Wolf-Eyes Nite Hunter
Wolf-Eyes Nite Hunter
Witam,
Dziś chcę przedstawić latarkę, którą dostałem do przejrzenie od kolegi Claymore, konkretnie, jak w temacie http://www.wolf-eyes.com/product/Night%20Hunter%20Detail.html z diodą XM-L. Będzie to mała recka połączona z próbą modyfikacji pod kątem polepszenia skupienia, zwiększenia mocy oraz ocieplenia barwy światła. Sama latarka jest dobrze wykonana i co do jakości oprócz soczewki (o tym później) nie ma się w zasadzie do czego doczepić.
Zacznijmy może od samej konstrukcji.
Jak wspomniałem wykonanie dość solidne, zwłaszcza piguła, choć trochę skomplikowana bardzo dobrze spełnia swoją rolę w kwestii przekazywania ciepła (jest to naprawdę dobrze zrobione). Zacznijmy może jednak od fotek.
W tubus na ogniwa wprasowana została mosiężna rurka, zapewniająca lepszy kontakt dupki z pigułą.
Piguła składa się z dwóch części, aluminiowej i mosiężnej. Jest wkręcana w body ale w anodowany gwint, natomiast za przeniesienie masy odpowiada gruba duża sprężyna, podobnie jak w modułach D26. Nie jestem pewien czy to aż tak dobre rozwiązanie. Myślałem o pozbyciu się anodyzacji z gwintu ale musiałbym też zrobić to na drugim końcu tubusu, od strony włącznika i na dupce z włącznikiem też. Tubus jest cały w anodyzacji. Samo odprowadzanie ciepła jest zrealizowane bardzo dobrze, nie trzeba nic poprawiać tylko pasty gdzie trzeba i tyle.
W aluminiowej części osadzona jest dioda i dociśnięta "na amen" aluminiowym dekielkiem. Dekielek jest wciśnięty na siłę i jeszcze na kleju, bez otworków czy innych miejsc zapewniających możliwość w miarę bezuszczerbkowego jego wyjęcia. Siedzi tak mocno, że nawet podgrzewanie piguły nie pomogło w jego wyjęciu. Musiałem użyć mocnych argumentów, żeby go wydobyć (wiertaki, mocnych szczypiec i śrubokręta) co niestety odbiło się na nim negatywnie. Trzeba będzie chyba toczyć nowy albo diodę osadzic na kleju.
W mosiężnej części siedzi driver
Układy AMC 350mA, ale nie wszystkie są takie same. Jest ich w sumie 9, ale podzielone jakby na dwie grupy 3 i 6. Nie wiem dlaczego, ale tak jest (oznaczenia V1 iV2). W max trybie w diodę idzie ok.2,4A mierzone na dupce. Nie mierzyłem ile w diodę bo po prostu zapomniałem nic jednak straconego jeszcze będę ją rozbierał. Druga płytka to pewnie sterowanie. Tu od razu pytanie do elektroników, czy na podstawie tych fotek może mi ktoś powiedzieć, czy dołożenie AMC na kanapkę przyniesie skutek podniesienia prądu w tym sterowniku? Myślę że tak ale wolę się upewnić. Zastanawiam się powoli jednak czy ma to sens, bo wstępne testy, z podłączeniem ogniwa bezpośrednio do piguły, pokazały, że:
1. Ze sprężynką plusa i sprężyną masy - 2,39A (pobór z ogniwa)
2. Ze sprężynką plusa i bezpośrednio do piguły - 2,44A
3. Bezpośrednio do plusa płytki stykowej i do piguły 2,85A
Czyli wynika z tego, że mostkowanie może wiele pomóc. Pozostaje jeszcze połączenie pomiędzy płytką stykową a driverem, o ile masa drivera jest przylutowana do ścianek piguły, to nie wiem (jeszcze) jak to jest zrealizowane w środku. Sama sprężynka + nie jest lutowana do płytki a nitowana mosiężnym nitem, więc obawiam się, że driver do owej płytki też nie będzie lutowany chyba, że piekielnie długim przewodem bo nie ma tam zbyt dużo miejsca na grot. No ale nie będziemy gdybać, czas pokaże.
