Jak pisałem, Corsa B, Tungsram +90%, H4, napięcie na pinach żarówki 13,8V, żywotność żarówki to ~ rok czasu gdzie kumpel na mijania pokonuje ~ 15 - 20 000 km rocznie.kisi pisze:Panowie, ja wiem że po uruchomieniu silnika napięcie rośnie do ~14V, ale wtedy ten spadek napięcia który poprawiacie przekaźnikami powoduje że jednak napięcie jest niższe choć i tak wyższe od nominalnego 12V - no tyle jest na żarówkach wszelakich. Ciężko opierać się na wyliczeniach jakiegoś Daniela. Należy pamiętać, że reflektory wraz żarówkami jako całość są certyfikowane stąd też NIE WOLNO zamieniać halogenów na LEDy, XENONY zamiast halogenów. Rozkład światła (odbłyśniki w samej żarówce), moc nie powinny być zmieniane.
Tak się zastanawiam skoro niektórzy montują halogeny +80% (chodzi mi tylko o markowe typu Philips, Osram), czy też Day&Night to jak wypada ich żywotność skoro sama w sobie jest krótsza (cieńszy drucik, inny gaz) to jeszcze modyfikacja przekaźnikowa podnosi napięcie ?
Najlepsze żarówki typu + x%
ILPT
No to strasznie długo świecaskaktus pisze: Jak pisałem, Corsa B, Tungsram +90%, H4, napięcie na pinach żarówki 13,8V, żywotność żarówki to ~ rok czasu gdzie kumpel na mijania pokonuje ~ 15 - 20 000 km rocznie.
Tymczasem zgromadziłem materiały i zastanawiam się jak umiejscowić pudełko z przekaźnikami pod maską, bo jest tam wyjątkowo ciasno
Słowo o trwałości:
H7 w Megane : OSRAM NIGHT BREAKER - 3 komplety po 14-15 000 km, OSRAM NIGHT BREAKER PLUS (o przedłużonej trwałości) - 15 000 km. Philips + 30 % - 13 000 km, Osram z serwisu Renault - ponad 30 000 km (wymieniałem na przeglądach co 30 000 km). Po 8 latach wypalone były wszystkie kostki, skruszona izolacja na przewodach i kompletnie wypalone lustra.
HB4 w Civicu - Oryginalna Sylvania - 130 000 km i wciąż swieciły, ale słabiutko. OSRAM NIGHT BREAKER PLUS - lewa 20 000 km, prawa 24 000 km i nadal swieci.
H7 w Megane : OSRAM NIGHT BREAKER - 3 komplety po 14-15 000 km, OSRAM NIGHT BREAKER PLUS (o przedłużonej trwałości) - 15 000 km. Philips + 30 % - 13 000 km, Osram z serwisu Renault - ponad 30 000 km (wymieniałem na przeglądach co 30 000 km). Po 8 latach wypalone były wszystkie kostki, skruszona izolacja na przewodach i kompletnie wypalone lustra.
HB4 w Civicu - Oryginalna Sylvania - 130 000 km i wciąż swieciły, ale słabiutko. OSRAM NIGHT BREAKER PLUS - lewa 20 000 km, prawa 24 000 km i nadal swieci.
A co powiecie na wynalazki PIAA?
http://www.piaa.com/store/c/44-Powersport-Bulbs.aspx
np. H4 http://www.piaa.com/store/p/170-H4-XTre ... Bulbs.aspx
"Made with "Xtra" Technology 60/55w = 110/100w"
http://www.piaa.com/store/c/44-Powersport-Bulbs.aspx
np. H4 http://www.piaa.com/store/p/170-H4-XTre ... Bulbs.aspx
"Made with "Xtra" Technology 60/55w = 110/100w"
W linku raport z porównania źródeł +x%
A moim zdaniem nie warto przepłacać. Ostatnio kupiłem zwykłe Tungsramy H7 (chyba po 7,5zł za sztukę) i nie narzekam.
Kiedyś kupowałem Tungsramy +90% i niestety nie mogę powiedzieć, że była jakaś znacząca różnica w ilości światła. Ale portfel drenowały mocno.
A moim zdaniem nie warto przepłacać. Ostatnio kupiłem zwykłe Tungsramy H7 (chyba po 7,5zł za sztukę) i nie narzekam.
Kiedyś kupowałem Tungsramy +90% i niestety nie mogę powiedzieć, że była jakaś znacząca różnica w ilości światła. Ale portfel drenowały mocno.
GT Rulez ale teraz czas na CUBE
Zastanawiam się gdzie wy kupujecie żarówki ? Zwykły Philips H4 na stacji benzynowej to jakieś 15 zł a Tungsram +90% to od 10 do 20 zł na aukcjach / w sklepach. Fakt, różnica na tyle znaczna na korzyść Philipsa że ho ho
Osobiście uważam że warto dać więcej za żarówki, nawet dopłacając całe 20 zł do Tungsrama... Nie porównuję tutaj żarówek Philipsa z serii X-Treme bo one to rozbój w biały dzień i w sklepie najtaniej jak znalazłem H4 to w cenie 95 zł komplet. Tungsram często jest w cenie zwykłej żarówki. W moim przypadku i kilku innych zmiana żaróek na te + ileś tam % dała dobry skutek. A najlepszy był efekt w połączeniu z światłami dziennymi. Żarówki mam 3 lata, wyglądają jak nowe.
