Jaki zestaw HID wybrać

Wszystko co świeci na czterech kółkach;)
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Żarówki w schowku oznaczają brak zabrania dowodu, jednak nie oznaczają braku mandatu.

PS-Kiedyś jadąc z Ukrainy do Mołdawii pierwsze hasło po wzięciu paszportu - Szto to je, xenon ?
ILPT
dedis
Posty: 17
Rejestracja: wtorek 15 paź 2013, 18:34
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: dedis »

Mandat? Na jakiej podstawie?
Ostatnio zmieniony czwartek 17 paź 2013, 22:33 przez dedis, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Uka
Posty: 437
Rejestracja: poniedziałek 18 mar 2013, 13:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Uka »

Mandat za:
1) Brak homologacji dla palników
2) Brak homologacji lampy do pracy z palnikami
3) Brak samo poziomowania

W skrócie, niedozwoloną przeróbkę mającą wpływ na bezpieczeństwo.
dedis
Posty: 17
Rejestracja: wtorek 15 paź 2013, 18:34
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: dedis »

wg. mnie za te wszystkie pozycje grozi jedynie odebranie dowodu rejestracyjnego.
Nie słyszałem o mandatach za złe wyposażenie pojazdu.
Można dostać za zły stan techniczny, lub za pojazd powodujący niszczenie nawierzchni, lub środowiska.
Awatar użytkownika
Uka
Posty: 437
Rejestracja: poniedziałek 18 mar 2013, 13:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Uka »

dedis pisze:wg. mnie za te wszystkie pozycje grozi jedynie odebranie dowodu rejestracyjnego.
Nie słyszałem o mandatach za złe wyposażenie pojazdu.
Można dostać za zły stan techniczny, lub za pojazd powodujący niszczenie nawierzchni, lub środowiska.
A za brak trójkąta lub gaśnicy, różne opony na osi?

W sumie to nie istotne czy jest mandat czy nie, jak ci zabiorą dowód to i tak musisz stracić dzień czasu na badanie i udanie się do wydziału kom. Oczywiści jak cię złapią. Dodatkowo na zwykłym przeglądzie diagnosta może mieć uwagi.

Garść info jak poszczególne rodzaje oświetlenia sprawują się na drodze.
http://www.auto-swiat.pl/1-porownanie-swiatel-samochodowych-sprawdzamy-jak-praktyce-dzialaja-halogen-ksenon-oraz-lampa-led
dedis
Posty: 17
Rejestracja: wtorek 15 paź 2013, 18:34
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: dedis »

Za trójkąt i gaśnicę owszem - brak wyposażenia bezpieczeństwa - mandat.
za różne opony jest zabór dowodu.

No tak, to oczywiste. Niestety, coś za coś... chce się mieć dobre światła niezgodne z prawem to trzeba liczyć się z następstwami. Jednak jeśli nie szkodzi się innym na drodze, to czemu nie?

artykuł ciekawy, ale za pewne sponsorowany jak to ma w zwyczaju auto świat :)
Ostatnio zmieniony piątek 18 paź 2013, 16:25 przez dedis, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Cały bajer z xenonem polega na tym że dobra przeróbka to podstawa, wsadzenie tego w soczewkę na halogen to podstawowy błąd którym będzie się szkodzić innym.

W przypadku posiadania xenonu grozi mandat do 500 zł + zabranie dowodu. Jak na miejscu założysz żarówki to zostaje sam mandat.
ILPT
dedis
Posty: 17
Rejestracja: wtorek 15 paź 2013, 18:34
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: dedis »

quiz:
czym się różni soczewka dedykowana żarówce halogenowej od dedykowanej palnikowi xenonowemu?

odpowiedź: niczym, poza oprawką źródła światła.

koniec quizu.

Czasem różny jest kształt przesłony, ale odchodzi się od tego - taniej jest produkować jeden.

Polecam sprawdzić różnice między soczewkami xenon/halogen takich aut jak passat B6, Vectra C, accord VII/VIII/Acura TL/TSX, CRV i wiele innych.

Oszczędzając czasu - różnic brak. Inna jest oprawka (zwykle jedna do drugiej pasuje) i oznaczenie na zewnętrznym kloszu.

więc kolego skaktus, rozwiń proszę na czym polega błąd wspomniany w twojej wypowiedzi?

btw. polecam lekturę
http://swiatla.arbiter.pl/galeria/ksenon.halogen

pozdro!
Awatar użytkownika
artur_n
Posty: 874
Rejestracja: niedziela 03 mar 2013, 17:37
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: artur_n »

Panowie wydaje mi się iż dalsza dyskusja na ten temat jest zbędna. Temat jest dotyczący wyboru zestawu HID a nie soczewek czy przepisów. Autor tematu jest świadomy wszelkich przepisów dotyczących światła xenonowego w samochodzie więc proponuje zakończyć dyskusje.
Everybody lies...
dedis
Posty: 17
Rejestracja: wtorek 15 paź 2013, 18:34
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: dedis »

Tak jest.

