LEDY zwłaszcza w aucie
LEDY zwłaszcza w aucie
Witam serdecznie.
Jestem "lekko zakręcony" na punkcie półprzewodnikowych źródeł świata.
Nie lubię żarówek (za ich paskudne światło), a zwłaszcza w autach, które są niestety moim hobby.
Czy ktoś z szanownych kolegów "dokumentował" już nowe ledy do zastosowań w lampach głównych
(widziałem coś takiego na allegro).
Słyszałem, że w nowych Nissanach nie wiem, Leaf czy innych na rynek USA są już LEDy w reflektorach.
Lubię tą markę, mam Ledy z tyłu w swoim i są one świetne, niezawodne, jasne itd.
Sterowane oczywiście impulsowo z mikroprocesorowego zasilacza stąd chyba ich bezawaryjność.
Ciekaw opinii pozdrawiam. wkar
Jestem "lekko zakręcony" na punkcie półprzewodnikowych źródeł świata.
Nie lubię żarówek (za ich paskudne światło), a zwłaszcza w autach, które są niestety moim hobby.
Czy ktoś z szanownych kolegów "dokumentował" już nowe ledy do zastosowań w lampach głównych
(widziałem coś takiego na allegro).
Słyszałem, że w nowych Nissanach nie wiem, Leaf czy innych na rynek USA są już LEDy w reflektorach.
Lubię tą markę, mam Ledy z tyłu w swoim i są one świetne, niezawodne, jasne itd.
Sterowane oczywiście impulsowo z mikroprocesorowego zasilacza stąd chyba ich bezawaryjność.
Ciekaw opinii pozdrawiam. wkar
- pegasus_sis
- Posty: 963
- Rejestracja: środa 25 sie 2010, 13:03
- Lokalizacja: Łódź
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?p=130592#130592 A to czytałeś?
Tekst podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Witaj, no tak to mnie najbardziej "kręci", ale nie stać mnie na kupowanie jakiegoś wynalazku za "kupę kasy",
żeby stwirdzić, że np. to się do niczego nie nadaje.
Po przeczytaniu dyskusji na temat tych cree 25W trochę się zniechęciłem.
Nie zgadzam się co prawda z pomysłem wsadzenia ich do starych prymitywnych opraw, które ledwo spełniały
normę dla właściwych im żarówek.
Szukam po prostu czegoś fajnego (koniecznie na ledach). Niestety zaczynam przekonywać się, że oprawy
do tych źródeł muszą być projektowane od podstaw. I "łatwizna" nie przejdzie.
A w tych lampach od osram spodobała mi się ich trójfunkcyjność (mgłowe,dzienne, doświetlające).
Niestety cena nowości -zaporowa!
Tak naprawdę to najbardziej interesuje mnie zasilanie ledów w aucie, stabilizatory prądu z kontrolą temperatury diody i pełną automatyką, bo uważam to za najważniejszy parametr.
Ważniejszy nawet od odprowadzenia ciepła ze złącza, które w ten, czy inny spsób łatwo wykonać w gatażu.
Pozdrawiam wkar
żeby stwirdzić, że np. to się do niczego nie nadaje.
Po przeczytaniu dyskusji na temat tych cree 25W trochę się zniechęciłem.
Nie zgadzam się co prawda z pomysłem wsadzenia ich do starych prymitywnych opraw, które ledwo spełniały
normę dla właściwych im żarówek.
Szukam po prostu czegoś fajnego (koniecznie na ledach). Niestety zaczynam przekonywać się, że oprawy
do tych źródeł muszą być projektowane od podstaw. I "łatwizna" nie przejdzie.
A w tych lampach od osram spodobała mi się ich trójfunkcyjność (mgłowe,dzienne, doświetlające).
Niestety cena nowości -zaporowa!
Tak naprawdę to najbardziej interesuje mnie zasilanie ledów w aucie, stabilizatory prądu z kontrolą temperatury diody i pełną automatyką, bo uważam to za najważniejszy parametr.
Ważniejszy nawet od odprowadzenia ciepła ze złącza, które w ten, czy inny spsób łatwo wykonać w gatażu.
Pozdrawiam wkar
Wystarczy dobre chłodzenie i kontrola temp. nie jest potrzebna. Wszak w lecie w aucie może być i 50 st i chyba było by niefajnie gdyby przy tych 50st wieczorem nie można było włączyć oświetlenia schowka...
Dzienne Osrama są fajne. Ich zespolone światła przeciwmgielne już nie - niska jasność, biała (zimna) barwa są nieadekwatne do roli świateł przeciwmgielnych. Do tego cena z kosmosu gdzie sama produkcja podejrzewam jak u Philipsa - Made in China for Philips (za 3,5 zł + miska ryżu).
