Oświetlenie motocyklowe led vs xenon

Wszystko co świeci na czterech kółkach;)
MIMIK
Posty: 6
Rejestracja: niedziela 29 gru 2013, 15:08
Lokalizacja: Śląsk

Oświetlenie motocyklowe led vs xenon

Post autor: MIMIK »

Witajcie wszyscy użytkownicy forum światelka :grin: Od pewnego czasu śledziłem to forum w celu orientacji jaki sprzęt jest wart uwagi i postanowiłem zarejestrować się tutaj i znaleźć odpowiedzi na nurtujące mnie pytania wśród bardziej doświadczonych użytkowników.

Zacznę od początku. Jako ,że często poruszam się bzykiem nocami po krętych ,nieoświetlonych drogach a moje oryginalne światła nie zdają dla mnie egzaminu ponieważ niejednokrotnie poruszam się ślimaczym tempem na czuja ,postanowiłem coś z tym zrobić. 1.Opiszę wam tutaj moje koncepcję.

:arrow: połączenie oryginalnych reflektorów z oświetleniem diodowym jako "długie"
:arrow: oświetlenie tylko diodowe z dobrze zaprojektowaną linią odcięcia ,aby nie razić nikogo na drodze.

Prosiłbym was w tym momencie o sugestię ,która forma będzie lepsza oraz oparcie to na jakiś argumentach.

2.Jakie diody zastosować(zastanawiałem się dotychczas nad xm-l albo xp-g) oraz ile powinienem ich zastosować i jakich kolimatorów/soczewek użyć aby wiązka światła spełniała swoją rolę a nie raziła mnie (oraz w drugim wyborze innych na "krótkich"

Wszystko chcę zasilić przez driver zasilany z instalacji bzyka 12v

3. Gdzie kupię wszystkie potrzebne elementy? Jak na razie zapoznałem się z ofertą użytkownika greg ,sklepem mrelektronik ,maritex ,ledim. Czy znacie jeszcze inne firmy /użytkowników którzy sprzedają dobry towar w rozsądnych cenach?

4.Co jeszcze będę potrzebował do zbudowanie takiego kompletu poza diodami ,soczewkami ,driverem ,radiatorem pod diody z płytkami ,klejem termo.

5.czym lutować komplet? Lutownica oporowa ,może być? Nic nie zepsuję takim sprzętem?

Całość będzie zabudowana w seryjnym reflektorze ,zależnie od kombinacji z 1. pytania. Więc miejsca mam dosyć sporo i z odprowadzeniem ciepła nie powinno być problemu ,ponieważ mogę wykombinować nawiew na radiator dodatkowo.

Moje oczekiwania -ideał świateł :mrgreen: Koszt jak najniższy ,ale nie oczekuję też ,że za 50zł je zrobię :razz:
Ostatnio zmieniony piątek 03 sty 2014, 16:54 przez MIMIK, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Chyba za bardzo nie wiesz na co się porywasz.

1-pierwsza kontrola na drodze i tracisz dokumenty
2-uzyskanie idealnego odcięcie nie będzie łatwe, no chyba że zastosujesz układy optyczne np. z audi, ale musisz gdzieś dorwać taki reflektor...
3-lutowanie ledów nie jest możliwe za pomocą lutownicy (led do MCPCB) lub bardzo bardzo ciężkie do wykonania, lepiej jest to zrobić nad kuchenką gazową
ILPT
Awatar użytkownika
Zbychur
Posty: 3677
Rejestracja: poniedziałek 19 gru 2011, 21:14
Lokalizacja: Drogomyśl

Post autor: Zbychur »

Witaj,
Zapytaj, w MR Elektronik, chłopaki ostatnio pokazywali mi taki gotowy zestaw na bodajże 6xXM-L, z pełnym sterowaniem i możliwością podłączenia bezpośrednio do prądnicy. Nie wiem jak wygląda sprawa odcięcia, ale myślę, że jest to do ogarnięcia odpowiednimi soczewkami. Zestawy, które widziałem, były co prawda do zastosowania w motocyklach krosowych, ale myślę, że będą wiedzieć coś na temat zastosowania szosowego, być może są gotowce z homologacją. Zawsze też można pofatygować się i zobaczyć to cudo na własne oczy, aby zbudować coś samemu na wzór. Co do kontroli i zasilania, też pewnie tam uzyskasz odpowiedzi i dobre porady, bo to dla nich chleb powszedni. Nie wiem z jakiego rejonu Śląska jesteś, ale MRElektronik działa w Pszczynie.
MIMIK
Posty: 6
Rejestracja: niedziela 29 gru 2013, 15:08
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: MIMIK »

skaktus pisze:Chyba za bardzo nie wiesz na co się porywasz.

