Najlepsze żarówki typu + x%
Ja w jednym z samochodów mam Osram H7 Night Breaker Plus +90%. A w Drugim Philips Night Guide Double Life. Osramy kupiłem w tym miesiącu ale za to Philipsy jeżdżą już 3 sezon i świecą znakomicie. Mam wrażenie że Osramy świecą kapkę lepiej ale czy osiągną równą trwałość jak Philipsy?
Everybody lies...
Jak dobrze pamiętam Pyra spisał kiedyś wytłumaczenie tych wszystkich +% co z czego wynika i jaki to chłyt marketingowy. Jeśli ktoś pamięta gdzie to jest to byłoby idealnym wytłumaczeniem w tym temacie.
http://specjalistycznyspecjalista.blogspot.com/
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
Ja spotkałem się z takim wyjaśnieniem (autorem jest Martin z forum DiveTrek) i, przyznam się, ma dla mnie sens:
Q:a te +50 lub +80 oznacza coś konkretnego?
A:Ilość światła w stosunku do "standardowego" palnika.
Jasność jest do uzyskania w dwa sposoby:
1.) podmiana gazu w bance
2.) podwyższenie temperatury żarnika.
Pierwsze robi się po to, żeby można było zrobić drugie, drugie daje bardziej "białe" światło i większa efektywność palnika.
Minusem jest żywotność palników - wyższa temperatura to szybsze parowanie żarnika i tym samym szybsza śmierć.
Używałem bodajże Philipsów w poprzednim aucie i to (może autosugestywnie?) działało.
Q:a te +50 lub +80 oznacza coś konkretnego?
A:Ilość światła w stosunku do "standardowego" palnika.
Jasność jest do uzyskania w dwa sposoby:
1.) podmiana gazu w bance
2.) podwyższenie temperatury żarnika.
Pierwsze robi się po to, żeby można było zrobić drugie, drugie daje bardziej "białe" światło i większa efektywność palnika.
Minusem jest żywotność palników - wyższa temperatura to szybsze parowanie żarnika i tym samym szybsza śmierć.
Używałem bodajże Philipsów w poprzednim aucie i to (może autosugestywnie?) działało.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
Ja mam H4 Osram NightBreaker +. Nie pamiętam jakie były założone poprzednie żarówki (jakieś najtańsze ze stacji) ale Osramy były wyraźnie bielsze i nieco jaśniejsze. Wyraźnie poprawiło się odcięcie światła. Nie zauważyłem aby świeciły gorzej na mokrej nawierzchni. Jak się przepalą to na pewno kupię wersję unlimited.
Przy porównaniach należy pamiętać aby zawsze porównywać ze sobą żarówki nowe. Przy wymianie stare żarówki mają już mocno zanieczyszczoną bańkę i świecą słabiej niż nówki ze sklepu.
Druga sprawa dotycząca głównie starszych aut - warto zmierzyć napięcie na żarówce w trakcie pracy, często okazuje się, że na starych połączeniach i stykach traci się kilkanaście dziesiątych wolta. Wtedy warto zastanowić się nad zastosowaniem przekaźników i zasilaniu świateł prosto z akumulatora, co da efekty lepsze niż żarówki "ileś tam%+".
Przy porównaniach należy pamiętać aby zawsze porównywać ze sobą żarówki nowe. Przy wymianie stare żarówki mają już mocno zanieczyszczoną bańkę i świecą słabiej niż nówki ze sklepu.
Druga sprawa dotycząca głównie starszych aut - warto zmierzyć napięcie na żarówce w trakcie pracy, często okazuje się, że na starych połączeniach i stykach traci się kilkanaście dziesiątych wolta. Wtedy warto zastanowić się nad zastosowaniem przekaźników i zasilaniu świateł prosto z akumulatora, co da efekty lepsze niż żarówki "ileś tam%+".
Porównanie H1:
1.H1 Philips standard
2.H1 Tungsram +90%
+90% świecą nieco jaśniej, ich barwa jest bliższa granicy 4000K
Osobiście używam jedynie +90% Tungsrama z tego względu że świecą lepiej a są w tej samej cenie to "markowe" produkty.
Kolega z kolei używa H4 +90% tungsrama i w porównaniu do standardów jest znaczna różnica w ilości światła jak i jego barwie. Żarówki żyją u niego średnio 15 - 20 000 km.
1.H1 Philips standard
2.H1 Tungsram +90%
+90% świecą nieco jaśniej, ich barwa jest bliższa granicy 4000K
Osobiście używam jedynie +90% Tungsrama z tego względu że świecą lepiej a są w tej samej cenie to "markowe" produkty.
Kolega z kolei używa H4 +90% tungsrama i w porównaniu do standardów jest znaczna różnica w ilości światła jak i jego barwie. Żarówki żyją u niego średnio 15 - 20 000 km.
ILPT
Nie tylko starszych. Nowe też tak mają bo producenci oszczedzają - daja cienkie przewody i żadnych przekaźników.pietros pisze: Druga sprawa dotycząca głównie starszych aut - warto zmierzyć napięcie na żarówce w trakcie pracy, często okazuje się, że na starych połączeniach i stykach traci się kilkanaście dziesiątych wolta. Wtedy warto zastanowić się nad zastosowaniem przekaźników i zasilaniu świateł prosto z akumulatora, co da efekty lepsze niż żarówki "ileś tam%+".
Kilka linków:
http://www.danielsternlighting.com/tech ... elays.html
http://skodaporadnik.republika.pl/porad ... wiatel.htm
http://www.darekwie.user.icpnet.pl/zdj/ ... zekazniki/
Jak napięcie na żarówkach wzrosnie to ich żywotnośc się skróci. Amerykanie sie tym nie przejmuja bo zarabiają kilka razy więcej niz my. Jednak jak chcemy załozyc i przekaźniki i "lepsze żarówki" to warto pomysleć o rezystorze i przełączaniu, bo np. kupując Philipsy +100% mozna pójść z torbami. No i wymiana żarówek co miesiąc tez nie jest zachęcajaca perspektywą
- pegasus_sis
- Posty: 963
- Rejestracja: środa 25 sie 2010, 13:03
- Lokalizacja: Łódź
Tak mi się obiło o uszy, H4 (mijania ~1000lm) czy H7 (~1500lm) - producent nie może dać więcej niż dopuszczalna tolerancja bodajże 10-15%. Stąd te +X% to kwestia innego zogniskowania w reflektorze, inny rozmiar włókna itd. które to przekładają się na lepszą widoczność, lepszy rozsył światła jeżeli wszystko że sobą współgra
Ostatnio zmieniony wtorek 22 paź 2013, 22:33 przez SeAcabo, łącznie zmieniany 1 raz.
. .. HEAT up the GAME .. .