Czołówka 2xLED "Cree XP-G R5 + 3W LED 348LM
Czołówka 2xLED "Cree XP-G R5 + 3W LED 348LM
Jak w temacie czyli
http://www.fasttech.com/product/1202200
Ja zakupiłem ją z forumowego bazarku, już po pewnych poprawkach więc nie wiem jak sprawa wygląda fabrycznie, może kolega, który był łaskaw mi ją odsprzedać, coś dorzuci od siebie.
Moje wstępne obserwacje potwierdzają się z wyrażonymi przez poprzedniego właściciela. Konkretnie chodzi o diodę w module dalekiego zasięgu, nie jest to na pewno XP-G jak podaje specyfikacja a na 80% XP-C. Czyli pierwszy "Zonk". Nie badałem tego specjalnie długo, a że soczewka na diodzie jak poprzednik zaznaczył była uszkodzona, zadanie było utrudnione.
Moduł dalekiego zasięgu całkiem rozsądnie wykony pod względem termiki. Jest to piguła i reflektor w jednym, a dioda mocowana jest na wkręcanej do niego ok 2mm pastylce co pozwala na pełne wykorzystanie modułu (w ramach ograniczeń rozmiarowych oczywiście) do schłodzenia emitera. A więc tu na plus. Duży minus to szybka w tej części latarki, wykonana z kawałka zdeformowanego przezroczystego plastiku.
Moduł flood natomiast to kawałek aluminiowej rurki z rantem na podparcie podłoża diody, wypukłym kawałkiem pleksi robiącym za optykę, a wszystko przykręcane aluminiowym kapturkiem z otworem na "optykę", który robi jednocześnie za radiator i wystając przez frontową część lampki ma za zadanie oddawać ciepło na zewnątrz. Zamysł niezły, wykonanie i materiały - porażka. Niestety przepadły mi zdjęcia z pierwotnego stanu świecenia jak i również wnętrza lampki, nie mogę po prostu odczytać danych z karty SD. Zrobię nowe zdjęcia, jak tylko znowu będę ją rozbierał, a to już nie długo.
Sterownik to taka konstrukcja
Daje 1,2 A w leda i sterowany jest włącznikiem 3 stanowym (tak to się chyba nazywa), czyli na przemian włącza jedną diodę >> wyłącza >> włącza drugą diodę>> wyłącza i tak w koło. Zmiana trybów tradycyjnie, przez półwcisk guzika.
Co zmieniłem na razie. Mianowicie wyleciała dioda z flood bo świeciła słabo i paskudnie niebieskawym i nie przyjemnym światłem. Dziurę w module zatkałem miedzianym krążkiem, co miało poprawić termikę i podnieść do góry podłoże SinkPad z XM-L2 T6 3C, bo chińska 1W do dość wysoka konstrukcja i XM-L nie sięgała do wytłoczenia soczewki. Moduł teraz nagrzewa się dobrze i sprawnie oddaje ciepło na zewnątrz. Niestety, nie odpowiada mi świat oświetlany przez XM-L2 bez optyki, świeci to bardzo szeroko, ale światło jest takie jałowe. Kolejną wadą tego rozwiązania jest oślepianie, światło rozchodzi się niemal na 180° i kiedy chcę oszczędzić współtowarzyszy spuszczając lampkę maksymalnie na dół walę prosto w swoje ślepia. W planach mam wykonanie nowego modułu pod kolimator rozpraszający 60° i powinno być dobrze.
Moduł dalekiego zasięgu. Tu oprócz pasty, to termiki nie ma co poprawiać, natomiast próba zamontowania XP-G2, o mało nie zakończyła się uszkodzeniem soczewki. Nie mieści się ona oryginalnie w otworze reflektora. Rozwierciłem ten otwór wiertłem 3,2mm i po zastosowaniu cienkiej podkładki izolującej, umieściłem ta XP-G2 R4 (zimny biały, bliski neutrala) i świeci to teraz tak.
.
Szybka została wymieniona na normalną szklaną 20,5mm.