I najsłabsze ogniwo tej latarki, a jednak w sumie jedno z najistotniejszych - soczewka.
Jest to jak wiadomo soczewka asferyczna (φ 37,95mm, h 19,93mm) i pominąwszy straty w ilości światła jakie niesie ze sobą zoom, to sama soczewka daje strasznie szeroką miotłę. Szybka zmiana na XP-G2 R4 poprawiła znacznie skupienie i zasięg. Sama soczewka ma jeszcze taki mały "fabrik feller", otóż prawie na samym czubku jest dość wyraźne zniekształcenie powierzchni, wyczuwalne nawet pod palcem, przy maksymalnym skupieniu nie widoczne w spocie ale na flood już tak. Widać to nawet na fotce.
Dlaczego uważam, że słabo skupia, ot dlatego
Po lewej XP-G2 R4 puszczony 3A w soczewce aferycznej 73mm z samochodu niestety nieznanej marki, po prawej Nite Hunter (oryginał XM-L2@2,4A) odległość od ściany jakieś 3m.
to samo co wyżej ale obniżona ekspozycja.
Te same warunki co wyżej, po prawej XM-L2 U2@3A w refie Catapult, po lewej Nite Hunter
Tutaj już po zmianie diody na XP-G2 R4@2,4A,
Po lewej XM-L2 U2@3A w refie Catapult, po prawej Nite Hunter z XP-G2 R4
I znów porównanie do XP-G2 R4 w asferyku 73mm (po lewej), Nite Hunter XP-G2 po prawej
Po lewej XP-G2@3,3A SinkPad w refie Catapult, po prawej Nite Hunter XP-G2 2,4A SinkPad
i na koniec
Nite Hunter XP-G2 R4 SinkPad@2,4A vs. XM-L2 T6 3C Noctigon@3,5A w soczewce 73mm
Na razie tyle, teraz czeka mnie praca z poprawkami. Nie sprawdzałem jeszcze strat na włączniku, ale może się okazać, że też będzie trzeba coś poprawić. Zrobię jeszcze testy z diodą XP-G2 S2, ale muszę się udać po odbiór do kolegi Robert K., jest to dioda o której pisał Bocian w tym temacie,. Wiem, że może nie być cieplej w barwie, ale chcę zobaczyć jak to będzie wyglądać w tej konstrukcji puszczone ok. 3A na SinkPad. Planuję też XR-E mimo zasilania na jedno ogniwo, latarka ma nie być długotrwale wykorzystywana w trybie wysokim, więc może dobre ogniwo da radę. Poszukam też lepszej soczewki, może coś się znajdzie.
Jeśli się uda zrobić wszystkie poprawki pod kątem strat, to myślę że zmiana drivera, ani dokładanie źródeł prądowych nie będzie konieczne, a w przypadku XR-E nawet trzeba będzie ująć.
Temat będzie na bieżąco rozwijany, wraz z postępem prac. Jeśli trzeba, mogę część dotyczącą recenzji teleportować do działu "Recenzje".
