Convoy S2 - przeróbka XP-G2 zamiast XM-L - zasięg?
Convoy S2 - przeróbka XP-G2 zamiast XM-L - zasięg?
Witam kolegów,
Chciałem zapytać czy ktoś próbował montować diody XP-G/XP-G2 w latarkach Convoy S2 i S3/S4/S5 lub innych małych tego pokroju gdzie konstrukcja dedykowana jest diodom XM-L - czy się uda (i co realnie da), jaki zasięg (ale i inne ograniczenia), co zrobić (podkładki, sterownik, chłodzenie, reflektor)?
Cel: latarka EDC mała i tania, o dość dobrym zasięgu (jak na małą latarkę), ekonomiczna dla baterii..
W jaki sposób: Convoy S2 + XP-G2 + Overdrive 5xAMC 1750mA (ew. 4xAMC) + szkło AR = ok. 60zł
Szukałem chwile po necie, ale konkretnie to nie wiem nic wiele więc pozwoliłem sobie na osobny watek, zwłaszcza ze angielski średni. Znalazłem takie pomoce:
Link 1
Link 2
Link 3
Pozdrawiam
Chciałem zapytać czy ktoś próbował montować diody XP-G/XP-G2 w latarkach Convoy S2 i S3/S4/S5 lub innych małych tego pokroju gdzie konstrukcja dedykowana jest diodom XM-L - czy się uda (i co realnie da), jaki zasięg (ale i inne ograniczenia), co zrobić (podkładki, sterownik, chłodzenie, reflektor)?
Cel: latarka EDC mała i tania, o dość dobrym zasięgu (jak na małą latarkę), ekonomiczna dla baterii..
W jaki sposób: Convoy S2 + XP-G2 + Overdrive 5xAMC 1750mA (ew. 4xAMC) + szkło AR = ok. 60zł
Szukałem chwile po necie, ale konkretnie to nie wiem nic wiele więc pozwoliłem sobie na osobny watek, zwłaszcza ze angielski średni. Znalazłem takie pomoce:
Link 1
Link 2
Link 3
Pozdrawiam
http://www.fasttech.com/products/0/1000 ... oup-35-mod
2,1A w xml nie będzie miało większego/podobnego zasięgu niż 1,4 w xpg?
2,1A w xml nie będzie miało większego/podobnego zasięgu niż 1,4 w xpg?
- Convoy S2 / S2+ / M1 / C8 @ XML2
- Olight i2 + Li-ion 14500
XM-L 2.1A vs XP-G 1,4A - nadal wątpie.. ale nie wiem napewno, dlatego sam pytam.. pomijam już większe zużycie prądu.. co wiadomo to że porównując przy takim samym prądzie do ~1,5A to XP-G2 wciąga nosem XM-L/XM-L2 pod względem skupienia/zasięgu.. a mi chodzi jak to bliżej się będzie miało przy zamianie, np. co do refa od XM-L, szczególnie dla S2 bo to wdzięczna, solidna, prosta do bólu i tania latarka do tuningów.. celem jest taki właśnie ideał - "tani i dobry", ale nie rozsiewający światła aż tak na boki jak to w standardzie ma XM-L..
a S4 z linka - nie zauważyłem go wczesniej.. ale S2 nie dość że będzie taniej, na nowszej diodzie, z mocniejszym driverem, szybką z powłokami.. no i bez tego brudzącego się żebrowania na odsłoniętym reflektorze.. S4 ma ten srebrny pierścień z przodu i to jej plus
a S4 z linka - nie zauważyłem go wczesniej.. ale S2 nie dość że będzie taniej, na nowszej diodzie, z mocniejszym driverem, szybką z powłokami.. no i bez tego brudzącego się żebrowania na odsłoniętym reflektorze.. S4 ma ten srebrny pierścień z przodu i to jej plus
Chcąc poprawić zasięg w tej serii Convoyów to po pierwsze trzeba by zmienić reflektor z OP na SMO, bo dawanie XP-G2 i reflektora OP nie ma moim zdaniem sensu (chyba, że i tak miało się wersję nie mocniejszą niż 1,4A). Tak czy owak plama Spota powinna (po odpowiedniej zmianie dystansu, bo te diody mają soczewkę innej wysokości) zmniejszyć gdzieś o połowę. Tak wnioskuję po tym, jak w innej latarce (z reflektorem z MiniMaglite 2AA (czyli też refem podobnych rozmiarów, choć innym) wymieniłem z XP-G na XM-L - zasięg poszedł na ... ziemię czyli tutaj powinien się zwiększyć, (w porównaniu do XM-L pędzonej tym samym prądem - np. 1,4A)
Powiedzmy inaczej, plama spota powinna zmniejszyć się o tyle o ile zmniejszamy powierzchnię struktury diody. Choć w reflektorze OP może to być mniej zauważalne, przez właśnie to OPowe rozmycie.
Pozdrawiam.
Powiedzmy inaczej, plama spota powinna zmniejszyć się o tyle o ile zmniejszamy powierzchnię struktury diody. Choć w reflektorze OP może to być mniej zauważalne, przez właśnie to OPowe rozmycie.
Pozdrawiam.
no zmiana refa na SMO średnio wchodzi w gre bo raz ze nie ma w tym sklepie co reszta części.. a dwa nie wiem czy w ogóle są takie a nawet jeśli to koszta się już robią i idea budżetowej budowy się zmienia.. zmiana reflektora coś by tam na pewno kilka % dała, ale kluczowa jest dioda..
Poruszyłeś jednak sprawę wysokości samej soczewki diody - co by tu poradzić? Bo jeśli by za wysoko wystawała to można pigułę mniej dokręcić.. ale jeśli za nisko nie ma co zrobić bo reflektor blokuje.. dobrze myślę?
Poruszyłeś jednak sprawę wysokości samej soczewki diody - co by tu poradzić? Bo jeśli by za wysoko wystawała to można pigułę mniej dokręcić.. ale jeśli za nisko nie ma co zrobić bo reflektor blokuje.. dobrze myślę?
Ostatnio zmieniony środa 04 gru 2013, 16:22 przez blumarine, łącznie zmieniany 1 raz.
XP-G ma ciut niższą soczewkę, jakiś reflektor będzie musiał być dalej od diody o jakiś ułamek milimetra, wystarczy pod plastik centrujący, który ram jest dodać jeszcze jakąś warstwę czegoś, foli PET, czy czegokolwiek innego. Możliwe, że będzie dość dobrze, nawet bez takich dodatków. Za to teraz zacząłem się zastanawiać, czy nie będzie Ci trudno wycentrować mniejszej diody, ale z tym też sobie pewno można poradzić
Tekst podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Jest większy zasięg przez zastosowanie XP-G2 w Convoy S2, o jakieś 25% mimo refa OP - testowane. Innym rozwiązaniem jest zastosowanie odpowiedniego kolimatora, mam chyba jeszcze gdzieś taki. Trzeba zapytać w MRElektronik, co najlepiej skupi XP-G2. Mają takich soczewek na tony . i XP-G2 S2 w bardzo przyjaznej idealnie białej barwie, bez charakterystycznego dla tego binu odcienia zieleni. Zastosowanie takiej diody i odpowiedniej optyki kolimatorowej powinno dać spokojnie 100m realnego zasięgu. Ja kolimator miałem nie najwyższej jakości bo z któregoś chińskiego e-sklepu, ale skupienie miał ok. Myślę że jakiś dedykowany kolimator ledil lub iris powinien dąć oczekiwany efekt.