A tak na razie świeci flood
Zdjęcie wykonane z ręki przy czasie 1s więc trochę poruszone
Oryginalny sterownik, po włożeniu ogniwa Samsung 29A, bardzo mocno zaczął się nagrzewać, nawet kiedy odłączyłem włącznik i ledy. Decyzja, była szybka - wylatuje, ale co w zamian i znalazłem 2 zabłąkane AK47 (3xAMC). Ze względu na to, że nie ma póki co do czego ich zalutować aby zapewnić im chłodzenie, zredukowałem AMC do 2-ch na każdym. sterowniki są "szczelnie" zamknięte w osobnej komorze, ale nie nagrzewają się na tyle mocno na dwóch AMC aby się uszkodzić (tak mi się wydaje). Po wymianie przewodów do diod, każda dostaje 0,68A w max i w zasadzie na domowe zastosowanie to w zupełności wystarczy, a przy okazji nie forsuje chłodzenia ledów. Planuję dorobić miedzią płytkę z blachy 2mm i do niej zalutować drivery. Samą płytkę osadzić na Fujiku dla uszczelnienia i od strony tylnej zrobić otwory dla wentylacji, jeśli zajdzie taka potrzeba lub w tylnym panelu wyciąć otwór na radiator z chłodzenia mostka z płyty głównej PC, mam gdzieś taki 25x 17mm, to powinno pozwolić na komfortową pracę sterowników. Chyba, że ktoś ma pomysł na inne sterowanie, bardziej sprawnymi driverami lub driverem na 1x18650, który nie będzie potrzebował chłodzenia przy 0,8-1A, bardzo proszę o sugestie. Zamierzam również sterowniki podłączyć w taki sposób, aby świecił tylko flood a na drugim poziomie flood + "throw".
Na razie to będzie tyle, temat będzie rozwijany na bieżąco w trakcie dalszych prac i uzupełniony o foty
Proszę o ewentualne sugestie lub pomysły.
EDYCJA 30.12.2013
Lampka doczekała się dalszej modyfikacji. W planach miałem wytoczenie małej nowej piguły pod diodę w module flood i zastosowanie kolimatora. Niestety wszystkie kolimatorki jakie posiadam są zaduże i pigułka musiała by być miniaturowa. Poza tym nie dostałem się dziś do tokarki jak planowałem, więc trzeba było zmienić plany modyfikacji. Powstało zatem z niczego takie coś.
Jak pewnie wprawieniu w boju zauważą, jest to nic innego jak piguła z modułu d26. Pasuje średnicą idealnie do gniazda starej piguły i trzeba było delikatnie spiłować (1,5mm) żeby idealnie łącznie z widoczną podkładką pasowała na wysokość. Podkładka nie wiem skąd, nie pamiętam ale wyjęta chyba z jakiegoś modowanego zooma . Dodatkowo wykleiłem ją folią aluminiową, załamując folię delikatnie od środka ku górze, coś a'la reflektor. Za szybkę posłużyła soczewka "lekko asferyczna"z powłokami AR, pochodząca z obiektywu kamery Canon, którą to kiedyś wydobyłem ze złomu .
Efekt jest taki, że flood, świeci teraz kątem jakieś 90-100°, soczewka delikatnie skupia światło, więc jest jaśniej niż przy oryginalnej "optyce". Piguła pochodzi z tych lepszych modułów więc nie jest cieniutka jak papier, a otwory w obudowie lampki są na tyle duże, że jest w stanie oddawać ciepło z diody na zewnątrz, zwłaszcza w czasie ruchu. Przy 0,65A w diodę piguła robi się dość ciepła ale nie parzy. Światło przez lekkie skupienie jest teraz przyjemniejsze, nie jest takie jałowe jak przedtem, ale szczerze mówiąc dalej czuję lekki niedosyt, jednak troszkę więcej światła w środku spotu i delikatne gaśnięcie ku jego brzegom bardziej by mi odpowiadało.
Tak wygląda oryginalna piguła.
Tu akurat dla demonstracji z diodą XP-G
Rozłożona na czynniki pierwsze łącznie z "optyką"
EDYCJA 05.04.2014
Tak mnie coś podkusiło, by wprowadzić w życie plan zastosowania kolimatora na flood, ale jak by tu rozproszyć ciepełko? wydłubałem na szybko takie coś
Czyli piguła z modułu d26, odwrócona i zalutowana do kawałka miedzianej rurki. Sterownik AK47 3xAMC lutnięty do piguły, dioda w gnieździe sterownika, podłoże usyfione bo jeszcze nosi ślady SuperGlue, którym były przyklejone podkładki w poprzedniej wersji. Docelowo będzie Noctigon zalutowany do radiatora, ale musi paczka przyjść. Dioda też zostanie zmieniona na Cree XM-L2, Bare, S6, 7D3 Tint (~2900K) 90+ CRI.
Zastosowałem kolimator 60° i początkowo soczewkę z kamery wspomnianą wcześniej, ale efekt nie był za dobry (jakieś brzydkie przebarwienia w spocie) więc zmieniłem na zwykłą plastikową szybkę, ale ta też będzie zmieniona bo jest dość mocno sfatygowana i generuje spore straty.