Proszę również o ewentualne sugestie, dotyczące moda, bo co kilka tuzinów głów to nie jedna
Założenia modyfikacji, po za podstawowymi poprawkami, są takie (ważność wg. kolejności)
1. Poprawa skupienia
2. Zwiększenie mocy (domyślam się, że chodzi o zwiększenie jasności spotu, co już się stało przez zmianę na XP-G2)
3. Zmiana barwy na cieplejszą
EDIT
Walczyłem dziś z tą latarką prawie cały dzień, poprawa wszystkich newralgicznych punktów dała ok. 1A w diodę więcej. Ale jest jedno ale. Mam 2,85 A puszczone w XP-G2 i jest całkiem nieźle z ilością światła, ale w czasie testu terenowego zauważyłem nagły spadek jasności jakby obniżył się tryb, minimalnie ale jednak. Rozebrałem po raz kolejny, w diodę idzie 2,5A przy napięciu przewodzenia 3,34V. Co jest? Pytam. sprawdzam wszystkie połączenia, podpiąłem nawet ogniwo bezpośrednio pod driver przewodami i... to samo. Mierzę napięcie na ogniwie - 4,07V, no full prawie. Biorę inne naładowane ogniwo (4,19V) wkładam i mam 2,88A w diodę. Myślę, z diodą coś nie teges i wrzucam XM-L2 podpinam ogniwo i 3,15A w diodę. Zgłupiałem. Wsadzam innego XP-G2 i 2,85A i Vf 3,56V. Ta sama dioda i ogniwo podpięte pod zwykłego Njanga 105c 10xAMC dało 3,48A w diodę. Po szeregu testów doszedłem do pewnego konsensusu - mam do czynienia z inteligentnym driverem. Cokolwiek by pod niego nie podpiąć, będzie działać i nie spali diody. I z testów wyszło tak:
XM-L2 T6 3C - max 3,15A w diodę (a diver ma 9xAMC - 350mA każdy)
XP-G2 R4 - max 2,88A, a po spadku napięcia na ogniwie poniżej 4,1V 2,5A, po kolejnym spadku poniżej 4V -2,4A.
XP-E - max 2,2A Vf prz tym prądzie 3,55
Nichia 219 4500K (NVSL219AT-H1) - 1,88A Vf 3,65
XR-E nie mam pojęcia jaki BIN - 1,35A, Vf zapominiałem zmierzyć.
Wszystko mierzone na ogniwie naładowanym powyżej 4,1V. Przed poprawkami było tak że kiedy wsadzałem wsadzałem ogniwo naładowane do 4,2V w obwodzie było napięcie max 3,97V po poprawkach na takim samym ogniwie czyli naładowanym do 4,2 mam w obwodzie 4,18V.
Sterownik najprawdopodobniej mierzy napięcie przewodzenia diody i obniża prąd w leda. Nie znam się na tym ale takie odnoszę wrażenie. Wrzucę później dokładniejsze jego foty, może da się to jakoś obejść bo jednak 3A a 2,5A w XP+G2 na SinkPad, wizualnie to spora różnica.
EDIT
Może da się podpiąć zwykłego Njanga 105 bez źródeł prądowych pod tą płytkę z AMC-kami, w sumie wtedy nie będzie się chyba grzał bez chłodzenia, albo będzie? Bo ta płytka oprócz tego, że jest przylutowana, co nie jest problemem to jest, jak większość elementów tej latarki, przyklejona do piguły, a miejsca mało na swobodne podważenie i bez dewastacji będzie ciężko ją wyjąć. Mógłbym się pokusić o wytoczenie nowej piguły pod driver 17mm ale wtedy kolega Claymore, będzie musiał znowu ze dwa dni dłużej poczekać.
Dziś chcę przedstawić latarkę, którą dostałem do przejrzenie od kolegi Claymore, konkretnie, jak w temacie http://www.wolf-eyes.com/product/Night%20Hunter%20Detail.html z diodą XM-L. Będzie to mała recka połączona z próbą modyfikacji pod kątem polepszenia skupienia, zwiększenia mocy oraz ocieplenia barwy światła. Sama latarka jest dobrze wykonana i co do jakości oprócz soczewki (o tym później) nie ma się w zasadzie do czego doczepić.
Zacznijmy może od samej konstrukcji.
Jak wspomniałem wykonanie dość solidne, zwłaszcza piguła, choć trochę skomplikowana bardzo dobrze spełnia swoją rolę w kwestii przekazywania ciepła (jest to naprawdę dobrze zrobione). Zacznijmy może jednak od fotek.
W tubus na ogniwa wprasowana została mosiężna rurka, zapewniająca lepszy kontakt dupki z pigułą.
