LED'owy zamiennik h1

Wszystko co świeci na czterech kółkach;)
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Wczoraj szukałem na allegro i niestety nie znalazłem, możliwe że już poszło. Jak coś chętnie zmacam wersję na H4 bo mam dostęp do takich reflektorów, z H7 było by trudniej więc wolę nie kombinować :)

400 zł to cena całkiem do ugryzienia, bo same ledy to koszt około 200 zł, ale znając życie, pewnie w Chinach za ledy wychodzi 50% ceny europejskiej.

Jak coś jestem chętny do testów, co i jak - PW
ILPT
Wombat
Posty: 20
Rejestracja: wtorek 13 sie 2013, 01:17
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Wombat »

ten kondensatorek 16uF/50V to taki:

http://allegro.pl/22uf-50v-kondensator- ... 97396.html

takie maleństwo ?
Awatar użytkownika
artur_n
Posty: 874
Rejestracja: niedziela 03 mar 2013, 17:37
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: artur_n »

Ten co pokazałeś to 22uF/50V. Ale ten poprawy będzie taki sam z wyglądu.
Everybody lies...
Wombat
Posty: 20
Rejestracja: wtorek 13 sie 2013, 01:17
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Wombat »

wiem.
Tylko nie wiedziałem czy to 16uF wynika z jakiegoś wyliczenia czy to po prostu niezbędne minimum i i 8uF więcej nie zaszkodzi
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Żarło i się przeżarło. Wombat obiecał wysłać do testów ledowa cuda i na zapewnieniach się skończyło...Szkoda.

A co do samych ledów - pojawiają się nowe modele z usprawnionym chłodzeniem:

http://www.aliexpress.com/item/Free-shi ... 39605.html

Producent:

http://www.aliexpress.com/store/526513

Najniższa cena jaką znalazłem z "fri szipingiem" to 49 dolarów za H7 w wersji " COB LED" natomiast na CXA to około 59 dolarów... Coś mnie kusi...

:roll:
ILPT
Awatar użytkownika
Fluxor
Posty: 2549
Rejestracja: wtorek 16 gru 2008, 12:17
Lokalizacja: Opole

Post autor: Fluxor »

Producent nie wziął pod uwagę, że np. może nie być miejsca w reflektorze żeby ten wiatraczek zamontować a u mnie to w ogóle wszystko szczelnie jest zamykane więc wiatrak robiłby huragan tylko wewnątrz szczelnie zamkniętego reflektora i wszystko się tam ugotuje.

Niemniej gdyby robili coś takiego na HB3 w rozsądnej cenie i świecące nie gorzej jak zwykła żarówka to przy moim codziennym jeżdżeniu w środku nocy do pracy mogło by być bardzo użyteczne.
http://specjalistycznyspecjalista.blogspot.com/
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
Mantom
Posty: 200
Rejestracja: piątek 14 cze 2013, 08:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Mantom »

skaktus pisze:Wczoraj szukałem na allegro i niestety nie znalazłem, możliwe że już poszło. Jak coś chętnie zmacam wersję na H4 bo mam dostęp do takich reflektorów, z H7 było by trudniej więc wolę nie kombinować :)

400 zł to cena całkiem do ugryzienia, bo same ledy to koszt około 200 zł, ale znając życie, pewnie w Chinach za ledy wychodzi 50% ceny europejskiej.

