Jaki zestaw HID wybrać
Mandat? Na jakiej podstawie?
Ostatnio zmieniony czwartek 17 paź 2013, 22:33 przez dedis, łącznie zmieniany 1 raz.
A za brak trójkąta lub gaśnicy, różne opony na osi?dedis pisze:wg. mnie za te wszystkie pozycje grozi jedynie odebranie dowodu rejestracyjnego.
Nie słyszałem o mandatach za złe wyposażenie pojazdu.
Można dostać za zły stan techniczny, lub za pojazd powodujący niszczenie nawierzchni, lub środowiska.
W sumie to nie istotne czy jest mandat czy nie, jak ci zabiorą dowód to i tak musisz stracić dzień czasu na badanie i udanie się do wydziału kom. Oczywiści jak cię złapią. Dodatkowo na zwykłym przeglądzie diagnosta może mieć uwagi.
Garść info jak poszczególne rodzaje oświetlenia sprawują się na drodze.
http://www.auto-swiat.pl/1-porownanie-swiatel-samochodowych-sprawdzamy-jak-praktyce-dzialaja-halogen-ksenon-oraz-lampa-led
Za trójkąt i gaśnicę owszem - brak wyposażenia bezpieczeństwa - mandat.
za różne opony jest zabór dowodu.
No tak, to oczywiste. Niestety, coś za coś... chce się mieć dobre światła niezgodne z prawem to trzeba liczyć się z następstwami. Jednak jeśli nie szkodzi się innym na drodze, to czemu nie?
artykuł ciekawy, ale za pewne sponsorowany jak to ma w zwyczaju auto świat
za różne opony jest zabór dowodu.
No tak, to oczywiste. Niestety, coś za coś... chce się mieć dobre światła niezgodne z prawem to trzeba liczyć się z następstwami. Jednak jeśli nie szkodzi się innym na drodze, to czemu nie?
artykuł ciekawy, ale za pewne sponsorowany jak to ma w zwyczaju auto świat
Ostatnio zmieniony piątek 18 paź 2013, 16:25 przez dedis, łącznie zmieniany 1 raz.
quiz:
czym się różni soczewka dedykowana żarówce halogenowej od dedykowanej palnikowi xenonowemu?
odpowiedź: niczym, poza oprawką źródła światła.
koniec quizu.
Czasem różny jest kształt przesłony, ale odchodzi się od tego - taniej jest produkować jeden.
Polecam sprawdzić różnice między soczewkami xenon/halogen takich aut jak passat B6, Vectra C, accord VII/VIII/Acura TL/TSX, CRV i wiele innych.
Oszczędzając czasu - różnic brak. Inna jest oprawka (zwykle jedna do drugiej pasuje) i oznaczenie na zewnętrznym kloszu.
więc kolego skaktus, rozwiń proszę na czym polega błąd wspomniany w twojej wypowiedzi?
btw. polecam lekturę
http://swiatla.arbiter.pl/galeria/ksenon.halogen
pozdro!
czym się różni soczewka dedykowana żarówce halogenowej od dedykowanej palnikowi xenonowemu?
odpowiedź: niczym, poza oprawką źródła światła.
koniec quizu.
Czasem różny jest kształt przesłony, ale odchodzi się od tego - taniej jest produkować jeden.
Polecam sprawdzić różnice między soczewkami xenon/halogen takich aut jak passat B6, Vectra C, accord VII/VIII/Acura TL/TSX, CRV i wiele innych.
Oszczędzając czasu - różnic brak. Inna jest oprawka (zwykle jedna do drugiej pasuje) i oznaczenie na zewnętrznym kloszu.
więc kolego skaktus, rozwiń proszę na czym polega błąd wspomniany w twojej wypowiedzi?
btw. polecam lekturę
http://swiatla.arbiter.pl/galeria/ksenon.halogen
pozdro!
Różnica jest w przesłonie o której już wspomniano. Zdarzają się również różnice w samej soczewce. Sam kształt wiązki światła w przypadku soczewki z odcięciem halogenowym jest problemem czyli oślepianiem, szczególnie uciążliwym w lusterkach kiedy za tobą jedzie auto po przeróbce.
Co do Vertexa - miałem do czynienia z tą firmą w przypadku lamp dziennych. Wciskano mi, że jej produkty są robiony tylko dla nich, co jest nieprawdą bo są to klony chińskich produktów jedynie ze zmienioną nazwą.
Również wciskano mi tekst, że otwory wentylacyjne w lampach nie są po to aby lampy parowały tylko do chłodzenia diod
Tak czy siak - Vertex to zwykły chińczyk z nadrukowaną nazwą i wyższą ceną. Idealne placebo
Co do Vertexa - miałem do czynienia z tą firmą w przypadku lamp dziennych. Wciskano mi, że jej produkty są robiony tylko dla nich, co jest nieprawdą bo są to klony chińskich produktów jedynie ze zmienioną nazwą.