1-pierwsza kontrola na drodze i tracisz dokumenty
2-uzyskanie idealnego odcięcie nie będzie łatwe, no chyba że zastosujesz układy optyczne np. z audi, ale musisz gdzieś dorwać taki reflektor...
3-lutowanie ledów nie jest możliwe za pomocą lutownicy (led do MCPCB) lub bardzo bardzo ciężkie do wykonania, lepiej jest to zrobić nad kuchenką gazową
1.Jestem tego świadom
2.Nad tym akurat też się zastanawiałem ,czy nie włożyć soczewki bi-xenon z audi Q7 na xm-l jednak znalazłem soczewki LENS przeznaczone do "oświetlenia drogowego" Są wersje symetryczne i asymetryczne
przykład1

3.chodzi mi o lutowanie przewodów do już zamocowanej cree na płytce MCPCB

Zbychurenduro tech.eu robi podobny komplecik ,ale P&P do ktm. Dzięki za pomoc :smile:

Obrazek
przykład1
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Pytanie - jak ty chcesz włożyć do lustra XM-L w którym był palnik xenonowy ? To nie zadziała...
ILPT
MIMIK
Posty: 6
Rejestracja: niedziela 29 gru 2013, 15:08
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: MIMIK »

skaktus, jednemu już się udało i to w skuterku ,aktualnie z nim obgaduję co i jak :smile: Nie jest jeszcze idealnie ,ale to przez soczewki słabej jakości ,bo kupione tylko na testy z tego co wiem.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5041
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

MIMIK pisze: jednemu już się udało i to w skuterku
Ja tam widzę soczewki i zestaw chińskich HIDów czyli potocznie zwanych xenonami założonymi do Keewaya Focusa/F-Acta
MIMIK
Posty: 6
Rejestracja: niedziela 29 gru 2013, 15:08
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: MIMIK »

Jednak jest tam yamaha aerox ,soczewki i diody mocy :wink: /wciąż czekam na odpowiedz do pytań
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

To może inaczej - jak ten gość skupił leda w takim lustrze skoro takowe lustro ma całkowicie inną ogniskową niż lustro do leda ? Podejrzewam że lustro jest inne bo inaczej to za bardzo nie wypali.
ILPT
MIMIK
Posty: 6
Rejestracja: niedziela 29 gru 2013, 15:08
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: MIMIK »

skaktus, tego jeszcze nie wiem ,mam tylko przypuszczenia jak to na razie zrobił. Dowiem się to napiszę co i jak. Pomożecie z resztą pytań jeszcze?
Awatar użytkownika
Zbychur
Posty: 3677
Rejestracja: poniedziałek 19 gru 2011, 21:14
Lokalizacja: Drogomyśl

Post autor: Zbychur »

Pewnie, że pomożemy, po to jest to forum. Jedno jest pewne, led w lustrze i soczewce od ksenona, nie ma szans na takie odcięcie. Testowałem to w reflektorze z soczewką od VOLVO. XM-L świeciła tam pełnym ogniem nawet próby ostawiania jej pod różnymi kątami nie wiele dały. Było jedno ustawienie zbliżone ale musiała by być na zasadzie "recoil" i tu pojawiał się problem z mocowaniem i chłodzeniem.
MIMIK
Posty: 6
Rejestracja: niedziela 29 gru 2013, 15:08
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: MIMIK »

Zbychur, a co myślisz nad dwu soczewkową konstrukcją albo kolimator+soczewka samochodowa z przysłoną normalną?

Zastanawiam się też coraz bardziej nad zastosowaniem tradycyjnego xenonu +soczewki samochodowej. Tutaj chciałbym zapytać z jakiego modelu soczewki najlepiej się nadają oraz czy styknie najtańsza przetwornica slim z allegro ,czy nie warto się w taką pakować i lepiej szukać używek oryginalnych albo czegoś formowego?
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Znów zapytam - znasz konsekwencje prawne ?
ILPT
Awatar użytkownika
Zbychur
Posty: 3677
Rejestracja: poniedziałek 19 gru 2011, 21:14
Lokalizacja: Drogomyśl

Post autor: Zbychur »

MIMIK pisze:Zbychur, a co myślisz nad dwu soczewkową konstrukcją albo kolimator+soczewka samochodowa z przysłoną normalną?