Wnętrze obudowy zostało trochę przeprojektowane, ale oczywiście o fotkach sobie przypomniałem jak już było skręcone. Radiator jest teraz spory i przy 1,02A jakie dostaje dioda, daje radę na zewnątrz i można na trybie 100% spokojnie pracować, w pomieszczeniach tryb max to już tylko doraźnie, bo już czuć temperaturkę w gołą ręką, ale do wewnątrz tryb średni w zupełności wystarczy a najniższy (50mA) pozwala spokojnie i bezpiecznie się poruszać. Ciepło, z radiatora jest oddawane do atmosfery przez otwory w obudowie, więc latarka nie gotuje się w środku.
Wiąże się z tym problem szczelności, ale jak przyjdą wszystkie graty i poskładam jak planuję, to komorę z elektroniką uszczelnię silikonem lub czyś w tym rodzaju, się zobaczy .
Efekt końcowy jest zadowalający, światła dużo (ponad 300lm przy XM-L T5), ale jednak chyba kolimator 40° byłby dla mnie lepszy.
Edit 21-04-2014
Fotki porównania do Olight H15 Wave z XM-L T6, modowana po lewej
Obniżona ekspozycja
EDIT 13.06.2014
Kolejna modyfikacja, tym razem lampki kolegi z forum. W pierwszych założeniach miała wyglądać jak pierwsza wersja mojej modyfikacji czyli, miało być ekonomicznie i lepiej niż w oryginale. W zasadzie z zewnątrz wygląda identycznie jak mój mod z soczewką asferyczną z chińskiego zooma. Troszkę inaczej jest jednak w środku. Postanowiłem popracować nad polepszeniem komfortu pracy diod pod katem termicznym.
Wygląda to tak
Zdjęcia z procesu wczesnej fazy dopasowywania nowego chłodzenia, wygląda mało estetycznie ale finalnie troszkę to ogarnąłem. Najważniejsze że spełnia swoją rolę.
O co tu chodzi? Piguła z modułu D26, została wlutowana w tuleję ze zwykłej rurki miedzianej, do niej zostały dolutowane, odpowiednio wycięte i dopasowane do miejsca w korpusie czołówki, kawałki blachy miedzianej 0,6mm. Pióra te wypełniają całą dostępną tam przestrzeń z zachowanie miejsca na obieg powietrza. Czyli całkiem nowa piguła dla modułu szerokokątnego. Natomiast oryginalny radiator i jednocześnie reflektor modułu throw, został ciasno owinięty taśmą miedzianą 0,2mm i pod nią jeszcze pasta termo. Całość jest połączona ze sobą i stanowi jeden radiator, a więc dioda z throw ogrzewa również pigułę z flood i odwrotnie. Powstał jeden, podwójny moduł. Trochę trzeba było się nagimnastykować, aby całość wyosiować z otworami w obudowie, ale się udało. Całość minimalnie podniosła wagę lampki, ale nie jest to uciążliwe, a do biegania również w oryginale się nie nadawała. To tyle o chłodzeniu.
Kolega chciał zimne barwy diod więc na flood trafiła XM-L2 U2 a na throw XP-E2 R3 1D i tu zrobił się mały szperacz pozwalający penetrować obszar na dobrych kilkadziesiąt metrów, (nawet ok. 100 m w dobrych warunkach). Wszystko napędzają 2 drivery AK-47, przy takim chłodzeniu można było zaszaleć i jest 3xAMC dla flood i 2xAMC dla throw. Oczywiście w pomieszczeniach zamkniętych i bezruchu czuć ten 1A na obudowie ale w plenerze nie ma problemu. Światła moim zdaniem jest sporo jak na czołówkę i chyba wystarczająco dużo do wielu zastosowań.
Przełożyłem oczywiście również tylną klapkę z mojego egzemplarza, bo jak było widać na fotach niżej, oryginalna się zdeformowała i do dziś nie ładnie pachnie, po awarii oryginalnego drivera.
Teraz muszę podobny radiator zastosować u siebie, bo moja teraz gorzej świeci niż ten ostatni mod
Muszę jeszcze raz przeprosić inwestora, bo musiał trochę czekać na moda i dziękuje za cierpliwość . Niestety po kilkunastu godzinach na kuźni, bardzo ciężko np. trafić grotem w pad lutowniczy na driverku i prace się przeciągały troszkę w czasie.
http://www.fasttech.com/product/1202200
Ja zakupiłem ją z forumowego bazarku, już po pewnych poprawkach więc nie wiem jak sprawa wygląda fabrycznie, może kolega, który był łaskaw mi ją odsprzedać, coś dorzuci od siebie.
Moje wstępne obserwacje potwierdzają się z wyrażonymi przez poprzedniego właściciela. Konkretnie chodzi o diodę w module dalekiego zasięgu, nie jest to na pewno XP-G jak podaje specyfikacja a na 80% XP-C. Czyli pierwszy "Zonk". Nie badałem tego specjalnie długo, a że soczewka na diodzie jak poprzednik zaznaczył była uszkodzona, zadanie było utrudnione.
