moja znajomość z firmą Farnell

gdzie i jak kupować oraz nasze o tym opinie
Awatar użytkownika
Calineczka
Posty: 7578
Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

moja znajomość z firmą Farnell

Post autor: Calineczka »

Witajcie ;-)
Właśnie...przed chwilą odebrałem przesyłkę z firmy Farnell
Nie było by w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że zamówienie złożyłem

Kod: Zaznacz cały

Zamówienie zostalo zlozone: 08-07-28 17:55
.
Zaczęło się od poszukiwań Attiny13V-10SSU czyli serduszek do naszych driverków. Poprzedni dostawca nie mógł nic obiecać, zacząłem szukać po necie...napisałęm do kilku firm, w tym przedstawiciela Atmela na Polskę...który to kazał mi czekać 2-3tygodnie.
Buhaha :mrgreen:
Farnell odpisał mi szybko i rzeczowo. Zapisałem się do ich sklepu internetowego, co by potestować jego działanie, popatrzeć na zabawki dla elektroników i takie tam... :wink:
Attiny jakiego chciałem był, wylookałem tez jakies drobnostki typu trudno dostępne na rynku rezystorki niskorezystancyjne-np. do naszego driverka 0R100 mocy 0,5W. Były...a jakże.
Machnąłem zamówienie jako że ceny korzystne, a że wyszło powyżej 50 euro-transport jako pierwsze moje zamówienie-dostałem gratis. Potem jeszcze stwierdziłem, że mogłem dodać jakąś drobnostkę której u nas tez nie uświadczysz....(tycie Zenerki)...no ale zamówienie było zamknięte. Napisałem do Farnella po raz kolejny żem gapa i czy mogą ręcznie dodać, a tu;

Kod: Zaznacz cały

Witam,

 

Zamowienie jest juz w realizacji, do zamowienia zostala dodana czesc farnell 1431203 w ilosci 100 sztuk

 
Tak więc ucieszyłem się po raz kolejny :mrgreen:
Jak Oni to robią-nie wiem. Wczoraj o 12.40 jeszcze korespondowałem w sprawie owych zapomnianych diodek a dzisiaj wieczorem części dostarczone do domu. Z Wielkiej Brytanii :shock:
Miałem już do czynienia z kilkoma firmami w branzy elektronicznej i chyba nigdzie nie byłem tak szybko i profesjonalnie obsłużony.
Szybkie, rzeczowe, miłe odpowiedzi, poczułem się zauważonym klientem-jakoś na co dzień mnie to w Polsce nie spotyka.
Wiem wiem, brzmi jak reklama, naprawdę należy się Ludziom tam pracującym dobre słowo bo rzetelnie na nie zapracowali.
:mrgreen:
Polecam zakupy w Farnell-u

http://pl.farnell.com
Awatar użytkownika
Dominik
Posty: 860
Rejestracja: środa 14 lis 2007, 21:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Dominik »

Nic tylko się cieszyć :). Ja tak robie zakupy w inych sklepach w GB i na 2-3 dzień zwykle wpada człek z GLS-u bo przez niemcy to idzie :/.
użytkownik zbanowany za niekoleżeńskie zachowanie (m.in. wykasowanie wartościowych treści ze swoich postów)
Awatar użytkownika
Calineczka
Posty: 7578
Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Post autor: Calineczka »

Dominik pisze:i na 2-3 dzień zwykle wpada
..to i tak bardzo szybko. Zwłaszcza jak korzysta się z usług Poczty Polskiej na co dzień :wink:
Miodosław
Posty: 601
Rejestracja: piątek 16 lis 2007, 14:22
Lokalizacja: Świnoujście

Post autor: Miodosław »

Kilka lat temu TME sprzedawał sprzęt od Farnell'a. Dostałem nawet gruuuby katalog i coś zamówiłem - dotarło :-) Niestety, nie pamiętam, po jakim czasie.
Dubito ergo sum!
ptja
Posty: 2414
Rejestracja: poniedziałek 31 gru 2012, 12:44
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ptja »

A ja niestety muszę dopisać głos niezadowolenia.

Sam proces zamówienia i realizacji - błyskawica. Wczoraj "klik", a dziś paczka ponoć już w Warszawie.