BTW wybór padł na zestaw VERTEX ze względu na to że nie jest to firma kogucik i organoleptycznie prezentuje względnie przyzwoitą jakość wykonania.

Dziś montaż. Po regulacji pokażę wynik.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Różnica jest w przesłonie o której już wspomniano. Zdarzają się również różnice w samej soczewce. Sam kształt wiązki światła w przypadku soczewki z odcięciem halogenowym jest problemem czyli oślepianiem, szczególnie uciążliwym w lusterkach kiedy za tobą jedzie auto po przeróbce.

Co do Vertexa - miałem do czynienia z tą firmą w przypadku lamp dziennych. Wciskano mi, że jej produkty są robiony tylko dla nich, co jest nieprawdą bo są to klony chińskich produktów jedynie ze zmienioną nazwą.

Również wciskano mi tekst, że otwory wentylacyjne w lampach nie są po to aby lampy parowały tylko do chłodzenia diod :roll:

Tak czy siak - Vertex to zwykły chińczyk z nadrukowaną nazwą i wyższą ceną. Idealne placebo :razz:
ILPT
dedis
Posty: 17
Rejestracja: wtorek 15 paź 2013, 18:34
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: dedis »

Efekty:
światła mijania (porównanie zwykłych żarówek "noname" vs HID 4300K)
Obrazek

BONUS
światła drogowe (porównanie zwykłych żarówek "noname" vs tungsram megalight ultra 90%)
Obrazek

fotki robione w przybliżonych warunkach, na tych samych czasach naświetlania, wartościach przesłony i czułościach.
Mantom
Posty: 200
Rejestracja: piątek 14 cze 2013, 08:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Mantom »

dedis pisze:Efekty:
światła mijania (porównanie zwykłych żarówek "noname" vs HID 4300K)
[url=http://imageshack.us/scaled/large/59/bci.gif]Obrazek[/URL]

BONUS
światła drogowe (porównanie zwykłych żarówek "noname" vs tungsram megalight ultra 90%)
[url=http://imageshack.us/scaled/large/27/nvo.gif]Obrazek[/URL]

fotki robione w przybliżonych warunkach, na tych samych czasach naświetlania, wartościach przesłony i czułościach.
rzeczywiście ksenon świeci ładnie
Ale czy te zdjęcia rzeczywiście oddają to co widziałeś na zywo? IMO są trochę niedoświetlone, bo oświetlenie żarówkami jest zbyt słabe
dedis
Posty: 17
Rejestracja: wtorek 15 paź 2013, 18:34
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: dedis »

Zdjęcia faktycznie niedopalone dlatego, że zacząłem fotki od xenonu i do tych warunków dostosowałem czas. Dlatego każde następne jest niedopalone. Nie myślałem, że różnica w ilości luxów jest aż tak duża.
Generalnie różnica w odczuciu subiektywnym z jazdy jest ogromna. Nawet na laikach robi wrażenie. Nie jest to może poziom fabrycznych xenonów aut klasy wyższej, bo pewnie jakość soczewek i odbłyśników jest nieco inna, ale jest na prawdę dobrze.
Najwyraźniej poprawę widać na poboczach - jest tam po prostu znacznie więcej światła niż wcześniej. Reszta pola oczywiście też jest lepiej "dopełniona", ale tam przeskok nie jest aż tak spektakularny. Teraz na drodze dokładnie widać gdzie kończy się zasięg odcięcia, wcześniej ta granica była ledwo widzialna.

nawiązując do tematu olśniewania itd. również wygląda że jest nieźle, bo dotychczas nikt nie zgłaszał zażaleń :) BTW wykonałem mały test: na próbę kilka razy za miastem włączyłem światła przeciwmgłowe w sytuacjach tego nie wymagających i od razu pojawiły się karcące błyski światłami drogowymi z przeciwka. Na sam xenon nikt jeszcze nie reagował.
Przez ten czas kilkanaście patroli policji również nie zwróciło na światła uwagi.

BTW w kwestii czystości świateł, póki co bardzo dobrze sprawdza się "niewidzialna wycieraczka" którą również stosuję na boczne szyby. Oczywiście regularnie dbam o czystość świateł przy pomocy tradycyjnej ścierki :)
Mantom
Posty: 200
Rejestracja: piątek 14 cze 2013, 08:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Mantom »

Dzisiaj zrobiłem kilka zdjęć przy lekkiej mżawce. Żaówki H4 GE+120% niedawno założone. Robiłem kompaktem z ręki prz włączonej stabilizacji obrazu na czasach rzedu 1/4 - 1/2 s przy ISO 800, dlatego zdjecia sa poruszone i zaszumione. Ale wg mnie oddaja to co widac naprawdę. Np. granatowe niebo na autostradzie.
Obrazek
Tutaj w lesie - mijania
Obrazek
oraz długie
Obrazek
ODPOWIEDZ