Trzy latarki do plecaka ratunkowego
-
- Posty: 1
- Rejestracja: wtorek 19 lis 2013, 16:15
- Lokalizacja: Kraków
Trzy latarki do plecaka ratunkowego
Witam wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy post.
Buduję swój pierwszy plecak ratowniczy na wypadek klęski żywiołowej, braku prądu w mieszkaniu przez dłuższy czas lub zepsutego auta na pustkowiu i potrzebuję do swojego plecaka 3 latarek.
Pierwsza to prosta czołówka, dzięki której mogę wymienić bez problemu koło w aucie lub przegrzebać ciemną piwnicę w poszukiwaniu jedzenia lub odnaleźć drogę w zgubionym górskim szlaku (będzie używana najrzadziej dlatego powinna być to prosta i tania konstrukcja).
Druga to mała latarka, która będzie wpięta w brelok do kluczy, które noszę zawsze w kieszeni spodni. Wracam do domu z pracy przez łąki i będzie to najczęściej używana latarka.
Trzecia to latarka główna. Będzie jeździć ze mną w samochodzie w plecaku, ale powinna mieć możliwość używania jako latarki do roweru.
Mam do wydania kwotę 220 zł i chciałbym zamówić wszystkie latarki z jednego miejsca np. fasttech.com. Z uwagi na to, że jest to zestaw ratunkowy i inny elektroniczny sprzęt będę opierał o zasilanie AA lub AAA, latarki muszą być zasilane tego typu bateriami. Powinny być w miarę wodoodporne.
Panowie, które latarki będą dla mnie odpowiednie w założonym przeze mnie budżecie i wytrzymają 5-8 godzin pracy na jednym zestawie baterii?
Buduję swój pierwszy plecak ratowniczy na wypadek klęski żywiołowej, braku prądu w mieszkaniu przez dłuższy czas lub zepsutego auta na pustkowiu i potrzebuję do swojego plecaka 3 latarek.
Pierwsza to prosta czołówka, dzięki której mogę wymienić bez problemu koło w aucie lub przegrzebać ciemną piwnicę w poszukiwaniu jedzenia lub odnaleźć drogę w zgubionym górskim szlaku (będzie używana najrzadziej dlatego powinna być to prosta i tania konstrukcja).
Druga to mała latarka, która będzie wpięta w brelok do kluczy, które noszę zawsze w kieszeni spodni. Wracam do domu z pracy przez łąki i będzie to najczęściej używana latarka.
Trzecia to latarka główna. Będzie jeździć ze mną w samochodzie w plecaku, ale powinna mieć możliwość używania jako latarki do roweru.
Mam do wydania kwotę 220 zł i chciałbym zamówić wszystkie latarki z jednego miejsca np. fasttech.com. Z uwagi na to, że jest to zestaw ratunkowy i inny elektroniczny sprzęt będę opierał o zasilanie AA lub AAA, latarki muszą być zasilane tego typu bateriami. Powinny być w miarę wodoodporne.
Panowie, które latarki będą dla mnie odpowiednie w założonym przeze mnie budżecie i wytrzymają 5-8 godzin pracy na jednym zestawie baterii?
Witam
220zł i z jednego sklepu... No to popróbujmy z FT:
Czołówka:
http://www.fasttech.com/products/1602/1 ... hite-red-l - no nie jest to szczyt jasności, ale 30lm jest OK do marszu, do tego czerwony LED
http://www.fasttech.com/products/1602/1 ... mory-led-f - trzeba byłoby dokupić opaskę na głowę, bez niej można używać jako kątówki (przy tej masie można ją zawiesić na kieszonce w koszuli), dostatecznie jasna i kiepski rozkład światła na czołówke, należałoby jakoś rozproszyć światło, np. specjalną folią
Do kluczy:
Poleciłbym iTP A3 / Olight i3, ale chwilowo (?) jest niedostępna:
http://www.fasttech.com/products/1601/1 ... n-led-flas
http://www.fasttech.com/products/1601/1 ... 0-lumen-mi
Generalnie do kluczy brałbym tylko zasilanie 1xAAA, ale niektórzy noszą też 1xAA.
Główna:
http://www.fasttech.com/products/1601/1 ... 280-lumen- - jedyne co sensownego znalazłem na 2xAA, ma stosunkowo niezły zasięg, ale światło będzie zbyt skupione na rower
Przy takim zestawie i tak przekraczamy budżet - ok. 275zł. A czołówkę i główna możnaby dobrać lepiej, ale akurat nic ciekawego na FT nie ma.
220zł i z jednego sklepu... No to popróbujmy z FT:
Czołówka:
http://www.fasttech.com/products/1602/1 ... hite-red-l - no nie jest to szczyt jasności, ale 30lm jest OK do marszu, do tego czerwony LED
http://www.fasttech.com/products/1602/1 ... mory-led-f - trzeba byłoby dokupić opaskę na głowę, bez niej można używać jako kątówki (przy tej masie można ją zawiesić na kieszonce w koszuli), dostatecznie jasna i kiepski rozkład światła na czołówke, należałoby jakoś rozproszyć światło, np. specjalną folią
Do kluczy:
Poleciłbym iTP A3 / Olight i3, ale chwilowo (?) jest niedostępna:
http://www.fasttech.com/products/1601/1 ... n-led-flas
http://www.fasttech.com/products/1601/1 ... 0-lumen-mi
Generalnie do kluczy brałbym tylko zasilanie 1xAAA, ale niektórzy noszą też 1xAA.