Moduł dalekiego zasięgu całkiem rozsądnie wykony pod względem termiki. Jest to piguła i reflektor w jednym, a dioda mocowana jest na wkręcanej do niego ok 2mm pastylce co pozwala na pełne wykorzystanie modułu (w ramach ograniczeń rozmiarowych oczywiście) do schłodzenia emitera. A więc tu na plus. Duży minus to szybka w tej części latarki, wykonana z kawałka zdeformowanego przezroczystego plastiku.
Moduł flood natomiast to kawałek aluminiowej rurki z rantem na podparcie podłoża diody, wypukłym kawałkiem pleksi robiącym za optykę, a wszystko przykręcane aluminiowym kapturkiem z otworem na "optykę", który robi jednocześnie za radiator i wystając przez frontową część lampki ma za zadanie oddawać ciepło na zewnątrz. Zamysł niezły, wykonanie i materiały - porażka. Niestety przepadły mi zdjęcia z pierwotnego stanu świecenia jak i również wnętrza lampki, nie mogę po prostu odczytać danych z karty SD. Zrobię nowe zdjęcia, jak tylko znowu będę ją rozbierał, a to już nie długo.
Sterownik to taka konstrukcja
Daje 1,2 A w leda i sterowany jest włącznikiem 3 stanowym (tak to się chyba nazywa), czyli na przemian włącza jedną diodę >> wyłącza >> włącza drugą diodę>> wyłącza i tak w koło. Zmiana trybów tradycyjnie, przez półwcisk guzika.
Co zmieniłem na razie. Mianowicie wyleciała dioda z flood bo świeciła słabo i paskudnie niebieskawym i nie przyjemnym światłem. Dziurę w module zatkałem miedzianym krążkiem, co miało poprawić termikę i podnieść do góry podłoże SinkPad z XM-L2 T6 3C, bo chińska 1W do dość wysoka konstrukcja i XM-L nie sięgała do wytłoczenia soczewki. Moduł teraz nagrzewa się dobrze i sprawnie oddaje ciepło na zewnątrz. Niestety, nie odpowiada mi świat oświetlany przez XM-L2 bez optyki, świeci to bardzo szeroko, ale światło jest takie jałowe. Kolejną wadą tego rozwiązania jest oślepianie, światło rozchodzi się niemal na 180° i kiedy chcę oszczędzić współtowarzyszy spuszczając lampkę maksymalnie na dół walę prosto w swoje ślepia. W planach mam wykonanie nowego modułu pod kolimator rozpraszający 60° i powinno być dobrze.
Moduł dalekiego zasięgu. Tu oprócz pasty, to termiki nie ma co poprawiać, natomiast próba zamontowania XP-G2, o mało nie zakończyła się uszkodzeniem soczewki. Nie mieści się ona oryginalnie w otworze reflektora. Rozwierciłem ten otwór wiertłem 3,2mm i po zastosowaniu cienkiej podkładki izolującej, umieściłem ta XP-G2 R4 (zimny biały, bliski neutrala) i świeci to teraz tak.
.
Szybka została wymieniona na normalną szklaną 20,5mm.
A tak na razie świeci flood
Zdjęcie wykonane z ręki przy czasie 1s więc trochę poruszone
Oryginalny sterownik, po włożeniu ogniwa Samsung 29A, bardzo mocno zaczął się nagrzewać, nawet kiedy odłączyłem włącznik i ledy. Decyzja, była szybka - wylatuje, ale co w zamian i znalazłem 2 zabłąkane AK47 (3xAMC). Ze względu na to, że nie ma póki co do czego ich zalutować aby zapewnić im chłodzenie, zredukowałem AMC do 2-ch na każdym. sterowniki są "szczelnie" zamknięte w osobnej komorze, ale nie nagrzewają się na tyle mocno na dwóch AMC aby się uszkodzić (tak mi się wydaje). Po wymianie przewodów do diod, każda dostaje 0,68A w max i w zasadzie na domowe zastosowanie to w zupełności wystarczy, a przy okazji nie forsuje chłodzenia ledów. Planuję dorobić miedzią płytkę z blachy 2mm i do niej zalutować drivery. Samą płytkę osadzić na Fujiku dla uszczelnienia i od strony tylnej zrobić otwory dla wentylacji, jeśli zajdzie taka potrzeba lub w tylnym panelu wyciąć otwór na radiator z chłodzenia mostka z płyty głównej PC, mam gdzieś taki 25x 17mm, to powinno pozwolić na komfortową pracę sterowników. Chyba, że ktoś ma pomysł na inne sterowanie, bardziej sprawnymi driverami lub driverem na 1x18650, który nie będzie potrzebował chłodzenia przy 0,8-1A, bardzo proszę o sugestie. Zamierzam również sterowniki podłączyć w taki sposób, aby świecił tylko flood a na drugim poziomie flood + "throw".
