
Poza tym auta ((lampy) nie są w osi.
Oceniali też temp. barw. A ta może być zmieniana w sporym zakresie.
Ostatnio widzę w różnych samochodach powrót do zdrowego rozsądku co do barw.
Coraz częściej jest to ok.4000K, co koresponduje z krzywą czułości oka.

Myślę, że nie parę lat, a kilka miesięcy dzieli nas od dopracowanych lamp Led.
Led, Oled, umożliwiają bowiem prawie dowolne kształtowanie wiązki, strumienia, batwy itd.
A ceny spadają i dobrze.

Pozdrawiam wkar.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

pegasus_sis pisze:No cóż - wiem z praktyki. Jeździłem Puntem II niesławnymi reflektorami soczewkowymi po czym przesiadłem się do Punto II FL aka "wytrzeszcz" z dużym lustrem. Tego nie da się porównać... Jakość oświetlania drogi przez wytrzeszcza jest znacznie lepsza, mimo takich samych żarówek. A normy? Jest jakieś minimum które musi spełniać reflektor, jak spełnia to ma dopuszczenie. Drugi samochód może mieć reflektory w drugiej części skali (przy maximum) i też dostanie dopuszczenie. I tak jest właśnie z 2FL - brudna szybka i już wszyscy migają bo oślepia. A światła ustawiane w stacji według maszyny.
Powinieneś też wiedzieć że punto na soczewce o którym mówisz to auto z bardzo słabymi lustrami i już po 2 - 3 latach można było je wymieniać, a sam reflektor już nie spełniał żadnych norm po tym okresie. Tutaj należy winić producenta, dlatego też porównanie zużytego reflektora soczewkowego do reflektora FF nie jest dobre.

Jak dla mnie ledy na dzień dzisiejszy w aucie to lekka przeginka ze względu na cenę, jakość światła i poszarpaną linię odcięcia, która nie przypomina ani linii halogenu, ani xenonu ani świateł przeciwmgielnych.
ILPT
ODPOWIEDZ