przednia lampa do motocykla enduro
przednia lampa do motocykla enduro
Witam!
Przeglądając internet znalazłem takie zestawy led:
http://www.youtube.com/watch?v=s-bni1xWBMs
I tu moje pytanie jak sądzicie, można w rozsądnych kosztach zrobić coś podobnego samemu ?
Oczywiście pisząc samemu nie mam na myśli wszystko u siebie w garażu, elementy aluminiowe zrobić cnc itp. Zastosował bym diody xml2, dwie sztuki jako światła mijania z odbłyśnikiem aluminiowym z chropowaty. Jako światła długie włączane by były dodatkowo 4 xml2 też na odbłyśnikach aluminiowych, dwa oświetlające boki i dwa dalekosiężne. Oczywiście zasilanie musiało by pochodzić z alternatora silnika, zabawa z bateriami nie miała by tu sensu.
Jako że elektryk/elektronik ze mnie marny liczę na wasze rady.
pozdrawiam
Przeglądając internet znalazłem takie zestawy led:
http://www.youtube.com/watch?v=s-bni1xWBMs
I tu moje pytanie jak sądzicie, można w rozsądnych kosztach zrobić coś podobnego samemu ?
Oczywiście pisząc samemu nie mam na myśli wszystko u siebie w garażu, elementy aluminiowe zrobić cnc itp. Zastosował bym diody xml2, dwie sztuki jako światła mijania z odbłyśnikiem aluminiowym z chropowaty. Jako światła długie włączane by były dodatkowo 4 xml2 też na odbłyśnikach aluminiowych, dwa oświetlające boki i dwa dalekosiężne. Oczywiście zasilanie musiało by pochodzić z alternatora silnika, zabawa z bateriami nie miała by tu sensu.
Jako że elektryk/elektronik ze mnie marny liczę na wasze rady.
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czwartek 12 wrz 2013, 16:15 przez kuba575, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam
Na pewno nie będzie to tanio, policz sobie koszt samych elementów, sterowników itp. Weź też pod uwagę, że każda dioda XML to około 10W.
Jesteś pewien że w motocyklu enduro masz alternator? Chyba, że to motocykl użytkowy, który tak wygląda...
Pozdrawiam
Na pewno nie będzie to tanio, policz sobie koszt samych elementów, sterowników itp. Weź też pod uwagę, że każda dioda XML to około 10W.
Jesteś pewien że w motocyklu enduro masz alternator? Chyba, że to motocykl użytkowy, który tak wygląda...
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Pyra, w motocyklach enduro spokojnie znajdziesz alternator lub przynajmniej prądnice. Gorzej czasem z akumulatorem
Enduro jest homologowane na szosę, tym samym jakieś światła mieć powinno.
Inna sprawa z crossem.
Kuba- sam ujeżdżam DRZ400 i powiem Ci ze 3 takie diody spokojnie by wystarczyły. Kwestia chłodzenia jeszcze, bo jak jedziesz to spokojnie, gorzej jak się taplasz w błocie.
B
co tez nad tym myślał ale założył Osram NB+ w końcu
Enduro jest homologowane na szosę, tym samym jakieś światła mieć powinno.
Inna sprawa z crossem.
Kuba- sam ujeżdżam DRZ400 i powiem Ci ze 3 takie diody spokojnie by wystarczyły. Kwestia chłodzenia jeszcze, bo jak jedziesz to spokojnie, gorzej jak się taplasz w błocie.
B
co tez nad tym myślał ale założył Osram NB+ w końcu
Nie wolisz zrobić dodatkową lampkę ? Będziesz ją uruchamiał po za jezdnią. Wtedy możesz świecić obie na raz. Problem z policją z głowy, a po ulicach możesz jeździć z wyłączoną dodatkową.
W kwocie 400 zł myślę, że jest szansa się zmieścić. Spokojnie wystarczą Ci 3 sztuki z różnymi kątami świecenia i różnymi soczewkami/ kolimatorami. W podobnym stylu jak pokazana przez Ciebie lampka na yt.
Dobrze jak będziesz miał driver, który ma zabezpieczenie przed przegrzaniem ledów.
Zapewne, nie zawsze będziesz szybko jechał, wtedy dodatkowe zabezpieczenie się na pewno przyda.
Jak nie będzie Ci to wystarczało, zawsze możesz włączyć główne oświetlenie.
Jedynie problem z wystruganiem lampki. Gdyby nie te 400 zł to poleciłbym Midiego np :
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t ... sc&start=0
lub najnowsza wersja http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t ... ebdde9b16d
Oczywiście na zamówienie, można się dogadać , co do ilości ledów itd.
W kwocie 400 zł myślę, że jest szansa się zmieścić. Spokojnie wystarczą Ci 3 sztuki z różnymi kątami świecenia i różnymi soczewkami/ kolimatorami. W podobnym stylu jak pokazana przez Ciebie lampka na yt.
Dobrze jak będziesz miał driver, który ma zabezpieczenie przed przegrzaniem ledów.
Zapewne, nie zawsze będziesz szybko jechał, wtedy dodatkowe zabezpieczenie się na pewno przyda.
Jak nie będzie Ci to wystarczało, zawsze możesz włączyć główne oświetlenie.
Jedynie problem z wystruganiem lampki. Gdyby nie te 400 zł to poleciłbym Midiego np :
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t ... sc&start=0
lub najnowsza wersja http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t ... ebdde9b16d
Oczywiście na zamówienie, można się dogadać , co do ilości ledów itd.
Podsuneliśće mi dobry pomysł, zrobić lampkę 4x xml coś takiego tylko z drugim rzędem led:
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t ... sc&start=0
I tu mój pomysł jeżdżę dużo na rowerze po lesie,więc można wykonać mocowanie jak w linku do roweru i coś podobnego do motoru po prostu przekładał bym lampę z jednego do drugiego. rower wyposażyć w akumulator z paru ogniw wraz z driverem, natomiast w motorze driver gdzieś ukryty pod bakiem i prąd z silnika. W rowerze i motorze te same wtyczki i jakiś system szybkiego mocowania lampy.
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t ... sc&start=0
I tu mój pomysł jeżdżę dużo na rowerze po lesie,więc można wykonać mocowanie jak w linku do roweru i coś podobnego do motoru po prostu przekładał bym lampę z jednego do drugiego. rower wyposażyć w akumulator z paru ogniw wraz z driverem, natomiast w motorze driver gdzieś ukryty pod bakiem i prąd z silnika. W rowerze i motorze te same wtyczki i jakiś system szybkiego mocowania lampy.
Driver może być 1, zamontowany w lampie, są takie o szerokim zakresie napięć wejściowych, w tedy zostaje tylko zasilanie i wtyczki
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.