Convoy C8

czyli nasze opinie, odczucia i wnioski o światełkach
Awatar użytkownika
Misiek_86
Posty: 485
Rejestracja: niedziela 12 lip 2009, 15:44
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Misiek_86 »

Którą na rower brać C8 czy S2??
MaciekB
Posty: 233
Rejestracja: poniedziałek 22 paź 2012, 10:43
Lokalizacja: Otwock

Post autor: MaciekB »

Raczej S2. Świeci szerzej, więc na rower lepiej się nadaje.
Awatar użytkownika
maciex93
Posty: 2886
Rejestracja: sobota 14 sty 2012, 18:59
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: maciex93 »

:) S2, przez rozproszone i równomierne świecenie, C8 słabo doświetli boki, ale zasięg ma większy, ale na rowerze nie o to chodzi.

Masz foto

-----------C8------------------------------------------------------------S2-----------------------------------M1/M2-----------------------------ciemność

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Ostatnio zmieniony piątek 10 sty 2014, 15:22 przez maciex93, łącznie zmieniany 3 razy.
macgap90
Posty: 401
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2011, 12:02
Lokalizacja: Głowno

Post autor: macgap90 »

Idealne połączenie to S2 na krótkie i C8 na długie, tylko ludzie się dziwnie patrzą...
Awatar użytkownika
marmez
Posty: 2879
Rejestracja: sobota 08 sty 2011, 19:19
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: marmez »

Idealne połączenie to S2 na krótkie i C8 na długie, tylko ludzie się dziwnie patrzą...
Bo ludzie to siepacze! :twisted:
Tekst podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
misieksdz
Posty: 2
Rejestracja: piątek 17 maja 2013, 16:07
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: misieksdz »

michal13031986 pisze:Którą na rower brać C8 czy S2??
Ja śmigam właśnie na takim połączeniu, C8 od maciexa i S2 w wypasionej wersji od Dariusza. Jak wyjadę nocą za miasto i odpalę obie na maxa to muszę zakładać okulary przeciwsłoneczne :cool:
A niedługo zmiana C8 na nowego Convoya L4 :D
- EDC X1 3x Nichia NVSW219C extended v3.5 HE 4,2A TIR narrow // - EDC X1 XP-L V6 ext 3.5 TIR wide
- Convoy S2 XM-L2 T5 2,8A std v1,3 // - Convoy C8 XM-L 2,8A T6 SMO //- Convoy L4 XM-L 2 U2 SMO
- Sofirn HS40 // Sofirn SP36 BLF Anduril 4000K
Tomek11
Posty: 137
Rejestracja: wtorek 20 sie 2013, 12:51
Lokalizacja: W-w

Post autor: Tomek11 »

Którą S2 polecacie na rower .... przy czym aby nie trzeba było na początku coś przy niej robić ... bo się nie znam - dopiero zaczynam wchodzić w temat a chciałbym coś już "zakupić " :)
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
Tomek11 pisze:Którą S2 polecacie na rower ....
Nie wiem czy zauważyłeś, ale to jest temat o C8. Zapraszam do działu rowerowego.

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
rg-42
Posty: 28
Rejestracja: wtorek 06 sie 2013, 19:38
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: rg-42 »

Witam. Czy gwint piguły i body jest sens smarować np. czymś takim? smar miedziowany
X1, S2, WF-501B, M1, C8, EKORAS C2,Sofirn SP36 BLF Anduril
Awatar użytkownika
Dariusz70
Posty: 1271
Rejestracja: niedziela 30 paź 2011, 20:05
Lokalizacja: Chochołów

Post autor: Dariusz70 »

Lepiej nie łączyć miedzi i aluminium. Co do smarowania gwintu piguła/głowica zdania są podzielone. Gwint jest mocno dociskany i ma dużą powierzchnię.
Ja smaruję pastą termo "rzadką" , cienką warstwą.
Gwint na dupce smarem rowerowym przeciw zapiekaniu się. Może być wazelinowy.
Na gwinty anodyzowane smar silikonowy.
Dariusz70
darek.l(małpa)interia.pl
rg-42
Posty: 28
Rejestracja: wtorek 06 sie 2013, 19:38
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: rg-42 »