Jak coś jestem chętny do testów, co i jak - PW
Trochę sie tego pojawiło na Allegro
http://allegro.pl/listing/listing.php?s ... zia%C5%82y

Na szczęście jak na razie chyba nikt nie kupuje tych wynalazków. I dobrze.
Brak homologacji skutkuje mozliwoscia zabrania DR, nalozenia mandatu, nie przejścia przegladu do DR oraz poważnych kłopotów w razie wypadku. Np. w nocy dochodzi do zderzenia. Rzeczoznawca z firmy ubezpieczeniowej znajduje w samochodzie posiadajacym reflektory np. H4 takie wynalazki z Allegro i kierowca zostaje uznany winnym spowodowania wypadku, bo drugi kierowca mógł zostac oślepiony (albo np. pieszy, który został uderzony). A jesli jeszcze ktoś zginał to już robi sie naprawde nieciekawie. No i ubezpieczyciel nie wypłaci odszkodowania z OC/AC. Teraz jest pełno firm zajmujacych sie wyciąganiem pieniedzy od sprawców wypadków. Jak ubezpieczyciel sie wypnie to biedny kierowca może np. placić komuś rentę do konca zycia...

Z kwestii technicznych. O jakości oświetlenia pisano wyzej. Natomiast ja sam miałem przeboje z diodowymi lampami DRL, w których przepalały sie diody. Co prawda tu są podobno diody Cree, ale ja bym sie bał. A co by było, gdyby obie "zarówki" padły w nocy na nieoświetlonej drodze? :mrgreen:
petarda
Posty: 21
Rejestracja: piątek 07 gru 2012, 21:36
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: petarda »

Czytałem temat i nareszcie Mantom, napisał, dajcie spokój z takimi wynalazkami, dla siedzącego za nimi świecą ok ale dla tego z przeciwka na trasie już nie jest ok.
Rzeczoznawca oglądający samochód przy najdrobniejszym roszczeniu odszkodowawczym sprawdza co jest w lampie.
Stwierdza przeróbkę i zapomnijcie o złotówce odszkodowania.
Sam byłem zdziwiony, wpadłem tylnym kołem w wyrwę, uszkodziłem, zgłosiłem szkodę a rzeczoznawca oglądał pod maską, później złapałem o co mu chodziło.
Również taki scenariusz że posiadacz zmodyfikowanych świateł zostanie obwiniony za wypadek jest jak najbardziej możliwy.
Adwokaci nie zawahają się ani sekundy przed znalezieniem kozła ofiarnego.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Wpadnięcie kołem w dziurę i jego urwanie nie ma nic wspólnego z zmienionym oświetleniem i tutaj rzeczoznawca leci w kulki jeśli na podstawie np. xenonu w lampie już marudzi ;)

Inny przykład - zawsze się mówiło że jak zdejmiesz simloka to tracisz gwarancję - nieprawda. Jeśli zdjęcie simloka nie miało wpływu na usterkę to gwarancja wciąż działa, ale mało kto o tym mówił ;)

Myślę że takie ledy sprawdzą się jedynie w reflektorach soczewkowych. Jeśli odcięcie jest prawidłowe to będą świecić one tak samo jak żarówki, xenon itd.
ILPT
Wombat
Posty: 20
Rejestracja: wtorek 13 sie 2013, 01:17
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Wombat »

Producent nie wziął pod uwagę, że np. może nie być miejsca w reflektorze żeby ten wiatraczek zamontować a u mnie to w ogóle wszystko szczelnie jest zamykane
Jakbyś miał szczelną lampe to by parowała wiecznie. Lampy muszą się "przewiatrzać" i jest to konstrukcyjnie wprojektowane
A co by było, gdyby obie "zarówki" padły w nocy na nieoświetlonej drodze?
Było by dokładnie to samo co by było jakby ci padły obie normalne żarówki. Musiał byś sobie wymienić.
Z kwestii technicznych. O jakości oświetlenia pisano wyzej. Natomiast ja sam miałem przeboje z diodowymi lampami DRL, w których przepalały sie diody.
Rozumiem żejużje miałeś w lampie i sprawdziłeś. Czy po prostu sobie teoretyzujesz na temat tej jakości świecenia?
A co do przebojów... wiesz.. można coś kupić za 50zł i za 500zł. Masa samochodów ma fabrycznie dzienne na diodach i jakoś te diody nie padają. Kwestia przemyślenia i jakości konstrukcji.
U mnie w domu świeci pewnie z 4000 tyś diod i jak na razie świecą wszystkie. Więc skoro można to można.

