Przeróbka czołowki xm-l
Przeróbka czołowki xm-l
Witam wszystkich
Jakiś czas temu kupiłem z chin czołówkę.
Postanowiłem że ją przerobie
Posiadam typowy,latarkowy17mm sterownik 2,8-4,5V 2,8A programowalny.
Mam jednak problem ponieważ obecny driver który siedzi w czołówce jest włączany mikroprzełącznikiem monostabilnym który wysterowywał potem ukŁad MEM2309
Mój problem polega na tym,że dioda świeci tylko gdy trzymam przycisk(wiadomo dlaczego)
Najprościej byłoby wstawić przełącznik bistabilny,jednak w moim sklepie elektronicznym nie ma o tak małym wymiarze.
Macie może jakieś pomysły jak to zrealizować ?
Postanowiłem zrobić wam więcej zdjęć(wcześniej tylko odkręciłem soczewkę od xml).
Myślałem ze chińczyki pewnie przykleili klejem MPCB,zamiast dać chociaż pastę silikonowa.
Gdy się dostałem padły słowa"o kur....cze"
MPCB było tylko oparte o 1 mm rant piguły.
Na szczęście w domu mam tokarkę i wytoczę sobie walec,po czym wsadzę go ciasno na dobra pastę termo.
Jakiś czas temu kupiłem z chin czołówkę.
Postanowiłem że ją przerobie
Posiadam typowy,latarkowy17mm sterownik 2,8-4,5V 2,8A programowalny.
Mam jednak problem ponieważ obecny driver który siedzi w czołówce jest włączany mikroprzełącznikiem monostabilnym który wysterowywał potem ukŁad MEM2309
Mój problem polega na tym,że dioda świeci tylko gdy trzymam przycisk(wiadomo dlaczego)
Najprościej byłoby wstawić przełącznik bistabilny,jednak w moim sklepie elektronicznym nie ma o tak małym wymiarze.
Macie może jakieś pomysły jak to zrealizować ?
Postanowiłem zrobić wam więcej zdjęć(wcześniej tylko odkręciłem soczewkę od xml).
Myślałem ze chińczyki pewnie przykleili klejem MPCB,zamiast dać chociaż pastę silikonowa.
Gdy się dostałem padły słowa"o kur....cze"
MPCB było tylko oparte o 1 mm rant piguły.
Na szczęście w domu mam tokarkę i wytoczę sobie walec,po czym wsadzę go ciasno na dobra pastę termo.
Ostatnio zmieniony sobota 11 sty 2014, 09:51 przez xander122, łącznie zmieniany 1 raz.
Właśnie tu zastanawia mnie głupota projektanta. Mam na maszynie pełny kawałek pręta aluminiowego i tracę czas i energię, żeby "wykopać" w nim taką dziurę i zatoczyć krawędź na diodę. To nie pierwszy raz widzę coś takiego, zaprzecza to logice.
Co do problemu, wydaje mi się że masz 2 opcje. Zmiana szukać włącznika mechanicznego, tylko podaj ile tam masz miejsca, bo podejrzewam że nie za dużo, lub zakup drivera sterowanego mikroswitchem np. od Grega
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=10069
Co do problemu, wydaje mi się że masz 2 opcje. Zmiana szukać włącznika mechanicznego, tylko podaj ile tam masz miejsca, bo podejrzewam że nie za dużo, lub zakup drivera sterowanego mikroswitchem np. od Grega
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=10069
Planowana nieprzydatność produktu Przy dobrych warunkach termicznych taka dioda przeżyje całą latarkę, a tak przecież nie może być...
Zbychur dobrze napisał, albo wstawić włącznik zwykły, bistabilny, albo driver sterowany microswitchem, albo jest jeszcze taka opcja: http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t ... sc&start=0
Ale przede wszystkim tą pigułę trzeba poprawić, dioda ma przylegać całą powierzchnią do nie a nie jedynie cienkim rantem po obrzeżu.
Zbychur dobrze napisał, albo wstawić włącznik zwykły, bistabilny, albo driver sterowany microswitchem, albo jest jeszcze taka opcja: http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t ... sc&start=0
Ale przede wszystkim tą pigułę trzeba poprawić, dioda ma przylegać całą powierzchnią do nie a nie jedynie cienkim rantem po obrzeżu.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
Też tego nie rozumiem.Po co producent tracił tyle czasu na obrobienie tego otworu,ok rozumiem redukcją materiału ale w tym przypadku myślę,że czas stracony na to był droższy.
Dodatkowo prawie zerowe chłodzenie.