Co do testu ledów - ten według ciebie prymitywny reflektor spełnia akurat wszystkie normy, dobrze doświetla pobocze i można go ustawić zgodnie z wymogami prawa. Jak by tego było mało, radzi sobie rewelacyjnie z żarówkami markowymi (idealne odcięcie) jak również panuje nad chińszczyzną z marketu (linia rozmazana przez krzywy żarnik). Gdyby to jeszcze nie przemawiało, mimo lat, przy prawidłowym zasilaniu nominalnym dla żarówek H4 + dobry markowy produkt, potrafi pokazać co potrafi, niejednokrotnie "ubijając" nowe markowe reflektory na żarówkach H7. W porównaniu do Corsy C z roku 2005 zjadł ją na śniadanie.
Dzienne Osrama są fajne. Ich zespolone światła przeciwmgielne już nie - niska jasność, biała (zimna) barwa są nieadekwatne do roli świateł przeciwmgielnych. Do tego cena z kosmosu gdzie sama produkcja podejrzewam jak u Philipsa - Made in China for Philips (za 3,5 zł + miska ryżu).
Co do testu ledów - ten według ciebie prymitywny reflektor spełnia akurat wszystkie normy, dobrze doświetla pobocze i można go ustawić zgodnie z wymogami prawa. Jak by tego było mało, radzi sobie rewelacyjnie z żarówkami markowymi (idealne odcięcie) jak również panuje nad chińszczyzną z marketu (linia rozmazana przez krzywy żarnik). Gdyby to jeszcze nie przemawiało, mimo lat, przy prawidłowym zasilaniu nominalnym dla żarówek H4 + dobry markowy produkt, potrafi pokazać co potrafi, niejednokrotnie "ubijając" nowe markowe reflektory na żarówkach H7. W porównaniu do Corsy C z roku 2005 zjadł ją na śniadanie.
ILPT
Dzięki za opinię o Osramie ( tak podejrzewałem), jak przeczytałem o "pięknym białym świetle" 6000K
do podświetlania mgły - wolne żarty . China robi już niestety chyba wszytko - zgroza!
Co do starych lamp, to nieporozumienie. Ja do nich nic nie mam. Mogą być dużo trwalsze od nowych,
robionych tak bym na pewno po 3,4 latach musiał je wymienić. Jednak zastosowanie odbłyśników parabolicznych i soczewk Fresnela na szle wyklucza zastosowanie ledów i tyle.
Ledy nie mogą się jednak przegrzewać i porządne źródło prądowe powinno zmniejszać prąd już od 55-60 stopni (na obudowie) by nie niszczyć diody. Podrawiam wkar
do podświetlania mgły - wolne żarty . China robi już niestety chyba wszytko - zgroza!
Co do starych lamp, to nieporozumienie. Ja do nich nic nie mam. Mogą być dużo trwalsze od nowych,
robionych tak bym na pewno po 3,4 latach musiał je wymienić. Jednak zastosowanie odbłyśników parabolicznych i soczewk Fresnela na szle wyklucza zastosowanie ledów i tyle.
Ledy nie mogą się jednak przegrzewać i porządne źródło prądowe powinno zmniejszać prąd już od 55-60 stopni (na obudowie) by nie niszczyć diody. Podrawiam wkar
Dlaczego wyklucza zastosowanie ledów ? Podobnie mówiono o xenonie a jak pokazał Mercedes, takie lampy mogą poprawnie pracować z xenonem.
Problem z ledami jest taki że mają one inną powierzchnię świecenia i inne kąty. Ten sam zestaw ledów sprawdzałem w reflektorze Dacii Duster która była już chwalona za swoje lampy i było podobnie - brak linii odcięcia, przed autem wielka plama światła nie do wyregulowania + oślepianie.
Problem z ledami jest taki że mają one inną powierzchnię świecenia i inne kąty. Ten sam zestaw ledów sprawdzałem w reflektorze Dacii Duster która była już chwalona za swoje lampy i było podobnie - brak linii odcięcia, przed autem wielka plama światła nie do wyregulowania + oślepianie.
ILPT
No właśnie z powodu kątów i wielkości powierzchni źródła światła w LED nie można prawdłowo uksztaltować
wiązki przy użyciu starych rozwiązań ( jak sam pisałeś - bezkształtna plama). Dlatego wyklucza.
Przy zastosowaniu najnowszych diod: Energetycznie zaje... Myślę o LED ponad 200 Lumenów z 1W.
Spektralnie - zaje.... Cri 90
Rozkład rzędu 140 - 170 stopni umożliwia "prawie" poprawne kształtowanie wiązki, ale niestety przy dość skomplikowanych układach optycznych (drogie) na masówkę.
Te obecne rozwiązania Audi, Japońców, z tego co widzę, oceniam jako przejściowe i strasznie drogie ( matrix)
itp.
Czytałem gdzieś o nowych patentach Samsunga (ale nie mogę tego znaleźć w necie), które mają zrewolucjonizować oświetlenie LED. 30% większy strumień ze złącza niższa temp. itd. Może te wynalazki
umożliwią wreszcie prostsze technologicznie zastępowanie żarówek.
Ja po prostu nie mogę się doczekać tej wymiany. Dla mnie żarówka, to jak lampa naftowa - daje światło, ale
jej czas już minął.