Piguła składa się z dwóch części, aluminiowej i mosiężnej. Jest wkręcana w body ale w anodowany gwint, natomiast za przeniesienie masy odpowiada gruba duża sprężyna, podobnie jak w modułach D26. Nie jestem pewien czy to aż tak dobre rozwiązanie. Myślałem o pozbyciu się anodyzacji z gwintu ale musiałbym też zrobić to na drugim końcu tubusu, od strony włącznika i na dupce z włącznikiem też. Tubus jest cały w anodyzacji. Samo odprowadzanie ciepła jest zrealizowane bardzo dobrze, nie trzeba nic poprawiać tylko pasty gdzie trzeba i tyle.
W aluminiowej części osadzona jest dioda i dociśnięta "na amen" aluminiowym dekielkiem. Dekielek jest wciśnięty na siłę i jeszcze na kleju, bez otworków czy innych miejsc zapewniających możliwość w miarę bezuszczerbkowego jego wyjęcia. Siedzi tak mocno, że nawet podgrzewanie piguły nie pomogło w jego wyjęciu. Musiałem użyć mocnych argumentów, żeby go wydobyć (wiertaki, mocnych szczypiec i śrubokręta) co niestety odbiło się na nim negatywnie. Trzeba będzie chyba toczyć nowy albo diodę osadzic na kleju.
W mosiężnej części siedzi driver
Układy AMC 350mA, ale nie wszystkie są takie same. Jest ich w sumie 9, ale podzielone jakby na dwie grupy 3 i 6. Nie wiem dlaczego, ale tak jest (oznaczenia V1 iV2). W max trybie w diodę idzie ok.2,4A mierzone na dupce. Nie mierzyłem ile w diodę bo po prostu zapomniałem nic jednak straconego jeszcze będę ją rozbierał. Druga płytka to pewnie sterowanie. Tu od razu pytanie do elektroników, czy na podstawie tych fotek może mi ktoś powiedzieć, czy dołożenie AMC na kanapkę przyniesie skutek podniesienia prądu w tym sterowniku? Myślę że tak ale wolę się upewnić. Zastanawiam się powoli jednak czy ma to sens, bo wstępne testy, z podłączeniem ogniwa bezpośrednio do piguły, pokazały, że:
1. Ze sprężynką plusa i sprężyną masy - 2,39A (pobór z ogniwa)
2. Ze sprężynką plusa i bezpośrednio do piguły - 2,44A
3. Bezpośrednio do plusa płytki stykowej i do piguły 2,85A
Czyli wynika z tego, że mostkowanie może wiele pomóc. Pozostaje jeszcze połączenie pomiędzy płytką stykową a driverem, o ile masa drivera jest przylutowana do ścianek piguły, to nie wiem (jeszcze) jak to jest zrealizowane w środku. Sama sprężynka + nie jest lutowana do płytki a nitowana mosiężnym nitem, więc obawiam się, że driver do owej płytki też nie będzie lutowany chyba, że piekielnie długim przewodem bo nie ma tam zbyt dużo miejsca na grot. No ale nie będziemy gdybać, czas pokaże.
I najsłabsze ogniwo tej latarki, a jednak w sumie jedno z najistotniejszych - soczewka.
Jest to jak wiadomo soczewka asferyczna (φ 37,95mm, h 19,93mm) i pominąwszy straty w ilości światła jakie niesie ze sobą zoom, to sama soczewka daje strasznie szeroką miotłę. Szybka zmiana na XP-G2 R4 poprawiła znacznie skupienie i zasięg. Sama soczewka ma jeszcze taki mały "fabrik feller", otóż prawie na samym czubku jest dość wyraźne zniekształcenie powierzchni, wyczuwalne nawet pod palcem, przy maksymalnym skupieniu nie widoczne w spocie ale na flood już tak. Widać to nawet na fotce.
Dlaczego uważam, że słabo skupia, ot dlatego
Po lewej XP-G2 R4 puszczony 3A w soczewce aferycznej 73mm z samochodu niestety nieznanej marki, po prawej Nite Hunter (oryginał XM-L2@2,4A) odległość od ściany jakieś 3m.
to samo co wyżej ale obniżona ekspozycja.