Na razie to będzie tyle, temat będzie rozwijany na bieżąco w trakcie dalszych prac i uzupełniony o foty
Proszę o ewentualne sugestie lub pomysły.
EDYCJA 30.12.2013
Lampka doczekała się dalszej modyfikacji. W planach miałem wytoczenie małej nowej piguły pod diodę w module flood i zastosowanie kolimatora. Niestety wszystkie kolimatorki jakie posiadam są zaduże i pigułka musiała by być miniaturowa. Poza tym nie dostałem się dziś do tokarki jak planowałem, więc trzeba było zmienić plany modyfikacji. Powstało zatem z niczego takie coś.
Jak pewnie wprawieniu w boju zauważą, jest to nic innego jak piguła z modułu d26. Pasuje średnicą idealnie do gniazda starej piguły i trzeba było delikatnie spiłować (1,5mm) żeby idealnie łącznie z widoczną podkładką pasowała na wysokość. Podkładka nie wiem skąd, nie pamiętam ale wyjęta chyba z jakiegoś modowanego zooma . Dodatkowo wykleiłem ją folią aluminiową, załamując folię delikatnie od środka ku górze, coś a'la reflektor. Za szybkę posłużyła soczewka "lekko asferyczna"z powłokami AR, pochodząca z obiektywu kamery Canon, którą to kiedyś wydobyłem ze złomu .
Efekt jest taki, że flood, świeci teraz kątem jakieś 90-100°, soczewka delikatnie skupia światło, więc jest jaśniej niż przy oryginalnej "optyce". Piguła pochodzi z tych lepszych modułów więc nie jest cieniutka jak papier, a otwory w obudowie lampki są na tyle duże, że jest w stanie oddawać ciepło z diody na zewnątrz, zwłaszcza w czasie ruchu. Przy 0,65A w diodę piguła robi się dość ciepła ale nie parzy. Światło przez lekkie skupienie jest teraz przyjemniejsze, nie jest takie jałowe jak przedtem, ale szczerze mówiąc dalej czuję lekki niedosyt, jednak troszkę więcej światła w środku spotu i delikatne gaśnięcie ku jego brzegom bardziej by mi odpowiadało.
Tak wygląda oryginalna piguła.
Tu akurat dla demonstracji z diodą XP-G
Rozłożona na czynniki pierwsze łącznie z "optyką"
EDYCJA 05.04.2014
Tak mnie coś podkusiło, by wprowadzić w życie plan zastosowania kolimatora na flood, ale jak by tu rozproszyć ciepełko? wydłubałem na szybko takie coś
Czyli piguła z modułu d26, odwrócona i zalutowana do kawałka miedzianej rurki. Sterownik AK47 3xAMC lutnięty do piguły, dioda w gnieździe sterownika, podłoże usyfione bo jeszcze nosi ślady SuperGlue, którym były przyklejone podkładki w poprzedniej wersji. Docelowo będzie Noctigon zalutowany do radiatora, ale musi paczka przyjść. Dioda też zostanie zmieniona na Cree XM-L2, Bare, S6, 7D3 Tint (~2900K) 90+ CRI.
Zastosowałem kolimator 60° i początkowo soczewkę z kamery wspomnianą wcześniej, ale efekt nie był za dobry (jakieś brzydkie przebarwienia w spocie) więc zmieniłem na zwykłą plastikową szybkę, ale ta też będzie zmieniona bo jest dość mocno sfatygowana i generuje spore straty.
Wnętrze obudowy zostało trochę przeprojektowane, ale oczywiście o fotkach sobie przypomniałem jak już było skręcone. Radiator jest teraz spory i przy 1,02A jakie dostaje dioda, daje radę na zewnątrz i można na trybie 100% spokojnie pracować, w pomieszczeniach tryb max to już tylko doraźnie, bo już czuć temperaturkę w gołą ręką, ale do wewnątrz tryb średni w zupełności wystarczy a najniższy (50mA) pozwala spokojnie i bezpiecznie się poruszać. Ciepło, z radiatora jest oddawane do atmosfery przez otwory w obudowie, więc latarka nie gotuje się w środku.
Wiąże się z tym problem szczelności, ale jak przyjdą wszystkie graty i poskładam jak planuję, to komorę z elektroniką uszczelnię silikonem lub czyś w tym rodzaju, się zobaczy .
Efekt końcowy jest zadowalający, światła dużo (ponad 300lm przy XM-L T5), ale jednak chyba kolimator 40° byłby dla mnie lepszy.