Główna:
http://www.fasttech.com/products/1601/1 ... 280-lumen- - jedyne co sensownego znalazłem na 2xAA, ma stosunkowo niezły zasięg, ale światło będzie zbyt skupione na rower
Przy takim zestawie i tak przekraczamy budżet - ok. 275zł. A czołówkę i główna możnaby dobrać lepiej, ale akurat nic ciekawego na FT nie ma.
Ciekawe czy pobiera energię jak jest wyłączona.Kazik pisze:Witam
Główna:
http://www.fasttech.com/products/1601/1 ... 280-lumen- - jedyne co sensownego znalazłem na 2xAA, ma stosunkowo niezły zasięg, ale światło będzie zbyt skupione na rower
Przy takim zestawie i tak przekraczamy budżet - ok. 275zł. A czołówkę i główna możnaby dobrać lepiej, ale akurat nic ciekawego na FT nie ma.
Kolejny minus to obecność PWM (niestabilne/migotające świecenie, przy niskich poziomach jasności - niektórzy łatwiej to dostrzegają, inni nie)
źródłoPWM: The EA2 does use PWM to regulate the lower levels of brightness. I was not able to see the pulse width modulation by looking at the beam or waving it around at all, I was only able to detect the PWM by viewing the light through my camera set to a very quick exposure.
http://www.candlepowerforums.com/vb/sho ... ost3984884
Ostatnio zmieniony wtorek 19 lis 2013, 18:15 przez Kyle, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja bym połączył pkt 1 z 3 i:
1. https://www.fasttech.com/p/1195013 - 17$
2. https://www.fasttech.com/p/1258004 - 2$
3. https://www.fasttech.com/product/1181500 - 2$
Co w sumie daje około 60 zł.
Tyle tylko, że Ty chcesz coś na AA lub AAA wiec może ITP SA2 Eluma (cena 2x wieksza i 2x słabsza).
Piszę to dlatego, że wielu ludków tutaj zaczynało poszukiwania od AA a kończyło na 18650- łącznie ze mną
Pozdrawiam
B
1. https://www.fasttech.com/p/1195013 - 17$
2. https://www.fasttech.com/p/1258004 - 2$
3. https://www.fasttech.com/product/1181500 - 2$
Co w sumie daje około 60 zł.
Tyle tylko, że Ty chcesz coś na AA lub AAA wiec może ITP SA2 Eluma (cena 2x wieksza i 2x słabsza).
Piszę to dlatego, że wielu ludków tutaj zaczynało poszukiwania od AA a kończyło na 18650- łącznie ze mną
Pozdrawiam
B
Takie coś przez przypadek znalazłem (bardzo malutkie, ... coś tam jako bryloczek chciałeś) Fenix E05
http://www.candlepowerforums.com/vb/sho ... n-diffuser
... pięknie stabilizuje jasność (tak samo świeci na początku baterii, jak i na prawie wyczerpanej) bez PWM (nie migota) i jest na jedną AAA
http://www.candlepowerforums.com/vb/sho ... n-diffuser
... pięknie stabilizuje jasność (tak samo świeci na początku baterii, jak i na prawie wyczerpanej) bez PWM (nie migota) i jest na jedną AAA
Do breloczka/spodni
Olight i2 AA za 16$ (z kuponem "bgf130")może być spoko: http://www.banggood.com/Olight-I2-CREE- ... 89255.html
Główna
LARUS P2A CREE XP-G R5 245lm 2xAA za $23.06 *z kodem ft1128)
http://www.banggood.com/KLARUS-P2A-CREE ... 80268.html
Olight i2 AA za 16$ (z kuponem "bgf130")może być spoko: http://www.banggood.com/Olight-I2-CREE- ... 89255.html
Główna
LARUS P2A CREE XP-G R5 245lm 2xAA za $23.06 *z kodem ft1128)
http://www.banggood.com/KLARUS-P2A-CREE ... 80268.html
Witam
NiteCore Smart PD D10 - 1AA, w trybie wyłączenia pobiera z aku 120µA
NiteCore Smart PD D20 - 2xAA, w trybie wyłaczenia pobiera 70µA
FandyFire UV S5 (klon SRK) pobiera 1,4mA, zasilanie 4x18650 równolegle
Dla latarki PD D10 - Pojemność AA, przyjmijmy 2000mAh, przy poborze 0,12mA i połowicznym rozładowaniu mamy 8333h czuwania, czyli 347 dni. To chyba nie jest tragiczny wynik, szczególnie, że w przypadku gdy latarka ma leżeć latami, wystarczy poluźnić głowicę o pół obrotu i mamy pobór prądu 0A=0mA=0µA. Nie demonizował bym tak tego zjawiska.