Te same warunki co wyżej, po prawej XM-L2 U2@3A w refie Catapult, po lewej Nite Hunter
Tutaj już po zmianie diody na XP-G2 R4@2,4A,
Po lewej XM-L2 U2@3A w refie Catapult, po prawej Nite Hunter z XP-G2 R4
I znów porównanie do XP-G2 R4 w asferyku 73mm (po lewej), Nite Hunter XP-G2 po prawej
Po lewej XP-G2@3,3A SinkPad w refie Catapult, po prawej Nite Hunter XP-G2 2,4A SinkPad
i na koniec
Nite Hunter XP-G2 R4 SinkPad@2,4A vs. XM-L2 T6 3C Noctigon@3,5A w soczewce 73mm
Na razie tyle, teraz czeka mnie praca z poprawkami. Nie sprawdzałem jeszcze strat na włączniku, ale może się okazać, że też będzie trzeba coś poprawić. Zrobię jeszcze testy z diodą XP-G2 S2, ale muszę się udać po odbiór do kolegi Robert K., jest to dioda o której pisał Bocian w tym temacie,. Wiem, że może nie być cieplej w barwie, ale chcę zobaczyć jak to będzie wyglądać w tej konstrukcji puszczone ok. 3A na SinkPad. Planuję też XR-E mimo zasilania na jedno ogniwo, latarka ma nie być długotrwale wykorzystywana w trybie wysokim, więc może dobre ogniwo da radę. Poszukam też lepszej soczewki, może coś się znajdzie.
Jeśli się uda zrobić wszystkie poprawki pod kątem strat, to myślę że zmiana drivera, ani dokładanie źródeł prądowych nie będzie konieczne, a w przypadku XR-E nawet trzeba będzie ująć.
Temat będzie na bieżąco rozwijany, wraz z postępem prac. Jeśli trzeba, mogę część dotyczącą recenzji teleportować do działu "Recenzje".
Proszę również o ewentualne sugestie, dotyczące moda, bo co kilka tuzinów głów to nie jedna
Założenia modyfikacji, po za podstawowymi poprawkami, są takie (ważność wg. kolejności)
1. Poprawa skupienia
2. Zwiększenie mocy (domyślam się, że chodzi o zwiększenie jasności spotu, co już się stało przez zmianę na XP-G2)
3. Zmiana barwy na cieplejszą
EDIT
Walczyłem dziś z tą latarką prawie cały dzień, poprawa wszystkich newralgicznych punktów dała ok. 1A w diodę więcej. Ale jest jedno ale. Mam 2,85 A puszczone w XP-G2 i jest całkiem nieźle z ilością światła, ale w czasie testu terenowego zauważyłem nagły spadek jasności jakby obniżył się tryb, minimalnie ale jednak. Rozebrałem po raz kolejny, w diodę idzie 2,5A przy napięciu przewodzenia 3,34V. Co jest? Pytam. sprawdzam wszystkie połączenia, podpiąłem nawet ogniwo bezpośrednio pod driver przewodami i... to samo. Mierzę napięcie na ogniwie - 4,07V, no full prawie. Biorę inne naładowane ogniwo (4,19V) wkładam i mam 2,88A w diodę. Myślę, z diodą coś nie teges i wrzucam XM-L2 podpinam ogniwo i 3,15A w diodę. Zgłupiałem. Wsadzam innego XP-G2 i 2,85A i Vf 3,56V. Ta sama dioda i ogniwo podpięte pod zwykłego Njanga 105c 10xAMC dało 3,48A w diodę. Po szeregu testów doszedłem do pewnego konsensusu - mam do czynienia z inteligentnym driverem. Cokolwiek by pod niego nie podpiąć, będzie działać i nie spali diody. I z testów wyszło tak:
XM-L2 T6 3C - max 3,15A w diodę (a diver ma 9xAMC - 350mA każdy)
XP-G2 R4 - max 2,88A, a po spadku napięcia na ogniwie poniżej 4,1V 2,5A, po kolejnym spadku poniżej 4V -2,4A.
