Noktowizor samochodowy
Noktowizor samochodowy
http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/16 ... ganie.html
System Boscha jest drogi i montowany na razie w wybranych modelach luksusowych samochodów. Istnieją też noktowizory samochodowe do kupienia i samodzielnego montazu, np. FLIR http://www.opticsplanet.com/flir-pathfi ... amera.html ale sporo kosztują. Lub wynalazki z Aliexpress typu http://www.aliexpress.com/item/Hottest- ... 39015.html
Zastanawiam się, czy nie dałoby się samemu skonstruowac takiego systemu. Okulary chyba odpadaja, bo światła samochodów jadących z przeciwka chyba by strasznie waliły po oczach. Pozostaje kamera IR, jakis doświetlacz z latarek na diodach IR mocy no i monitorek - tu juz sprawa najprostsza, bo mozna uzyć GPS z duzym ekranem czy wykorzystać monitor od radia czy kamer cofania.
Zapraszam do dyskusji, może coś wymyslimy
System Boscha jest drogi i montowany na razie w wybranych modelach luksusowych samochodów. Istnieją też noktowizory samochodowe do kupienia i samodzielnego montazu, np. FLIR http://www.opticsplanet.com/flir-pathfi ... amera.html ale sporo kosztują. Lub wynalazki z Aliexpress typu http://www.aliexpress.com/item/Hottest- ... 39015.html
Zastanawiam się, czy nie dałoby się samemu skonstruowac takiego systemu. Okulary chyba odpadaja, bo światła samochodów jadących z przeciwka chyba by strasznie waliły po oczach. Pozostaje kamera IR, jakis doświetlacz z latarek na diodach IR mocy no i monitorek - tu juz sprawa najprostsza, bo mozna uzyć GPS z duzym ekranem czy wykorzystać monitor od radia czy kamer cofania.
Zapraszam do dyskusji, może coś wymyslimy
Witam.
Nie sprawdzałem w praktyce, ale wydaje mi się, że kamery tzw. przemysłowe, używane do monitoringu obiektów, mogą pracować w samochodzie, ponieważ ich zasilanie to 12v. Niektóre, a teraz już chyba większość (przykład), mają również tryb nocny i diody IR doświetlające, więc można by taką kamerę wspomóc latarką lub panelem na takich właśnie diodach. Wyjście sygnałowe obrazu też jest, jedynie rozdzielczość może być słaba.
Pozdrawiam.
Nie sprawdzałem w praktyce, ale wydaje mi się, że kamery tzw. przemysłowe, używane do monitoringu obiektów, mogą pracować w samochodzie, ponieważ ich zasilanie to 12v. Niektóre, a teraz już chyba większość (przykład), mają również tryb nocny i diody IR doświetlające, więc można by taką kamerę wspomóc latarką lub panelem na takich właśnie diodach. Wyjście sygnałowe obrazu też jest, jedynie rozdzielczość może być słaba.
Pozdrawiam.
Convoy S2 i C8 ster. ElSor
Convoy S2+ XP-E2 RED mod smokuxx1987
XinTD X3 mod Maciex93, ster. ElSor v.2 3,55A
UltraFire C8,mod Dariusz70
TrustFire X6, 9A
Trajka Dekers 1kW, 2x20Ah
http://tablica.pl/oferta/monitoring-kam ... 20JJX.html
IMO ta byłaby odpowiednia
IMO ta byłaby odpowiednia
To automatyczne wykrywanie obszarów nadmiernej jasności i zakrywanie ich mogloby sluzyc do eliminacji zakłocen od reflektorów samochodów jadących z przeciwka...KAMERA KOLOROWA KOPUŁKOWA
KG-515-YCM-PX2-G
PRZETWORNIK ULTRAFIO 700 LINII
ZASIĘG IR DO 30M, OBIEKTYW 2,8-12MM
Kamera KG-515-YCM-PX2-G wykorzystuje najnowszą, zaawansowaną technologię cyfrowego przetwarzania obrazu „Ultrafio”. Urządzenie pracuje w wysokiej rozdzielczości poziomej sięgającej nawet 700TVL i oferuje funkcje 3-DNR, WDR, HLBS, tryb prywatności itd. Zaawansowane menu ekranowe (opcjonalne) umożliwia konfigurowanie różnych funkcji kamery. Jeśli zmiany oświetlenia osiągną określoną wartość, diody LED IR uruchomią się automatycznie. Takie rozwiązanie ułatwia prowadzenie monitoringu 24 godziny na dobę, w dzień i w nocy.
CECHY:
Bardzo wysoka rozdzielczość: 700TVL.
