Oświetlenie motocyklowe led vs xenon
Oświetlenie motocyklowe led vs xenon
Witajcie wszyscy użytkownicy forum światelka Od pewnego czasu śledziłem to forum w celu orientacji jaki sprzęt jest wart uwagi i postanowiłem zarejestrować się tutaj i znaleźć odpowiedzi na nurtujące mnie pytania wśród bardziej doświadczonych użytkowników.
Zacznę od początku. Jako ,że często poruszam się bzykiem nocami po krętych ,nieoświetlonych drogach a moje oryginalne światła nie zdają dla mnie egzaminu ponieważ niejednokrotnie poruszam się ślimaczym tempem na czuja ,postanowiłem coś z tym zrobić. 1.Opiszę wam tutaj moje koncepcję.
połączenie oryginalnych reflektorów z oświetleniem diodowym jako "długie"
oświetlenie tylko diodowe z dobrze zaprojektowaną linią odcięcia ,aby nie razić nikogo na drodze.
Prosiłbym was w tym momencie o sugestię ,która forma będzie lepsza oraz oparcie to na jakiś argumentach.
2.Jakie diody zastosować(zastanawiałem się dotychczas nad xm-l albo xp-g) oraz ile powinienem ich zastosować i jakich kolimatorów/soczewek użyć aby wiązka światła spełniała swoją rolę a nie raziła mnie (oraz w drugim wyborze innych na "krótkich"
Wszystko chcę zasilić przez driver zasilany z instalacji bzyka 12v
3. Gdzie kupię wszystkie potrzebne elementy? Jak na razie zapoznałem się z ofertą użytkownika greg ,sklepem mrelektronik ,maritex ,ledim. Czy znacie jeszcze inne firmy /użytkowników którzy sprzedają dobry towar w rozsądnych cenach?
4.Co jeszcze będę potrzebował do zbudowanie takiego kompletu poza diodami ,soczewkami ,driverem ,radiatorem pod diody z płytkami ,klejem termo.
5.czym lutować komplet? Lutownica oporowa ,może być? Nic nie zepsuję takim sprzętem?
Całość będzie zabudowana w seryjnym reflektorze ,zależnie od kombinacji z 1. pytania. Więc miejsca mam dosyć sporo i z odprowadzeniem ciepła nie powinno być problemu ,ponieważ mogę wykombinować nawiew na radiator dodatkowo.
Moje oczekiwania -ideał świateł Koszt jak najniższy ,ale nie oczekuję też ,że za 50zł je zrobię
Zacznę od początku. Jako ,że często poruszam się bzykiem nocami po krętych ,nieoświetlonych drogach a moje oryginalne światła nie zdają dla mnie egzaminu ponieważ niejednokrotnie poruszam się ślimaczym tempem na czuja ,postanowiłem coś z tym zrobić. 1.Opiszę wam tutaj moje koncepcję.
połączenie oryginalnych reflektorów z oświetleniem diodowym jako "długie"
oświetlenie tylko diodowe z dobrze zaprojektowaną linią odcięcia ,aby nie razić nikogo na drodze.
Prosiłbym was w tym momencie o sugestię ,która forma będzie lepsza oraz oparcie to na jakiś argumentach.
2.Jakie diody zastosować(zastanawiałem się dotychczas nad xm-l albo xp-g) oraz ile powinienem ich zastosować i jakich kolimatorów/soczewek użyć aby wiązka światła spełniała swoją rolę a nie raziła mnie (oraz w drugim wyborze innych na "krótkich"
Wszystko chcę zasilić przez driver zasilany z instalacji bzyka 12v
3. Gdzie kupię wszystkie potrzebne elementy? Jak na razie zapoznałem się z ofertą użytkownika greg ,sklepem mrelektronik ,maritex ,ledim. Czy znacie jeszcze inne firmy /użytkowników którzy sprzedają dobry towar w rozsądnych cenach?
4.Co jeszcze będę potrzebował do zbudowanie takiego kompletu poza diodami ,soczewkami ,driverem ,radiatorem pod diody z płytkami ,klejem termo.
5.czym lutować komplet? Lutownica oporowa ,może być? Nic nie zepsuję takim sprzętem?
Całość będzie zabudowana w seryjnym reflektorze ,zależnie od kombinacji z 1. pytania. Więc miejsca mam dosyć sporo i z odprowadzeniem ciepła nie powinno być problemu ,ponieważ mogę wykombinować nawiew na radiator dodatkowo.
Moje oczekiwania -ideał świateł Koszt jak najniższy ,ale nie oczekuję też ,że za 50zł je zrobię
Ostatnio zmieniony piątek 03 sty 2014, 16:54 przez MIMIK, łącznie zmieniany 1 raz.
