Dioda do samolotu RC

Coś Ci się zepsuło? Nie chce działać jak powinno? Opisz dokładnie swój problem a postaramy się pomóc...
MardoQ
Posty: 145
Rejestracja: czwartek 19 cze 2008, 17:47
Lokalizacja: Heaven

Post autor: MardoQ »

Kiedyś robiłem sterownik do świateł do modelu, który działał jak światła realnych samolotów (skrzydła, ogon, strobo i oświetlenie do lądowania)

Mam nawet chyba jedna albo 2 PCB do nich.
Na którymś z forów RC (możewe ze u Alex'a to było) znalazłem opis

Dodano:
https://www.alexrc.pl/viewtopic.php?f=17&t=8516
kiepuri
Posty: 9
Rejestracja: czwartek 30 cze 2011, 22:27
Lokalizacja: Rabka

Post autor: kiepuri »

Coraz bardziej zastanawiam się nad umiejscowieniem po prostu głowicy latarki na dziobie.

Samolot jest szczelny i po odpowiednim przygotowaniu mogę nim latac w pełnym deszczu lecz tego nie robię :-)

Tylko że ja się na tym zupełnie nie znam. Nie wiem gdzie, co i za ile :(

z ilu metrów widać światło waszych latarek, których głowica waży do 40g? (nie wiem jak inaczej to doprecyzować :razz: )

Nie chcę oświetlać całego samolotu - takie rzeczy fajnie się robi podczas sklejania modelu a nie jak 2/3 kadłuba jest zalaminowane a skrzydła oklejone taśmą zbrojoną.

Marooned - tak to dwa odbiorniki 1.2GHz z diversity. Docelowo będzie na nim antena helikaln + antena koniczyna ( na samolocie też koniczyna)
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

40 g to sporo, myślę że jakaś niewielka latarka na ogniwo 16340 lub na 1AAA była by odpowiednia. Światło będzie widoczne z kilkudziesięciu metrów. Dobry led ustawiony na 350 mA i masz jakieś 100 lumenów, do tego praktycznie zero grzania. Robiłem ostatnio testy i taki Philips Rebel (chyba) przy takim zasilaniu zadowalał się samym starem na którym siedział led - był jednie ciepły, przy 400 ma już dość gorący ale nic niewielkiego.
ILPT
Awatar użytkownika
marmez
Posty: 2879
Rejestracja: sobota 08 sty 2011, 19:19
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: marmez »

To ma być w końcu światło do oświetlenia przed samolotem (głowica latarki z reflektorem czy kolimatorem), czy światło sygnalizacyjne do lokalizacji samolotu (światło do 180st w każdą stronę...)? Bo głowice latarek to świecą góra 60st. z innych stron ich nie widać...

Na ciemnym tle latarkę z np. 1A (też mocno się nie będzie grzała, szczególnie w locie) będzie widać spokojnie z kilkuset metrów (z kierunku w który świeci tylko).

Pozdrawiam, marmez
Tekst podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Awatar użytkownika
wikrap1
Posty: 355
Rejestracja: wtorek 30 lis 2010, 17:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: wikrap1 »

Jeśli chodzi o pozycyjne, to może wystarczą taśmy z diodami 5050? Nie pobiera to dużo prądu, a nawet nieźle daje i ma bardzo szeroki kąt świecenia. Do tego leciutkie i opływowe ;-) Dzisiaj wieczorem wyskoczę na ciemną ulicę i zobaczę jak to wygląda z kilkuset metrów, ale myślę, że będzie dobrze widoczne ;-)

http://allegro.pl/tasma-300-led-biala-z ... 44973.html Przy 12V świecą pełną mocą, ale już przy 9V ładnie świecą.
SF L2 XM-L T5 4B
Armytek Wizard WR
kiepuri
Posty: 9
Rejestracja: czwartek 30 cze 2011, 22:27
Lokalizacja: Rabka

Post autor: kiepuri »

Oświetlenie ma być tylko i wyłącznie widoczne jak będę podchodził do lądowania. Taśmy led nadają się raczej tylko na skrzydła (na krawędź natatcia). Skrzydła odpadają ponieważ to dodatkowe kable.

Pomyślałem o czymś takim:

http://www.banggood.com/Wholesale-CREE- ... 54536.html

Wygląda na lekką. Pytanie jak się spisuje nie w wodzie :-)
Awatar użytkownika
artur_n
Posty: 874
Rejestracja: niedziela 03 mar 2013, 17:37
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: artur_n »

Kolego ten sklep coś koloruje lm.

http://www.fasttech.com/products/1601/1 ... ving-flash

Latarka ma ok. 600lm.
Everybody lies...
Awatar użytkownika
maciex93
Posty: 2886
Rejestracja: sobota 14 sty 2012, 18:59
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: maciex93 »

Jak na częściach latarki to może tak:
moduł z reflektorem http://www.fasttech.com/products/0/1000 ... brass-pill
dioda https://www.fasttech.com/products/1277804

i jeszcze driver, może być ten http://kaidomain.com/product/details.S002982 chociaż widywałem taniej, teraz nie mogę znaleźć.