Ale pojawił się problem: zamówiłem za 133,07 zł, to zaakceptowałem i zapłaciłem kartą.
Dziś widzę blokadę na 155,80 zł (wczoraj było 30,80, chyba funtów brytyjskich, a dziś jest już przeliczona).
Na razie zgłosiłem to do Farnella (kontakt bez zarzutu) i czekam na wyjaśnienia i propozycję rozwiązania.
Zamierzam złożyć reklamację w banku jeśli kwota obciążenia przekroczy 133,07 zł.

Dopisek: zakup jest jako nabycie wewnątrzwspólnotowe, czyli VAT nie powinien być naliczany, a mimo to dostałem (mailem) fakturę z VATem (23%, a więc chyba polskim, choć ten dokument to nie jest polska faktura VAT; a może w GB też mają 23%).
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
MardoQ
Posty: 145
Rejestracja: czwartek 19 cze 2008, 17:47
Lokalizacja: Heaven

Post autor: MardoQ »

30,80 liczone jako GBP daje właśnie ~156.772 ale
30,80 liczone jako EUR daje właśnie ~132.132
ptja
Posty: 2414
Rejestracja: poniedziałek 31 gru 2012, 12:44
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ptja »

Wiem, też myślałem na początku o euro, ale to 30,80 to są bez wątpienia funty, bo taka waluta widnieje też na "sales invoice", który dostałem mailem.

Nie wiem, gdzie Farnell zawalił sprawę, ale nie podoba mi się to, że akceptuję X, a potem biorą Y > X.

[ Dodano: 6 Wrzesień 2013, 11:07 ]
Wow, raspi już w moich łapkach, a zamówienie złożyłem wczoraj rano.
Sprawy formalno-finansowe w toku, a SD się zapełnia (na początek NOOBS).
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
Awatar użytkownika
greg
Posty: 3535
Rejestracja: środa 08 paź 2008, 00:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: greg »

Kupując jako osoba fizyczna płacisz VAT 23%. W Farnellu na www podane są ceny netto.
Sterownik extended v3.5 HE <klik>
Instrukcje sterowników w PDF <klik>

kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
ptja
Posty: 2414
Rejestracja: poniedziałek 31 gru 2012, 12:44
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ptja »

greg pisze:Kupując jako osoba fizyczna płacisz VAT 23%. W Farnellu na www podane są ceny netto.
to prawda, ale zacytuję dopisek z pierwszego postu: "zakup jest jako nabycie wewnątrzwspólnotowe" i dodam: mam NIP "unijny" i w trakcie zamówienia VAT nie był naliczony (był równy zero), więc Farnell zdawał z tego sobie sprawę. Teraz próbuję odzyskać nadpłaconą kwotę oraz prawidłowy dokument sprzedaży.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
Robert K
Posty: 55
Rejestracja: wtorek 01 wrz 2009, 00:11
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: Robert K »

Przed wystawieniem faktury z zerową stawką VAT sprawdza się czy dany NIP jest prawidłowy i aktywny w "bazie". Mogło być tak, że ktoś po prostu źle zweryfikował i dołożyli VAT.
ptja
Posty: 2414
Rejestracja: poniedziałek 31 gru 2012, 12:44
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ptja »

Po weekendzie pewnie więcej informacji się pojawi. Na razie zawyżona kwota pozostaje w blokadach; być może obciążenie będzie na inną kwotę.

Dopisek w poniedziałek:
Miał być głos krytyczny, a tu się okazało, że Farnel zadziałał szybko i skutecznie: mam już prawidłowy dokument i widzę dodatkowy wpis w blokadach (korygujący kwotę do tej bez VAT).
Ostatecznie zamknę sprawę po przyjściu obciążenia karty (na razie są blokady), ale wygląda na to, że Farnell godzien jest polecenia.

Dopisek we czwartek:
Jednak obciążyli (po przeliczeniach GBP->EUR->PLN ponad 160 zł wyszło), a w blokadach kolejne obciążenie czeka (na prawidłową kwotę). Reklamowałem w banku (Citi) tę zawyżoną.
Bez wcześniejszej informacji w blokadach dziś pojawiło się uznanie. Reklamację wycofałem.
Mam nadzieję, że ten wpis zamyka sagę i kolejne zakupy będą już bezbolesne.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
ODPOWIEDZ