Kodi, bardzo ciekawe jest to o czym piszesz:)
Historie z logiem ktore ma byc na pudelki itp juz znam czytalem chyba na tym forum, chodzilo o ballasty do xenonow:)
pozdrawiam
DNF
HID w skuterze
Dokladnie - to jest ta sama sytuacja. Skurczybyki maja gotowe naklejki, pudelka. Nawet grawerke moga strzelic za niewielka doplata. Po kilku zamowieniach - przestalo mnie to juz wogole dziwic. Zeby bylo smieszniej - co sprytniejsi nawet soft do CNC potrafia sprzedac innej "wytworni" - wiec to co otrzymasz ma IDENTYCZNY ksztalt. Mam kolezanke, ktora skonczyla sinologie i jezdzi co chwila do Chin na jakies rozmowy biznesowe - po prostu szok. Ale to i tak jeszcze nie jest szczyt wszystkiego - maxem bylo to, jak zobaczylem zdjecia fabryki (pod Shenzen) pewnej znanej angielskiej firmy audiofilskiej (reklamowana jako Made in England oczywiscie). Najwyzsza jakosc i precyzja, ktora reklamowala sie owa firma jakos mi dziwnie kontrastowala ze zdjeciem Chinczyka z fajka w zebach, siedzacego w kucki i pilujacego kosz glosnika niskotonowego.DNF pisze:Kodi, bardzo ciekawe jest to o czym piszesz:)
Historie z logiem ktore ma byc na pudelki itp juz znam czytalem chyba na tym forum, chodzilo o ballasty do xenonow:)
pozdrawiam
DNF
dobra - koniec OT!
No to, Panie i Panowie - klops i klapa
Dopiero we Wszystkich Świętych miałem dwa mierniki i Ojca do pomocy, żeby wykonać pomiary.
Po podłączeniu amperomierza pod akumulator wyszło, że nawet po zapłonie i rozpałce HID-a akumulator zasila HID 2,5A prądu. Daje to jakieś 2A z magneto (mierzone za przetwornicą) przy ok. 3500rpm silnika. Siada mocno napięcie z magneta, z 14V do 10V przed Graetzem, 8V (sic!) za Graetzem. Mostek nawet 30A żeśmy dawali (8A się grzał), żeby wyeliminować na nim straty... Pojemność kilkaset uF dołożona za mostkiem też nie pomagała.
Zdaje się, że te 130W to se można... między bajki włożyć. Czterdzieści parę watów na cewce oświetlenia to wszystko.
Także tmw miał rację - żeby sensownie wykorzystać HID, trzeba kombinować światło dzienne.
Do dyspozycji mam gniazdo na W5W - w to się nic sensownego zdaje się nie zmieści? A może jakąś "linijkę" z trzech Cree zmajstrować, co 60*? Długa zima przede mną Nie chciałbym "kalać" sylwetki skutera dokładkami...
A propos podłączenia: machnę schemacik w chwili wolnej, podeślę z opisem.
Pozdrawiam
Marcin S.
Dopiero we Wszystkich Świętych miałem dwa mierniki i Ojca do pomocy, żeby wykonać pomiary.
Po podłączeniu amperomierza pod akumulator wyszło, że nawet po zapłonie i rozpałce HID-a akumulator zasila HID 2,5A prądu. Daje to jakieś 2A z magneto (mierzone za przetwornicą) przy ok. 3500rpm silnika. Siada mocno napięcie z magneta, z 14V do 10V przed Graetzem, 8V (sic!) za Graetzem. Mostek nawet 30A żeśmy dawali (8A się grzał), żeby wyeliminować na nim straty... Pojemność kilkaset uF dołożona za mostkiem też nie pomagała.
Zdaje się, że te 130W to se można... między bajki włożyć. Czterdzieści parę watów na cewce oświetlenia to wszystko.
Także tmw miał rację - żeby sensownie wykorzystać HID, trzeba kombinować światło dzienne.
Do dyspozycji mam gniazdo na W5W - w to się nic sensownego zdaje się nie zmieści? A może jakąś "linijkę" z trzech Cree zmajstrować, co 60*? Długa zima przede mną Nie chciałbym "kalać" sylwetki skutera dokładkami...
A propos podłączenia: machnę schemacik w chwili wolnej, podeślę z opisem.
Pozdrawiam
Marcin S.
Spróbuj Marcin przewinąć cewkę oświetlenia, zastosuj grubszy drut, swego czasu w latach 80`eksperymentowałem z cewkami oświetlenia w motocyklach, pomagało, tyle że do pewnego momentu, później należałoby albo dołożyć następną cewkę, albo kłaniała się wymiana magnesów, możesz również przy okazji przewinąć cewkę która ładuje akumulator (nie wiem jak to jest rozwiązane w nowoczesnych skuterach), zawsze to kilkanaście lub kilkadziesiąt watt więcej.
Pozdrawiam
Mariusz
Jeśli pomogłem Ci w Twoim temacie to kliknij na "pomógł" przy moim poście....... to nic nie kosztuje ...... Wielkie Dzięki
Mariusz
Jeśli pomogłem Ci w Twoim temacie to kliknij na "pomógł" przy moim poście....... to nic nie kosztuje ...... Wielkie Dzięki