Opcja grega byłaby świetna,jednak to ma być typowo budżetowa modyfikacja,czyli driver i poprawa tego co chińczyk skopał.
Obecny switch jest 12x12 mm jednak wejdzie trochę większy też.co masz na myśli przy 1 rozwiązaniu?
[ Dodano: 11 Styczeń 2014, 09:39 ]
Koszyk na 18650 i tak będzie musiał być na długim przewodzie a tam jest od groma miejsca
Dodatkowo prawie zerowe chłodzenie.
Opcja grega byłaby świetna,jednak to ma być typowo budżetowa modyfikacja,czyli driver i poprawa tego co chińczyk skopał.
Obecny switch jest 12x12 mm jednak wejdzie trochę większy też.co masz na myśli przy 1 rozwiązaniu?
[ Dodano: 11 Styczeń 2014, 09:39 ]
Pytanie czy to coś da?Zbychur pisze:Przy projektowaniu piguły, możesz sobie zrobić fajne gniazdo na sterownik, a tokarka w domu to prawdziwy skarb
Koszyk na 18650 i tak będzie musiał być na długim przewodzie a tam jest od groma miejsca
, bardziej martwi mnie miejsce na wysokość, widziałem u mnie gośc w sklepie ma takie małe przełączniki mechaniczne do kilku złotych, nie wiem jakie prądy mogą obługiwać, ale i tak w chołówce nie ma co szaleć, 2,8 A to już spore ciepełko.xander122 pisze:Obecny switch jest 12x12 mm jednak wejdzie trochę większy
Powyżej 1xAMC sterownik powinien być już przymocowany do jakiegoś radiatora, choć z doświadczenia wiem że 2xAMC (670 mA) też jeszcze w zabudowie wytrzyma, jednak powyżej 1A to już robi się gorący.xander122 pisze:[ Dodano: 11 Styczeń 2014, 09:39 ]
Zbychur napisał/a:
Przy projektowaniu piguły, możesz sobie zrobić fajne gniazdo na sterownik, a tokarka w domu to prawdziwy skarb
Pytanie czy to coś da?
Koszyk na 18650 i tak będzie musiał być na długim przewodzie a tam jest od groma miejsca
Witam
W jakim celu chcesz ładować w diodę 2,8A? Oczywiście chodzi o ilość światła, ale taki prąd potrafi bardzo szybko rozgrzać głowicę do stosunkowo wysokiej temperatury, więc tu bez jej kontroli się nie obejdzie.
Jak sądzę, obecnie masz tryby, można więc połączyć dwa układy. Zrób proszę najdokładniejszą fotkę sterownika, to spróbuję go rozpracować. Wydaje mi się, że prawy układ to mosfet i jest on sterowany sygnałem PWM. Wystarczy dorobić płytkę z układami AMC (one też wymagają chłodzenia przy dużej ich ilości) i sterować je sygnałem, który aktualnie steruje mosfetem. Sygnał sterujący powinien być aktualnie doprowadzony do nogi nr 4.
Zachowasz aktualny system sterowania, oraz tryby, zyskasz stabilizację prądu diody.
Obawiam się jednak, że bez wymiany przewodów, raczej powyżej 1A trudno będzie...
Pozdrawiam
W jakim celu chcesz ładować w diodę 2,8A? Oczywiście chodzi o ilość światła, ale taki prąd potrafi bardzo szybko rozgrzać głowicę do stosunkowo wysokiej temperatury, więc tu bez jej kontroli się nie obejdzie.
Jak sądzę, obecnie masz tryby, można więc połączyć dwa układy. Zrób proszę najdokładniejszą fotkę sterownika, to spróbuję go rozpracować. Wydaje mi się, że prawy układ to mosfet i jest on sterowany sygnałem PWM. Wystarczy dorobić płytkę z układami AMC (one też wymagają chłodzenia przy dużej ich ilości) i sterować je sygnałem, który aktualnie steruje mosfetem. Sygnał sterujący powinien być aktualnie doprowadzony do nogi nr 4.
Zachowasz aktualny system sterowania, oraz tryby, zyskasz stabilizację prądu diody.
Obawiam się jednak, że bez wymiany przewodów, raczej powyżej 1A trudno będzie...
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Gdy dorobię walec w środek piguły będzie ładny kawał alu więc myślę,że da rade.Pyra pisze:Witam
W jakim celu chcesz ładować w diodę 2,8A? Oczywiście chodzi o ilość światła, ale taki prąd potrafi bardzo szybko rozgrzać głowicę do stosunkowo wysokiej temperatury, więc tu bez jej kontroli się nie obejdzie.