XP-E - max 2,2A Vf prz tym prądzie 3,55
Nichia 219 4500K (NVSL219AT-H1) - 1,88A Vf 3,65
XR-E nie mam pojęcia jaki BIN - 1,35A, Vf zapominiałem zmierzyć.
Wszystko mierzone na ogniwie naładowanym powyżej 4,1V. Przed poprawkami było tak że kiedy wsadzałem wsadzałem ogniwo naładowane do 4,2V w obwodzie było napięcie max 3,97V po poprawkach na takim samym ogniwie czyli naładowanym do 4,2 mam w obwodzie 4,18V.
Sterownik najprawdopodobniej mierzy napięcie przewodzenia diody i obniża prąd w leda. Nie znam się na tym ale takie odnoszę wrażenie. Wrzucę później dokładniejsze jego foty, może da się to jakoś obejść bo jednak 3A a 2,5A w XP+G2 na SinkPad, wizualnie to spora różnica.
EDIT
Może da się podpiąć zwykłego Njanga 105 bez źródeł prądowych pod tą płytkę z AMC-kami, w sumie wtedy nie będzie się chyba grzał bez chłodzenia, albo będzie? Bo ta płytka oprócz tego, że jest przylutowana, co nie jest problemem to jest, jak większość elementów tej latarki, przyklejona do piguły, a miejsca mało na swobodne podważenie i bez dewastacji będzie ciężko ją wyjąć. Mógłbym się pokusić o wytoczenie nowej piguły pod driver 17mm ale wtedy kolega Claymore, będzie musiał znowu ze dwa dni dłużej poczekać.
Ostatnio zmieniony niedziela 01 gru 2013, 00:47 przez Zbychur, łącznie zmieniany 3 razy.
Wejścia sterujące (zasilające) AMCków V1 i V2 są połączone razem? Jeśli nie to połącz je razem - 9szt 7135 musi dać moc i prąd >3A. Jeśli tyle nie płynie to możliwe, że rezystancja miernika na to nie pozwala i oczywiście dochodzą do tego spadki na połączeniach i sprężynkach. Sam sterownik wygląda dobrze i bym go nie ruszał.
Sterownik zostaje, bo problemy są gdzie indziej. Obie sprężynki z piguły plus włącznik, co razem daje 1,8A w diodę przy naładowanym ogniwie i 9xAMC, masakra. Bez włącznika jest 2,4A w diodę. Sprężynki to nie problem. Dupka jest włącznikiem i wejściem na włącznik paskowy. Składa się z aluminiowej rurki z gwintem i plastikowej nakładki trzymającej włącznik i gniazdo, sklejone na amen. Jutro się tym zajmę, bo dziś to ledwo na monitor widzę.ElSor pisze:Wejścia sterujące (zasilające) AMCków V1 i V2 są połączone razem? Jeśli nie to połącz je razem - 9szt 7135 musi dać moc i prąd >3A. Jeśli tyle nie płynie to możliwe, że rezystancja miernika na to nie pozwala i oczywiście dochodzą do tego spadki na połączeniach i sprężynkach. Sam sterownik wygląda dobrze i bym go nie ruszał.
Tak wiem o tym, z tym że kolega Claymore, pisze, że tryb max będzie używany w bardzo krótkich przedziałach czasu. Zmierzyłem napięcie przewodzenia użytej na razie diody (XP-G2 R4) przy prądzie 2,4 A wynosi 3,2V więc wydaje mi się, że jest całkiem dobrze. Diody, które będę miał od MR elektronik (XP-G2 S2) podobno są selekcjonowane pod kątem niskiego Vf, także myślę, że nie będzie tak źle.Pamiętaj, że przy wysokim prądzie XP-G2 będzie miała także wysokie Vf, czyli krótszy czas liniowej pracy - zależnie od ogniwa)
taka strata na "głupim" włączniku... skąd to się bierze? mała powierzchnia styku, słaby docisk?Zbychur pisze:Sterownik zostaje, bo problemy są gdzie indziej. Obie sprężynki z piguły plus włącznik, co razem daje 1,8A w diodę przy naładowanym ogniwie i 9xAMC, masakra. Bez włącznika jest 2,4A w diodę.
