Problem z HID-em w moim aucie

...wszystko związane z lampami wyładowczymi, HID i nie tylko...
raul_na_102
Posty: 15
Rejestracja: środa 14 kwie 2010, 20:37
Lokalizacja: Los Angeles Otwock

Problem z HID-em w moim aucie

Post autor: raul_na_102 »

Cześć.

Zakupiłem ponad rok temu używany zestaw hidów do auta. Jak zacząłem teraz więcej jeździć nocami to widzę, że strasznie marnie to świeci. Prawie nie oświetla drogi. Kupiłem więc nowe żarniki 5000k i nie widzę różnicy w oświetleniu drogi.
Wrzuciłem na film jak to się rozpala. Nie wiem czy tak powinno być czy nie ale po chwili przygasają i tak jakby przez to traciły z 30% mocy.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=OQ9gynngMSU[/youtube]

Na zdjęciu w lewej soczewce hid, a w prawej zwykła żarówka noname. Wygląda na to, że żarówka daje lepiej.

Obrazek

Czy to oznacza, że hid jest tak marny i niezależnie jaki kupię to tak będzie? Czy może moje przetwornice, ew. żarniki są marne? Jak dalej postępować w życiu? :)

Dzięki za pomoc
Awatar użytkownika
Fluxor
Posty: 2549
Rejestracja: wtorek 16 gru 2008, 12:17
Lokalizacja: Opole

Post autor: Fluxor »

Najlepiej jest zastosować źródła światła takie do jakich jest przeznaczony reflektor.
http://specjalistycznyspecjalista.blogspot.com/
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
raul_na_102
Posty: 15
Rejestracja: środa 14 kwie 2010, 20:37
Lokalizacja: Los Angeles Otwock

Post autor: raul_na_102 »

Fluxor pisze:Najlepiej jest zastosować źródła światła takie do jakich jest przeznaczony reflektor.
Dzięki wielkie ale nie dla takich rad zmieściłem opis problemu :)
ptja
Posty: 2414
Rejestracja: poniedziałek 31 gru 2012, 12:44
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z HID-em w moim aucie

Post autor: ptja »

raul_na_102 pisze:Nie wiem czy tak powinno być czy nie ale po chwili przygasają i tak jakby przez to traciły z 30% mocy.
nie powinno.
Co już zdiagnozowałeś? Zmierzyłeś prąd? Napięcie na wejściu przetwornicy?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
studzin
Posty: 546
Rejestracja: sobota 17 kwie 2010, 11:45
Lokalizacja: Gdańsk/Tczew

Post autor: studzin »

Przetwornice typu slim (większość) tak mają. Jak chcesz sensownie to markowe przetwornice i soczewki na d2s.
raul_na_102
Posty: 15
Rejestracja: środa 14 kwie 2010, 20:37
Lokalizacja: Los Angeles Otwock

Re: Problem z HID-em w moim aucie

Post autor: raul_na_102 »

ptja pisze:Co już zdiagnozowałeś? Zmierzyłeś prąd? Napięcie na wejściu przetwornicy?
Odłączyłem wtyczkę wyjściową z przetwornicy i zmierzyłem napięcie. Na początku było 11v i rosło stopniowo do prawie 12v.
Mam wrażenie, że te przetwornice to padaczka. Nie wiem czy 100% tak jest, czy inwestować w nowe, czy może kupować gdzieś, jakiś tani zestaw na d2s...
Nie spodziewam się z hida światła takiego jak na oryginalnych xenonach ale liczę, że będzie to świecić lepiej niż żarówki.
ptja
Posty: 2414
Rejestracja: poniedziałek 31 gru 2012, 12:44
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ptja »

Ja bym zmierzył na wejściu, czy na przykład napięcie nie spada pod obciążeniem. Przynajmniej będzie wiadomo, czy to przetwornica z bańką "sama z siebie" przygasa, czy może przyczyna leży wcześniej.
Nie wiem, czy pomiar bez bańki da efekty.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Jedynie mierzenie prądu pobieranego przy starcie i w trakcie.

Jeśli xen przygasa świadczy to tylko o słabej jakości przetwornicy / słabym palniku.

Chinole tak nieraz mają.
ILPT
raul_na_102
Posty: 15
Rejestracja: środa 14 kwie 2010, 20:37
Lokalizacja: Los Angeles Otwock

Post autor: raul_na_102 »

Jest już ciemno więc pomiary na wejściu i na pełnym obciążeniu zrobię jutro po pracy.
Ew. zakup nowego zestawu hidów z allegro to loteria czy konkretnie u kogoś lub lub jakiejś firmy mogę brać bez zbytniego ryzyka?
studzin
Posty: 546
Rejestracja: sobota 17 kwie 2010, 11:45
Lokalizacja: Gdańsk/Tczew

Post autor: studzin »

Ja z kumplem swojego czasu bawiliśmy się w xenony i po wielu przymiarkach stanęło na przetwornicach Denso, soczewkach z Q7 i palnikach d2s. Na szczęście sporo kasy udało się odzyskać.
raul_na_102
Posty: 15
Rejestracja: środa 14 kwie 2010, 20:37
Lokalizacja: Los Angeles Otwock

Post autor: raul_na_102 »

studzin pisze:Ja z kumplem swojego czasu bawiliśmy się w xenony i po wielu przymiarkach stanęło na przetwornicach Denso, soczewkach z Q7 i palnikach d2s. Na szczęście sporo kasy udało się odzyskać.
Dosyć droga zabawa. Jeżeli nie uda mi się znaleźć w miarę przyzwoicie działającego hid-a to raczej zostanę przy zwykłych żarówkach :P
studzin
Posty: 546
Rejestracja: sobota 17 kwie 2010, 11:45
Lokalizacja: Gdańsk/Tczew

Post autor: studzin »

Nie jest tak źle, ostatecznie mój zestaw wyszedł 280zł + jedna chińska przetwornica za 40 zł walająca się po szufladzie.
raul_na_102
Posty: 15
Rejestracja: środa 14 kwie 2010, 20:37
Lokalizacja: Los Angeles Otwock

Post autor: raul_na_102 »

Pomierzyłem jeszcze raz na spokojnie dzisiaj.
Pod pełnym obciążeniem na wejściu jest ~13V. Na wyjściu jest równe 1203V.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Tylko że prądu nie zmierzyłeś na wejściu. Przy zapłonie może być chwilowy pobór rzędu 20A (ułamek sekundy) po czym prąd powinien się ustabilizować w granicach 4A.

PS-Mam w domu przetwornicę slim i ma ona podobny efekt - po nagrzaniu jasność palnika spada o jakieś 20 - 30%. Co ciekawe na tych samych palnikach stare chińskie przetwornice śmigają prawidłowo.
ILPT
raul_na_102
Posty: 15
Rejestracja: środa 14 kwie 2010, 20:37
Lokalizacja: Los Angeles Otwock

Post autor: raul_na_102 »

Czyli ryzykuję i kupuję nowy zestaw. Ostatecznie będę odsyłał do sprzedawcy jeżeli nie będzie poprawy.
ODPOWIEDZ