Sposób połączenia i dobór parametrów lampy led
Sposób połączenia i dobór parametrów lampy led
Witam wszystkich forumowiczów!
Jestem nowy na tym forum ale mam nadzieję, że szybko się odnajdę i tez będę mógł pomóc.
Zaznaczam że długo szukałem odpowiedzi ale jednak muszę zasięgnąć pomocy kogos bardziej doświadczonego.
Otóż posiadam lampy ledowe do mojego samochodu. Uszkodzeniu uległa opornica(?) która jest zalana żywicą więc nie można się dostać ani zobaczyć co tam się znajdowało.
Chciałbym tak dobrać rezystory i je połączyć aby moje lampy nadal świeciły.
Sprawa wygląda następująco połączone są szeregowo 4 diody super flux i tak 3 krotnie.
Mniej więcej tak jak na zamieszczonym schemacie(znalezionym w googlach).
I teraz chodzi mi o to że postojówka ma świecić cały czas a po naciśnięciu pedału hamulca diody mają świecić mocniej(intensywniej) i z tym nie mogę już sobie poradzić jak dobrać i połączyć rezystory aby było to wykonalne. Instalacja wygląda tak że są 2 kable 12V ( odpowiednio postojówka i stop).
Bardzo proszę o pomoc ewentualnie wskazówki, schematy itp.
Dziękuję i pozdrawiam
Jestem nowy na tym forum ale mam nadzieję, że szybko się odnajdę i tez będę mógł pomóc.
Zaznaczam że długo szukałem odpowiedzi ale jednak muszę zasięgnąć pomocy kogos bardziej doświadczonego.
Otóż posiadam lampy ledowe do mojego samochodu. Uszkodzeniu uległa opornica(?) która jest zalana żywicą więc nie można się dostać ani zobaczyć co tam się znajdowało.
Chciałbym tak dobrać rezystory i je połączyć aby moje lampy nadal świeciły.
Sprawa wygląda następująco połączone są szeregowo 4 diody super flux i tak 3 krotnie.
Mniej więcej tak jak na zamieszczonym schemacie(znalezionym w googlach).
I teraz chodzi mi o to że postojówka ma świecić cały czas a po naciśnięciu pedału hamulca diody mają świecić mocniej(intensywniej) i z tym nie mogę już sobie poradzić jak dobrać i połączyć rezystory aby było to wykonalne. Instalacja wygląda tak że są 2 kable 12V ( odpowiednio postojówka i stop).
Bardzo proszę o pomoc ewentualnie wskazówki, schematy itp.
Dziękuję i pozdrawiam
Witam
Najodpowiedniejsze będzie połączenie "b", rezystory w gałęziach musisz dobrać tak aby prąd płynący przez diody nie przekraczał znamionowego przy napięciu zasilania 14,4V a jasność odpowiadała światłu STOP. Potem do całości dołączasz jeszcze jeden rezystor i dobierasz go tak, aby osiągnąć jasność świateł pozycyjnych. Do końca tego rezystora dokładasz diodę prostowniczą i masz miejsce podłączenia świateł mijania. Drugą diodę podłączasz przed dodatkowym rezystorem i do niej podłączasz sygnał STOP.
Dwie uwagi, jest to przeróbka nielegalna, możesz stracić dowód, lub nawet więcej. Jeśli masz auto z kontrolą włókien żarówek, to będziesz miał błąd żarówek, trzeba dołożyć dodatkowe rezystory, obliczone według mocy włókien w oryginale.
Pozdrawiam
Najodpowiedniejsze będzie połączenie "b", rezystory w gałęziach musisz dobrać tak aby prąd płynący przez diody nie przekraczał znamionowego przy napięciu zasilania 14,4V a jasność odpowiadała światłu STOP. Potem do całości dołączasz jeszcze jeden rezystor i dobierasz go tak, aby osiągnąć jasność świateł pozycyjnych. Do końca tego rezystora dokładasz diodę prostowniczą i masz miejsce podłączenia świateł mijania. Drugą diodę podłączasz przed dodatkowym rezystorem i do niej podłączasz sygnał STOP.
Dwie uwagi, jest to przeróbka nielegalna, możesz stracić dowód, lub nawet więcej. Jeśli masz auto z kontrolą włókien żarówek, to będziesz miał błąd żarówek, trzeba dołożyć dodatkowe rezystory, obliczone według mocy włókien w oryginale.
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Dziękuję bardzo za szybką odpowiedź
Jeśli dobrze rozumiem to ma to wyglądać mniej więcej tak?
Rozumiem że jest to przeróbka ale jeśli z drugiej lampy "zbiorę" wszystkie parametry to myślę, że może się to udać i nie będzie olbrzymiej różnicy między jakością świecenia lamp. Co do błędu to błąd występował na początku ale lampy zostały zaadaptowane bezpośrednio w komputerze samochodu i nie ma już z tym problemu(golf IV)
Jeśli dobrze rozumiem to ma to wyglądać mniej więcej tak?
Rozumiem że jest to przeróbka ale jeśli z drugiej lampy "zbiorę" wszystkie parametry to myślę, że może się to udać i nie będzie olbrzymiej różnicy między jakością świecenia lamp. Co do błędu to błąd występował na początku ale lampy zostały zaadaptowane bezpośrednio w komputerze samochodu i nie ma już z tym problemu(golf IV)
Witam
Chodzi o odseparowanie obwodów, np. po to aby po naciśnięciu STOP, napięcie nie zostało podane na światła pozycyjne, jeśli są na wspólnym obwodzie, to zapalą się przednie światła, mimo iż nie były włączone.
Pozdrawiam
Chodzi o odseparowanie obwodów, np. po to aby po naciśnięciu STOP, napięcie nie zostało podane na światła pozycyjne, jeśli są na wspólnym obwodzie, to zapalą się przednie światła, mimo iż nie były włączone.
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Vw golf IV
http://skottuning.com/golf-4-lampy-tyln ... mione.html
coś takiego
[ Dodano: 31 Grudzień 2013, 17:05 ]
A i tak z czystej ciekawości czy taki efekt byłoby trudno osiągnąć?
http://skottuning.com/golf-4-lampy-tyln ... mione.html
coś takiego
[ Dodano: 31 Grudzień 2013, 17:05 ]
A i tak z czystej ciekawości czy taki efekt byłoby trudno osiągnąć?
Oczywiście zachowując, że postój świeci "delikatniej" niż stop.