Chyba za bardzo nie wiesz na co się porywasz.
1-pierwsza kontrola na drodze i tracisz dokumenty
2-uzyskanie idealnego odcięcie nie będzie łatwe, no chyba że zastosujesz układy optyczne np. z audi, ale musisz gdzieś dorwać taki reflektor...
3-lutowanie ledów nie jest możliwe za pomocą lutownicy (led do MCPCB) lub bardzo bardzo ciężkie do wykonania, lepiej jest to zrobić nad kuchenką gazową
1-pierwsza kontrola na drodze i tracisz dokumenty
2-uzyskanie idealnego odcięcie nie będzie łatwe, no chyba że zastosujesz układy optyczne np. z audi, ale musisz gdzieś dorwać taki reflektor...
3-lutowanie ledów nie jest możliwe za pomocą lutownicy (led do MCPCB) lub bardzo bardzo ciężkie do wykonania, lepiej jest to zrobić nad kuchenką gazową
ILPT
Witaj,
Zapytaj, w MR Elektronik, chłopaki ostatnio pokazywali mi taki gotowy zestaw na bodajże 6xXM-L, z pełnym sterowaniem i możliwością podłączenia bezpośrednio do prądnicy. Nie wiem jak wygląda sprawa odcięcia, ale myślę, że jest to do ogarnięcia odpowiednimi soczewkami. Zestawy, które widziałem, były co prawda do zastosowania w motocyklach krosowych, ale myślę, że będą wiedzieć coś na temat zastosowania szosowego, być może są gotowce z homologacją. Zawsze też można pofatygować się i zobaczyć to cudo na własne oczy, aby zbudować coś samemu na wzór. Co do kontroli i zasilania, też pewnie tam uzyskasz odpowiedzi i dobre porady, bo to dla nich chleb powszedni. Nie wiem z jakiego rejonu Śląska jesteś, ale MRElektronik działa w Pszczynie.
Zapytaj, w MR Elektronik, chłopaki ostatnio pokazywali mi taki gotowy zestaw na bodajże 6xXM-L, z pełnym sterowaniem i możliwością podłączenia bezpośrednio do prądnicy. Nie wiem jak wygląda sprawa odcięcia, ale myślę, że jest to do ogarnięcia odpowiednimi soczewkami. Zestawy, które widziałem, były co prawda do zastosowania w motocyklach krosowych, ale myślę, że będą wiedzieć coś na temat zastosowania szosowego, być może są gotowce z homologacją. Zawsze też można pofatygować się i zobaczyć to cudo na własne oczy, aby zbudować coś samemu na wzór. Co do kontroli i zasilania, też pewnie tam uzyskasz odpowiedzi i dobre porady, bo to dla nich chleb powszedni. Nie wiem z jakiego rejonu Śląska jesteś, ale MRElektronik działa w Pszczynie.
1.Jestem tego świadomskaktus pisze:Chyba za bardzo nie wiesz na co się porywasz.
1-pierwsza kontrola na drodze i tracisz dokumenty
2-uzyskanie idealnego odcięcie nie będzie łatwe, no chyba że zastosujesz układy optyczne np. z audi, ale musisz gdzieś dorwać taki reflektor...
3-lutowanie ledów nie jest możliwe za pomocą lutownicy (led do MCPCB) lub bardzo bardzo ciężkie do wykonania, lepiej jest to zrobić nad kuchenką gazową
2.Nad tym akurat też się zastanawiałem ,czy nie włożyć soczewki bi-xenon z audi Q7 na xm-l jednak znalazłem soczewki LENS przeznaczone do "oświetlenia drogowego" Są wersje symetryczne i asymetryczne
przykład1
3.chodzi mi o lutowanie przewodów do już zamocowanej cree na płytce MCPCB
Zbychurenduro tech.eu robi podobny komplecik ,ale P&P do ktm. Dzięki za pomoc
przykład1
Pewnie, że pomożemy, po to jest to forum. Jedno jest pewne, led w lustrze i soczewce od ksenona, nie ma szans na takie odcięcie. Testowałem to w reflektorze z soczewką od VOLVO. XM-L świeciła tam pełnym ogniem nawet próby ostawiania jej pod różnymi kątami nie wiele dały. Było jedno ustawienie zbliżone ale musiała by być na zasadzie "recoil" i tu pojawiał się problem z mocowaniem i chłodzeniem.
Zbychur, a co myślisz nad dwu soczewkową konstrukcją albo kolimator+soczewka samochodowa z przysłoną normalną?