Witam. Wczoraj naszła mnie ochota zrobienia kilku fotek moich światełek- uważam, że na forum jest mało zdjęć z terenu jak już to w większości tylko „flaki” latarek. Zastanawia mnie mnie, że Convoy C8 w porównaniu z UltraFire wypadł dość słabo, a reflektor ma dużo większy czyżby dioda robiła tę różnice. Moją flagową latarką pozostaje EDC X1- mieści się w garści i daje dużo światła jak na jej rozmiary. Zdjęcia po przelotnych opadach deszczu, aparat oczywiście część światła wycina, ale za to jest porównanie trzech modeli latarek. Link: Convoy C8, UltraFire WF-501B, EDC X1
X1, S2, WF-501B, M1, C8, EKORAS C2,Sofirn SP36 BLF Anduril
Ozór
Posty: 23
Rejestracja: środa 04 wrz 2013, 11:29
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Ozór »

Ja dziś zamówiłem C8 z SMO ze sterownikiem 2,8A i diodą 3C.
Na razie mam S2 na 2.1A, jestem bardzo zadowolony i ciekawy czy a jeśli to ile dalej świeci C8.
Bo S2 szeroko i idealnie jak dla mnie żeby poświecić przed sobą na jakiejś ścieżce, ale na niedużą odległość.
Awatar użytkownika
smokuxx1987
Posty: 2113
Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
Lokalizacja: Krosno

Post autor: smokuxx1987 »

rg-42 pisze:Witam. Wczoraj naszła mnie ochota zrobienia kilku fotek moich światełek- uważam, że na forum jest mało zdjęć z terenu jak już to w większości tylko „flaki” latarek. Zastanawia mnie mnie, że Convoy C8 w porównaniu z UltraFire wypadł dość słabo, a reflektor ma dużo większy czyżby dioda robiła tę różnice. Moją flagową latarką pozostaje EDC X1- mieści się w garści i daje dużo światła jak na jej rozmiary. Zdjęcia po przelotnych opadach deszczu, aparat oczywiście część światła wycina, ale za to jest porównanie trzech modeli latarek. Link: Convoy C8, UltraFire WF-501B, EDC X1
Zeby porównanie było miarodajne musiałbyś:
1 Mieć w tych latarkach takie same diody, a widze że w Convoy masz XM-L T6 a w pozostałych XM-L2 U2 co daje różnice w jasności prawie 20 %.
2 W każdej latarce podawać taki sam prąd na diode. Pomierz na dupce pobór z naładowanego ogniwa.
3 Spoot latarki staraj się kierować na choryzont tak żeby zasięg był jak największy.
Jeśli skierujesz Wf-501B żeby świeciła pod nogi i C8 tak samo to różnicy w zasięgu nie zobaczysz.
4 Ustawienia przesłony, czasu naświetlania takie same, a w podpisach widziałem tylko ISO 200
witos
Posty: 150
Rejestracja: czwartek 15 sie 2013, 13:43
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: witos »

rg-42 pisze:Witam. Wczoraj naszła mnie ochota zrobienia kilku fotek moich światełek- uważam, że na forum jest mało zdjęć z terenu jak już to w większości tylko „flaki” latarek. Zastanawia mnie mnie, że Convoy C8 w porównaniu z UltraFire wypadł dość słabo, a reflektor ma dużo większy czyżby dioda robiła tę różnice. Moją flagową latarką pozostaje EDC X1- mieści się w garści i daje dużo światła jak na jej rozmiary. Zdjęcia po przelotnych opadach deszczu, aparat oczywiście część światła wycina, ale za to jest porównanie trzech modeli latarek. Link: Convoy C8, UltraFire WF-501B, EDC X1
Zauważ,że w UF masz potencjalnie najsilniejszą diodę a w C8 najsłabszą... Gdybyś do C8 (zakładam,że masz tam sterownik 8 x amc czyli 2,8 A )wsadził XM-L2 U2 1C to mógłbyś być w lekkim szoku,naprawdę. Barwa,w tym wypadku tint diody ma tutaj nie bagatelne znaczenie a jeszcze ref C8+zmostkowana sprężyna włącznika = :o EFEKT :wink:
rg-42
Posty: 28
Rejestracja: wtorek 06 sie 2013, 19:38
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: rg-42 »

