Szerokie przednie do jazdy po lesie, bez kabelka
Szerokie przednie do jazdy po lesie, bez kabelka
Witam
Kupiłem latareczkę Convoy S2 od Dariusz70 z diodą XM-L2 T6 3C
Bardzo fajnie świeci, ale dla moich potrzeb za wąsko na bokach.
Jeżdżę szybko po leśnych często wąskich ścieżkach. Korzenie, kamienie na drodze i inne przeszkody.
Muszę mieć dużo więcej informacji wzrokowych o podłożu w danej chwili, tak żeby zrobić odpowiednio szybki manewr.
Promień i jasność z Convoy S2 jest idealny, dopóki jadę prosto bez manewru skręcania.
A w terenie to niemożliwe, bo właściwie cały czas robi się jakieś korekty toru jazdy, nie mówiąc już o sytuacjach jak mokre czy częściowo oblodzone podłoże.
Krócej, potrzebuje więcej szerokiego światła do wcześniejszej analizy ruchu
Nakładałem blaszki które kierowały małą część snopu światła na boki i było nawet całkiem nieźle, ale wyglądało to bardzo nieprofesjonalnie i przy dalszym użytkowaniu było by mocno niepraktyczne.
Przeglądałem temat tanich światełek na Mtbr i coś takiego jak na zdjęciu poniżej wydaje się być dla mnie ideałem.
Cena na banggood nawet nie zabija, w dodatku jest z praktycznym daszkiem.
Jednak oddzielny zestaw aku jak dla mnie jest niepraktyczny.
W związku z tym, rozważam jeszcze dwie opcje które znalazłem na naszym forum i poza.
1. latarka od Grega typu EDC X1 z soczewką TIR szeroka
(choć na zdjęciach różnica między TIR szeroka, a wąska jest minimalna)
2. Bocialarka
3. inne opcje których jeszcze nie brałem pod uwagę.
Która opcja byłaby lepsza?
Jest jakaś szansa aby osiągnąć takie oświetlenie jak na zdjęciu powyżej?
Nie chodzi aż o taką jasność, a o szeroki kąt świecenia.
Pozdrawiam Świątecznie
Piotr.
Kupiłem latareczkę Convoy S2 od Dariusz70 z diodą XM-L2 T6 3C
Bardzo fajnie świeci, ale dla moich potrzeb za wąsko na bokach.
Jeżdżę szybko po leśnych często wąskich ścieżkach. Korzenie, kamienie na drodze i inne przeszkody.
Muszę mieć dużo więcej informacji wzrokowych o podłożu w danej chwili, tak żeby zrobić odpowiednio szybki manewr.
Promień i jasność z Convoy S2 jest idealny, dopóki jadę prosto bez manewru skręcania.
A w terenie to niemożliwe, bo właściwie cały czas robi się jakieś korekty toru jazdy, nie mówiąc już o sytuacjach jak mokre czy częściowo oblodzone podłoże.
Krócej, potrzebuje więcej szerokiego światła do wcześniejszej analizy ruchu
Nakładałem blaszki które kierowały małą część snopu światła na boki i było nawet całkiem nieźle, ale wyglądało to bardzo nieprofesjonalnie i przy dalszym użytkowaniu było by mocno niepraktyczne.
Przeglądałem temat tanich światełek na Mtbr i coś takiego jak na zdjęciu poniżej wydaje się być dla mnie ideałem.
Cena na banggood nawet nie zabija, w dodatku jest z praktycznym daszkiem.
Jednak oddzielny zestaw aku jak dla mnie jest niepraktyczny.
W związku z tym, rozważam jeszcze dwie opcje które znalazłem na naszym forum i poza.
1. latarka od Grega typu EDC X1 z soczewką TIR szeroka
(choć na zdjęciach różnica między TIR szeroka, a wąska jest minimalna)
2. Bocialarka
3. inne opcje których jeszcze nie brałem pod uwagę.
Która opcja byłaby lepsza?
Jest jakaś szansa aby osiągnąć takie oświetlenie jak na zdjęciu powyżej?
Nie chodzi aż o taką jasność, a o szeroki kąt świecenia.
Pozdrawiam Świątecznie
Piotr.
Mam takie samo "zboczenie" jak Ty. U mnie pomogły 3 latareczki tak ustawione, że 2 świecą tylko na boki.