Kurcze rozumiem, że producenci dają za mało pasty, czy pigułę z Al w ramach oszczędności, ale takie słabe parametry przewodności włącznika który w tak perfidny sposób obniża sprawność przecież dobrego układu - to skandal
Świetna robota Zbychur
A co z wodoszczelnością?
Ten opór na "zoomie", to tak jak myślałem - uszczelka?
Czyli - nie taki chińczyk straszny jak go malująZbychur pisze:Po szeregu testów doszedłem do pewnego konsensusu - mam do czynienia z inteligentnym driverem. Cokolwiek by pod niego nie podpiąć, będzie działać i nie spali diody.
A co z wodoszczelnością?
Ten opór na "zoomie", to tak jak myślałem - uszczelka?
Ostatnio zmieniony niedziela 01 gru 2013, 09:01 przez Claymore, łącznie zmieniany 1 raz.
Co do wodoszczelności to nie odważyłbym się jej zanurzyć na metr do wody. Jak wpadnie do kałuży i zaraz ją wyciągniesz to nie powinno się nic stać, w mocnym deszczu też powinno dać radę. Opór przy zmianie ogniskowej robi faktycznie uszczelka, ale trochę smaru silikonowego powinno złagodzić ślizg i poprawić szczelność, choć kiedyś miałem przypadek, że po takim smarowaniu głowica na tyle się uszczelniła że powstała wewnątrz poduszka powietrzna lub podciśnienie (zależy w którym kierunku zmieniałem zoom), powodowały cofanie się głowicy z soczewką , trzeba było zmieniać bardzo powoli żeby powietrze zdążyło wejść albo wyjść, zobaczymy jak będzie tutaj.Claymore pisze:A co z wodoszczelnością?
Ten opór na "zoomie", to tak jak myślałem - uszczelka?
No raczej o deszcz, i jakieś przypadkowe "chlup" mi chodziło.
Będę miał Kolego do Ciebie jeszcze jedną prośbę.
W związku z tym, że mój temat Latarka sapera.... wzbudził chyba spore zainteresowanie proszę Cię o spuentowanie go kilkoma obiektywnymi zdaniami na temat tej latarki.
PS Widzę, że Kolega Zbigniew po upojnej nocy Andrzejkowej z Night Hunterem już od rana dziarsko działa
Będę miał Kolego do Ciebie jeszcze jedną prośbę.
W związku z tym, że mój temat Latarka sapera.... wzbudził chyba spore zainteresowanie proszę Cię o spuentowanie go kilkoma obiektywnymi zdaniami na temat tej latarki.
PS Widzę, że Kolega Zbigniew po upojnej nocy Andrzejkowej z Night Hunterem już od rana dziarsko działa
Re: Wolf-Eyes Nite Hunter
Witam
Wydaje się to szczególnie dziwne, bo efektem wzrostu temperatury LEDa jest spadek Vf, czyli driver zareaguje podniesieniem prądu.
Pozdrawiam
Aby to sprawdzić, powinieneś podpiąć oscyloskop pod diodę i sprawdzić czy w trybie max masz prąd stały czy jednak PWM.Zbychur pisze:Sterownik najprawdopodobniej mierzy napięcie przewodzenia diody i obniża prąd w leda.
Wydaje się to szczególnie dziwne, bo efektem wzrostu temperatury LEDa jest spadek Vf, czyli driver zareaguje podniesieniem prądu.
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Pytanie ile V jest na zasilaniu sterownika w trybie max na XP-G2, bo sama dioda powinna mieć stosunkowo wysokie napięcie przewodzenia a ogniwo obciążone prądem w okolicy 3A także siądzie trochę.
Jak dla mnie trochę by było dziwne żeby driver miał taką funkcję. Pomiary prądu z innymi diodami mówią, że jest ok, co najwyżej ogniwo może mieć nieco zwiększoną rezystancję wewnętrzną ale zachowanie jak najbardziej ok (oczekiwane).