Pozdrawiam
Z ciekawości pomierzyłem moje egzemplarze latarek sterowane mikrostykiem.Kyle pisze:Ciekawe czy pobiera energię jak jest wyłączona.
NiteCore Smart PD D10 - 1AA, w trybie wyłączenia pobiera z aku 120µA
NiteCore Smart PD D20 - 2xAA, w trybie wyłaczenia pobiera 70µA
FandyFire UV S5 (klon SRK) pobiera 1,4mA, zasilanie 4x18650 równolegle
Dla latarki PD D10 - Pojemność AA, przyjmijmy 2000mAh, przy poborze 0,12mA i połowicznym rozładowaniu mamy 8333h czuwania, czyli 347 dni. To chyba nie jest tragiczny wynik, szczególnie, że w przypadku gdy latarka ma leżeć latami, wystarczy poluźnić głowicę o pół obrotu i mamy pobór prądu 0A=0mA=0µA. Nie demonizował bym tak tego zjawiska.
Istotnie, latarki sterowane nisko-częstotliwościowym PWMmem może drażnić, lecz częstotliwości stosowane np. przez grega, są na poziomie kilkunastu kHz, tego naprawdę nie widać, szczególnie że "częstotliwość" pracy oka to 24klatki/s. Nie przeczę, że są osoby odczuwające dyskomfort w przypadku migającego światła, ale one przy oświetleniu świetlówkami "dostają świra"Kyle pisze:Kolejny minus to obecność PWM (niestabilne/migotające świecenie, przy niskich poziomach jasności - niektórzy łatwiej to dostrzegają, inni nie)
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
To że przy ~24 fps, film zaczyna być filmem, nie zmienia faktu, że bez najmniejszego problemu TY zobaczysz różnicę, miedzy 24 a 48 FPS. ... tak, że nie pisałbym "częstotliwość ludzkiego oka wynosi 24 Hz" ... bo nie jest to prawdąPyra pisze:"częstotliwość" pracy oka to 24klatki/s.
[ Dodano: 19 Listopad 2013, 18:47 ]
Jak by mi wyłączoną latarkę "opróżniało" w np. 3 miesiące, lub miesiąc, to bym demonizował ... a jak w 365 dni, to mniejPyra pisze:Nie demonizował bym tak tego zjawiska.
[ Dodano: 19 Listopad 2013, 18:50 ]
To nie jest dla szanującego się konsumenta rozwiązanie (włącznik powinien to załatwiać). Inna sprawa, to wątpię by "pół obrotu" coś w typowej latarce zmieniło (odcięło przepływ). Teraz jestem posiadaczem latarki-crapu, przetestowałem z ciekawości, i nawet całe obroty nie odcinająPyra pisze: szczególnie, że w przypadku gdy latarka ma leżeć latami, wystarczy poluźnić głowicę o pół obrotu i mamy pobór prądu 0A=0mA=0µA.
[ Dodano: 19 Listopad 2013, 18:57 ]
Oczywistym jest, że im większa częstotliwość, tym mniej widać pulsację (choć wypełnienie impulsu też ma znaczenie) ... przy kilkunastu kHz pewnie jest już nieźle stabilnie ... nie mniej jednak, lepiej jak świeci w pełni stabilnie. Inna sprawa, dla czego greg nie stosuje tej kontroli prądowej (czy jak to się tam zwie), która nie migocze absolutnie?Pyra pisze:częstotliwości stosowane np. przez grega, są na poziomie kilkunastu kHz, tego naprawdę nie widać,
Witam
Pozdrawiam
Prawdą jest, tyle że czasem potrafi zarejestrować częstsze zmiany. Tu niestety wszystko zależy od "egzemplarza", podobnie jak słuch...Kyle pisze:To że przy ~24 fps, film zaczyna być filmem, nie zmienia faktu, że bez najmniejszego problemu TY zobaczysz różnicę, miedzy 24 a 48 FPS. ... tak, że nie pisałbym "częstotliwość ludzkiego oka wynosi 24 Hz" ... bo nie jest to prawdąPyra pisze:"częstotliwość" pracy oka to 24klatki/s.
No dobra sprawdziłem, potrzeba jakieś 3/4 obrotu tym nie mniej, jest spora grupa, szczególnie małych latarek (np. NiteCore EZ AA), które są zarówno włączane jak i sterowane dokręcaniem i poluźnianiem głowicy. To już jest kwestia indywidualnych preferencji.Kyle pisze:To nie jest dla mnie rozwiązanie (wolę włącznik mechanicznie odcinający zasilanie). Inna sprawa, to wątpię by "pół obrotu" coś w typowej latarce zmieniło (odcięło przepływ).Pyra pisze: szczególnie, że w przypadku gdy latarka ma leżeć latami, wystarczy poluźnić głowicę o pół obrotu i mamy pobór prądu 0A=0mA=0µA.
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.