Wysokowydajna dioda LED IR, oferująca kilkakrotnie wyższą jasność i dłuższą żywotność w porównaniu ze zwykłymi diodami LED.
Zaawansowane menu ekranowe umożliwiające konfigurację wszystkich funkcji kamery.
Zewnętrzna regulacja funkcji zoom i ostrości obiektywu.
Zaawansowana cyfrowa technologia WDR znacząco poprawia jakość obrazu w warunkach słabego oświetlenia.
Specjalny algorytm redukuje zakłócenia obrazu wideo i kolorów, zwiększając rozdzielczość, wyrazistość oraz ostrość obrazu.
Kamera automatycznie wykrywa obszary nadmiernej jasności i zakrywa je, zwiększając rozdzielczość całego obrazu,a tym samym umożliwiając skuteczniejsze prowadzenie monitoringu i zapewniając wyraźniejszy obraz.
Za dnia, kiedy warunki oświetleniowe są wystarczające, kamera pracuje w trybie KOLOROWYM. Nocą, kiedy oświetlenie jest słabe, czułość kamery i jakość obrazu muszą być większe, dlatego kamera samoczynnie przełącza się w tryb czarno–biały i uruchamia funkcję podczerwieni. Maksymalny zasięg podczerwieni wynosi 30 m.
Re: Noktowizor samochodowy
Mantom pisze:http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/16 ... ganie.html
System Boscha jest drogi i montowany na razie w wybranych modelach luksusowych samochodów. Istnieją też noktowizory samochodowe do kupienia i samodzielnego montazu, np. FLIR http://www.opticsplanet.com/flir-pathfi ... amera.html ale sporo kosztują. Lub wynalazki z Aliexpress typu http://www.aliexpress.com/item/Hottest- ... 39015.html
Zastanawiam się, czy nie dałoby się samemu skonstruowac takiego systemu. Okulary chyba odpadaja, bo światła samochodów jadących z przeciwka chyba by strasznie waliły po oczach. Pozostaje kamera IR, jakis doświetlacz z latarek na diodach IR mocy no i monitorek - tu juz sprawa najprostsza, bo mozna uzyć GPS z duzym ekranem czy wykorzystać monitor od radia czy kamer cofania.
Zapraszam do dyskusji, może coś wymyslimy
Potrzebna jest kamera b/w o bardzo dużej czułości , ilość linii nie jest najważniejsza , na zakładzie mam stare tayamy i praktycznie przy zerowym oświetleni widać co nieco a gdyby teren był oświetlony reflektorami samochodu to widoczność powinna być bardzo duża . Kolorowe się nie nadają bo w trybie nocnym muszą wspomagać się diodami ir i na 20m nic nie zobaczysz .
Re: Noktowizor samochodowy
http://www.spy-shop.pl/mini-kamera-czar ... p-535.html
taka mogłaby byc?
taka mogłaby byc?
Ostatnio zmieniony piątek 15 lis 2013, 14:29 przez Mantom, łącznie zmieniany 1 raz.
http://hackaday.com/2013/10/26/a-jeep-m ... ir-camera/
albo wymontować z cadilaca
albo wymontować z cadilaca
Niezłe Tylko IMO powinna byc możliwośc umieszczania monitorka w innym miejscu, bo troche niewygodnie zezować raz przez siebie a raz na monitor w miejscu radianeutrinus pisze:http://hackaday.com/2013/10/26/a-jeep-m ... ir-camera/
albo wymontować z cadilaca
Re: Noktowizor samochodowy
Jeśli piszą prawdę w opisie to jak najbardziej ok , tylko ta cenaMantom pisze:http://www.spy-shop.pl/mini-kamera-czar ... p-535.html
taka mogłaby byc?
Re: Noktowizor samochodowy
Na pewno nie jest to 3000 USDseba_x pisze: Jeśli piszą prawdę w opisie to jak najbardziej ok , tylko ta cena
Gdyby ktos mógł wypozyczyc taką kamere i przetestować ...
Ostatnio zmieniony wtorek 19 lis 2013, 11:07 przez Mantom, łącznie zmieniany 1 raz.