Zastanawiam się też coraz bardziej nad zastosowaniem tradycyjnego xenonu +soczewki samochodowej. Tutaj chciałbym zapytać z jakiego modelu soczewki najlepiej się nadają oraz czy styknie najtańsza przetwornica slim z allegro ,czy nie warto się w taką pakować i lepiej szukać używek oryginalnych albo czegoś formowego?
Wszystko w teorii pasuje, ale takie dobory 2 czy więcej soczewek robią inżynierowie programami które kosztują tyle co dom. Po za tym musisz pamiętać o możliwości odwrócenia obrazu w soczewce i jak zrobisz ją na górze może się znalźć na dole. Generalnie najlepszym rozwiązaniem są kolimatory o strumieniu światła owalnego, dodatkowo można trochę taką soczewkę delikatnie przysłonić z góry i będzie odcięcie totalne, z o wiele mniejsza stratą światła.
A po za tym, skoro wiesz, że nie możesz jeździć tak po drodze publicznej, to po co Ci odcięcie w lesie? :mrgreen:
Wombat
Posty: 20
Rejestracja: wtorek 13 sie 2013, 01:17
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Wombat »

Jedno jest pewne, led w lustrze i soczewce od ksenona, nie ma szans na takie odcięcie. Testowałem to..
a więc testowałeś to źle.
po pierwsze wbrew temu co tu twierdzili fachowcy że sie nie da wsadziłem je do skutera z prądem zmiennym na przedniej lampie i stabilnie zasiliłem.
po drugie mam fantastyczny sposób prowadzenia światła za pomocą soczewki bixenon Valeo ze starego VAG-a (a nawet 2) i nie powiem żebym sie szalenie obtykał z osadzeniem tam LED-a.
tutaj fotki z półproduktu

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

celowo nie pokazuje rozwiązania finalnego z inaczej zrobionym chłodzeniem i umieszczeniem elektroniki.

Mam dokładnie połączenie tego czym sie tak jarali w tym filmiku z testów Seata z LED i VW z xenonem. Temperature i moc leda a prowadzenie i "lepsze długie" (bo przysłonowe) z VW
Po trzecie jeszcze sie nie spaliło i nie przegrzało a jeździłem w 30 stopniowe upały i w ulewę.
Można? Można.

Wykorzystałem chińskie zestawy LED, zmodyfikowałem chłodzenie. Użyłem chińskich prostowników o które tu śmiałem zapytać i wszyscy mnie olali 0 oczywiście jestem wdzięczny za pomoc.
Finalnie wykorzystuje 2/3 potencjału nibyżarówki LED-a ("włókno" krótkich a długie robi przesłona) ponieważ nie karmie jej 14V tylko niżej w zasadzie sie nawet nie grzeje - choć i tak poprawiłem chłodzenie Jak na ogolną opinie że sie nie da - to wyszło całkiem nieźle. Zapewne dlatego że sie na tym mało znam i nie byłem przekonany że sie nie da. Jak z tą perłą.
W międzyczasie na podobnych żarówkach zrobiliśmy w UK 2 harleye (jeden na dedykowanych lampach LED- ale do każdego nakeda może być jako akcesoryjna) i jedną starszą honde (nie pamiętam modelu). Tam było prościej z racji na instalacje elektryczną.

Dodam że największym wyzwaniem nie okazała się część optyczno-termiczno-elektryczna tylko mechaniczna. Ponieważ przypadkowo miałem już duże soczewki z czegoś typu A4 to obsadzałem własnie je. I problemem okazał sie ich rozmiar i umieszczenie tak aby chłodzeniem nie uderzały o półkę przednich lag ograniczając ruch kierownicy. Miało być elektromagnesami przesłony do środka a wyszło elektromagnesami przesłony na zewnątrz.

oczywiście wciąż możecie trwać w przekonaniu że się nie da i że bixenon lub żarówka bije to na łeb... Wasze święte prawo i szanuje je. Ale porównywaliśmy z roczną Eklasą i wypadła blado.
ODPOWIEDZ