Modyfikacja Tiross TS-745

Coś Ci się zepsuło? Nie chce działać jak powinno? Opisz dokładnie swój problem a postaramy się pomóc...
Bknz
Posty: 73
Rejestracja: wtorek 17 wrz 2013, 15:45
Lokalizacja: Kanzas

Post autor: Bknz »

Nie chcę robić wrogiej roboty-sprzedający przyznał się że nie wiedział iż jest tam XP-E a nie XP-G - w błąd go wprowadzili w sklepie w którym kupił, podawali iż jest tam XP-G. Zobaczymy jak to rozegra.

http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=11588

powiedz mi czy można dokupić taką pigułę jak tą ze zdjęcia? co by do mojej latarki można wkręcić :) Mógłbym wstawić tam wtedy XM-L2 :P
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Takowej piguły nie kupisz, trzeba wytoczyć u kogoś kto ma frezarkę. XML też tam nie wstawisz bo to nie ma sensu - ilość generowanego ciepła będzie ogromna (w stosunku do tego co jest teraz) a obudowa jest zbyt mała aby pracowała z takim ledem (w wypadku prądu rzędu 3A w leda).

Do tego nie wiem czy wiesz ale układ typu zoom to układ z poważnymi wadami. Przykładowo XML model X daje z siebie 1000 lumenów. Jeśli jest to w zwykłej latarce z lustrem, przy dobrym chłodzeniu leda, szybce z powłokami itd możesz na wyjściu uzyskać 700 - 800 lumenów. W przypadku zooma chłodzenie jest kiepskie co daje straty światła, do tego sama optyka powoduje znaczne straty światła i w tym wypadku zamiast mieć te 700 - 800 lumenów w porywach masz 500. 50% leci w kosmos...
ILPT
Bknz
Posty: 73
Rejestracja: wtorek 17 wrz 2013, 15:45
Lokalizacja: Kanzas

Post autor: Bknz »

Dzięki za wytłumaczenie, cały czas się doszkalam w tej dziedzinie ;)

Jedyne co mi pozostaje to dorobić monetę w celu poprawy odprowadzenia ciepła i sprawdzić jaka różnica w szybkości nagrzewania będzie. Później może pomyśleć nad zmianą driverka lub poszukać innej latarni w której można zastosować ten 1.4A

Szkoda że nie da się zdiagnozować jaki to model XP-E jestem ciekaw ile ona może dawać LM ;/

Kusi mnie cały czas Convoy S2 z takim driverem 2.8A na rowerek do lasu w sam raz :)
kambal
Posty: 90
Rejestracja: czwartek 08 lis 2012, 23:47
Lokalizacja: Ostrołęka/Białystok

Post autor: kambal »

Co tu dużo mówić koledzy. Bubel to moja sprawka. Latarka kupiona na aliexpress, w opisie było XP-G i ja tak napisałem w sklepiku. Sory wielkie Bknz, mam nadzieję że się dogadamy.
Pozdrawiam
kambal zwany Kamilem Convoy M1
Bknz
Posty: 73
Rejestracja: wtorek 17 wrz 2013, 15:45
Lokalizacja: Kanzas

Post autor: Bknz »

Aby dioda pod tym 1A wytrzymała dłuższą pracę a ja miał spokojną głowę, dorobiłem taki oto pad :)
Użyłem do tego popularnej miedzianki którą potraktowałem dremelkiem aby mieściła się w otwór oraz była odpowiedni gładka :)

Mam nadzieję że po tym zabiegu oraz nałożeniu pasty termo tam gdzie powinna się znaleźć bedzie szybciej oddawała ciepło :)

Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony niedziela 06 paź 2013, 22:00 przez Bknz, łącznie zmieniany 1 raz.
belushi
Posty: 381
Rejestracja: poniedziałek 27 wrz 2010, 15:45
Lokalizacja: Rzeszow

Post autor: belushi »

Proponuje zmienić treść posta, na czole wyskoczyła mi krosta...
(Post został zmieniony, to ja też zmieniłem ;)

B
Ostatnio zmieniony poniedziałek 07 paź 2013, 21:58 przez belushi, łącznie zmieniany 1 raz.
DNF
Posty: 4606
Rejestracja: piątek 23 lis 2007, 19:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: DNF »

Takie coś i tak wiele Ci nie pomoże. Tu nie chodzi o ilośc materiału pod MCPCB, a o powierzchnię
styku takiego cuda ze ścianką piguły.
Tutaj z pomocą może przyjść jedynie dotoczony pod wymiar kawał pręta i wprasowanie go,
ew wciśnięcie przy różnicy temperatur.
Bknz
Posty: 73
Rejestracja: wtorek 17 wrz 2013, 15:45
Lokalizacja: Kanzas

Post autor: Bknz »

Po dokładnym przeszlifowaniu przyklejeniu do diody i przylutowaniu nowych grubszych kabelków, nałożeniu pasty na gwinty, poskładałem wszystko razem.

Na starym chińskim sterowniku.

efekt po 4 minutach pracy w sufit na 100% wyraźnie termika się poprawiła, obudowa zdecydowanie cieplejsza niż przed updradem :)

ObrazekObrazek
ObrazekObrazek


Jak na moje pierwsze mody latarkowe to jestem zadowolony z uzyskanych rezultatów.

Korci mnie cały czas ten 1.4A :) bo leży i się marnuje
lub ewentualnie czeka jeszcze AK-47A z większą ilością trybów pracy.

Pomierzyłem jeszcze raz ile A idzie w diodę.
Na świeżym aku. '-' w obudowę '+' zamiast włącznika i miernik pokazuje 3.43V i 1,1A
Chyba żadne sens jest wciskać w nią ten driver 1,4A bo ta zmiana już raczej nie będzie zauważalna.
macgap90
Posty: 401
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2011, 12:02
Lokalizacja: Głowno

Post autor: macgap90 »

A ja myślę, że weź tego ak-47 (on ma z tego co pamiętam 1.05A) i będziesz miał porządny sterownik do tej latarki z zabezpieczeniem aku i stabilizacją prądu.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Blaszka którą dorobiłeś nie jest nic warta. Powierzchnia styku leda z pigułą jest taka jak była. Ogólnie prędzej masz efekt placebo niż prawdziwe efekty. Latarka po 1 minucie powinna być ciepła a po 4 gorąca lub wręcz parzyć.
ILPT
Bknz
Posty: 73
Rejestracja: wtorek 17 wrz 2013, 15:45
Lokalizacja: Kanzas

Post autor: Bknz »

skaktus pisze:Blaszka którą dorobiłeś nie jest nic warta. Powierzchnia styku leda z pigułą jest taka jak była. Ogólnie prędzej masz efekt placebo niż prawdziwe efekty. Latarka po 1 minucie powinna być ciepła a po 4 gorąca lub wręcz parzyć.
Może i tak, ale różnica w odbiorze ciepła jest i to organoleptycznie czuć bardzo dobrze. Wiem wiem... że najlepiej było by miedzianą pigułę tam wstawić ale nie mam nikogo z tokarką ;/

Driver zmieniony na AK47 Jeszcze raz wszystko przesmarowane i skręcone. Latarka gotowa do użytkowania.

Stary driver z ZB006 poszedł do Tirossa co by wykrzesać z diody troszkę więcej.

Pora na wieczorne testy.
ODPOWIEDZ