Pozdrawiam wkar
wiązki przy użyciu starych rozwiązań ( jak sam pisałeś - bezkształtna plama). Dlatego wyklucza.
Przy zastosowaniu najnowszych diod: Energetycznie zaje... Myślę o LED ponad 200 Lumenów z 1W.
Spektralnie - zaje.... Cri 90
Rozkład rzędu 140 - 170 stopni umożliwia "prawie" poprawne kształtowanie wiązki, ale niestety przy dość skomplikowanych układach optycznych (drogie) na masówkę.
Te obecne rozwiązania Audi, Japońców, z tego co widzę, oceniam jako przejściowe i strasznie drogie ( matrix)
itp.
Czytałem gdzieś o nowych patentach Samsunga (ale nie mogę tego znaleźć w necie), które mają zrewolucjonizować oświetlenie LED. 30% większy strumień ze złącza niższa temp. itd. Może te wynalazki
umożliwią wreszcie prostsze technologicznie zastępowanie żarówek.
Ja po prostu nie mogę się doczekać tej wymiany. Dla mnie żarówka, to jak lampa naftowa - daje światło, ale
jej czas już minął.
Pozdrawiam wkar
- pegasus_sis
- Posty: 963
- Rejestracja: środa 25 sie 2010, 13:03
- Lokalizacja: Łódź
@wkar
chyba jednak stary dobry wolfram nie powiedział jeszcze ostatniego słowa
http://kopalniawiedzy.pl/zarowka-swietl ... arnik,7652
Zresztą współczesne żarówki samochodowe +% i coraz bardziej wyżyłowane halogeny "eco" pokazują że można iść do przodu
chyba jednak stary dobry wolfram nie powiedział jeszcze ostatniego słowa
http://kopalniawiedzy.pl/zarowka-swietl ... arnik,7652
Zresztą współczesne żarówki samochodowe +% i coraz bardziej wyżyłowane halogeny "eco" pokazują że można iść do przodu
Nie zrozumiałeś mnie. Zastosowanie leda w reflektorze przystosowanym do żarówki to jak lanie ropy do benzyniaka z nadzieją że będzie jeździł bezproblemowo.wkar pisze:No właśnie z powodu kątów i wielkości powierzchni źródła światła w LED nie można prawdłowo uksztaltować
wiązki przy użyciu starych rozwiązań ( jak sam pisałeś - bezkształtna plama). Dlatego wyklucza.
Przy zastosowaniu najnowszych diod: Energetycznie zaje... Myślę o LED ponad 200 Lumenów z 1W.
Spektralnie - zaje.... Cri 90
Rozkład rzędu 140 - 170 stopni umożliwia "prawie" poprawne kształtowanie wiązki, ale niestety przy dość skomplikowanych układach optycznych (drogie) na masówkę.
Te obecne rozwiązania Audi, Japońców, z tego co widzę, oceniam jako przejściowe i strasznie drogie ( matrix)
itp.
Czytałem gdzieś o nowych patentach Samsunga (ale nie mogę tego znaleźć w necie), które mają zrewolucjonizować oświetlenie LED. 30% większy strumień ze złącza niższa temp. itd. Może te wynalazki
umożliwią wreszcie prostsze technologicznie zastępowanie żarówek.
Ja po prostu nie mogę się doczekać tej wymiany. Dla mnie żarówka, to jak lampa naftowa - daje światło, ale
jej czas już minął.
Pozdrawiam wkar
Ledy mogą działać w reflektorach dowolnego typu pod warunkiem że dany reflektor będzie projektowany pod dane ledy. Tak samo z żarówkami.
A co do żarówek i twojej awersji do nich - mam wrażenie że lekko przesadzasz. Dobre żarówki w aucie + dobre lampy i prawidłowe zasilanie daje niejednokrotnie lepsze rezultaty w nocy na drodze niż wymyśle ledy obecnie spotykane w Audi, BMW i Seacie - przed autem jest bardzo jasno, światło niemal na granicy światła bardzo zimnego. Kawałek dalej jest ciemno. A w nocy na mokrej nawierzchni jest już problem.
Tak czy siak do swojego auta, jeśli ma lampy na halogeny to z ledami wiele nie zdziałasz, no chyba że masz soczewki na pokładzie. O ile całość zamontujesz bez problemu ( mam na myśli gotowe chińskie zestawy ) to potem "bekniesz" przy ich chłodzeniu, które w tym wypadku jest bardzo słabe.
ILPT
Moje podejście jest zupełnie inne, ale to kwestia gustu i tego nie będę nikomu narzucać. W każdym razie jestem pewny, że nie spotkałeś w życiu dobrych halogenów w dobrej oprawie, lub nie widziałeś supernowoczesnych LEDów/HIDów w ulewnym deszczu (podpowiem: nie widać nic). Lampy naftowe ciśnieniowe chyba również są Ci obce. Warto je poznać, bo czas nafty wcale nie minął, tylko ta cena...wkar pisze:Dla mnie żarówka, to jak lampa naftowa - daje światło, ale
jej czas już minął.
Pozdrawiam