Edit 21-04-2014
Fotki porównania do Olight H15 Wave z XM-L T6, modowana po lewej
Obniżona ekspozycja
EDIT 13.06.2014
Kolejna modyfikacja, tym razem lampki kolegi z forum. W pierwszych założeniach miała wyglądać jak pierwsza wersja mojej modyfikacji czyli, miało być ekonomicznie i lepiej niż w oryginale. W zasadzie z zewnątrz wygląda identycznie jak mój mod z soczewką asferyczną z chińskiego zooma. Troszkę inaczej jest jednak w środku. Postanowiłem popracować nad polepszeniem komfortu pracy diod pod katem termicznym.
Wygląda to tak
Zdjęcia z procesu wczesnej fazy dopasowywania nowego chłodzenia, wygląda mało estetycznie ale finalnie troszkę to ogarnąłem. Najważniejsze że spełnia swoją rolę.
O co tu chodzi? Piguła z modułu D26, została wlutowana w tuleję ze zwykłej rurki miedzianej, do niej zostały dolutowane, odpowiednio wycięte i dopasowane do miejsca w korpusie czołówki, kawałki blachy miedzianej 0,6mm. Pióra te wypełniają całą dostępną tam przestrzeń z zachowanie miejsca na obieg powietrza. Czyli całkiem nowa piguła dla modułu szerokokątnego. Natomiast oryginalny radiator i jednocześnie reflektor modułu throw, został ciasno owinięty taśmą miedzianą 0,2mm i pod nią jeszcze pasta termo. Całość jest połączona ze sobą i stanowi jeden radiator, a więc dioda z throw ogrzewa również pigułę z flood i odwrotnie. Powstał jeden, podwójny moduł. Trochę trzeba było się nagimnastykować, aby całość wyosiować z otworami w obudowie, ale się udało. Całość minimalnie podniosła wagę lampki, ale nie jest to uciążliwe, a do biegania również w oryginale się nie nadawała. To tyle o chłodzeniu.
Kolega chciał zimne barwy diod więc na flood trafiła XM-L2 U2 a na throw XP-E2 R3 1D i tu zrobił się mały szperacz pozwalający penetrować obszar na dobrych kilkadziesiąt metrów, (nawet ok. 100 m w dobrych warunkach). Wszystko napędzają 2 drivery AK-47, przy takim chłodzeniu można było zaszaleć i jest 3xAMC dla flood i 2xAMC dla throw. Oczywiście w pomieszczeniach zamkniętych i bezruchu czuć ten 1A na obudowie ale w plenerze nie ma problemu. Światła moim zdaniem jest sporo jak na czołówkę i chyba wystarczająco dużo do wielu zastosowań.
Przełożyłem oczywiście również tylną klapkę z mojego egzemplarza, bo jak było widać na fotach niżej, oryginalna się zdeformowała i do dziś nie ładnie pachnie, po awarii oryginalnego drivera.
Teraz muszę podobny radiator zastosować u siebie, bo moja teraz gorzej świeci niż ten ostatni mod
Muszę jeszcze raz przeprosić inwestora, bo musiał trochę czekać na moda i dziękuje za cierpliwość . Niestety po kilkunastu godzinach na kuźni, bardzo ciężko np. trafić grotem w pad lutowniczy na driverku i prace się przeciągały troszkę w czasie.
Ostatnio zmieniony sobota 14 cze 2014, 00:26 przez Zbychur, łącznie zmieniany 6 razy.
Na wstępie pozwole sobie podziękowac za nakład pracy i dużo dobrych chęci , pare osób czekało na tego moda i na pewno wątek nabierze teraz tempa.
Link do fasttech :
Drivery https://www.fasttech.com/products/1612/10001683/1122400
Prosiłbym o uzupełnienie linkami (XP-G2 R4)- gdzie można dostać na tym binie diode wykorzystaną w modzie bo na fasttechu widze tylko 6350-7000K.
Oraz skąd najlepiej załatwić szybkę i czy zastosowana ma powłoki AR ?
Ps miedziany krążek pod szerokokątną był toczony czy wykorzystany z jakiegoś "gotowca "
I czy xm-l 2 na "chińskim" podłożu tutaj się nada ?
https://www.fasttech.com/products/1609/10003889/1425001
Link do fasttech :
Drivery https://www.fasttech.com/products/1612/10001683/1122400
Prosiłbym o uzupełnienie linkami (XP-G2 R4)- gdzie można dostać na tym binie diode wykorzystaną w modzie bo na fasttechu widze tylko 6350-7000K.
Oraz skąd najlepiej załatwić szybkę i czy zastosowana ma powłoki AR ?