W przypadku soczewki i takiej żarówki led w oprawce H1/H7 nie zastanawiałbym się nawet 2 sekund. Tylko w wypadku H4 jest zgaduj zgadula i utrudniony retrofit. Ale dla tego właśnie bawię sie zestawami H4 bo o to chodzi.
W motorze z normalną instalacją są bezkonkurencyjne (wstrząsoodporność, proste sterowanie, mocne źródło światła ), w przypadku offroad to już całkiem 10:0 dla lamp led
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Badum tst ;)

Dostałem od Wombata właśnie 2 zestawy ledów na H4, wersja 1 włóknowa i 2 włóknowa :) Teraz tylko przetarabanić się na garaż za reflektorem i można testować.

Pierwsze wrażenia - jest gorąco...

[ Dodano: 10 Październik 2013, 18:17 ]
Zapraszam do testu żarówek diodowych H4 w wersji :

1-tylko światła krótkie
2-światła krótkie i długie

http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?p=123713#123713
ILPT
Wombat
Posty: 20
Rejestracja: wtorek 13 sie 2013, 01:17
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Wombat »

Wpakowałem na szybkiego te żarówki H4 w bixenonowe oprawki z Audi A4 (Valeo)

Takie oprawki

Obrazek


musiałem trochę podpiłować z odlewu elementy ustalające dla mocowań palników


Obrazek

i wtedy żarówka "siadła" ładnie

Obrazek

na stołeczek, akumulatorek od UPS (niestety w marnej kondycji) i na ściane

Obrazek

Obrazek

odcięcie na krótkich / odcięcie na długich (zmiana przesłony w projektorze)

Obrazek

Obrazek


zdjęcie lampy od przodu, tuż znad lini granicy światła i cienia

Obrazek

tak jak mówiłem. W projektorze to inna bajka. Nawet przy takim zestawie z czapy jak projektor bi-xenon i żarówka H4 i kompletnie nie dobrane ogniskowe

W wypadku dedykowanego zestawu z halogenem H1/H7 jest jeszcze lepiej.

Teraz wepcham to do jednoślada. Mam miejsce na dwie takie to się bedą ślicznie uzupełniac nawet bez większych korekt. Dopracowanie stabilnych mocowań żarówek (zamiast izolacji :) ) i wsadzenie reflektora w lampę to wręcz drobiazg.

[ Dodano: 22 Grudzień 2013, 17:17 ]
dla porównania (bo słyszałem opinia na podstawie zdjęć że/słabo to świeci/) zrobiłem w identycznych warunkach fotki z lepszym źródłem zasilania (12V 2A) z zasilacza od przenośnego HDD.
Zasilana jest tylko jedna dioda z dwu (ta od krótkich).
Ten sam aparat, to samo "auto", te same warunki. Tylko lepsze zasilanie

Obrazek

Obrazek

Długie i krótkie
Obrazek

Obrazek

[ Dodano: 24 Grudzień 2013, 00:06 ]
Za leniwy jestem ;) środkowe nóżki KBU8 idą do magneta (na Twoim schemacie prawy górny róg, przewody biały i żółty. Dla prób podłączyć te nóżki mostka równolegle do regulatora (wyjąwszy uprzednio żarówkę), nóżka od strony wcięcia na obudowie to +, druga -. Wstawić między + i - kondensator 16uF/50V (elektrolit, uważaj na polaryzację)
szukam takich 16uF/50V i nie ma, nie mają, nietypowe..itd co można w zamian z tego co sie da kupić?

[ Dodano: 25 Grudzień 2013, 02:50 ]
czy pod takie diody nie można by wyprostować prądu czymś takim:

może być za słaby
http://www.ebay.com/itm/Power-Supply-DC ... 0672057446

ale ten:
http://www.ebay.com/itm/Buck-Converter- ... 1196878015
ODPOWIEDZ