smokuxx1987 napisał/a:
Zeby porównanie było miarodajne musiałbyś:
1 Mieć w tych latarkach takie same diody, a widze że w Convoy masz XM-L T6 a w pozostałych XM-L2 U2 co daje różnice w jasności prawie 20 %.
2 W każdej latarce podawać taki sam prąd na diode. Pomierz na dupce pobór z naładowanego ogniwa.
3 Spoot latarki staraj się kierować na choryzont tak żeby zasięg był jak największy.
Jeśli skierujesz Wf-501B żeby świeciła pod nogi i C8 tak samo to różnicy w zasięgu nie zobaczysz.
4 Ustawienia przesłony, czasu naświetlania takie same, a w podpisach widziałem tylko ISO 200
1. Kiedyś powtórzę fotki w tych samych miejscach, a diody w latarkach C8 i UF zamienię ze sobą lub wstawię do C8 na stałe XM-L2
2. Prąd był ten sam, a jeżeli nie to prawie- wiem prawie czyni różnicę, ale porównanie jest tylko orientacyjne i temu ma służyć
3. Spot latarki kierowałem na horyzont… Na zdjęciach jest raz bliżej a następnie dalej- wynikało to z tego, że aparat na zbyt słabym oświetleniu nie chciał złapać ostrości i trochę się nagimnastykowałem
4. Ustawienia aparatu przy każdym zdjęciu są takie same, zresztą zdjęcia mają oryginalne dane zapisane w sobie oprócz nazwy aparatu.

Dziś otrzymałem nowy sterownik (programowalny) i chcąc go wymienić "ujrzałem ciemność"
pasta termo Wcześniej myślałem, że ludzie tu na forum trochę panikują z poprawianiem nowych latarek- i pomyśleć, że latarka ma za sobą 4 godziny pracy mocą 100%

[ Dodano: 27 Wrzesień 2013, 19:06 ]
Zauważyłem coś podejrzanego w mojej C8. Wygląda tak, jakby podkładka centrująca lekko się stopiła i ogranicza światło z diody. Podkładki tej nie idzie zamocować w reflektorze, a chyba powinno. Jeżeli mam rację to może tu jest przyczyna, że Convoy C8 według mnie nie świeci najlepiej? Zamieszczam zdjęcie z oryginalną podkładką i uniwersalną. podkładka centrujaca

[ Dodano: 28 Wrzesień 2013, 10:59 ]
"Lubię pisać sam do siebie":) najlepiej w dziale o nas założyć bloga...A teraz pytanie, gdzie kupić oryginalną podkładkę centrującą do Convoy C8? Pozdrawiam.

[ Dodano: 29 Wrzesień 2013, 09:00 ]
Latarka Convoy C8 wróciła do łaski. Zeszlifowałem podkładkę centrującą tak aby nie zachodziła na łeb diody i dodałem podkładkę izolującą w razie czego gdyby reflektor stykał się z zasilaniem LED. Efekt jest taki, że latarka świeci jaśniej i bardziej skupia światło. Zdjęcia na szybkiego.

[ Dodano: 1 Październik 2013, 18:37 ]
Witam. Cały czas porównuję latarki: zdjęcia z terenu Dziś zamieniłem diody w latarkach z C8 do UF i odwrotnie- ciekawe, dziś w nocy to sprawdzę.
X1, S2, WF-501B, M1, C8, EKORAS C2,Sofirn SP36 BLF Anduril
ODPOWIEDZ