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=11812
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=11812
Jak patrzę na reflektorki dające szeroki promień, to są głównie te które nie mają głęboko osadzonej diody.
Tak jak ten z przykładowego zdjęcia.
Na takim kolimatorze dużo światła jest tracone?
Tak jak ten z przykładowego zdjęcia.
60 st, to chyba było by coś. A masz możliwość zrobienia takiej wersji?Dariusz70 pisze:S3 jako druga z kolimatorem 60st oraz daszek rowerowy, odblaskowy dodatkowo rozpraszający na boki.
Na takim kolimatorze dużo światła jest tracone?
Zamówię takie kolimatory. Będą dostępne w S3.Pio340 pisze:Jak patrzę na reflektorki dające szeroki promień, to są głównie te które nie mają głęboko osadzonej diody.
Tak jak ten z przykładowego zdjęcia.
60 st, to chyba było by coś. A masz możliwość zrobienia takiej wersji?Dariusz70 pisze:S3 jako druga z kolimatorem 60st oraz daszek rowerowy, odblaskowy dodatkowo rozpraszający na boki.
Na takim kolimatorze dużo światła jest tracone?
Strata na matowym kolimatorze to 15% - 20%
Jest jeszcze ciekawsza opcja: kolimator owalny LINK . Według opisu 90st.
Dariusz70
darek.l(małpa)interia.pl
darek.l(małpa)interia.pl
Ciekawe ile taki rozprasza światło w pionie a ile w poziomie ?Dariusz70 pisze:Jest jeszcze ciekawsza opcja: kolimator owalny LINK . Według opisu 90st.
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
MaSz pisze:''Jeżdżę szybko po leśnych często wąskich ścieżkach. Korzenie, kamienie na drodze i inne przeszkody'' Żadna latarka na kierownicy ci nie pomoże przy takiej jeździe! To czego potrzebujesz to druga latarka na głowie która świeci tam gdzie ty patrzysz.
max4max pisze:Ja bym polecił convoya S3 jako drugą - świeci troszkę szerzej niż S2 plus dodatkowo czołówkę.
Czyli jak dobrze zrozumiałem takiego oświetlenia jak na zdjęciu wymienionymi latarkami nie uzyskam.
- Convoy S3 po zainstalowaniu kolimatora powinna być poprawa, ale kosztem spadku strumienia świetlnego.
- Ideałem byłyby dwie latarki plus czołówka. Czyli robi się dużo.
W tej sytuacji chyba jednak uśmiechnę się do rozwiązania z pierwszego postu w wersji ze sklepu Banggood.com
A co myślicie o budowie tej lampki patrząc na wideo użytkownika ?
Z odprowadzeniem ciepła chyba nie powinno być problemu?
- Convoy S3 po zainstalowaniu kolimatora powinna być poprawa, ale kosztem spadku strumienia świetlnego.
- Ideałem byłyby dwie latarki plus czołówka. Czyli robi się dużo.
W tej sytuacji chyba jednak uśmiechnę się do rozwiązania z pierwszego postu w wersji ze sklepu Banggood.com
A co myślicie o budowie tej lampki patrząc na wideo użytkownika ?
Z odprowadzeniem ciepła chyba nie powinno być problemu?
Dokładnie.MaSz pisze:''Jeżdżę szybko po leśnych często wąskich ścieżkach. Korzenie, kamienie na drodze i inne przeszkody'' Żadna latarka na kierownicy ci nie pomoże przy takiej jeździe! To czego potrzebujesz to druga latarka na głowie która świeci tam gdzie ty patrzysz.
Użytkuję L2P od Grega na kierownicy i S2 od Dariusza na kasku.
Daje radę nawet przy 50 km/h.
Ja mam dwie L2P od grega jedna na kierownicy i jedna na kasku. Obydwie maja reflektor OP i nie polecam tej konfiguracji. Prawdopodobnie będę zamawiał kolejna z reflektorem SMO gdyż zasięg z głowy bardzo się przydaje. Jeżdżąc w terenie raczej wybierasz sobie ścieżkę jazdy na kilkanaście/dziesiąt metrów przed sobą inaczej może się to źle skończyć. Oczywiście są od tego wyjątki.
Ostatnio zmieniony wtorek 31 gru 2013, 01:12 przez MaSz, łącznie zmieniany 1 raz.