Osobiście uważam że warto dać więcej za żarówki, nawet dopłacając całe 20 zł do Tungsrama... Nie porównuję tutaj żarówek Philipsa z serii X-Treme bo one to rozbój w biały dzień i w sklepie najtaniej jak znalazłem H4 to w cenie 95 zł komplet. Tungsram często jest w cenie zwykłej żarówki. W moim przypadku i kilku innych zmiana żaróek na te + ileś tam % dała dobry skutek. A najlepszy był efekt w połączeniu z światłami dziennymi. Żarówki mam 3 lata, wyglądają jak nowe.
ILPT
Znajdź mi H7 w takiej cenie U mnie jedynie są za 64,5 więc nawet taniej wychodzi mi z allegro z przesyłką.
Ostatnio zmieniony środa 06 lis 2013, 20:36 przez fxxx, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja od ok 5 lat instaluje te % żarówki Tungsrama i lekka różnica jest, przeważnie siadają po roku czasu bez dziennych, ale robię 50-80 tys km.
Zresztą po roku i tak wymieniam na nowe a stare idą na zapas (raz mi się obie żarówki spaliły w 1 dzień)
W +120% nie wierzę, wystarczy mi +60 czy +90%
Choć szczerze to przy plastikowych reflektorach lepszy efekt daje wymiana na zamiennik (na ok 2 lata) lub oryginał używka w lepszym stanie. Koszt często podobny a efekt sporo lepszy. Ew czyszczenie i polerka przy droższych reflektorach/trudno dostępnych (ok 80zł szt)
Co do cen:
H4 15-25zł komplet
H7 - 40-49zł komplet
H1 - 25-40 komplet
...w zależności od +%, kupuję na miejscu w Katowicach, gdy mam po drodze więc przesyłka odpada
Zresztą po roku i tak wymieniam na nowe a stare idą na zapas (raz mi się obie żarówki spaliły w 1 dzień)
W +120% nie wierzę, wystarczy mi +60 czy +90%
Choć szczerze to przy plastikowych reflektorach lepszy efekt daje wymiana na zamiennik (na ok 2 lata) lub oryginał używka w lepszym stanie. Koszt często podobny a efekt sporo lepszy. Ew czyszczenie i polerka przy droższych reflektorach/trudno dostępnych (ok 80zł szt)
Co do cen:
H4 15-25zł komplet
H7 - 40-49zł komplet
H1 - 25-40 komplet
...w zależności od +%, kupuję na miejscu w Katowicach, gdy mam po drodze więc przesyłka odpada
Niestety. Po podłaczeniu do samochodu paliły sie tylko długie niezaleznie od połaczenia przełacznika przy kierownicy, po wyłączeniu zapłonu świeciły sie postojowe przy wyłaczniku swiateł pozostawionym w pozycji Wł (oryginalnie gasną). Przywrociłem oryginalne połaczenia Nie wiem skąd taka choinka? Może moduł BCM cos miesza na skutek odwrócenia polaryzacji obwodów żarówek?Pyra pisze:Witam
Wygląda na poprawny. Moim zdaniem powinno działać.
Pozdrawiam
Ktoś poruszył temat polerowania lamp.
Pacjent- Passat b5fl, przebieg około 500k. Lampy-koszmar. Papier wodny 500-1000-1500-2000-2500 i pasta polerska 3M odrobina, czasu tak z godzinę z zupką. Termin-maj 2013. Do dzisiaj IGŁA, nic nie matowieje itp, jedyne co robię to nakładam na lampy wosk (jak na całe auto zresztą, 3x od tego czasu)
Pacjent- Passat b5fl, przebieg około 500k. Lampy-koszmar. Papier wodny 500-1000-1500-2000-2500 i pasta polerska 3M odrobina, czasu tak z godzinę z zupką. Termin-maj 2013. Do dzisiaj IGŁA, nic nie matowieje itp, jedyne co robię to nakładam na lampy wosk (jak na całe auto zresztą, 3x od tego czasu)
a odbłyśniki? Kiedyś oglądałem takiego Paska kolegi, rzeczywiście miał strasznie zmatowione lampy (przebieg ok. 200 kkm) i narzekał że słabo świecafxxx pisze:Ktoś poruszył temat polerowania lamp.
Pacjent- Passat b5fl, przebieg około 500k. Lampy-koszmar. Papier wodny 500-1000-1500-2000-2500 i pasta polerska 3M odrobina, czasu tak z godzinę z zupką. Termin-maj 2013. Do dzisiaj IGŁA, nic nie matowieje itp, jedyne co robię to nakładam na lampy wosk (jak na całe auto zresztą, 3x od tego czasu)
W necie można znaleźć opisy montażu przekaźników świateł w passatach, co znacząco poprawia jasność żarówek
Jednak w tym samochodzie wyłącznik podaje plus zasilania, zaś reflektory mają swoje połączenia z masą
Ostatnio zmieniony piątek 15 lis 2013, 14:08 przez Mantom, łącznie zmieniany 1 raz.