Jak sądzę, obecnie masz tryby, można więc połączyć dwa układy. Zrób proszę najdokładniejszą fotkę sterownika, to spróbuję go rozpracować. Wydaje mi się, że prawy układ to mosfet i jest on sterowany sygnałem PWM. Wystarczy dorobić płytkę z układami AMC (one też wymagają chłodzenia przy dużej ich ilości) i sterować je sygnałem, który aktualnie steruje mosfetem. Sygnał sterujący powinien być aktualnie doprowadzony do nogi nr 4.
Zachowasz aktualny system sterowania, oraz tryby, zyskasz stabilizację prądu diody.
Obawiam się jednak, że bez wymiany przewodów, raczej powyżej 1A trudno będzie...
Pozdrawiam
Ten z lewej to na pewno MEM2309,z prawej napiszę ja wrócę do domu,ale wydaje mnie się,że jest sterowany PWM bo na niższym trybie gdy np skieruje światło widać charakterystyczne "oscylacje"
Jednak gdy dorobię AMC do obecnego układu nie będę miał chłodzenia,najlepiej byłoby umieścić driver 2,8A w pigule,ale nie wiem jak zrobić układ o którym piszesz żeby sterować starym układem
[ Dodano: 11 Styczeń 2014, 10:19 ]
Myślę,że temat do przemyślenia dopiero gdy zmontuje działający układ.Zbychur pisze:No zapomniałem dopisać, że redukcja AMC jak najbardziej konieczna, bez kontroli temperatury, jeśli z piguły można jakoś ciepło na zewnątrz oddać to tak naciągając do 1,4A. 0,7A to taki optymalny prąd będzie.Pyra pisze:W jakim celu chcesz ładować w diodę 2,8A?
To aż takie proste ? AMC są połączone szeregowo?Pyra pisze:Witam
Stary układ zostawiasz, a zamiast prawego "scalaczka" podłączasz AMCki.
Obawiam się, że nawet zmiana piguły, nie wystarczy aby ładować w diodę te 2,8A.
Pozdrawiam
[ Dodano: 11 Styczeń 2014, 10:28 ]
Zgadza się,zastanawiam się tylko jak będzie wyglądało połączenie kabelkologi,Zbychur pisze:Płytkę z AMC można by umieścić w pigule.xander122 pisze:Jednak gdy dorobię AMC do obecnego układu nie będę miał chłodzenia
tzn ile przewodów do mikroswitcha i dalej do drivera z AMC do piguły.
Zdjęcie robione telefonem więc to max co mogę uzyskać.
Popełniłem błąd,scalak z lewej to CX2812 czyli ten odpowiadający za sterowanie switchem(ciekawe jaki ma pobór prądu w standby)natomiast ten z prawej to MEM2309 czyli coś ala źródełko prądowe
[ Dodano: 13 Styczeń 2014, 07:59 ]
Nikt nie potrafi dalej pomóc?
Dzisiaj zabieram sie za toczenie,jesli ktoś chce to bez problemu moge zrobić wiecej sztuk w koncu ta sama robota...
[ Dodano: 14 Styczeń 2014, 10:24 ]
AMCki mogą być razem z attiny13a czyli kompletny driver z latarki czy będę musiał go wylutować?
Witam
Ten MEM2309, to chiński mosfet pMOS 30V 6A, trochę kiepsko że pMOS, bo trzeba by kombinować ze sterowaniem AMCkami, jednak nie jest to taki trudne...
Jeśli masz driverek z prockiem, to wystarczy napisać nowy program, wgrać do procesora i masz gotowy driverek do czołówki Z trybami według uznania itp.
Pozdrawiam
Ten MEM2309, to chiński mosfet pMOS 30V 6A, trochę kiepsko że pMOS, bo trzeba by kombinować ze sterowaniem AMCkami, jednak nie jest to taki trudne...
Jeśli masz driverek z prockiem, to wystarczy napisać nowy program, wgrać do procesora i masz gotowy driverek do czołówki Z trybami według uznania itp.
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Rzecz w tym ze nie znam języka programowania i nie bardzo wiem jak wgrać programPyra pisze:Witam
Ten MEM2309, to chiński mosfet pMOS 30V 6A, trochę kiepsko że pMOS, bo trzeba by kombinować ze sterowaniem AMCkami, jednak nie jest to taki trudne...
Jeśli masz driverek z prockiem, to wystarczy napisać nowy program, wgrać do procesora i masz gotowy driverek do czołówki Z trybami według uznania itp.
Pozdrawiam