Na takie pomiary najlepiej mieć z 3 mierniki (2x woltomierz i 1x amperomierz) no i zasilacz laboratoryjny.
Jak dla mnie trochę by było dziwne żeby driver miał taką funkcję. Pomiary prądu z innymi diodami mówią, że jest ok, co najwyżej ogniwo może mieć nieco zwiększoną rezystancję wewnętrzną ale zachowanie jak najbardziej ok (oczekiwane).
Na takie pomiary najlepiej mieć z 3 mierniki (2x woltomierz i 1x amperomierz) no i zasilacz laboratoryjny.
No z tym oscyloskopem to będzie problem. Na prawdę nie wiem na jakiej zasadzie to funkcjonuje, ale im słabsza dioda tym mniejszy prąd dostaje od sterownika. Na przykład oryginalna dioda jaka była tam zamontowana fabrycznie, czyli XM-L2 (a nie jak podaje sklep XM-L U2, bo ewidentnie widzę po strukturze) , nie wiem teraz jaki bin, ale chyba T6, może U2, po poprawkach dostaje dokładnie 2,85A na pełnym ogniwie i ani "grama" więcej. XM-L2 T6 3C od Grega, dostaje 3,15A na tym samym ogniwie. Co ciekawe, jeszcze na Panasonic NCR18650(siwym) od Woytazo, naładowanym XP-G2 dostawała ~2,85A, ale już na Samsungu ICR18650 - 30A naładowanym do (tylko) 4,2V jedynie 2,48A a przed poprawkami 1.8A. Natomiast Samsug 2600 (różowe) pozwałał na 2,2A (też naładowany do pełna) więc w ogóle nie rozumiem tych zachowań. Te same ogniwa i ta sama dioda pod Njang 105c 10xAMC jak umówione 3,46A-3,49A.Pyra pisze:Aby to sprawdzić, powinieneś podpiąć oscyloskop pod diodę i sprawdzić czy w trybie max masz prąd stały czy jednak PWM.
Wydaje się to szczególnie dziwne, bo efektem wzrostu temperatury LEDa jest spadek Vf, czyli driver zareaguje podniesieniem prądu.
Pozdrawiam
Sprawdziłem aparatem, na max przy diodzie XP-E bo taką tam teraz mam na ogniwie Panasonic NCR18650, 2.27A na dupce, obraz na podglądzie nie migocze, po zmianie trybu na mid już wyraźnie widać migotanie, i na low również. Zaraz zrobię porządne fotki drivera, do godzinki będą. Myślałem też, że jakaś kontrola temperatury jest, a testy robione zawsze po lutowaniu więc piguła też trochę nagrzana, ale na zimno jest to samo.
[ Dodano: 1 Grudzień 2013, 11:36 ]
ok. mam foty
Tutaj widać prąd diody jest stabilizowany AMCkami i kluczowany tranzystorem Q1. Na nim wydzielają się dodatkowe straty napięcia obniżające finalnie prąd diody i sprawność całości. Stąd NANJG na 9xAMC ma nieco wyższy prąd przy tym samym ogniwie i diodzie.
Można kluczować AMCki ale trzeba by pociąć trochę ścieżki i dorzucić 1 przewodzik
EDIT:
Zmierz napięcie pomiędzy tymi 2ma stykami podczas pracy w najwyższym trybie. Jeśli jest <0,3V to śmiało połącz je razem i zmierz wtedy prąd diody (zaświeci pełną mocą nawet na najniższym trybie)
Można kluczować AMCki ale trzeba by pociąć trochę ścieżki i dorzucić 1 przewodzik
EDIT:
Zmierz napięcie pomiędzy tymi 2ma stykami podczas pracy w najwyższym trybie. Jeśli jest <0,3V to śmiało połącz je razem i zmierz wtedy prąd diody (zaświeci pełną mocą nawet na najniższym trybie)
Ostatnio zmieniony niedziela 01 gru 2013, 12:27 przez ElSor, łącznie zmieniany 2 razy.