Zastanawiam się też coraz bardziej nad zastosowaniem tradycyjnego xenonu +soczewki samochodowej. Tutaj chciałbym zapytać z jakiego modelu soczewki najlepiej się nadają oraz czy styknie najtańsza przetwornica slim z allegro ,czy nie warto się w taką pakować i lepiej szukać używek oryginalnych albo czegoś formowego?
Zastanawiam się też coraz bardziej nad zastosowaniem tradycyjnego xenonu +soczewki samochodowej. Tutaj chciałbym zapytać z jakiego modelu soczewki najlepiej się nadają oraz czy styknie najtańsza przetwornica slim z allegro ,czy nie warto się w taką pakować i lepiej szukać używek oryginalnych albo czegoś formowego?
Wszystko w teorii pasuje, ale takie dobory 2 czy więcej soczewek robią inżynierowie programami które kosztują tyle co dom. Po za tym musisz pamiętać o możliwości odwrócenia obrazu w soczewce i jak zrobisz ją na górze może się znalźć na dole. Generalnie najlepszym rozwiązaniem są kolimatory o strumieniu światła owalnego, dodatkowo można trochę taką soczewkę delikatnie przysłonić z góry i będzie odcięcie totalne, z o wiele mniejsza stratą światła.MIMIK pisze:Zbychur, a co myślisz nad dwu soczewkową konstrukcją albo kolimator+soczewka samochodowa z przysłoną normalną?
Zastanawiam się też coraz bardziej nad zastosowaniem tradycyjnego xenonu +soczewki samochodowej. Tutaj chciałbym zapytać z jakiego modelu soczewki najlepiej się nadają oraz czy styknie najtańsza przetwornica slim z allegro ,czy nie warto się w taką pakować i lepiej szukać używek oryginalnych albo czegoś formowego?
A po za tym, skoro wiesz, że nie możesz jeździć tak po drodze publicznej, to po co Ci odcięcie w lesie?
a więc testowałeś to źle.Jedno jest pewne, led w lustrze i soczewce od ksenona, nie ma szans na takie odcięcie. Testowałem to..
po pierwsze wbrew temu co tu twierdzili fachowcy że sie nie da wsadziłem je do skutera z prądem zmiennym na przedniej lampie i stabilnie zasiliłem.
po drugie mam fantastyczny sposób prowadzenia światła za pomocą soczewki bixenon Valeo ze starego VAG-a (a nawet 2) i nie powiem żebym sie szalenie obtykał z osadzeniem tam LED-a.
tutaj fotki z półproduktu
celowo nie pokazuje rozwiązania finalnego z inaczej zrobionym chłodzeniem i umieszczeniem elektroniki.
Mam dokładnie połączenie tego czym sie tak jarali w tym filmiku z testów Seata z LED i VW z xenonem. Temperature i moc leda a prowadzenie i "lepsze długie" (bo przysłonowe) z VW
Po trzecie jeszcze sie nie spaliło i nie przegrzało a jeździłem w 30 stopniowe upały i w ulewę.
Można? Można.
Wykorzystałem chińskie zestawy LED, zmodyfikowałem chłodzenie. Użyłem chińskich prostowników o które tu śmiałem zapytać i wszyscy mnie olali 0 oczywiście jestem wdzięczny za pomoc.
Finalnie wykorzystuje 2/3 potencjału nibyżarówki LED-a ("włókno" krótkich a długie robi przesłona) ponieważ nie karmie jej 14V tylko niżej w zasadzie sie nawet nie grzeje - choć i tak poprawiłem chłodzenie Jak na ogolną opinie że sie nie da - to wyszło całkiem nieźle. Zapewne dlatego że sie na tym mało znam i nie byłem przekonany że sie nie da. Jak z tą perłą.
W międzyczasie na podobnych żarówkach zrobiliśmy w UK 2 harleye (jeden na dedykowanych lampach LED- ale do każdego nakeda może być jako akcesoryjna) i jedną starszą honde (nie pamiętam modelu). Tam było prościej z racji na instalacje elektryczną.
Dodam że największym wyzwaniem nie okazała się część optyczno-termiczno-elektryczna tylko mechaniczna. Ponieważ przypadkowo miałem już duże soczewki z czegoś typu A4 to obsadzałem własnie je. I problemem okazał sie ich rozmiar i umieszczenie tak aby chłodzeniem nie uderzały o półkę przednich lag ograniczając ruch kierownicy. Miało być elektromagnesami przesłony do środka a wyszło elektromagnesami przesłony na zewnątrz.
oczywiście wciąż możecie trwać w przekonaniu że się nie da i że bixenon lub żarówka bije to na łeb... Wasze święte prawo i szanuje je. Ale porównywaliśmy z roczną Eklasą i wypadła blado.