Również wciskano mi tekst, że otwory wentylacyjne w lampach nie są po to aby lampy parowały tylko do chłodzenia diod
Tak czy siak - Vertex to zwykły chińczyk z nadrukowaną nazwą i wyższą ceną. Idealne placebo
ILPT
rzeczywiście ksenon świeci ładniededis pisze:Efekty:
światła mijania (porównanie zwykłych żarówek "noname" vs HID 4300K)
[url=http://imageshack.us/scaled/large/59/bci.gif]Obrazek[/URL]
BONUS
światła drogowe (porównanie zwykłych żarówek "noname" vs tungsram megalight ultra 90%)
[url=http://imageshack.us/scaled/large/27/nvo.gif]Obrazek[/URL]
fotki robione w przybliżonych warunkach, na tych samych czasach naświetlania, wartościach przesłony i czułościach.
Ale czy te zdjęcia rzeczywiście oddają to co widziałeś na zywo? IMO są trochę niedoświetlone, bo oświetlenie żarówkami jest zbyt słabe
Zdjęcia faktycznie niedopalone dlatego, że zacząłem fotki od xenonu i do tych warunków dostosowałem czas. Dlatego każde następne jest niedopalone. Nie myślałem, że różnica w ilości luxów jest aż tak duża.
Generalnie różnica w odczuciu subiektywnym z jazdy jest ogromna. Nawet na laikach robi wrażenie. Nie jest to może poziom fabrycznych xenonów aut klasy wyższej, bo pewnie jakość soczewek i odbłyśników jest nieco inna, ale jest na prawdę dobrze.
Najwyraźniej poprawę widać na poboczach - jest tam po prostu znacznie więcej światła niż wcześniej. Reszta pola oczywiście też jest lepiej "dopełniona", ale tam przeskok nie jest aż tak spektakularny. Teraz na drodze dokładnie widać gdzie kończy się zasięg odcięcia, wcześniej ta granica była ledwo widzialna.
nawiązując do tematu olśniewania itd. również wygląda że jest nieźle, bo dotychczas nikt nie zgłaszał zażaleń BTW wykonałem mały test: na próbę kilka razy za miastem włączyłem światła przeciwmgłowe w sytuacjach tego nie wymagających i od razu pojawiły się karcące błyski światłami drogowymi z przeciwka. Na sam xenon nikt jeszcze nie reagował.
Przez ten czas kilkanaście patroli policji również nie zwróciło na światła uwagi.
BTW w kwestii czystości świateł, póki co bardzo dobrze sprawdza się "niewidzialna wycieraczka" którą również stosuję na boczne szyby. Oczywiście regularnie dbam o czystość świateł przy pomocy tradycyjnej ścierki
Generalnie różnica w odczuciu subiektywnym z jazdy jest ogromna. Nawet na laikach robi wrażenie. Nie jest to może poziom fabrycznych xenonów aut klasy wyższej, bo pewnie jakość soczewek i odbłyśników jest nieco inna, ale jest na prawdę dobrze.
Najwyraźniej poprawę widać na poboczach - jest tam po prostu znacznie więcej światła niż wcześniej. Reszta pola oczywiście też jest lepiej "dopełniona", ale tam przeskok nie jest aż tak spektakularny. Teraz na drodze dokładnie widać gdzie kończy się zasięg odcięcia, wcześniej ta granica była ledwo widzialna.
nawiązując do tematu olśniewania itd. również wygląda że jest nieźle, bo dotychczas nikt nie zgłaszał zażaleń BTW wykonałem mały test: na próbę kilka razy za miastem włączyłem światła przeciwmgłowe w sytuacjach tego nie wymagających i od razu pojawiły się karcące błyski światłami drogowymi z przeciwka. Na sam xenon nikt jeszcze nie reagował.
Przez ten czas kilkanaście patroli policji również nie zwróciło na światła uwagi.
BTW w kwestii czystości świateł, póki co bardzo dobrze sprawdza się "niewidzialna wycieraczka" którą również stosuję na boczne szyby. Oczywiście regularnie dbam o czystość świateł przy pomocy tradycyjnej ścierki
Dzisiaj zrobiłem kilka zdjęć przy lekkiej mżawce. Żaówki H4 GE+120% niedawno założone. Robiłem kompaktem z ręki prz włączonej stabilizacji obrazu na czasach rzedu 1/4 - 1/2 s przy ISO 800, dlatego zdjecia sa poruszone i zaszumione. Ale wg mnie oddaja to co widac naprawdę. Np. granatowe niebo na autostradzie.
Tutaj w lesie - mijania
oraz długie
Tutaj w lesie - mijania
oraz długie