Ps miedziany krążek pod szerokokątną był toczony czy wykorzystany z jakiegoś "gotowca "
I czy xm-l 2 na "chińskim" podłożu tutaj się nada ?
https://www.fasttech.com/products/1609/10003889/1425001
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
XP-G2 R4 po prostu miałem, nawet nie wiem jaki to tint dokładnie, docelowo wsadzę tam XP-G2 S2 2B od MR Elektronik, nie mają ich jednak na stronie, trzeba się kontaktować np. z kolegą Robert K z naszego forum. Szybka jest zwykła, też się poniewierała gdzieś w szufladzie. Jeśli idzie o XM-L2 T6 3C to raczej nie kupuję u chińczyków, bo to loteria, barwa może być nie taka czy wysokie napięcie przewodzenia, biorę zawsze od Grega, jest drożej ale za to pewnie. Krążek zrobiłem ze starego podłoża miedzianego pod XM-L z urwanym padem lutowniczym, zeszlifowałem soldermaskę, spiłowałem na wymiar i wypolerowałem. Ot co było pod ręka.
Cześć. Widzę, że latarka (chyba) szczęśliwie przeżyła transportZbychur pisze:Ja zakupiłem ją z forumowego bazarku, już po pewnych poprawkach więc nie wiem jak sprawa wygląda fabrycznie, może kolega, który był łaskaw mi ją odsprzedać, coś dorzuci od siebie.
Co do latarki, oprócz psucia (tej soczewki diody), smarowania pastą to usunąłem (brzydko, ale zawsze) wystający bolec/szpikulec, który został od toczenia pastylki dociskającej diodę daleko-zasięgową. Był to tak z 1mm wystający babol Tak, że jeżeli ktoś kupuje te latarki to radzę najpierw rozbierać(!), a dopiero potem włączać No i uważać przy skręcaniu, albo rozwierać reflektor jak Zbychur, bo właśnie przez ten mały otwór w reflektorze najprawdopodobniej uszkodziłem diodę.
Co do wypukłej szybki przy diodzie szerokokątnej, to nie nazwał bym tego optyką, bo raczej nie zauważyłem, by to zmieniało wiązkę światła, Sądzę raczej, że to tak wytłoczyli, żeby ta wysoka oryginalna dioda wyszła wyżej i mogła całe światło szeroko emitować.
Sprawdziłem przed chwilą i też nie zrobiłem zdjęć, jak ta latarka świeci.
BTW Zbychur, znalazłeś dodatkową śrubkę w kartoniku? Zapomniałem Ci o niej napisać. Żona ją znalazła, gdy już pakowałem wszystko i spieszyłem się na pocztę.
Pozdrawiam, marmez
Tekst podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Ja mam w standardzie - tylko spiłowany bolec i nałożone pasty to mogę zrobić fotki jeżeli komuś to jest potrzebne np do porównania
Ps w jednej musiałem piłować a w innej nie było bolca i wystarczyła polerka tej 2mm pastylki
Jeżeli chodzi o modyfikację "W planach mam wykonanie nowego modułu pod kolimator rozpraszający 60° i powinno być dobrze."
To kolimator od Skośnookich któryś z poniższych się nada , czy to badziew i trzeba szukać gdzie indziej?
http://www.fasttech.com/category/1606/d ... ass-lens-/
I żeby nie szaleć z inwestycją w szybkę z AR to któraś z Fasttechu będzie lepsza niż to coś w standardzie ?
[ Dodano: 19 Grudzień 2013, 11:11 ]
Wysłałem Maila do MR ELEKTRONIK
I mają taką gamę ledów :
"Aktualnie dostępne diody XP-G oraz XP-G2
XP-G2
zimna bin S2 kolor 2B
zimna bin R5 kolor 1C
zimna bin R4 kolor 3A
ciepła bin R2 kolor 7C1
XP-G
zimna bin R5 kolor 1A
zimna bin R5 kolor 0D
neutralna bin R4 kolor 4B
neutralna bin R3 kolor 5A4
"
Zastanawiam się jak spisują się te diody :
http://intl-outdoor.com/noctigon-xp16-m ... p-720.html
[ Dodano: 20 Grudzień 2013, 08:46 ]
http://flashlightwiki.com/File:Cree_xp-e.jpg
[ Dodano: 22 Grudzień 2013, 07:59 ]
Zbychur, w jaki sposób podepniesz swoje dwa stery do włącznika żeby chodziły w podanej przez Ciebie konfiguracji ?
Ps w jednej musiałem piłować a w innej nie było bolca i wystarczyła polerka tej 2mm pastylki
Jeżeli chodzi o modyfikację "W planach mam wykonanie nowego modułu pod kolimator rozpraszający 60° i powinno być dobrze."