Na początku lat 90 można było od "ruskich" kupić czołgowy wzmacniacz światła , zakładało się to na głowę (coś jakby lornetka) , wszystko było widać nawet przy świetle księżyca , ale w zupełnej ciemności już nie działało. Kolega jeździł na komarku bez świateł z tym urządzeniem
Gdyby udało się zdobyć taki sprzęt może dałoby się go przerobić tak żeby wyświetlał obraz na jakimś monitorku
Gdyby udało się zdobyć taki sprzęt może dałoby się go przerobić tak żeby wyświetlał obraz na jakimś monitorku
Na Allegro są, przykład http://allegro.pl/wojskowy-noktowizor-c ... 22973.htmlseba_x pisze:Na początku lat 90 można było od "ruskich" kupić czołgowy wzmacniacz światła , zakładało się to na głowę (coś jakby lornetka) , wszystko było widać nawet przy świetle księżyca , ale w zupełnej ciemności już nie działało. Kolega jeździł na komarku bez świateł z tym urządzeniem
Gdyby udało się zdobyć taki sprzęt może dałoby się go przerobić tak żeby wyświetlał obraz na jakimś monitorku
A ten kolega nie był olśniewany jak jechał jakiś samochód z przeciwka?
Ostatnio zmieniony środa 20 lis 2013, 06:24 przez Mantom, łącznie zmieniany 1 raz.
Panowie w postach mylicie/mieszacie pojęcia i sprzęt.
1 - Termowizor rejestruje i wizualizuje promieniowanie cieplne; przedmiotów, zwierząt, otoczenia, itp. i po chłopsku (im cieplejsze tym jaśniejsze).
2 - Noktowizor wzmacnia światło odbite.
1 - to jest termowizor.
Technika wysokiej jakości noktowizorów nie jest dostępna na rynku cywilnym, a poza tym skonfigurowanie noktowizora, aby współpracował ze światłami samochodu i do tego miał zasięg większy niż to co widzi kierowca w obrysie swoich świateł dla "domowego elektronika" będzie potężnym wyzwaniem inżynieryjnym.
Z dużym budżetem przekraczającym wartość większości aut na polskich drogach skupiłbym się na 1 wynalazku opartym o kamerę termowizyjną, jest to powszechnie stosowany system w amerykańskich pojazdach wojskowych typu MRAP (w Afganistanie używa je również Wojsko Polskie), działa to genialnie zarówno z włączonymi światłami jak i w ciemnościach - widać nawet ślad termiczny opon pojazdu przejeżdżającego wcześniej.
1 - Termowizor rejestruje i wizualizuje promieniowanie cieplne; przedmiotów, zwierząt, otoczenia, itp. i po chłopsku (im cieplejsze tym jaśniejsze).
2 - Noktowizor wzmacnia światło odbite.
1 - to jest termowizor.
2 - a to noktowizorMantom pisze: Istnieją też noktowizory samochodowe do kupienia i samodzielnego montazu, np. FLIR http://www.opticsplanet.com/flir-pathfi ... amera.html ale sporo kosztują.
I tego 2 w aucie bym nie montował, ani Tym Bardziej na głowę podczas prowadzenia auta nocą nie radzę zakładać, bo światła samochodu zakłóca pracę urządzenia które jest stworzone do wzmacniania światła szczątkowego i (lub) światła emitowanego przez oświetlacze IR (Infra Red), i po mimo tej ceny jego jakość i zasięg "widzenia" są wątpliwe.Mantom pisze: Lub wynalazki z Aliexpress typu http://www.aliexpress.com/item/Hottest- ... 39015.html
Technika wysokiej jakości noktowizorów nie jest dostępna na rynku cywilnym, a poza tym skonfigurowanie noktowizora, aby współpracował ze światłami samochodu i do tego miał zasięg większy niż to co widzi kierowca w obrysie swoich świateł dla "domowego elektronika" będzie potężnym wyzwaniem inżynieryjnym.
Z dużym budżetem przekraczającym wartość większości aut na polskich drogach skupiłbym się na 1 wynalazku opartym o kamerę termowizyjną, jest to powszechnie stosowany system w amerykańskich pojazdach wojskowych typu MRAP (w Afganistanie używa je również Wojsko Polskie), działa to genialnie zarówno z włączonymi światłami jak i w ciemnościach - widać nawet ślad termiczny opon pojazdu przejeżdżającego wcześniej.
Ze starymi "po ruskimi" noktowizorami też nie kombinujcie - na pewno nie uzyskacie zamierzonego efektu, a na drogę z tym... to niech was Ręka Boska...Mantom pisze:Na Allegro są, przykład http://allegro.pl/wojskowy-noktowizor-c ... 22973.htmlseba_x pisze:Na początku lat 90 można było od "ruskich" kupić czołgowy wzmacniacz światła , zakładało się to na głowę (coś jakby lornetka) , wszystko było widać nawet przy świetle księżyca , ale w zupełnej ciemności już nie działało. Kolega jeździł na komarku bez świateł z tym urządzeniem
Gdyby udało się zdobyć taki sprzęt może dałoby się go przerobić tak żeby wyświetlał obraz na jakimś monitorku
A ten kolega nie był olśniewany jak jechał jakiś samochód z przeciwka?