Taki moduł zaaplikować gdzieś na samolocie.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
ptja
Posty: 2414
Rejestracja: poniedziałek 31 gru 2012, 12:44
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ptja »

kiepuri pisze: "Waterproof-Diving-Flashlight-Torch"

Wygląda na lekką. Pytanie jak się spisuje nie w wodzie :-)
Mówisz i masz: waga wędkarska (do 40kg, więc pewnie nie najdokładniejsza w tym zakresie) mówi, że 0,15kg.
Ostatnio zmieniony środa 18 wrz 2013, 16:58 przez ptja, łącznie zmieniany 1 raz.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
Awatar użytkownika
artur_n
Posty: 874
Rejestracja: niedziela 03 mar 2013, 17:37
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: artur_n »

Ale kolega pytał jak się sprawuje nie w wodzie.
Everybody lies...
ptja
Posty: 2414
Rejestracja: poniedziałek 31 gru 2012, 12:44
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ptja »

artur_n pisze:Ale kolega pytał jak się sprawuje nie w wodzie.
oops :) usunąłem film.

Nie w wodzie warto zwrócić uwagę na chłodzenie, bo moduł ("drop-in") nie ma styku z obudową (tworzywową w dodatku).
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
Awatar użytkownika
wikrap1
Posty: 355
Rejestracja: wtorek 30 lis 2010, 17:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: wikrap1 »

"Taśmy led nadają się raczej tylko na skrzydła (na krawędź natatcia). Skrzydła odpadają ponieważ to dodatkowe kable."

To przepraszam możesz wozić głowicę latarki, a małej taśmy nie? Możesz to nakleić gdzie zechcesz - na dziobie, pod kadłubem itp. :wink:
SF L2 XM-L T5 4B
Armytek Wizard WR
gk
Posty: 11
Rejestracja: poniedziałek 16 wrz 2013, 22:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gk »

A czy masz w aparaturze jakiś kanał wolny jeszcze?

Może zrobić coś opartego na akumulatorze modelu (albo dać jakiś lekki akumulator typu 14500), co by było używane tylko podczas np. lądowania lub startu. Zrobić klucz na tranzystorze i podłączyć pod aparaturę :).

Bez sensu jest latać z 18650, jeśli się lata kilka km poza polem widzenia, a chodzi o to, żeby poświecić kilka minut, ale mocno.
kiepuri
Posty: 9
Rejestracja: czwartek 30 cze 2011, 22:27
Lokalizacja: Rabka

Post autor: kiepuri »

Mam wolne jeszcze 3 kanały :-)
To przepraszam możesz wozić głowicę latarki, a małej taśmy nie? Możesz to nakleić gdzie zechcesz - na dziobie, pod kadłubem itp
Dla mnie taśma led to kilka pasków. Jeżeli chodzi Ci o naklejenie jej na dziób samolotu to słabo to widzę. Na skrzydła też nie bo wiąże się to z przeciąganiem dodatkowych kabli + gmyranie przy krawędzi natarcia, która musi być idealna.

Myślałem żeby na dziób samolotu przyczepić głowicę bardzo mocnej latarki, zasilić ją z moich pakietów i sterować przełącznikiem on/off z aparatury :-)

Reasumując fajnie było by mieć głowicę na 12V.
Awatar użytkownika
Marooned
Posty: 148
Rejestracja: poniedziałek 03 cze 2013, 14:29
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Marooned »

Nie rozumiem dlaczego chcesz te paski ledowe wrzucać na krawędź natarcia. I z kabelkami też problemu nie widzę.
Przykład z netu:
Obrazek

Nie są skierowane do przodu, ale mając praktycznie 180° emisji światła, widać je z dołu całkiem dobrze.
A diodki na krawędzi natarcia mają mniejszy wpływ na aerodynamikę niż wystający Rx, więc nie ma co aż tak trząść portkami.

Ja bym rzeczywiście wtopił małą głowicę od latarki na dziób i załączał zdalnie aparaturą.
"In the brave new world of the year 2000, a kiss can still break your heart." - Program from Cirque du Soleil's Alegría

Nad tymi gwiazdami jest wszechświat szybujących potworów! Wiedziałaś?
ODPOWIEDZ