To kolimator od Skośnookich któryś z poniższych się nada , czy to badziew i trzeba szukać gdzie indziej?
http://www.fasttech.com/category/1606/d ... ass-lens-/
I żeby nie szaleć z inwestycją w szybkę z AR to któraś z Fasttechu będzie lepsza niż to coś w standardzie ?
[ Dodano: 19 Grudzień 2013, 11:11 ]
Wysłałem Maila do MR ELEKTRONIK
I mają taką gamę ledów :
"Aktualnie dostępne diody XP-G oraz XP-G2
XP-G2
zimna bin S2 kolor 2B
zimna bin R5 kolor 1C
zimna bin R4 kolor 3A
ciepła bin R2 kolor 7C1
XP-G
zimna bin R5 kolor 1A
zimna bin R5 kolor 0D
neutralna bin R4 kolor 4B
neutralna bin R3 kolor 5A4
"
Zastanawiam się jak spisują się te diody :
http://intl-outdoor.com/noctigon-xp16-m ... p-720.html
[ Dodano: 20 Grudzień 2013, 08:46 ]
Wczoraj przyjrzałem się diodzie z bliska (moja jest nie uszkodzona) i moim zdaniem jest to jednak xp-e - (ma 2 druciki u dołu).Zbychur pisze:
Moje wstępne obserwacje potwierdzają się z wyrażonymi przez poprzedniego właściciela. Konkretnie chodzi o diodę w module dalekiego zasięgu, nie jest to na pewno XP-G jak podaje specyfikacja a na 80% XP-C.
http://flashlightwiki.com/File:Cree_xp-e.jpg
[ Dodano: 22 Grudzień 2013, 07:59 ]
Zbychur, w jaki sposób podepniesz swoje dwa stery do włącznika żeby chodziły w podanej przez Ciebie konfiguracji ?
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Aktualizacja w pierwszym poście.
W ferworze walki zapomniałem o tym, żeby sprawdzić czy to zadziała. Dziś już mi się nie chce jej rozbierać, ale za niedługo znowu to zrobięvin324pl pisze:Zbychur, w jaki sposób podepniesz swoje dwa stery do włącznika żeby chodziły w podanej przez Ciebie konfiguracji ?
Jakiego użyłeś sterownika?madmun pisze:Ale teraz mam problem bo zawsze włączone dwie diody ...
Jak włożyłeś kolimator i gdzie masz pigułę z diodą, skoro jest 12,8mm miejsca a kolimator nawet bez holdera ma 14mm?
[ Dodano: 5 Styczeń 2014, 21:24 ]
No nie testowałem, jakoś na razie mi to wystarcza i nie mam motywacji, zwłaszcza, że mam teraz wathera tactical na stole. Zmieniłem tylko 2 rzeczy soczewkę na plastikową z chińskiego zooma za 10zł z "Chińskiego Marketu" i diodę na T5 5C i mam lepiej skupioną wiązkę z odcięciem, nie ślepię innych światło przez to jest mocniejsze. Kąt świecenia teraz to jakieś 75-80*.vin324pl pisze:Robiłeś już tego myka ze sterownikami ?
Sterownik mi się taki walał gdzieś po domu, http://dx.com/p/5-mode-1000ma-7135-circ ... tters-6190 SKU : 6190
Kolimator wszedł bo trochę mu pomogłem Dremlem powycinałem tak obudowę że wszedł idealnie, a dioda jest na 21 mm starze,
Teraz byłem na wspinie i daje to radę, nie grzeje się to bardzo wszystko, tylko 2 diody na raz bez sensu, no i skupienie (fabrycznej) jest tragiczne, no i flood mi za duży wyszedł
Kolimator wszedł bo trochę mu pomogłem Dremlem powycinałem tak obudowę że wszedł idealnie, a dioda jest na 21 mm starze,
Teraz byłem na wspinie i daje to radę, nie grzeje się to bardzo wszystko, tylko 2 diody na raz bez sensu, no i skupienie (fabrycznej) jest tragiczne, no i flood mi za duży wyszedł
Czyli diody połączone równolegle, co nam daje ~500mA w jedną? Co do tej dalekosiężnej, to ja, mimo opisu że to XP-G miałem XP-E, więc po rozwierceniu refka i włożeniu XP-G2, pędzonego 0,7A mam kilkadziesiąt metrów zasięgu rozpoznawczego i ok. 20m skutecznego. Zresztą widać na fotach, ale jeszcze wrzucę z terenu.
Jedynie co mi przychodzi do głowy w kwestii "kalbelkologii", to włącznik na przewodach do diod ale to straty duże będą, może koledzy elektronicy coś innego wymyślą na samym sterowniku. Ja mam dwa sterowniki i inną zagwózdkę, ale o tym później.madmun pisze:Da się jakoś to zmontować na tym sterowniku żeby każda dioda była osobno sterowana ?